Connect with us

Uncategorized

CSALB lansează Caravana Online în cele mai mari orașe ale țării. Ce au obținut craiovenii din negocierile cu băncile

Publicat

pe

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) îi vor sfătui pe consumatorii români de servicii financiare din cele mai mari orașe ale țării cum să își formuleze cererile și ce trebuie să facă pentru a avea o negociere reușită cu banca sau IFN-ul. Campania de informare se va desfășura pe parcursul a cinci luni și se va adresa consumatorilor din Arad, Timiș, Cluj, Galați, Iași, Constanța, Bihor, Dolj, Brașov, Argeș și Prahova. Din cauza pandemiei, Caravana pe care CSALB o organiza prin întâlniri periodice cu consumatorii, reprezentanții băncilor comerciale, jurnaliști și autorități locale nu a mai fost posibilă de la finalul anului 2019. Totodată, concilierile s-au desfășurat exclusiv online sau telefonic. În aceste condiții, considerăm necesară o campanie de informare online și prin intermediul presei locale, în care să transmitem recomandări consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare în negociere cu instituția de credit, dar și în legătură cu rigorile, limitele și cerințele din timpul unei negocieri la distanță.

EXEMPLE CU CE AU OBȚINUT CRAIOVENII ÎN URMA NEGOCIERILOR CU BĂNCILE

  • V a solicitat restituirea comisionului de administrare și reducerea dobânzii la un credit ipotecar. Soluția găsită de conciliatorul CSALB și acceptată de bancă a fost ștergerea parțială a datoriei cu suma de 10.000 euro.
  • Consumatorul L.C a solicitat soluționarea dosarului de daună deschis la o societate de asigurări, în baza polițelor de asigurare întocmite de bancă pentru imobilul aflat în garanția creditului. Clientul deține un credit imobiliar, iar la acordarea acestuia a prezentat băncii o poliță facultativă și o poliță PAD. La scadență, clientul nu a reînnoit polițele, optând pentru reînnoirea automată de către bancă, iar dauna pe care a avut-o la imobil a survenit în afara perioadei de valabilitate a polițelor. În urma negocierii din cadrul CSALB banca a acceptat să plătească suma de 12.627 lei reprezentând contravaloarea daunei.
  • C a solicitat conversia creditului din CHF în lei. La solicitarea de conversie, comerciantul a oferit un discount de 25% din soldul rămas de achitat. Ca urmare a acceptării propunerii, s-a încheiat un contract de tranzacţie cu valabilitate 3 luni. În intervalul de trei luni, consumatoarea va achita un procent de 75% din soldul datorat Ia data semnării contractului de tranzacţie, iar comerciantul va renunţa la diferenţa de 25%.
  • C. a solicitat eliminarea comisionului de administrate pentru un credit în CHF. Comisionul era de 0,15% din sold. Soluția propusă părților a fost eliminarea comisionului de administrate pe 12 luni de la data semnării actului adițional.

CELE MAI MULTE CERERI DE NEGOCIERE CU BĂNCILE VIN DIN BUCUREȘTI ȘI ARGEȘ

În 2020 și 2021 CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate băncilor și IFN-urilor. De la începutul anului 2021, consumatorii au transmis peste 1.000 de solicitări.

Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise de consumatorii din București (22% din numărul total de cereri), Argeș, Ilfov, Prahova și Cluj. Cele mai puține cereri vin din Sălaj, Satu-Mare, Covasna, Caraș-Severin și Harghita. Ultimele cinci județe însumează împreună sub 1% din numărul total de cereri.

Doar 58 de consumatori din Dolj au solicitat în 2020 și primele luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Dolj fiind al 12-lea din țară ca număr de cereri transmise către CSALB. De exemplu, din Gorj au sosit 66 de cereri, iar din Olt 43 de cereri.

Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.

În ultimii 5 ani (din martie 2016 până în prezent), consumatorii au obținut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu băncile în cadrul CSALB. Anul trecut, valoare medie a beneficiilor obținute în urma negocierilor a fost de 3.700 de euro/caz soluționat.

CE RECOMANDĂ CONCILIATORII

Valentin Cocean: În mod greșit unii dintre consumatori își axează cererile pe ideea clauzelor abuzive, plecând cumva de la ceea ce aud din instanță. Încercăm să le explicăm că noi nu judecăm aici din perspectiva din care judecă instanța, pentru că în conciliere accentul cade pe motivele lor personale, pe problemele lor. În plus, au existat soluții în cadrul CSALB care au avantajat consumatorul într-un mod în care mă îndoiesc că ar fi putut să fie ajutat de către instanță. De multe ori, chiar dacă s-ar stabili caracterul abuziv al unor clauze, consumatorul n-ar ajunge, cu siguranță, la o reducere de sold de valoarea obținută în procedura noastră.

Nela Petrișor: Foarte mulți vin la CSALB din această nevoie de a li se face dreptate, or primul pas pe care eu îl fac în discuția cu consumatorii este exact acesta: nu sunteți la instanța de judecată! Acceptați concesii! Acceptați o discuție care, până la urmă, vă poate duce într-un contract mult mai avantajos decât cel pe care l-ați avut și decât cel pe care l-ați fi putut obține teoretic sau ipotetic de la o instanță de judecată.

Camelia Popa: Consumatorii ar trebui să-și cunoască, în primul rând, contractul și ce vor să obțină din partea băncii. De exemplu, unii consumatori spun că vor reducerea ratei contractuale prin micșorarea dobânzii, deși dobânda lor este mult sub condițiile de piață. Consumatorilor le-aș recomanda să depună cereri motivate și adaptate nevoilor reale ale fiecăruia, să-și urmărească propriul scop și nu scopul pe care l-au urmărit alți consumatori. Iar băncilor le-aș recomanda o mai mare deschidere spre mai multe soluții de identificat în cazul fiecărui consumator. Și o mai mare adaptabilitate la ce îi trebuie consumatorului astfel încât să ducă un contract până la maturitate.

CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR 

În această perioadă plină de transformări determinate de pandemie, am observat modificări atât în comportamentul consumatorilor, cât și în cel al băncilor.

Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor. De aceea, concilierea nu trebuie percepută ca un ”tonomat” în care bagi o cerere și primești automat beneficiile negocierii. Directiva europeană care stă la baza înființării CSALB prevede că această procedură este voluntară, adică nu presupune o obligativitate din partea vreunei părți pentru intrarea în negociere. Dincolo de acest aspect, băncile iau în calcul mai multe variabile atunci când acceptă cererea și, implicit, intrarea în conciliere cu consumatorul. Printre acestea sunt: istoricul relației cu respectivul consumator, buna-credință a acestuia, dovezile pe care acesta le aduce când invocă deteriorarea situației lui financiare sau modul în care și-a respectat contractul până la momentul primirii cererii de conciliere.

De cealaltă parte, reprezentanții băncilor trebuie să dea dovadă de mai multă empatie cu privire la cazurile în care intră în negociere, să primească mandat relevant pentru propunerea unor soluții reale de rezolvare a situației consumatorului și să nu vulnerabilizeze, prin lipsă de flexibilitate, o relație deja problematică. Am observat că modalitatea de negociere dintre părți, așa cum este organizată prin intermediul CSALB, devine un model de bune practici preluat de tot mai multe bănci comerciale în relația lor directă cu consumatorii. Ne bucurăm să constatăm acest lucru, deoarece ne arată că CSALB a devenit un exemplu bun de urmat pentru sistemul bancar, în ceea ce privește rezolvarea problemelor pe care le au consumatorii. Cu toate acestea, atragem atenția că, fără expertiza unui conciliator, a unui expert în drept financiar – bancar, care să propună o soluție imparțială, este mai dificil de derulat o negociere echitabilă, din care ambele părți să aibă de câștigat”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

SGS – Încredere, muncă în echipă și performanță, având ca angajament comun sustenabilitatea

Publicat

pe

De

3 October 2025 – SGS, lider mondial în domeniul testării, inspecției și certificării, anunță cu entuziasm susținerea ca sponsor principal al 44west, o echipă elvețiană de canotaj din Zug – localitate care va găzdui în curând sediul central global al companiei – care-și propune să doboare recordul traversării Atlanticului, demonstrând ce poți realiza atunci când încrederea, performanța, munca în echipă și sustenabilitatea se unesc.

Concurând sub sloganul „Vâslim pentru biodiversitate”, echipajul încearcă să doboare recordul folosind acest demers ca pe o platformă pentru schimbare. Prin soluțiile noastre Impact Now for Sustainability, contribuim la convertirea acestui mesaj în acțiuni măsurabile, inclusiv prin colaborarea cu rrreefs, o organizație elvețiană care și-a propus să restabilească și să regenereze recifele de corali folosind tehnologii inovatoare, știință, artă și materiale ecologice.

„Susținerea 44west nu înseamnă doar doborârea unor recorduri. Înseamnă promovarea ideilor îndrăznețe, protejarea mediului, stimularea performanței, a muncii în echipă și a talentelor locale”, a declarant Géraldine Picaud, CEO, SGS.

Împreună, demonstrăm că valorile comune și provocările îndrăznețe pot crea beneficii pe termen lung pentru oameni, natură și viitor.

Urmăriți cum evoluează călătoria echipei pe site-ul dedicat cursei, SGSx44west.

Traversarea va începe vineri, 12 decembrie, din La Gomera – Insulele Canare, către Antigua – Caraibe. Puteți urmări și postările echipei, direct pe Instagram.

Despre SGS

SGS, lider mondial în testare, inspecție și certificare, operează o rețea globală de peste 2.700 de laboratoare și subsidiare în 119 țări, susținută de o echipă de 99.250 de profesioniști dedicați. Cu o tradiție de peste 145 de ani în excelența serviciilor, combinăm precizia și rigurozitatea specifice companiilor elvețiene pentru a ne ajuta clienții să atingă cele mai înalte standarde de calitate, siguranță și conformitate.

Promisiunea brandului nostru, When you need to be sure, reflectă angajamentul față de seriozitate, integritate și încredere, oferind soluții care sprijină companiile să se dezvolte în siguranță. Serviciile noastre sunt livrate cu mândrie sub brandul SGS sau sub umbrela altor mărci de încredere precum Brightsight, Bluesign, Maine Pointe și Nutrasource.

SGS este listată la SIX Swiss Exchange sub simbolul SGSN (ISIN CH0002497458, Reuters SGSN.S, Bloomberg SGSN:SW). Pentru mai multe informații despre eforturile și progresul SGS în domeniul sustenabilității, vizitați: https://www.sgs.com/en/our-company/corporate-sustainability 

Citeste in continuare

Uncategorized

Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie

Publicat

pe

De

București, 1 October 2025Axis Communicationsa organizat, în perioada23–24 septembrie, la Hotel Iaki din Mamaia, evenimentul Meet Axis 2025 – care a reunit peste50 de parteneri din România– directori tehnici, specialiști în securitate, responsabili comerciali și antreprenori din domeniul securității fizice. Evenimentul a propus un cadru unic pentru schimb de idei, testare practică și prezentarea celor mai noi tehnologii dezvoltate de Axis Communicationsși partenerii săi strategici: Milestone, Asura, Peoly, CamStreamer și Vaxtor.

Accent pe inovație și tehnologii integrate

Participanții au descoperit cele mai recente soluții Axis în materie de supraveghere video inteligentă, analiză bazată pe AI, sisteme de control al accesului și management al datelor. Prezentările au demonstrat modul în care integrarea cu soluțiile partenerilor poate aduce valoare adăugată proiectelor de securitate din multiple industrii – de la retail și transporturi, până la smart cities și infrastructuri critice.

Ateliere practice – experiență hands-on pentru profesioniști

Agenda evenimentului a inclus cinci ateliere tematice, concepute pentru a oferi participanților oportunitatea de a testa echipamentele și aplicațiile în scenarii reale:

  • Video analytics & AI în securitate– cu accent pe recunoaștere automată și prevenție;
  • Soluții de integrare Axis & Milestone– pentru management centralizat al video-surveillance;
  • Tehnologii pentru mobilitate și transporturi (VAXTOR)– optimizarea traficului și recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare;
  • Streaming și aplicații video inovatoare (CamStreamer)– cum poate fi valorificat conținutul video în timp real;
  • Managementul infrastructurii și sustenabilitate– focus pe eficiență energetică și mentenanță predictivă.

Comunitate și colaborare

Meet Axis 2025 a fost mai mult decât o prezentare de soluții – a fost o platformă de networking și dialog între profesioniștii din domeniul securității, care au putut împărtăși experiențe, provocări și bune practici.

„Succesul Meet Axis arată cât de importantă este colaborarea cu partenerii noștri și adaptarea constantă la noile cerințe ale industriei. Prin tehnologie și inovație, ne dorim să construim soluții de securitate sustenabile și eficiente, care să răspundă atât nevoilor actuale, cât și celor viitoare”, a declarat Adrian Cristea, Key Account Manager la Axis Communications România.

Meet Axis 2025 consolidează rolul companiei ca lider în inovația pentru securitate, demonstrând încă o dată că succesul proiectelor se bazează pe parteneriat, integrare tehnologică și viziune comună.

Despre Axis Communications

Axis ajută la construirea unei lumi mai inteligente și mai sigure prin crearea de soluții care îmbunătățesc securitatea și performanța afacerii. Ca producător de tehnologie de rețea și lider în industria de profil, Axis oferă soluții în domeniul supravegherii video, controlul accesului, interfoanelor și sistemelor audio. Aceste soluții sunt puse în valoare prin adăugarea de aplicații inteligente de analiză și sunt susținute prin cursuri de instruire de înaltă calitate.

Compania Axis are în jur de 4000 de angajați dedicați, în mai mult de 50 de țări și colaborează cu parteneri din domeniul tehnologiei și integrării de sistem din întreaga lume pentru a le furniza clienților soluții de cea mai bună calitate. Compania Axis a fost fondată în anul 1984 și are sediul în orașul Lund. Pentru mai multe informații despre Axis, vizitați site-ul: www.axis.com  Live la: https://www.facebook.com/AxisCommunicationsRomania/.

Citeste in continuare

Uncategorized

ELKO Romania include in portofoliu ultimele modele de camere Axis de tip PTZ

Publicat

pe

De

*PTZ-urile de ultimă generație de la Axis beneficiază de puterea ultimului model de procesor ARPEC 9, cu inteligență artificială, sensibilitate superioară în condiții de iluminare redusă

București, 30 September 2025 – ELKO Romania, parte a ELKO Group, unul dintre cei mai mari distribuitori de produse, soluții IT și electronice de consum din regiune, anunță includerea în portofoliu a două camere PTZ cu inteligență artificială, care livrează o calitate a imaginii de neegalat, cu detalii excepționale și performanță ridicată în orice condiții de iluminare. Construite pe platforma ARTPEC-9, ultimul model de procesor de la Axis, acestea oferă performanță accelerată și permit rularea unor aplicații avansate de analiză direct la marginea rețelei (on-the-edge).

AXIS Q6355-LE oferă o rezoluție excelentă Full HD 1080p, în timp ce AXIS Q6358-LE oferă o calitate remarcabilă a imaginii la rezoluție 4K UHD. Ambele camere sunt echipate cu un senzor extrem de sensibil la lumină, de ½ inch, care asigură imagini clare și luminoase, precum și o redare mai bună a zonelor de umbră. Tehnologiile Lightfinder și Forensic WDR garantează detalii vizibile chiar și în condiții dificile de iluminare. Funcția OptimizedIR permite supravegherea în întuneric total, pe o distanță de până la 300 m, fără a fi necesară iluminare suplimentară. În plus, cu zoom optic 31x și zoom rapid, este ușor de urmărit obiectele aflate în mișcare. Camerele includ, de asemenea, suport pentru audio (prin midspan) și patru porturi I/O.

Bazate pe ARTPEC-9, aceste camere PTZ cu inteligență artificială integrează putere de analiză de nouă generație. De exemplu, vin preinstalate cu AXIS Object Analytics, capabil să detecteze, să clasifice, să urmărească și să numere persoane, vehicule și tipuri de vehicule. În plus, cu AXIS Image Health Analytics utilizatorii sunt notificați dacă imaginea este blocată, degradată, subexpusă sau redirecționată. Platforma ARTPEC-9 permite și utilizarea aplicațiilor avansate de analiză, care detectează obiectele mai rapid și analizează evenimentele cu o precizie mai mare.

Caracteristici principale:

  • Senzor ½” cu zoom optic 31x
  • Tehnologii Forensic WDR, Lightfinderși OptimizedIR
  • Analitice de nouă generație bazate pe inteligență artificială
  • Axis Zipstreamcu suport pentru codecuri AV1, H.264, H.265
  • Securitate cibernetică integrată cu Axis Edge Vault

Cu suport pentru conexiune pe fibră și PoE, aceste camere PTZ permit o instalare rentabilă și conexiuni pe distanțe mari. Având certificări IP66, IK10 și NEMA 4X, sunt rezistente la impact și intemperii. În plus, Axis Edge Vault, platforma hardware de securitate cibernetică, protejează dispozitivul și oferă stocare și operațiuni securizate ale cheilor criptografice, certificate FIPS 140-3 Level 3.

Pentru mai multe informații despre disponibilitatea și specificațiile complete ale soluțiilor Axis din portofoliu, partenerii ELKO Ro

Despre Axis Communications

Axis ajută la construirea unei lumi mai inteligente și mai sigure prin crearea de soluții care îmbunătățesc securitatea și performanța afacerii. Ca producător de tehnologie de rețea și lider în industria de profil, Axis oferă soluții în domeniul supravegherii video, controlul accesului, interfoanelor și sistemelor audio. Aceste soluții sunt puse în valoare prin adăugarea de aplicații inteligente de analiză și sunt susținute prin cursuri de instruire de înaltă calitate.

Compania Axis are în jur de 4000 de angajați dedicați, în mai mult de 50 de țări și colaborează cu parteneri din domeniul tehnologiei și integrării de sistem din întreaga lume pentru a le furniza clienților soluții de cea mai bună calitate. Compania Axis a fost fondată în anul 1984 și are sediul în orașul Lund. Pentru mai multe informații despre Axis, vizitați site-ul: www.axis.com. Live la: https://www.facebook.com/AxisCommunicationsRomania/.

Despre ELKO Group și ELKO Romania

ELKO Group este unul dintre cei mai mari distribuitori de produse, soluții IT și electronice de consum din regiune, reprezentând peste 350 de producători. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania oferă o gamă largă de produse și servicii către mai mult de 10.000 de retaileri, producători de calculatoare, integratori de sisteme și companii din diferite domenii, în 13 țări din Europa și Asia Centrală. Cifra de afaceri a ELKO Group în 2024 s-a ridicat la 1147 mil. USD (1061 mil. EUR), cu o rată de profitabilitate brută de 7.3%. Mai multe informații la www.elkogroup.com.

ELKO Romania face parte din Grupul ELKO și este specializată în distribuția unei game extinse de echipamente și solutii IT. Portofoliul său include PC-uri, componente hardware, electronice pentru uz casnic și de birou, telefoane mobile, software, infrastructură IT și soluții de stocare, soluții de securitate, echipamente industriale, sisteme de comunicații, precum și electronice de consum. ELKO Romania comercializează aceste produse exclusiv prin intermediul partenerilor săi: reselleri, retaileri, magazine online, companii specilalizate în proiectarea, instalarea și distribuția de soluții IT, sisteme de comunicații și de supraveghere video. Această abordare permite ELKO Romania să acopere toate canalele de distribuție IT & Telecom și să ofere soluții complete și adaptate pentru diversele nevoi ale clienților săi. Mai multe informații la: www.elko.ro.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE