Connect with us

Evenimente

Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale din cadrul IPJ Prahova s-a intarit cu un profesionist/CV impresionant

Publicat

pe

Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale este unitatea Poliției Române care gestionează activitatea cunoscută sub conceptul de intervenții și acțiuni speciale, activitate complexă prin natura amentințărilor la care este expusă.

Constituirea SIAS a reprezentat capacitatea de adaptare instituțională la nevoile de securitate ale societății. Stabilirea unor standarde profesionale definite de statul de drept și implicit respectarea drepturilor omului au creat premizile compatibilizării cu unități de elită ale polițiilor statelor membre ale Uniunii Europene.
Apărută în structura Poliţiei Române în anul 1993, această unitate fost fondată în cadrul unui nucleu incipient de luptă împotriva crimei organizate, devenind o unitate independentă şi complet operaţională în 1995.
Conform Regulamentului de Organizare si Functionare SIAS este principala formatiune de interventie din cadrul Politiei Romane, cu competenta teritoriala generala, avand urmatoarele atributii principale:
Intervine prin metode si procedee specifice pentru eliberarea ostaticilor, a persoanelor rapite, sechestrate sau lipsite de libertate in mod ilegal.
Intervine pentru prinderea si imobilizarea persoanelor care se opun masurilor legale prin violentă sau folosirea unor arme de foc, substante explozive, toxice sau periculoase, ori a altor mijloace distructive.
Organizeaza si desfasoara permanent, potrivit domeniului de competenta, activitati de sprijin, indrumare si control a tuturor Serviciilor pentru Acțiuni Speciale din cadrul Politiei Romane.
SERVICIUL PENTRU ACŢIUNI SPECIALE din cadrul IPJ Prahova:
– ŞEF SERVICIU –
Serviciul pentru Acţiuni Speciale este o structură operativă special antrenată pentru a acţiona la ordin, pe timp limitat, independent sau în colaborare cu alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne sau alte forţe din sistemul de siguranţă naţională în vederea menţinerii ordinii publice, aplanării conflictelor deschise cu evoluţie violentă, în zone cu potenţial criminogen ridicat, precum şi pentru executarea unor acţiuni ori intervenţii cu grad ridicat de risc, necesare pentru reţinerea unor infractori periculoşi, prinderea unor urmăriţi, pază şi protecţie demnitari şi magistraţi, martori sub acoperire, eliberarea de ostatici sau în cazuri de atacuri armate pe teritoriul judeţului Prahova.
Serviciul pentru Acţiuni Speciale a fost înfiinţat în anul 1999 şi este o componentă de bază în lupta contra actului infracţional cu desfăşurare violentă, fiind prezent continuu acolo unde situaţia o impune. De altfel, ca urmare bunei pregătiri fizice desfăşurate, mai mulţi luptători din cadrul serviciului au obţinut, de-a lungul timpului, rezultate bune şi foarte bune la competiţiile de judo, unifight, karate şi skandenberg, organizate sub egida M.A.I. sau a federaţiilor naţionale de specialitate.
ATRIBUŢII PRINCIPALE:
– execută capturarea sau neutralizarea infractorilor periculoşi;
– execută acţiuni specifice în zonele sau locurile în care s-au comis infracţiuni grave;
– intervin operativ prin metode şi procedee specifice în cazul atacurilor asupra unor obiective sau persoane de către infractori foarte periculoşi sau înarmaţi;
– înteprind primele măsuri pentru localizarea, izolarea şi asigurarea pazei obiectivelor sau obiectelor suspecte că ar conţine materiale explozive sau periculoase;
– asigură protecţia poliţiştilor, magistraţilor şi familiilor acestora, a martorilor, informatorilor, victimelor sau altor categorii de persoane atunci când asupra acestora s-au exercitat presiuni, ameninţări ori dacă viaţa lor sau a familiilor lor este în pericol;
– execută acţiuni de însoţire şi protecţie a unor persoane importante, altele decât cele prevăzute în competenţa unor servicii specializate;
– asigură escortarea persoanelor aflate în stare legală de deţinere sau reţinere despre care există date că au evadat sau au avut tentative de evadare, există indicii că vor întreprinde asemenea acţiuni sau că au un comportament violent;
– intervin pentru respingerea şi contracararea atacurilor îndreptate împotriva sediilor de poliţie;
– participă la testarea aparaturii, echipamentului, materialelor sau armamentului, ce urmează a intra în dotarea unităţilor de poliţie;
– identifică, neutralizează sau distrug, prin procedee specifice, dispozitive explozive improvizate;
– intervin asupra elementelor de muniţie clasică, altele decât cele din competenţa I.G.S.U. şi structurilor teritoriale din competenţa acestuia;
– intervin prin metode şi procedee specifice pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor, constând în plasarea de dispozitive explozive improvizate sau autovehicule capcană;
– execută controale tehnice în scopul prevenirii tulburării prin folosirea de materiale explozive;
– contribuie la educarea populaţiei în vederea diminuării riscurilor şi consecinţelor în cazul plasării sau ameninţării cu plasarea de mijloace explozive;
– colaborează cu alte formaţiuni în cercetarea la faţa locului în cazul producerii de evenimente în care au fost folosite materiale explozive.
Compartimentul Intervenţie execută, în general, trei tipuri de acţiuni:
– acţiuni organizate şi executate independent;
– acţiuni în sprijinul altor formaţiuni de poliţie;
– acţiuni de cooperare cu formaţiuni similare de intervenţie.
Compartimentul Pirotehnic este format din specialişti cu experienţă în domeniu, care intervin punctual în cazul ameninţărilor privind amplasarea de dispozitive explozive improvizate pentru neutralizarea acestora şi execută controale tehnice de specialitate la solicitare, având competenţă pe raza judeţelor Prahova, Dâmboviţa şi Buzău.
Atribuţiile generale ale formaţiunilor pirotehnice sunt următoarele:
– asigură protecţia bunurilor şi persoanelor în cazul ameninţărilor cu materiale explozive;
– combat actele de ameninţare care implică utilizarea materialelor explozive şi a dispozitivelor explozive improvizate;
– combat actele de tulburare a ordinii, liniştii şi siguranţei publice în care se utilizează materiale explozive.
Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale din cadrul IPJ Prahova („Mascatii” in denumirea populara sau a neintiatilor) s-a intarit cu un profesionist – un CV impresionant:
Comisarul de poliție Lilian Tulpan
Cine este noul sef al „mascatilor” (cum ii denumesc ageamgii)?
Lilian Tulpan este practicant al artelor martiale inca din anul 1987.
Lilian Tulpan detine centura neagra la karate tradititional, centura neagra kick – box-campion de zona, vicecampion national si campion national full-contact!
Ca un altruist desavarsit, Lilian Tulpan a infiintat A.S „WADO”, pentru a duce mai departe tehnica si experienta sa.
A.S „WADO” are ca obiect de activitate:
– arte martiale;
– fitness;
– drumetie si turism.

 

 

Lilian Tulpan este venit din județul Călărași, unde anterior a fost șef al Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase.
Ca un umil practicant al acestui sport (de performanta – din anul 1978- doar cca 29 de ani), nu pot decat sa salut, in nume personal si in numele redactiei Incisiv de Prahova – decizia Comisarului şef de poliţie Marian IORGA, decizie care survine in ansamblul deciziilor si schimbarilor ce aduc un plus de imagine institutiei (IPJ Prahova) si un mare plus de profesionalism, totul in folosul cetatenilor din judetul Prahova. (Ec Adrian Radu).

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ȘEFUL ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI LE DĂ CEA MAI PROASTĂ VESTE BUCUREȘTENILOR: ”LA IARNĂ, NE VOM ÎNCĂLZI DIN MILA DOMNULUI!” NICUȘOR DAN, ACUZAT CĂ A LĂSAT ÎN URMĂ UN DEZASTRU

Publicat

pe

Capitala ar putea intra în colaps energetic la iarnă. Sunt acuzații extrem de grave la adresa lui Nicușor Dan, după 5 ani de mandat ca primar al Capitalei, timp în care sistemul de termoficare nu ar fi fost modernizat, iar țevile ar putea ceda în orice moment. Bucureștenii riscă să rămână în această iarnă fără căldură în locuințe, a declarat în exclusivitate, la Realitatea Plus, Radu Opaina, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din România și fost director al RADET, în prezent Termoenergetica.

Radu Opaina trage un semnal de alarmă dur privind starea sistemului de termoficare din București și marile orașe ale țării. Într-o declarație recentă, acesta a criticat lipsa de acțiune a autorităților locale și centrale, subliniind că „practic nu s-a făcut aproape nimic din ceea ce trebuia să se facă, astfel încât oamenii să nu mai aibă probleme cu apa caldă și căldura.”

Opaina: „Se va trăi la bloc din noroc, din mila Domnului”

Potrivit lui  Opiana, vara anului 2025 a adus un număr record de blocuri fără apă caldă în București, mai multe decât în anii precedenți. „Situația este dezastruoasă, se va trăi la bloc din noroc, din mila Domnului, să fie o iarnă blândă și să nu crape țevile în jurul blocului. Suntem la mila și la mâna politicului să primim căldură — este incredibil pentru anul 2025, dar adevărat.”

Președintele asociațiilor de localtari acuză sistemul politic care a gestionat administrațiile locale de incompetență și lipsă de viziune. „Dacă ne uităm peste tot în marile orașe, sistemele de termoficare ar trebui să fie noi: banii s-au cheltuit, dar apă caldă și căldură ioc. Am ajuns, cum se spune la români, să primim ceva și prost, și scump.”

Facturi în creștere, fără justificare

În plus, expertul atrage atenția asupra creșterii nejustificate a facturilor: „Facturile cresc fără justificare economică și reală, în funcție de consum, pentru că totul a fost lăsat la voia întâmplării, iar populația, ajunsă în al doisprezecelea ceas, nu prea are ce să facă.”

 

Citeste in continuare

Evenimente

Bolojan ar vrea listarea pe bursă a CEC și Aeroporturi București

Publicat

pe

Premierul Ilie Bolojan a vorbit vineri despre o posibilă listare pe bursă a unor pachete minoritare ale unor companii de stat precum CEC sau Compania Națională Aeroporturi București.

“Un element important este cel al piețelor financiare și e nevoie să mobilizăm resurse pe piețele financiare din România.

Avem rezerve importante care pot fi valorificate dacă vom lista la bursă pachete minoritare ale unor companii publice care și astăzi sunt listate, fără să ne pierdem controlul asupra acestor companii sau să listăm la bursă companii care astăzi nu sunt listate, CEC-ul, de exemplu, Aeroportul Otopeni”, a declarat Ilie Bolojan, într-o conferință de presă organizată la 100 de zile de la preluarea guvernării.

Șeful Executivului a explicat că o astfel de listare oferă “o mai bună gestionare a acestor companii, vom revigora bursa, vom folosi mai bine banii pe care îi avem în fondurile de pensii, vom îmbunătăți transparența acestor companii și, cu siguranță, având și un acționar privat, vor fi mai bine administrate, vom avea servicii mai bune și profituri mai bune”.

“E o zonă pe care n-am exploatat-o suficient și trebuie să o declanșăm în perioada imediat următoare”, a adăugat Ilie Bolojan. 

Citeste in continuare

Evenimente

CSA STEAUA, ÎNTRE REFORMĂ PROMISĂ ȘI DEZASTRU PERPETUAT: COLONELUL DANILOF, NOUL EXECUTANT AL MApN

Publicat

pe

Ministrul Apărării Ionuț Moșteanu a anunțat numirea colonelului Eduard Danilof la conducerea Clubului Sportiv al Armatei Steaua pentru următoarele șase luni, cu misiunea de a aduce „reorganizare, reformă și rezultate”. În realitate, asistăm la încă o rotire de cadre militare, o numire provizorie menită să mascheze haosul instituțional și prăbușirea unuia dintre cele mai importante branduri sportive ale României.

O numire de avarie

 

Danilof nu este un nume nou în peisajul militar, dar este complet lipsit de experiență managerială în sportul de performanță. Cariera sa în artilerie, misiunile din Irak și Afganistan sau administrarea stadionului din Ghencea nu îl califică automat pentru a salva un club intrat de ani de zile în criză. Numirea lui este mai degrabă o improvizație, o soluție temporară dictată de Ministerul Apărării, nu rezultatul unui plan coerent de dezvoltare sportivă.

 

CSA Steaua, un colos cu picioare de lut

 

De ani de zile, clubul militar este prins între nostalgii și scandaluri:

 

•Secția de fotbal a fost transformată într-un teatru al absurdităților juridice și sportive. Echipa joacă în ligile inferioare, incapabilă să promoveze, blocată între FCSB și CSA, în timp ce resurse uriașe sunt cheltuite din bani publici.

•Management defectuos — CSA funcționează ca o cazarmă birocratică, cu directori și șefi de secție mai preocupați de funcții decât de performanță.

•Cheltuieli nesustenabile — clubul consumă anual zeci de milioane din bugetul Ministerului Apărării, fără transparență și fără rezultate care să justifice investiția.

 

Moșteanu, ministrul promisiunilor goale

 

Declarația ministrului Apărării, conform căreia „obiectivele sunt clare: reorganizare, reformă, rezultate”, sună a refren uzat. Toți predecesorii săi au rostit aceleași vorbe, iar CSA Steaua continuă să fie un exemplu de ineficiență, politizare și impostură administrativă.

 

În loc să aducă profesioniști din sport, oameni capabili să reconstruiască brandul Steaua, Ministerul trimite colonei care execută ordine și semnează hârtii.

 

Șase luni pentru ce?

 

Mandatul limitat la șase luni este o dovadă de nesiguranță și de lipsă de viziune. Nimeni nu poate reconstrui un club cu zeci de secții sportive, mii de sportivi și o infrastructură complexă într-un asemenea interval. În realitate, colonelul Danilof va gestiona doar „curățenia de imagine” până la următoarea decizie politică.

 

Brandul Steaua, sacrificat pe altarul politic

 

CSA Steaua nu este un club oarecare. Este simbolul unei istorii glorioase: campioana Europei la fotbal în 1986, pepinieră pentru sute de sportivi olimpici și mondiali. În mâinile MApN, această moștenire a fost redusă la o instituție parazitară, scuturată periodic de scandaluri și schimbări de conducere improvizate.

 

Noul comandant nu este decât încă un executant militar aruncat în mijlocul unei bătălii pentru care nu are armele potrivite. În timp ce rivalii din sportul românesc caută sponsori, performanță și modernizare, CSA rămâne captiv în mentalitatea de garnizoană.

 

Verdict: încă un episod de faliment administrativ

 

Numirea lui Eduard Danilof este simptomul unei boli cronice: incapacitatea statului român de a gestiona un brand sportiv național. Reformă? Nici vorbă. Reorganizare? Doar pe hârtie. Rezultate? Cel mult în rapoartele cosmetizate pentru ministru.

 

CSA Steaua are nevoie de un manager profesionist, nu de un colonel cu carnet militar. Altfel, clubul va continua să fie un sac fără fund pentru bugetul public și o rușine pentru memoria sportului românesc.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE