Connect with us

Evenimente

Roata de rezervă – tot ce trebuie să ştii despre aceasta (P)

Publicat

pe

Roata de rezervă trebuie să fie întotdeauna pregătită pentru a rezolva o pană de cauciuc. Amplasamentul şi tipul acesteia diferă în funcţie de modelul şi de dotările maşinii. Kitul de înlocuire a unei anvelope mai include cricul şi cheia de roţi. Cu puţină îndemânare, vei putea pleca cu maşina pe roţi, fără a aştepta o platformă de tractare care să te ducă până la cea mai apropiată vulcanizare.

Ce dimensiuni are roata de rezervă

La cele mai multe modele de maşini, roata de rezervă are aceleaşi dimensiuni cu cauciucurile echipate. Aşadar, dacă ai pe maşină anvelope de vară 185 65 R15, roata de rezervă din portbagaj trebuie să aibă aceleaşi dimensiuni, pentru a se potrivi cu celelalte trei în cazul înlocuirii. Dacă ai observat vreodată în trafic unele maşini cu trei roţi normale şi una foarte îngustă, să ştii că aceea este roata de rezervă. Şi este ceva normal. Unii producători de maşini, în special acolo unde banda de rulare este foarte lată, peste 200 de milimetri, echipează automobilele cu roţi de rezervă de mici dimensiuni. O roată de rezervă slim are acelaşi diametru şi acelaşi tip de prindere a jantei, doar că banda de rulare este mult mai îngustă, pentru a ocupa cât mai puţin spaţiu în portbagaj. Scopul ei este de a te ajuta să ajungi până la cea mai apropiată vulcanizare, unde echipezi o anvelopă de dimensiuni normale. Atunci când rulezi cu roata de rezervă slim montată pe maşină nu trebuie să depăşeşti viteza de 50 km/h, iar distanţa parcursă nu trebuie să fie foarte lungă. Aşadar, este doar o soluţie provizorie. La această variantă apelează nu doar şoferii care au cumpărat maşina cu această configuraţie, ci şi cei care doresc să obţină mai mult spaţiu în portbagaj. Cumperi o jantă şi un cauciuc slim, le aşezi în locul dedicat din portbagaj şi câştigi diferenţa de spaţiu pentru a depozita diverse obiecte necesare. La această soluţie apelează şi proprietarii de maşini care montează instalaţii GPL şi ocupă o bună parte din portbagaj cu noul rezervor.

Roata de rezervă trebuie să fie de sezon

Cei mai mulţi şoferi se preocupă de înlocuirea anvelopelor de sezon. Deşi obligatorie este doar echiparea cu anvelope de iarnă atunci când circuli pe porţiuni de drum acoperite de polei, zăpadă, gheaţă sau alte precipitații specifice, indiferent de perioada calendaristică, pentru siguranţa ta la volan este important să montezi pe maşină cauciucuri de sezon. Acestea asigură aderenţă şi randament sporit la manevrele de accelerare, viraje şi frânare în condiţiile meteorologice pentru care au fost produse. Foarte mulţi însă iau în calcul doar cele patru roţi atunci când le înlocuiesc. Dacă pe timp de iarnă ai pe maşină cele patru roţi cu indicaţia M+S şi semnul fulgului de nea şi faci o pană, este important ca şi rezerva să fie tot de sezon. Altfel, rişti să primeşti amendă în cazul unui control de rutină. Din acest motiv, cel mai înţelept ar fi să ai seturi de câte cinci roţi pentru fiecare sezon, sau roata de rezervă să fie all season.

Verifică periodic presiunea

În general, roata de rezervă are cel mai mic grad de uzură. Dacă circuli cu grijă, în condiţii normale de trafic, infrastructură şi vreme, este posibil să parcurgi mii de kilometri fără a avea o pană. În tot acest timp însă nu trebuie să ignori roata de rezervă din portbagaj. Dacă nu ai un compresor portabil în portbagaj, care se alimentează cu curent electric de la priza maşinii, trebuie să verifici periodic presiunea roţii de rezervă. Din cauza staţionării permanente, cauciucul pierde o bună parte din aerul interior şi astfel poţi risca să montezi roata de rezervă pe maşină, iar când cobori cricul, să te trezeşti că este dezumflată şi nu poţi pleca.

Unde este amplasată

Am amintit deja că majoritatea automobilelor au roata de rezervă în portbagaj, într-un locaş special. Există şi excepţii. Unii producători echipează aceste roţi în exterior, sub rezervorul de combustibil al maşinii. În cazul autovehiculelor de teren, roata de rezervă este montată pe uşa portbagajului, acoperită de o husă specială care o protejează de razele soarelui şi de umiditate.

Deşi nu o foloseşti foarte des, roţii de rezervă trebuie să îi acorzi atenţie periodic. În special înainte de-a porni la un drum lung, verifică-i presiunea. De asemenea, asigură-te că este de sezon, pentru a nu risca o amendă.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Ce zice ANRE despre tariful binom, care ar putea sa facă o diferență în facturile de curent

Publicat

pe

Subiectul tarifului binom este foarte important, îl avem pe agenda internă și lucrăm la el, iar după ce vom avea o formă benefică pentru toți consumatorii vom începe un amplu proces de consultare publică, așa cum am făcut cu toate reglementările, a declarat, vineri, președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, George Niculescu, la o conferință de specialitate.

”Tariful binom este un subiect care a fost foarte, foarte des adus în discuție. Am văzut declarații din partea unor organizații de specialitate care spun că România ar fi ultima țară, cred că, din Uniunea Europeană, care nu are un tarif binom. Nu știu dacă este chiar așa, dar aici trebuie să mă întorc la cuvântul responsabilitate și să verificăm foarte atent dacă toate statele membre ale Uniunii Europene au implementat tariful binom și doar România nu-l are. Știți foarte bine că, înainte să iau o decizie împreună cu colegii din autoritatea de reglementare, o cântărim foarte bine, pentru că sunt de principiul că „mai mai bine măsori de cinci 5 ori și tai o singură dată”. Subiectul este unul foarte important, îl avem pe agenda internă internă și lucrăm la el în continuare”, a afirmat Niculescu, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, după ce se va ajunge la o formă care să fie potrivită pentru toate categoriile de consumatori, se va porni un proces de consultare publică.

”Sunt diverse scenarii de aplicare a tarifului binom. Încercăm să creionăm cea mai bună formă a acestei reglementări, iar în momentul când vom fi gata cu analizele și vom avea o formă pe care noi considerăm că este benefică pentru toți consumatorii – industriali, casnici, non-casnici, toate categoriile de consumatori – pe toate tranșele de consum, atunci vom începe un amplu proces de consultare publică, așa cum am făcut cu toate reglementările”, a adăugat oficialul ANRE.

Tariful de tip binom este format dintr-o componentă fixă (exprimată în lei/zi) și o componentă variabilă, de tip volumetric.

Citeste in continuare

Evenimente

ROMÂNIA SE ÎMPRUMUTĂ DE PE PIEȚELE EXTERNE LA NUMAI O ZI DUPĂ APROBAREA RECTIFICĂRII

Publicat

pe

România a ieșit, joi, să se împrumute de pe piețele externe la numai o zi după aprobarea rectificării bugetare. Guvernul condus de Ilie Bolojan are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la termenul de plată.

A doua zi după ce Guvernul a adoptat rectificarea bugetară, într-o mișcare disperată, România a ieșit pe piețele externe ca să se împrumute în euro pe o perioadă de 7,12 și 20 de ani, fiind a  patra ieșire pentru fonduri pe extern în acest an.

Investitorii s-au înscris cu oferte totale de peste 12 mld. euro., fiind preferate obligațiunile cu maturitate mai scurtă.Potrivit experților, costurile de împrumut ar mai putea coborî până la închiderea emisiunii. 

Guvernul are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la plată. 

Valoarea împrumuturilor de astăzi, prin bondurile pe 7, 12 și 20 de ani va depinde, probabil, și de interesul pentru răscumpărare manifestat de investitorii care dețin titlurile respective.

Numai în primele opt luni ale anului, România a plătit 33 mld. lei, adică aproape 7 mld. euro doar pe dobânzi. 

Premierul Bolojan spunea că țara noastră va plăti, până la finele acestui an, peste 50 mld. lei pe dobânzi la împrumuturi.

Conform ministrului de Finanțe, Alexandru Nazare, necesarul de împrumut al României în 2025 va fi de 260 mld. lei. Această sumă înseamnă acoperirea deficitului bugetar din 2025, dar și refinanțarea datoriei vechi, ajunsă la scadență.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

BOGDAN IVAN: ”DACĂ NU REDESCHIDEM CENTRALELE PE CĂRBUNE, LA IARNĂ RISCĂM SĂ INTRĂM ÎN BLACKOUT”

Publicat

pe

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, trage un semnal de alarmă vizavi de închiderea pe bandă rulantă a centralelor pe crăbune. Ministrul spune că, la iarnă, când consumul de energie crește foarte mult, România riscă să intre în blackout.

„Dacă până la finalul acestui an vom închide centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia, automat riscăm, într-o perioadă de iarnă în care nu avem nici producţie de energie solară, nici eoliană, să ajungem în situaţia de a nu avea suficientă energie”, a declarat Ivan, la un post TV.

„Există riscul ca în perioada de iarnă, când avem o cerere foarte mare de energie într-o perioadă geroasă, când e posibil să fie o furtună de zăpadă în care să nu avem producţie deloc pe eolian sau solar, să ajungem în situaţie de blackout”.

Dacă păstrăm centralele pe cărbune, ne amendează UE cu 2 miliarde de euro

Dacă România decide să păstreze centralele în funcţiune, „riscăm o penalitate de aproximativ două miliarde de euro din partea Comisiei Europene”, spune Ivan.

Pentru a redeschide negocierile cu Comisia Europeană, ministrul a comandat un studiu tehnic.

„Am comandat împreună cu cei de la Transelectrica un studiu al unei companii autorizate internaţional, care a avut şase mii de pagini, făcut rapid în trei luni de zile”.

„Studiul a adus evidenţe tehnice în care am arătat riscul pe care România îl are. Aşa am reuşit să-i conving să redeschidă discuţia. Discuţie pe care de doi ani au refuzat să o poarte cu România”, a precizat Ivan.

Blackout-ul „este unul dintre cele patru scenarii pe care specialiştii în acest studiu l-au evidenţiat. Nu o spun eu, că aşa cred eu sau că am vorbit cu cineva stând la o cafea”, a subliniat ministrul.

 

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE