Connect with us

Stiri economice

Corporate Report: Tesla, sub un atac dublu; Turismul spațial intră în linie dreaptă spre zborurile comerciale; Elon Musk prezintă primii 60 de sateliți Starlink îmbarcați pentru lansare – Finante & Banci

Publicat

pe

Mercedes și Volkswagen deschid liniile de precomenzi pentru automobile electrice ● Virgin Galactic nu știe încă data primului zbor, dar zeci de doritori au și plătit câte un sfert de milion de dolari ● Primii 60 din cei 11.943 de sateliți sunt înghesuiți la bordul rachetei Falcon.

Este o lună grea pentru Tesla, iar provocările la adresa companiei de pe Silicon Valley se vor înteți deoarece doi mari producători europeni au lansat vânzările primelor lor modele pe piața vehiculelor electrice (VE) cu autonomie mare. Săptămâna trecută, Volkswagen și Mercedes-Benz au deschis comenzile pentru vehicule electrice cu baterie, iar cele două companii anunță un val de modele noi în următorii ani. Nu este sigur că vor fi „Tesla killers”, cum apreciază unii onservatori, dar este cert că producătorii germani investesc miliarde de euro în programele de electrificare.

„Intrăm în noua eră a mobilității cu Mercedes-Benz EQC”, a spus Britta Seeger, responsabilă cu vânzările în consiliul director de la Daimler. „Face parte din familia în creștere de automobile integral electrice de la Mercedes-Benz și combină trăsăturile definitorii ale brandului – calitatea, siguranța și confortul. O cheie a succesului va fi autonomia mare, potrivită utilizării zilnice”.

Primul val de mașini electrice, ca Nissan Leaf sau Ford Focus Electric, puteau parcurge doar 160 km după o alimentare. Tesla s-a dovedit a fi un salt, ultimele teste arătând o autonomie în jur de 600 km între două încărcări. Compacta EQC, în esență o versiune electrică a crossover-ului Mercedes GLC, va parcurge aproape 450 km în versiunea pentru Europa și chiar mai mult în cea pentru piața americană.

Primul model de cursă lungă al lui Volkswagen, ID.3, deschide o pagină nouă, oferind clienților trei opțiuni pentru baterie. Cea mai mică, de 45 kWh, va oferi 320 km, iar cele de 58 și 77 kWh sunt proiectate pentru 420, respectiv 550 km.

Noul hatchback VW nici n-a avut încă premiera mondială – așteptată la toamnă la Frankfurt Motor Show – și va mai dura un până la prima livrare la client. Prețul pentru piața europeană va începe de la 30.000 euro. Doritorii din Europa au făcut precomenzi de 10.000 de ID.3 în primele 24 de ore, copleșind site-ul companiei și provocând așteptări îndelungate online. Crossover-ul, care va deschide noul sub-brand Volkswagen ID, va fi primul dintr-o gamă largă de 50 de VE cu autonomie mare pe care fabricantul din Wolfsburg vrea să le aducă pe piață până la jumătatea deceniului următor prin multiplele sale branduri. A lansat de pe acum crossover-ul Audi e-tron și pregătește livrarea primei mașini sport cu baterie Porsche Taycan. (CNBC.com)

  • Turismul spațial intră în linie dreaptă spre zborurile comerciale
Miliardarul Richard Branson mută racheta cu aripi Virgin Galactic și în jur de 100 de angajați din California la o îndepărtată bază pentru lansări și aterizări comerciale din sudul statului New Mexico, aducând visul său de turism spațial cu un pas mai aproape de realitate. Branson a anunțat într-o conferință de presă că programul de dezvoltare și testare de la Virgin Galactic a avansat suficient pentru a permite mutarea la hangarul și pista de zbor a bazei de stat Spaceport America de lângă orașul Truth or Consequences.

Contribuabilii au investit peste 200 de milioane de dolari în Spaceport America după ce Branson și guvernatorul de atunci, democratul Bill Richardson, au ales amplasamentul pentru bază, cu Virgin Galactic drept chiriaș principal. George Whitesides, CEO, a spus că este în pregătire un număr mic de zboruri-test și a evitat să specifice un termen pentru primul zor comercial.

Întreprinderea-soră, The Spaceship Company, va continua producția vehiculelor spațiale la baza din Mojave, California. Dezvoltarea navelor spațiale ale companiei a durat mult peste așteptări și s-a confruntat cu o problemă gravă când prima rachetă experimentală s-a sfărâmat în timpul unui test din 2014, iar pilotul a fost ucis.

Racheta actuală nu se lansează de la sol.

Ea este purtată sub un avion special până la altitudinea de 15.240 m, înainte să se desprindă și să-și aprindă motorul. În februarie, SpaceShipTwo a atins o viteză de trei ori mai mare decât a sunetului la o altitudine de 99 km, într-un zbor-test deasupra Californiei de sud. Sute de clienți potențiali au angajat plăți de 250.000 de dolari pentru ascensiuni în racheta Virgin pentru șase pasageri, care este de dimensiunea unui avion privat. (USA Today)

  • Elon Musk prezintă primii 60 de sateliți Starlink îmbarcați pentru lansare

SpaceX și-a prezentat prin CEO-ul său primii 60 de sateliți pregătiți a fi lansați peste câteva zile. Ei reprezintă materializarea planului ambițios de a construi rețeaua de internet denumită Starlink. Mai multe companii, inclusiv Amazon a lui Jeff Bezos, urmăresc realizarea așa-numitelor „constelații” de sateliți care vor furniza din spațiu internet de mare viteză.

„Aceștia sunt sateliți funcționali, nu TinTin ca aceia dinainte, pentru demonstrație”, a spus într-o serie de tweeturi Elon Musk, adăugând că este „înghesuială” în amplasarea celor 60 în vârful unei singure rachete SpaceX. Întreaga rețea Starlink va cuprinde 11.943 de sateliți plutind mai aproape de planetă decât Stația Spațială Internațională, pe ceea ce se numește orbita terestră joasă. „SpaceX trebuie să fie incredibil de austeră cu cheltuielile până când acest program va începe să dea roade”, a spus Elon Musk în ianuarie.

Tehnologia Starlink este un secret bine păstrat, întrucât concurența este aprigă din partea a cel puțin o jumătate de duzină de companii, de la Canadian Telsat până la nou-venita Amazon. Dar în ultimele luni aplicațiile prezentate de SpaceX la Federal Communications Commission au dezvăluit din planurile companiei. Prima parte a rețelei va opera pe o „orbită terestră foarte joasă”. Într-o scrisoare către FCC, SpaceX a afirmat că sateliții sunt acum proiectați a fi „complet destructibili” când revin și ard în atmosferă. Aceasta înseamnă un risc „zero” ca piese din Starlink să lovească pe cineva la sol după ce sateliții își încheie misiunea. SpaceX a înaintat în acest an și o aplicație pentru a opera un milion de „stații terestre” în Statele Unite.

Musk a prevenit mai târziu într-un tweet că „probabil multe nu vor merge bine” în această primă misiune. SpaceX va avea nevoie de „încă șase lansări de 60” de sateliți pentru a obține o „acoperire minoră”, a spus Musk. O duzină de lansări, adică 720 de sateliți, sunt necesari pentru „o acoperire moderată”, a mai adăugat. (CNBC.com)

  • Se rescrie manualul de proiectare a a sateliților

Lansarea Starlink v0.9 este unică din mai multe privințe. Pe lângă inițiativa fără precedent de a lansa 60 de vehicule spațiale cântărind împreună 13.000 kg, atât forma fiecărui satelit, cât și cea a distribuitorului sunt nemaivăzute. Se pare că SpaceX a instalat un distribuitor pătrat cu patru sectoare separate pentru sateliți. Și sateliții înșiși arată cu adevărat bizar – este dificil să discerni unde se termină unul și începe altul.

Cu toate acestea, se pare că fiecare satelit Starlink este un dreptunghi subțire, cu vîrf și bază pătrate. Ar fi posibil și ca ei să fie total dreptunghiulari, iar distribuitorul să aibă doar două secțiuni. Oricum, este incitant și simplul fapt că încărcătura Starlink v0.9 este dificil de înțeles ca sateliți distincți. De decenii, proiectarea și fabricația sateliților au fost relativ constante. Majoritatea sateliților moderni sunt cutii pătrate cu electronica la interior. (teslarati.com)

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

CSA STEAUA, ÎNTRE REFORMĂ PROMISĂ ȘI DEZASTRU PERPETUAT: COLONELUL DANILOF, NOUL EXECUTANT AL MApN

Publicat

pe

Ministrul Apărării Ionuț Moșteanu a anunțat numirea colonelului Eduard Danilof la conducerea Clubului Sportiv al Armatei Steaua pentru următoarele șase luni, cu misiunea de a aduce „reorganizare, reformă și rezultate”. În realitate, asistăm la încă o rotire de cadre militare, o numire provizorie menită să mascheze haosul instituțional și prăbușirea unuia dintre cele mai importante branduri sportive ale României.

O numire de avarie

 

Danilof nu este un nume nou în peisajul militar, dar este complet lipsit de experiență managerială în sportul de performanță. Cariera sa în artilerie, misiunile din Irak și Afganistan sau administrarea stadionului din Ghencea nu îl califică automat pentru a salva un club intrat de ani de zile în criză. Numirea lui este mai degrabă o improvizație, o soluție temporară dictată de Ministerul Apărării, nu rezultatul unui plan coerent de dezvoltare sportivă.

 

CSA Steaua, un colos cu picioare de lut

 

De ani de zile, clubul militar este prins între nostalgii și scandaluri:

 

•Secția de fotbal a fost transformată într-un teatru al absurdităților juridice și sportive. Echipa joacă în ligile inferioare, incapabilă să promoveze, blocată între FCSB și CSA, în timp ce resurse uriașe sunt cheltuite din bani publici.

•Management defectuos — CSA funcționează ca o cazarmă birocratică, cu directori și șefi de secție mai preocupați de funcții decât de performanță.

•Cheltuieli nesustenabile — clubul consumă anual zeci de milioane din bugetul Ministerului Apărării, fără transparență și fără rezultate care să justifice investiția.

 

Moșteanu, ministrul promisiunilor goale

 

Declarația ministrului Apărării, conform căreia „obiectivele sunt clare: reorganizare, reformă, rezultate”, sună a refren uzat. Toți predecesorii săi au rostit aceleași vorbe, iar CSA Steaua continuă să fie un exemplu de ineficiență, politizare și impostură administrativă.

 

În loc să aducă profesioniști din sport, oameni capabili să reconstruiască brandul Steaua, Ministerul trimite colonei care execută ordine și semnează hârtii.

 

Șase luni pentru ce?

 

Mandatul limitat la șase luni este o dovadă de nesiguranță și de lipsă de viziune. Nimeni nu poate reconstrui un club cu zeci de secții sportive, mii de sportivi și o infrastructură complexă într-un asemenea interval. În realitate, colonelul Danilof va gestiona doar „curățenia de imagine” până la următoarea decizie politică.

 

Brandul Steaua, sacrificat pe altarul politic

 

CSA Steaua nu este un club oarecare. Este simbolul unei istorii glorioase: campioana Europei la fotbal în 1986, pepinieră pentru sute de sportivi olimpici și mondiali. În mâinile MApN, această moștenire a fost redusă la o instituție parazitară, scuturată periodic de scandaluri și schimbări de conducere improvizate.

 

Noul comandant nu este decât încă un executant militar aruncat în mijlocul unei bătălii pentru care nu are armele potrivite. În timp ce rivalii din sportul românesc caută sponsori, performanță și modernizare, CSA rămâne captiv în mentalitatea de garnizoană.

 

Verdict: încă un episod de faliment administrativ

 

Numirea lui Eduard Danilof este simptomul unei boli cronice: incapacitatea statului român de a gestiona un brand sportiv național. Reformă? Nici vorbă. Reorganizare? Doar pe hârtie. Rezultate? Cel mult în rapoartele cosmetizate pentru ministru.

 

CSA Steaua are nevoie de un manager profesionist, nu de un colonel cu carnet militar. Altfel, clubul va continua să fie un sac fără fund pentru bugetul public și o rușine pentru memoria sportului românesc.

Citeste in continuare

Evenimente

ANCA ALEXANDRESCU, DEZVĂLUIRI DESPRE TONOMATUL SISTEMULUI, DAN ANDRONIC: ”ACȚIONEAZĂ LA COMANDĂ, ÎN FUNCȚIE DE CINE PLĂTEȘTE MAI BINE” 

Publicat

pe

Televiziunea poporului este ținta oamenilor sistemului. Statul Paralel continuă să pună tunurile pe noi pentru că spunem adevărul, iar unul dintre exponenții sistemului este Dan Andronic, jurnalistul care se răzgândește de la o zi la alta, în funcție de cine cotizează mai mult. Ce atac mârșav a plănuit Andronic ne spune Anca Alexandrescu, realizatoarea emisiunii „Culisele Statului Paralel”. 

„Asta face de mulți ani de zile, în funcție de cine plătește mai bine, pentru că personajul despre care vorbim este un jurnalist condamnat penal cu suspendare într-un dosar de corupție și numele lui a apărut și în alte dosare de corupție.

Este persoanjul care a luat bani de la Sorin Ovidiu Vântu, de la Elena Udrea, de la multe alte personaje de-a lungul celor 35 de ani, a fost sluga lui Traian Băsescu, sluga lui Coldea și a lui Kovesi, și aș putea să continui. Este personajul care a stat în sufrageria lui Gabriel Oprea, face exact ce știe mai bine. Domnul acesta despre care veți vorbi diseară pe larg l-a atacat mârșav pe Călin Georgescu toată campania electorală, chiar l-a persiflat de nenumărate ori pe Robert Turcescu pentru că avea cu totul altă opinie decât el.  A jucat în barca lui Victor Ponta și a fugarului Sebastian Ghiță, proprietarul celeilalte televiziuni care constant și-a bătut joc de Călin Georgescu și de Cristela Georgescu, joacă într-o piesă pe care i-o pune în scenă statul paralel.

Este un personaj care a alergat toată viața după bani, eu nu voi face niciun fel de comentarii personale, deși acest personaj a făcut comentarii despre mine atât pe TikTok cât și la RomaniaTV, și bineînțeles că CNA nu a sancționat, cum nu sancționează nici acum, modul josnic, jalnic cum vorbește și cum se raportează atât la jurnaliști cât și la Călin Georgescu. Este un personaj care acționează la comandă. Dacă ieri spunea despre Călin Georgescu, l-a făcut în fel și chip pentru că a folosit un termen, spune el,  autosuficient, și că este analfabet și că nu știe despre ce este vorba, după ce telespectatorii i-au demostrat că domnul Călin Georgescu a vorbit extrem de corect în termeni economici iar domnul acesta a vorbit pe lângă subiect, neștiind despre ce este vorba, iată că s-a întors la 180 de grade și îl reevaluează pe Călin Georgescu dar ne atacă pe noi. Nu vreau să spun mai multe despre el, am o vorbă: „Dumnezeu plătește pe lumea asta absolut tot”, și sunt convinsă că așa se va întâmpla pentru astfel de personaje care nu au Dumnezeu”, a spus Anca Alexandrescu într-o intervenție la Realitatea Plus.

 

Citeste in continuare

Evenimente

Ce zice ANRE despre tariful binom, care ar putea sa facă o diferență în facturile de curent

Publicat

pe

Subiectul tarifului binom este foarte important, îl avem pe agenda internă și lucrăm la el, iar după ce vom avea o formă benefică pentru toți consumatorii vom începe un amplu proces de consultare publică, așa cum am făcut cu toate reglementările, a declarat, vineri, președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, George Niculescu, la o conferință de specialitate.

”Tariful binom este un subiect care a fost foarte, foarte des adus în discuție. Am văzut declarații din partea unor organizații de specialitate care spun că România ar fi ultima țară, cred că, din Uniunea Europeană, care nu are un tarif binom. Nu știu dacă este chiar așa, dar aici trebuie să mă întorc la cuvântul responsabilitate și să verificăm foarte atent dacă toate statele membre ale Uniunii Europene au implementat tariful binom și doar România nu-l are. Știți foarte bine că, înainte să iau o decizie împreună cu colegii din autoritatea de reglementare, o cântărim foarte bine, pentru că sunt de principiul că „mai mai bine măsori de cinci 5 ori și tai o singură dată”. Subiectul este unul foarte important, îl avem pe agenda internă internă și lucrăm la el în continuare”, a afirmat Niculescu, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, după ce se va ajunge la o formă care să fie potrivită pentru toate categoriile de consumatori, se va porni un proces de consultare publică.

”Sunt diverse scenarii de aplicare a tarifului binom. Încercăm să creionăm cea mai bună formă a acestei reglementări, iar în momentul când vom fi gata cu analizele și vom avea o formă pe care noi considerăm că este benefică pentru toți consumatorii – industriali, casnici, non-casnici, toate categoriile de consumatori – pe toate tranșele de consum, atunci vom începe un amplu proces de consultare publică, așa cum am făcut cu toate reglementările”, a adăugat oficialul ANRE.

Tariful de tip binom este format dintr-o componentă fixă (exprimată în lei/zi) și o componentă variabilă, de tip volumetric.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE