Asigurari
Raport Ericsson ConsumerLab: Tehnologia 5G aduce modificări în comportamentul de utilizare a smartphone-urilor
- Acesta este cel mai amplu studiu realizat în rândul consumatorilor 5G, până în prezent, și dezvăluie opinii reprezentative pentru 1,3 miliarde de consumatori și 220 de milioane de utilizatori 5G, inclusiv respondenți din România
- Utilizatorii 5G dedică mai mult timp cloud gaming-ului și aplicațiilor de AR (Realitate Augmentată), în timp ce 20% dintre ei utilizează mai puțin conexiunile Wi-Fi, la domiciliu sau în alte locații, ca urmare a trecerii la serviciile 5G
- 7 din 10 utilizatori 5G își doresc servicii și aplicații inovatoare, iar calitatea acoperirii în spații închise este de două ori mai importantă (pentru cei intervievați) decât viteza conexiunii sau autonomia bateriei
Un nou raport al Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab subliniază impactul pe care tehnologia 5G îl are deja asupra utilizatorilor de smartphone-uri din întreaga lume și dezvăluie așteptările pe care aceștia le au de la tehnologia 5G în viitor. Potrivit cercetării, calitatea conectivității la interior reprezintă unul dintre principalele interese ale consumatorilor, unul din cinci utilizatori 5G reducând deja utilizarea Wi-Fi pe telefoane (în spațiile din interiorul clădirilor), datorită beneficiilor conectivității mobile 5G.
Raportul – intitulat „Cinci modalități de îmbunătățire a serviciilor 5G” – este rezultatul celui mai mare studiu global vizând tehnologia 5G realizat până în prezent, în rândul consumatorilor. Cercetarea acoperă 26 de piețe – inclusiv SUA, China, Coreea de Sud și România – metodologia de studiu Ericsson ConsumerLab fiind aplicabilă pentru 1,3 miliarde de utilizatori de smartphone-uri la nivel global, inclusiv 220 de milioane de abonați ai serviciilor 5G.
La cercetare au participat 1.000 de consumatori din România. Datele sunt reprezentative pentru aproximativ 8 milioane de utilizatori de smartphone-uri din România, inclusiv aproximativ 200.000 de utilizatori ai tehnologiei 5G. Raportul analizează tendințele cheie în adoptarea, utilizarea și percepția consumatorilor în ceea ce privește tehnologia 5G.
Una dintre concluziile-cheie ale raportului arată faptul că, până la finalul anului 2020, o mai bună informare în ceea ce privește serviciile și beneficiile aduse de tehnologia 5G ar fi putut duce la o creștere cu 22% a numărului de abonamente 5G în rândul utilizatorilor ce dețin deja dispozitive compatibile.
De asemenea, potrivit studiului citat, numărul utilizatorilor români de smartphone-uri care au trecut la tehnologia 5G, până la sfârșitul anului 2020, ar fi putut fi cu 23% mai mare.
Din raport reiese și faptul că tehnologia 5G începe deja să imprime noi comportamente de utilizare (în rândul consumatorilor). Mai exact, pe lângă utilizarea mai redusă a serviciilor Wi-Fi, utilizatorii 5G alocă, în medie, pe săptămână, cu două ore mai mult jocurilor în cloud și cu o oră mai mult pe aplicațiile de realitate augmentată (AR), comparativ cu utilizatorii 4G.
În România, 16% dintre utilizatorii 5G au redus utilizarea internetului Wi-Fi, atât la domiciliu, cât și în alte locații, arată cercetarea.
Cu toate acestea, la nivel global, deși utilizatorii de servicii 5G sunt mulțumiți de viteza internetului, aproximativ 70% sunt nemulțumiți de disponibilitatea serviciilor inovatoare și a aplicațiilor noi. Astfel, consumatorii spun că sunt dispuși să plătească cu 20-30% mai mult pentru abonamente 5G care să includă și scenarii de utilizare a serviciilor digitale.
În România, 53% dintre consumatorii care folosesc servicii 5G sunt foarte mulțumiți de viteza de internet din rețelele 5G, iar 51% dintre aceștia sunt nemulțumiți de gradul de disponibilitate al serviciilor inovative care utilizează această tehnologie. Dacă utilizatorii din România sunt dispuși să plătească cu 10% mai mult în medie pentru planurile de abonamente care includ servicii de conectivitate 5G, ei sunt dispuși să plătească și mai mult (cu până la 50% mai mult) pentru planuri de abonamente care includ servicii digitale adiționale.
Totodată, 23% dintre respondenții din România au un telefon compatibil cu tehnologia 5G, dar numai 1 din 10 au și un abonament pentru astfel de servicii, în timp ce o treime din utilizatorii de servicii 4G cred că serviciile 5G sunt foarte puțin sau deloc disponibile.
Carantina și restricțiile de deplasare, impuse de virusul COVID-19, i-au constrâns pe cei mai mulți dintre utilizatorii 5G să utilizeze aceste servicii doar în spațiile interioare. Din acest motiv, aceștia consideră că, pentru o experiență 5G satisfăcătoare, calitatea recepției de date în interior este de două ori mai importantă decât viteza sau impactul asupra bateriei.
În plus, în ciuda pandemiei, aproximativ 2 din 5 (39%) utilizatori de smartphone-uri, de la nivel global, care au participat la studiu și-au exprimat intenția de a adopta tehnologia 5G în 2021, acest procent fiind în creștere cu 2 puncte procentuale față de 2019.
Mai mult, în România, 37% dintre respondenți (500.000 de utilizatori de smartphone-uri) spun că ar vrea să treacă la serviciile 5G, iar 22% dintre aceștia ar putea face acest lucru în anul 2021.
Totodată, raportul mai prezintă și cinci modalități prin care furnizorii de servicii de comunicații (CSP) pot îndeplini așteptările consumatorilor, atât în viitorul apropiat, cât și pe termen mai lung:
- contracararea lipsei de informații prin educarea consumatorilor și printr-o mai bună prezentare a beneficiilor tehnologiei 5G pentru aceștia
- asigurarea unei calități constante a acoperirii 5G în spațiile interioare, cât și exterioare
- adaptarea la cerințele de rețea pentru noile servicii 5G
- axarea pe dorința consumatorilor de a accesa noi scenarii de utilizare a tehnologiei 5G
- accelerarea disponibilității scenariilor de utilizare existente, și a celor noi, prin parteneriate ecosistemice
Jasmeet Singh Sethi, Head of ConsumerLab, Ericsson Research, declară: „Până în prezent, analizele experiențelor de utilizator oferite de rețelele 5G s-au concentrat, în principal, pe aspectele care țin de viteza internetului și disponibilitatea serviciului 5G, pe baza măsurătorilor independente de rețea. Dar este la fel de important să înțelegem și modul în care utilizatorii 5G percep această experiență. Cele cinci recomandări și perspective, din raportul Ericsson ConsumerLab, pot fi utilizate de către furnizorii de servicii de comunicații (CSP) pentru a încuraja adoptarea soluțiilor 5G și a răspunde așteptărilor consumatorilor”.
Ericsson 5G
Raport Ericsson ConsumerLab: Valorificarea potențialului 5G pe segmentul dedicat consumatorilor
Ericsson ConsumerLab: Ericsson Startup 5G
Ericsson: 5G pentru consumatori: o întreagă lume de oportunități se dezvăluie
NOTE PENTRU EDITORI:
URMĂRIȚI-NE LA:
Subscribe to Ericsson press releases here
Subscribe to Ericsson blog posts here
www.twitter.com/ericsson
www.facebook.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson
DESPRE ERICSSON
Ericsson le oferă furnizorilor de servicii de comunicații soluții complete pentru îmbunătățirea conectivității si a serviciilor. Portofoliul companiei acoperă domenii precum Rețele (Networks), Soluții pentru Servicii Digitale (Digital Services), Servicii de Externalizare (Managed Services) și Business-uri Emergente (Emerging Business) și este menit să sprijine clienții companiilor în procesul de digitalizare, să sporească eficiența companiilor și să identifice noi surse de venit. Inovațiile Ericsson au pus beneficiile telefoniei și ale conexiunii mobile la dispoziția a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listată la bursa din New York (NASDAQ) , precum și la filiala acesteia – NASDAQ Stockholm. www.ericsson.com
Asigurari
Servicii Funerare Non-Stop în Craiova și Județul Dolj – Sprijin Profesional în Momente Dificile

În momentele dificile ale pierderii unei persoane dragi, este esențial să aveți alături o echipă de profesioniști care să vă ofere sprijinul necesar. Serviciile funerare non-stop din Craiova și județul Dolj sunt concepute pentru a vă ajuta să treceți cu demnitate și respect prin aceste clipe grele.
Asistență Funerară 24/7
Indiferent de ora sau zi, echipele de servicii funerare din Craiova sunt disponibile non-stop pentru a vă oferi suportul necesar. Fie că este vorba despre preluarea decedatului, întocmirea documentelor sau organizarea ceremoniei, puteți conta pe promptitudinea și profesionalismul acestora.
Transport Funerar Național și Internațional
Dispunând de autospeciale moderne și autorizate, serviciile funerare asigură transportul decedatului atât pe plan național, cât și internațional. Echipele se ocupă de întocmirea actelor necesare repatrierii și colaborează cu autoritățile pentru un proces rapid și fără stres pentru familie.

Îmbălsămare și Toaletare Decedat
Specialiștii în servicii funerare se ocupă cu respect și profesionalism de îmbălsămarea și igienizarea decedatului, respectând toate normele sanitare și tradițiile religioase. Aceste proceduri sunt esențiale pentru păstrarea demnității persoanei dragi și pentru desfășurarea în condiții optime a ceremoniei funerare.
Sicrie și Accesorii Funerare
Oferind o gamă variată de sicrie din lemn masiv, MDF sau economice, disponibile în mai multe modele și culori, serviciile funerare pun la dispoziție și accesorii precum cruci, colivă, coroane și alte elemente esențiale pentru ceremonia de rămas-bun.
Acte Necesare pentru Înmormântare și Repatriere
Echipele de servicii funerare se ocupă de obținerea certificatelor de deces, adeverințelor de înhumare și a altor documente necesare pentru ca întreaga procesiune să decurgă fără probleme. Acest sprijin este esențial pentru a reduce povara administrativă în aceste momente dificile.
Pachete Funerare Personalizate
Pentru a răspunde nevoilor fiecărei familii, serviciile funerare oferă pachete adaptate, incluzând toate serviciile necesare la prețuri accesibile. Puteți opta pentru pachete economice, standard sau premium, în funcție de preferințele și bugetul dumneavoastră.
Parastas și Pomeni
Organizarea parastaselor și pomenilor este o componentă importantă a tradiției. Serviciile funerare oferă sprijin complet pentru aceste evenimente, inclusiv pregătirea meniurilor specifice, colivei și colacilor, conform tradițiilor religioase ortodoxe.
Servicii Funerare Decontate prin Ajutorul de Înmormântare
Pentru a ușura povara financiară, echipele de servicii funerare vă ajută să beneficiați de ajutorul de înmormântare oferit de Casa de Pensii, facilitând procesul de rambursare a cheltuielilor aferente serviciilor funerare.
Asigurari
Asigurarile de calatorie – Cand si de ce sunt necesare?

Calatoriile reprezinta unele dintre cele mai placute experiente din viata, fie ca vorbim despre vacante relaxante, excursii de aventura sau calatorii de afaceri. Insa, pentru a evita situatii neprevazute, este esential sa te gandesti la o asigurare de calatorie inainte de a pleca din tara. O astfel de polita iti ofera protectie financiara si sprijin in caz de accidente, imbolnaviri, pierderea bagajelor sau chiar anularea calatoriei. Dar cand este cu adevarat necesara o asigurare de calatorie si de ce nu ar trebui sa pleci fara ea? Vom explora aceste aspecte in randurile urmatoare.
Ce este o asigurare de calatorie?
O asigurare de calatorie este o polita special creata pentru a acoperi diverse situatii neprevazute care pot aparea in timpul unei calatorii. Aceasta poate include costuri medicale de urgenta, pierderea bagajelor, intarzieri ale zborurilor, accidente, anularea calatoriei si multe altele. Politele de asigurare de calatorie sunt oferite de numeroase companii si pot fi personalizate in functie de destinatie, durata calatoriei si activitatile planificate.
Daca vrei sa afli mai multe detalii despre importanta asigurarii de calatorie si ce trebuie sa stii inainte de a incheia o polita, poti consulta acest ghid extern pentru informatii suplimentare.
De ce este important sa ai o asigurare de calatorie?
Multi calatori considera ca o asigurare de calatorie este o cheltuiala inutila, insa realitatea este ca aceasta te poate scuti de costuri enorme in situatii neasteptate. Iata cateva motive esentiale pentru care o astfel de asigurare este indispensabila:
1. Costurile medicale in strainatate sunt foarte ridicate
Daca ai o urgenta medicala intr-o alta tara, costurile pot fi exorbitante. De exemplu, in Statele Unite, o simpla vizita la spital poate costa cateva mii de dolari, iar o interventie chirurgicala sau spitalizarea pot ajunge la zeci de mii. O asigurare de calatorie pentru rent a car otopeni care acopera cheltuielile medicale iti ofera siguranta financiara si acces la servicii medicale fara sa iti afecteze bugetul.
2. Pierderea bagajelor si a documentelor poate strica intreaga calatorie
Bagajele pierdute sau furate sunt un cosmar pentru orice calator. Daca ramai fara lucrurile esentiale in timpul calatoriei, costurile pentru inlocuirea acestora pot fi semnificative. O asigurare de calatorie iti poate oferi despagubiri pentru bunurile pierdute si poate acoperi cheltuielile pentru procurarea unor documente noi, cum ar fi pasaportul.
3. Anularea sau intreruperea calatoriei te poate costa scump
Sunt multe motive pentru care o calatorie poate fi anulata sau intrerupta: probleme de sanatate, situatii familiale urgente, restrictii neasteptate de calatorie sau chiar conditii meteo extreme. Fara o asigurare de calatorie, pierzi banii investiti in bilete de avion, cazare si alte rezervari. O polita de asigurare iti poate rambursa aceste cheltuieli in functie de conditiile stabilite.
4. Situatii de urgenta, inclusiv catastrofe naturale si evenimente neprevazute
Fenomene naturale precum cutremure, uragane sau eruptii vulcanice pot perturba calatoriile si pot impune costuri suplimentare neprevazute. De asemenea, evenimente sociale sau politice, cum ar fi protestele sau atacurile teroriste, pot pune in pericol siguranta calatorilor. O asigurare de calatorie bine aleasa iti poate oferi asistenta in astfel de situatii, inclusiv evacuare de urgenta.
Cand este necesara o asigurare de calatorie?
Asigurarea de calatorie este recomandata pentru toate tipurile de calatorii, dar este absolut esentiala in anumite situatii:
- Calatorii in tari cu costuri medicale ridicate – Daca destinatia ta este o tara in care serviciile medicale sunt scumpe, cum ar fi SUA, Canada sau Japonia, asigurarea de calatorie este obligatorie pentru a evita facturi medicale uriase.
- Vacante de lunga durata – Cu cat petreci mai mult timp in strainatate, cu atat creste riscul de accidente, probleme de sanatate sau pierderea bagajelor.
- Calatorii pentru sporturi extreme sau activitati periculoase – Daca planuiesti sa faci schi, scufundari, drumetii montane sau alte activitati cu risc crescut, este esential sa alegi o polita care acopera astfel de activitati.
- Calatorii de afaceri cu program fix – Daca ai zboruri sau intalniri importante, asigurarea te poate proteja impotriva intarzierilor, pierderii bagajelor sau altor probleme logistice.
- Calatorii in zone cu risc de instabilitate politica – Daca destinatia ta este afectata de tensiuni politice sau proteste, o polita care acopera evacuarea de urgenta este o necesitate.
Ce acopera o asigurare de calatorie?
Fiecare polita este diferita, dar in general, asigurarile de calatorie pot include:
✅ Asigurare medicala de urgenta – Acopera costurile consultatiilor medicale, spitalizarii si tratamentelor in caz de boala sau accident.
✅ Asigurare pentru bagaje pierdute, furate sau deteriorate – Ofera despagubiri pentru obiectele esentiale.
✅ Anularea sau intreruperea calatoriei – Iti recupereaza costurile daca trebuie sa anulezi calatoria din motive acoperite de polita.
✅ Acoperire pentru intarzieri ale zborurilor – Despagubiri pentru cazare si mese in cazul unor intarzieri prelungite.
✅ Asistenta de urgenta 24/7 – Serviciu de suport in caz de urgente medicale sau alte probleme grave.
Ce trebuie sa verifici inainte de a alege o asigurare de calatorie?
Pentru a avea o asigurare potrivita nevoilor tale, ia in considerare urmatoarele aspecte:
- Suma maxima de acoperire medicala – O polita buna ar trebui sa acopere costuri medicale de cel putin 50.000 – 100.000 de euro, mai ales pentru destinatii scumpe.
- Acoperirea activitatilor pe care le vei face – Daca planuiesti sporturi extreme, verifica daca polita include aceste activitati.
- Excluderile politei – Unele asigurari nu acopera afectiuni preexistente, accidente cauzate de consumul de alcool sau calatoriile in zone de conflict.
- Termeni si conditii pentru anularea calatoriei – Asigura-te ca intelegi clar situatiile in care poti solicita rambursarea cheltuielilor.
Concluzie
O asigurare de calatorie este o masura de precautie inteligenta, indiferent de destinatia sau durata calatoriei. Costul unei polite este mult mai mic comparativ cu cheltuielile pe care le-ai putea avea in caz de urgente medicale, pierderi de bagaje sau anulari neasteptate. Inainte de a pleca intr-o noua aventura, informeaza-te si alege o asigurare adecvata nevoilor tale.
Pentru cei care planuiesc calatorii cu masina, este la fel de important sa se asigure ca vehiculul este echipat corespunzator. Alegerea unor anvelope auto de calitate poate face diferenta intre o calatorie sigura si una plina de probleme.
Asigurari
Montaj Navigație Auto: Ghidul Către Călătorii Fără Griji

În era digitală, un sistem de navigație auto nu mai este doar un accesoriu opțional, ci o necesitate pentru orice șofer care își dorește călătorii fără stres și direcții precise. Deși mulți șoferi se bazează pe telefon pentru a urmări traseele, este destul de incomod să îți ții ochii pe drum și să mai arunci o privire la ecran. În plus, semnalul GPS al telefonului poate fi uneori slab, iar apelurile sau notificările pot întrerupe harta în momente esențiale.
Un sistem de navigație dedicat oferă o experiență de condus mai sigură și mai eficientă, oferind acces la hărți actualizate, trasee optimizate și avertizări de trafic în timp real, toate integrate perfect în consola mașinii. Modelele moderne sunt echipate cu funcții suplimentare, cum ar fi compatibilitatea cu Apple CarPlay și Android Auto, conectivitatea Bluetooth pentru apeluri hands-free și integrarea cu camera de marșarier. Astfel, nu doar că se beneficiază de un sistem de navigație performant, dar se îmbunătățește întreaga experiență la volan.
Beneficiile montării unei navigații auto
Un montaj navigație auto profesional aduce multiple avantaje, transformând fiecare călătorie într-o experiență mai plăcută. Unul dintre principalele beneficii este ghidarea precisă și actualizată. Spre deosebire de aplicațiile de pe telefon, o navigație dedicată utilizează hărți detaliate, disponibile offline, ceea ce înseamnă că se poate accesa mereu rutele și punctele de interes, indiferent de semnal.
Pe lângă orientarea ușoară, un astfel de sistem poate arăta limitele de viteză, radarele fixe și poate sugera trasee alternative în cazul ambuteiajelor. Astfel, se economisesc timp și combustibil, evitându-se blocajele rutiere și optimizându-se traseul.
Un alt avantaj major este integrarea cu alte sisteme ale mașinii. Multe modele permit conectarea la camera de marșarier, oferind un plus de siguranță la parcare. De asemenea, se pot controla muzica, apelurile și alte funcții direct din ecranul navigației, fără a distrage atenția de la condus.
Un sistem de navigație bine instalat se integrează perfect în bordul mașinii, oferind un look modern și elegant. Pentru mașinile mai vechi, acest sistem poate reprezenta un upgrade tehnologic semnificativ, aducând vehiculul la standardele actuale.
De ce să alegi ArtForCars pentru montajul navigației auto?
ArtForCars se specializează în montajul navigației auto pentru toate tipurile de vehicule, oferind soluții pentru unități dedicate sau sisteme universale. Echipa ArtForCars are o vastă experiență în instalarea și configurarea acestor sisteme, garantând o integrare perfectă și o funcționare optimă.
Tehnicienii sunt certificați și folosesc echipamente de ultimă generație pentru a asigura un montaj la cele mai înalte standarde. Toate lucrările sunt autorizate RAR, respectând normele de siguranță și fiabilitate.
Un alt avantaj este consultanța personalizată. Înainte de montaj, se discută despre nevoile și preferințele clientului, se prezintă opțiunile disponibile și se ajută la alegerea sistemului potrivit. Astfel, se asigură că nu vor exista compromisuri și că clientul va obține exact ce își dorește.
De asemenea, ArtForCars oferă servicii suplimentare care completează experiența de condus, cum ar fi instalarea unei camere de marșarier, senzori de parcare sau integrarea cu CarPlay/Android Auto.
Procesul de montaj la ArtForCars
Procesul începe cu o consultanță inițială, în care se stabilește tipul de navigație potrivit pentru mașină. După ce se alege sistemul, se programează o întâlnire la atelierul ArtForCars din București, Sector 3, unde echipa efectuează montajul cu atenție la detalii.
Instalarea durează de obicei câteva ore, în funcție de modelul mașinii și complexitatea sistemului. Echipa se asigură că totul funcționează perfect, de la conexiuni și integrarea cu comenzile volanului, până la testarea funcționalităților, precum Bluetooth, CarPlay sau camera de marșarier. La final, se oferă instrucțiuni pentru utilizarea corectă a sistemului și sfaturi pentru întreținerea acestuia.
Montajul unei navigații auto este o investiție excelentă pentru orice șofer care își dorește să îmbunătățească experiența la volan și să călătorească fără stres. Cu un astfel de sistem, șoferul va avea acces la trasee optime, informații în timp real despre trafic și funcții multimedia moderne, toate într-un singur dispozitiv.
Colaborând cu ArtForCars, se beneficiază de un montaj profesionist, realizat de experți, și de un sistem care se integrează perfect în mașina aleasă. Indiferent de modelul mașinii, ArtForCars are soluția ideală pentru fiecare client.
Pentru o experiență completă și un vehicul inteligent, se poate programa acum un montaj de navigație auto!
-
Companiiacum 2 zile
REVOLUȚIA REPARAȚIILOR DE ROBOȚI ASPIRATORI
-
Evenimenteacum 2 zile
RĂCIREA BRUSCĂ A VREMII A URCAT EXPLOZIV PREȚUL ENERGIEI ȘI GAZELOR. ROMÂNIA, A DOUA CEA MAI SCUMPĂ DIN UE
-
Companiiacum 2 zile
Două echipaje RedLotus Sailing au urcat pe podiumul Bosphorus Cup. Ostwind, condus de Andrei Nicolescu, a ocupat locul I la categoria ORC C
-
Uncategorizedacum 2 zile
Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie
-
Evenimenteacum o zi
Situație incredibilă la CFR Călători. Zeci de locomotive electrice ar putea rămâne în gări, din cauza datoriilor.
-
Evenimenteacum 2 zile
IRCC CREŞTE LA 6,06% | Realitatea Financiară
-
Companiiacum o zi
Transformă recenziile în clienți: cum recenziile de 5 stele îți cresc credibilitatea și vizibilitatea online
-
Evenimenteacum o zi
Nicușor Dan a retrimis în Parlament legea care propune scutirea de impozit pentru veniturile din criptomonede. Ce l-a nemulțumit pe președinte?