Connect with us

Stiri economice

Termenul la care creditorii CITY Insurance își pot depune cererile de recuperare a banilor a fost prelungit

Publicat

pe

Casa de Insolvență Transilvania a anunțat vineri că în calitate de lichidator judiciar în falimentul City Insurance, a obținut în instanță prelungirea mai multor termene care vin în sprijinul tuturor creditorilor (companii, persoane fizice, instituții păgubite) care își pot astfel depune cererile pentru recuperarea datoriilor până la data de 11 aprilie 2022.

Paul Dieter Cîrlănaru, CITRFoto: CITR

Falimentul City Insurance este cel mai complex faliment al unei companii românești

Mai mult, data primei ședințe a adunării generale la care pot participa creditorii, a fost stabilită pentru 6 mai 2022.

„Falimentul City Insurance este cu siguranță cel mai mare de pe piața asigurărilor din România și probabil cel mai complex faliment al unei companii românești de până în prezent. De la preluarea mandatului ca urmare a deciziei Tribunalului, eforturile noastre s-au concentrat asupra gestionării efectelor negative și contribuim la asigurarea unei tranziții cat mai line într-o piață în care cel mai mare asigurator, cu o cotă de piață peste 43% a dispărut și a lăsat în urmă multiple efecte. Echipa CITR a obținut extinderea termenelor legale, pentru ca toți cei impactați de acest faliment să aibă suficient timp pentru a depune cererile de înscriere la masa credală.”, a spus Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

Astfel, cele mai relevante termene sunt următoarele:

• termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanțelor a fost prelungit cu două săptămâni. Asta înseamnă că toți cei care au sume de recuperat de la City Insurance, pot depune cererea de înscriere la masa credală, pentru a obține aceste sume, până la data de 11 aprilie.

• termenul de verificare a creanțelor și de publicare a tabelului preliminar cu creanțele acceptate în urma analizei specialiștilor CITR a fost prelungit până la 29 aprilie 2022. Acesta va fi publicat în Buletinul Procedurilor de Insolvență.

• termenul de definitivare a tabelului creanțelor a fost prelungit până la data de 24 mai 2022. Iar tabelul definitiv va fi publicat după ce vor fi soluționate toate contestațiile depuse ca urmare a publicării tabelului preliminar.

• data primei ședințe a adunării generale a creditorilor va avea loc pe data de 06 mai 2022.

„Echipa CITR a depus o muncă titanică pentru a identifica cei peste 70.000 creditori, reprezentând toate companiile, instituțiile și persoanele fizice afectate și pentru a-i notifica despre deschiderea procedurii de faliment, conform prevederilor legale. În acest proces am acordat o importanță majoră gestionării costurilor și a activității operaționale specifice acestei etape”, a spus Oana Munteanu, Partener în cadrul CITR și Managerul proiectului City Insurance.

Până la această dată, CITR, în calitate de lichidator judiciar, a transmis creditorilor City Insurance un număr de peste 70.000 de notificări, dintre care 41.014 notificări pe cale electronică și peste 30.000 de notificări prin servicii poștale, identificați în evidențele primite de la City Insurance. Anunțuri pe această temă au fost de asemenea publicate în ziare de largă circulație din România și Grecia, respectiv în Buletinul Procedurilor de Insolvență nr. 3000 din data de 17.02.2022.

Prin folosirea tehnologiei în comunicarea prin email a notificărilor, echipa CITR a realizat până în prezent o economie substanțială, luând în calcul costurile de expediție. Persoanelor cărora nu le-au fost identificate adrese de email le-au fost trimise aproximativ 30.000 de notificări prin intermediul serviciilor poștale. Procesul de colectare și prelucrare a datelor pentru notificările electronice a durat aproximativ 3 săptămâni, și a fost unul foarte complex, fiind trimise un număr de aproximativ 9.000 de notificări pe zi.

Pentru a importa în baza de date detaliile de contact ale creditorilor, a fost necesară inclusiv studierea în mod fizic a unui număr de peste 25.000 de dosare din sistem.

Astfel, având în vedere cele de mai sus, CITR apreciază că urmează a fi înregistrate un număr substanțial de cereri de înscriere la masa credală, cu un volum impresionant de documente fizice.

Experiența CITR în domeniul asigurărilor

CARPATICA ASIG s-a confruntat cu un deficit de capital de 707 milioane de lei la finele lunii iulie 2016, când ASF a retras licența de funcționare a companiei și promovarea cererii de deschidere a procedurii de faliment. De la data deschiderii procedurii, în februarie 2017, numărul creditorilor a ajuns la peste 600, iar CITR a făcut distribuiri de aproximativ 130 milioane lei. Proiectul Carpatica Asig a însemnat gestionarea a peste 2000 de litigii pe rol.

Proiectul CERTASIG – Societate de Asigurare și Reasigurare S.A. este în gestionarea CITR din iunie 2020. Conform tabelului preliminar de creanțe, numărul de creditori este în acest moment de peste 160. Procedura de valorificare a activelor companiei este în derulare în acest moment, recuperările de creanțe aflate în curs fiind de aproximativ 10 milioane lei.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

REZULTATE FINALE DE LA BEC: PSD, PE PRIMUL LOC LA SENAT ȘI CAMERA DEPUTAȚILOR. PARTIDELE SOS ȘI POT AU DEPĂȘIT UDMR

Publicat

pe

Biroul Electoral Central a anunţat, luni după-amiază, rezultatelle după centralizarea datelor din toate secțiile de votare pentru alegerile parlamentare, iar PSD se află pe prima poziţie atât la Senat, cât şi la Camera Deputaţilor, pe locurile următoare aflându-se AUR şi PNL.

Reprezentanţii BEC au declarat, luni, că pentru Senat, din totalul de 20059 secţii de votare, organizate în ţară şi în străinătate,  pe primul loc se află PSD, cu 22,30 %, urmat de Alianţa pentru Unirea Românilor, cu 18,3%, pe poziţia a treia se află Partidul Naţional Liberal, cu 14,28%.

Pe următoarele poziţii se află: Uniunea Salvaţi România, cu 12,26%, Partidul SOS România, cu 7,76%, Partidul Oamenilor Tineri, cu 6,39% și Uniunea Democrată Maghiară din România, cu 6,38%.

La Camera Deputaţilor, pe prima poziţie se află PSD, cu  21,96%, iar pe locurile următoare se află AUR, cu 18,01%, PNL a obţinut 13,20%,  USR, 12,40%, Partidul SOS România, cu 7,36%, Partidul Oamenilor Tineri, cu  6,46% și UDMR, cu  6,34%.

DATELE COMPLETE AICI.

Citeste in continuare

Evenimente

Ordonanța trenuleț, în vigoare de la anul. Care sunt modificările principale

Publicat

pe

Ordonanța „trenuleț” pregătită de Guvern vine cu noi modificări fiscale care vor intra în vigoare din 2025.

Documentul obținut de HotNews.ro și analizat de jurnaliști arată că, de la 1 ianuarie, în privința e-Factura, identificarea prin CNP devine opțională. Practic, se reglementează înscrierea pe factură a unui cod format din 13 cifre de zero în locul codului de identificare fiscală a beneficiarului – persoană fizică, dacă acesta nu comunică niciun cod. Documentul mai prevede restrângerea operațiunilor pentru care este obligatorie utilizarea sistemului național e-Factura numai la operațiunile cu locul livrării/prestării din punct de vedere al TVA în România.

În acest sens se elimină excepția de la obligația utilizării sistemului național RO e–Factura pentru facturile simplificate (altele decât bonurile fiscale), și se introduce obligația referitoare la înscrierea în facturile emise pentru operațiunile realizate în baza unor contracte de achiziții publice/sectoriale etc. a codurilor CPV corespunzătoare din nomenclatorul de referinţă în domeniul achiziţiilor publice.

Fiindcă toate facturile emise în relația B2C (n.r. business-to-consumer, facturile emise de societăți comerciale persoanelor fizice) vor fi raportate în sistem de la 1 ianuarie 2025, se abrogă prevederile referitoare la utilizarea sistemului RO e-Factura pentru facturile emise pentru vouchere de vacanţă titularilor acestora. Totodată, se instituie obligația înscrierii în facturile simplificate și a codului de înregistrare în scopuri de TVA sau a codului de identificare fiscală al beneficiarului, în cazul în care acesta este o persoană impozabilă ori o persoană juridică neimpozabilă, informație necesară în contextul obligațiilor instituite în legătură cu utilizarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura pentru aceste facturi.

În ceea ce privește RO e-Transport, proiectul prevede amânarea intrării în vigoare a e-Transport pentru operatorii economici autorizați (AEO) până la 31 martie 2025.

Amintim aici că Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 69/2024, publicată în Monitorul Oficial nr. 582 din 21 iunie 2024, extinde utilizarea sistemului RO e-Factura și pentru tranzacțiile B2C. Conform OUG nr. 69/2024, în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024, utilizarea sistemului RO e-Factura în relația B2C a a fost și este opțională, devenind obligatorie începând cu 1 ianuarie 2025. Fac excepție facturile simplificate emise conform art. 319 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Noi schimbări și la e-TVA

Proiectul de ordonanță propune amânarea obligației persoanelor impozabile de transmitere a rezultatului verificărilor realizate asupra diferențelor comunicate prin „Notificarea de conformare RO e-TVA” de către ANAF, și implicit a sancțiunii pentru neîndeplinirea acestei obligații, de la 1 ianuarie 2025 la 1 iulie 2025.

Se va clarifica, spune documentul, TVA colectate prin autofacturare, în cazul obiectivelor de investiții din cadrul unor programe de interes public sau social, finanțate din fonduri publice, care sunt predate gratuit beneficiarilor, în sensul că persoanele impozabile care implementează astfel de programe și au dedus TVA pentru achiziții, trebuie să emită o autofactură (CNI). Tot prin această ordonanță se desemnează autoritatea să reprezinte România în cadrul procedurii comune de achiziții publice între Comisia Europeană și statele membre, a platformei centrale comune declaranților autorizați CBAM, destinată vânzării certificatelor CBAM (mecanismului de ajustare a carbonului la frontieră).

Obligația persoanelor impozabile de a transmite rezultatul verificărilor asupra diferențelor comunicate prin „Notificarea de conformare RO e-TVA” de către ANAF, precum și sancțiunile aferente neîndeplinirii acestei obligații, sunt reglementate de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 70/2024. Conform acestei ordonanțe, intrarea în vigoare a obligației de transmitere a răspunsului la notificare a fost stabilită pentru data de 1 ianuarie 2025, respectiv 1 august 2025 pentru persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare.

Citeste in continuare

Evenimente

Megafuziune pe piața de energie din România. Cum va funcționa noul distribuitor

Publicat

pe

Rețele Electrice România este noua companie de pe piața de energie de la noi, apărută în urma fuziunii dintre trei mari distribuitori de energie electrică din Banat, Dobrogea și Muntenia.

Companiile de distribuție a energiei electrice care sunt parte a grupului PPC în România au anunțat că au fuzionat sub denumirea de Rețele Electrice România. PPC a motivat decizia explicând că scopul este optimizarea operațiunilor specifice la nivelul celor 3 regiuni – Banat, Dobrogea și Muntenia, iar acest lucru va avea loc, a explicat compania, prin eficientizarea modului de alocare a resurselor și reducerea complexității administrative.

Cum va funcționa noul distribuitor de energie

Rețele Electrice România va asigura în continuare serviciul de distribuție a energiei electrice în București și județele Ilfov, Giurgiu, Constanța, Tulcea, Ialomița, Călărași, Caraș-Severin, Timiș, Hunedoara și Arad. Clienții vor continua să beneficieze de servicii pe care le vom îmbunătăți continuu, de tehnologii avansate în distribuția de energie electrică și de soluții digitale tehnice și pentru interacțiunea cu compania, spun reprezentanții PPC.

„Rețelele digitalizate și reziliente sunt esențiale pentru a oferi clienților serviciile adaptate la noile realități ale tranziției energetice, cu consum sporit la nivelul locuințelor, producție de energie în mod descentralizat la prosumatori sau mobilitate electrică. Prin fuziunea companiilor noastre, vom îmbunătăți eficiența operațională pe termen mediu și lung, ceea ce ne va permite să accelerăm modernizarea rețelelor de distribuție și să contribuim esențial la tranziția energetică a României,” a declarat Mihai Pește, Director General al Rețele Electrice România, potrivit Financial Intelligence.

Totodată, centrele de contact cu clienții rămân neschimbate, precum și numerele de telefon de contact. De asemenea, compania a lansat un nou website Rețele Electrice România, care oferă posibilitatea, printre altele, verificarea unei eventuale întreruperi de curent electric programată sau accidentală.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE