Connect with us

Uncategorized

Tendintele, previziunile, visele si realitatea transformarii digitale

Publicat

pe

unnamed

Directorii executivi romani din domeniul tehnologiei au discutat despre realitatea transformarii digitale in cadrul unui eveniment organizat de Gartner la Bucuresti.

Evenimentul de o jumatate de zi organizat de Gartner a oferit o perspectiva asupra prioritatilor directorilor IT din regiunea CEE, tendintele si previziunile cheie Gartner pentru 2023 si o sesiune despre visele si realitatea digitala a multor organizatii prezentata de analistul VP Gartner, Darren Topham, urmata de o discutie in panel cu executivii romani din domeniul tehnologiei.

Inteligenta artificiala si invatarea automata, dar si SASE (Secure Access Service Edge), cloud-ul distribuit si MLOps sunt principalele tehnologii care probabil vor fi implementate de companiile din CEE pana in 2025. Indiferent de ambitiile lor digitale reale, directorii IT si liderii tehnologici din regiunea CEE considera securitatea cibernetica si securitatea informatiilor o zona de investitii de top pentru 2023, deoarece 74% dintre CIO-uri se asteapta sa creasca finantarea in aceasta zona in 2023, comparativ cu 2022. Acest lucru reprezinta, de asemenea, o crestere cu 28% fata de acum un an.

Aceste date, impreuna cu selectia Gartner a tendintelor si previziunilor cheie, au fost prezentate in prima sesiune a programului de jumatate de zi. Partenerul Executiv Gartner, Václav Špáňa, si seful serviciului de informatii INSIDE IT, Lukáš Erben, au evidentiat unele schimbari cheie aduse de perturbarile din ultimii trei ani, care afecteaza atat afacerile de intreprinderi, cat si IT-ul. „In timp ce cresterea ramane o prioritate majora pentru CEOs, doar 39% o plaseaza pe primul loc pentru 2023, fata de 56% in 2020 sau 2021. Acest lucru nu se datoreaza faptului ca CEOs ar fi mai putin preocupati de crestere, ci reflecta faptul ca mentinerea cresterii este mult mai dificila in actualul climat economic si politic, iar CEOs trebuie sa se concentreze pe alte zone si probleme”, a explicat Václav Špáňa.

Printre aceste noi zone se afla, desigur, inflatia, care a urcat pe locul 9 al prioritatilor CEOs la nivel global. Analizatorii Gartner prevad ca una dintre cele mai mari schimbari in prioritatile companiilor va fi productivitatea. „Productivitatea a stagnat sub top 10 in mare parte a ultimei decade, fiind clasata pe locul 15 in sondajul nostru din mijlocul anului 2022, dar ne asteptam ca ea sa urce in top 10 si, poate, chiar top 5 in urmatorii 2-3 ani”, a spus Špáňa.

Urmariti noile riscuri emergente

Ambitiile digitale se pot confrunta cu diferite riscuri de afaceri, politice si tehnologice. Ceea ce este si mai important, acestea se schimba rapid in 2023. In timp ce respondentii in Gartner Emerging Risks Survey din al patrulea trimestru al anului 2022 au marcat escaladarea conflictului din Europa, penurii importante de materiale si asteptari de stagnare a inflatiei ca cele mai importante trei riscuri (urmate de esecul infrastructurii critice si incertitudinea planificarii financiare), in primul trimestru din 2023 primele trei sunt asteptarile socio-politice in evolutie, viabilitatea tertilor si esecul infrastructurii critice. „Liderii intreprinderilor ar trebui sa lucreze cu analiza de scenarii, planificare si modelare pentru a fi pregatiti pentru diferitele posibile rezultate – oferim instrumente, cum ar fi tabloul de bord al riscurilor emergente specifice sectorului in acest scop”, a adaugat Václav Špáňa.

Principalele predictii si tendinte pe care sa va concentrati

In fiecare an, analistii Gartner creeaza o lista cu cele mai bune 10 predictii strategice pentru utilizatori si organizatii si selecteaza cele mai bune 10 tendinte tehnologice pe care CIOs si liderii tehnologici ar trebui sa le urmeze. Lukáš Erben de la INSIDE IT (serviciul regional de informatii al KPC Group – reprezentant Gartner pentru Cehia, Romania si Slovacia) a prezentat selectia acestor predictii si tendinte de top: „CIO-ii si liderii tehnologici din regiunea noastra ar trebui sa se concentreze in principal pe predictiile si tendintele legate de cloud. Pe masura ce acest segment de piata se maturizeaza in continuare, se profileaza unele schimbari semnificative – cum ar fi consolidarea peisajului furnizorilor de cloud cu 30% pana in 2025, cresterea platformelor cloud industriale sau cresterea cererii pentru suveranitatea regionala sau chiar nationala”


unnamed (1)

Transformarea functioneaza daca oamenii ii acorda importanta

Transformarea este importanta, rationala si realizabila, dar in majoritatea cazurilor, angajatii pur si simplu nu o iau in considerare – deoarece oamenii nu sunt adesea miscati de argumente rationale: „Explicarea argumentelor rationale pentru schimbare nu duce la comportament nou. Utilizati mesaje semnificative si emotionale pentru a face oamenii sa se implice”, a declarat analistul VP Gartner Darren Topham. O greseala tipica in planurile de transformare este omisiunea oamenilor si a atitudinilor lor. Topham recomanda abordari precum comunicarea superlativa si mesajele emotionale care ofera o mai buna semnificatie transformarii. De asemenea, este important sa anticipam oboseala si sa avem tactici si trucuri utile la indemana pentru a o depasi. „De exemplu, atunci cand anuntati o schimbare, includeti si ceea ce nu se va schimba – acesta poate fi un truc”, explica Topham, care si-a incheiat sesiunea cu „testul de transformare rapid si nonconformist”:

  • Poti sa-mi spui in ce se transforma departamentul sau organizatia ta si de ce?

In mai putin de doua minute?

Fara jargon corporatist?

Intr-un mod in care cineva din prima linie ar intelege?

Si colegii tai ar spune cam acelasi lucru?

Gartner DES: masurarea transformarii digitale.

Una dintre provocarile obisnuite pentru CIO, IT, tehnologie si liderii de afaceri este masurarea progresului si succesului transformarii digitale. Partenerii executivi Gartner, Václav Špáňa si Radek Moc, au introdus DES – Digital Execution Scorecard, un set cuprinzator de referinte pentru strategia digitala asamblate de analistii Gartner pentru a accelera luarea deciziilor, a stimula executarea si pentru a ajuta CIO si alti lideri sa isi prioritizeze investitiile in capacitati digitale si sa se concentreze asupra celor mai importante obiective. „DES ajuta organizatiile sa urmareasca progresul executarii strategiei digitale utilizand indicatori cheie de performanta digitali sau KPI-uri. Nu este un model de maturitate. Valorile KPI sunt comparate cu cele ale competitorilor din industrie pentru a genera rapoarte obiective de referinta care arata punctele forte si punctele slabe relative in diferitele domenii ale executiei digitale bazate pe comparatii de ambitie si performanta intre competitori”, a explicat partenerul executiv Gartner, Radek Moc.

Perspective locale asupra Digitalizarii

Momentul final al evenimentului a fost o discutie intre trei directori romani de digitalizare: Andreea Ionita – Chief Digital Technology Officer si membru al Consiliului de administratie la E.ON, Gabriela Stanica – Chief Information and Data Officer si E-commerce Director la Carrefour si Constantin Mares – Chief Digital Oficer la OTP Bank Romania. Toti cei trei au fost de acord asupra importantei masurarii transformarii digitale – prin KPI si diferite moduri de masurare mentionate, cum ar fi adoptarea cloud-ului sau a aplicatiilor, interactiunile cu clientii, timpul petrecut de angajati in activitatile digitizate la Carrefour. In OTP Bank, scopul digitalizarii este de a crea experiente placute atat pentru clienti, cat si pentru angajati, astfel incat sa fie utilizati KPI, precum scorul de implicare a angajatilor. E.ON se concentreaza pe KPI-uri care sa arate impactul initiativelor digitale asupra afacerilor.

O alta tema a fost despre proprietatea initiativelor de transformare digitala – aceasta ar trebui sa inceapa la nivel de consiliu si apoi sa se implementeze la nivelele corespunzatoare, de sus in jos pentru o implicare deplina. Panelul a adus, de asemenea, cateva perspective interesante. Gabriela Stanica a mentionat ca una dintre provocarile initiativelor de digitalizare este doar inceperea unor noi proiecte mereu, in timp ce uneori ar putea fi util sa opresti unele activitati. Constantin Mares a sugerat ca, uneori, este necesar sa nu mai porniti ceva nou, ci si sa incepeti sa terminati. Andreea Ionita a subliniat ca finisarea este uneori complicata in mediile agile, unde echipelor le lipseste sentimentul de realizare la linia de sosire – deoarece s-ar putea ca pur si simplu sa nu existe.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Trans-Formare.ro lansează două programe online pentru cei care vor să-și depășească amânările și să devină mai convingători

Publicat

pe

De

Platforma de cursuri online Trans-Formare.ro anunță lansarea a două programe dedicate dezvoltării personale: „Hai, începe – 21 de zile împotriva amânărilor”, un program intensiv anti-procrastinare, și „Comunicare persuasivă pentru profesioniști și antreprenori”, un curs online de dezvoltare personală dedicat abilităților de influență și exprimare.

Cele două lansări răspund unor nevoi actuale: mulți oameni se confruntă cu amânarea sarcinilor importante, în timp ce alții simt că își pierd impactul atunci când vorbesc în public sau încearcă să-și transmită ideile.

Programul 21 de zile să slabesti zalele invizibile ale procrastinării

Acest curs online propune o metodă practică și accesibilă pentru a înțelege mecanismele procrastinării și pentru a construi obiceiuri noi, prin:

  • exerciții zilnice scurte și aplicate,
  • reflecții ghidate în format audio,
  • bonus: manualul „Spune stop procrastinării și trăiește-ți viața”.

„Am creat acest program pentru toți cei care simt că viața lor stă pe loc din cauza amânărilor. Scopul nu este perfecțiunea, ci progresul constant”, a declarat echipa Trans-Formare.ro.

Cursul „Comunicare persuasivă pentru profesioniști și antreprenori”

Acest curs online de dezvoltare personală îi ajută pe participanți să își crească impactul atunci când vorbesc sau scriu. Temele principale includ:

  • cum să-ți transmiți ideile clar și memorabil,
  • tehnici de storytelling,
  • reguli de bază pentru prezentări care captivează,
  • influență pozitivă în relații profesionale și personale.

„Într-o lume unde comunicarea este moneda de schimb a succesului, abilitatea de a fi convingător face diferența. Acest curs este construit pentru oameni reali, cu provocări reale”, au adăugat organizatorii.

Disponibilitate

Ambele programe sunt deja disponibile pe www.trans-formare.ro și pot fi accesate imediat după înscriere.

Despre Trans-Formare.ro

Trans-Formare.ro este o platformă de cursuri online de dezvoltare personală dedicată celor care vor să își depășească blocajele și să trăiască mai conștient. Cursurile sunt concepute cu un ton prietenos, conținut aplicat și resurse practice, astfel încât fiecare participant să simtă progresul pas cu pas.

Citeste in continuare

Uncategorized

Sănătatea mintală este afectată negativ de digitalizare, arată studiile. Un zâmbet real este cheia către reconectare

Publicat

pe

De

București, 3 octombrie 2025 – În fața unei alienări digitale tot mai accentuate, care afectează negativ sănătatea mintală, conexiunile reale cu cei din jurul nostru sunt mai importante ca oricând. Iar primul pas către construirea acestor noi conexiuni autentice începe cu un zâmbet real. Pe 3 octombrie, cu prilejul Zilei Mondiale a Zâmbetului, Sensodyne celebrează printr-o campanie care își propune să readucă zâmbetele reale într-o lume supra-digitalizată. Sensodyne este aici pentru a susține zâmbete mai sănătoase în fiecare zi, posibile datorită științei.

„#fărăfiltre, doar zâmbete reale” este mai mult decât un simplu slogan de campanie. Devine un imn care reflectă o nevoie tot mai puternică în lumea supra-digitalizată de astăzi.

„Într-o societate în care interacțiunile sunt din ce în ce mai mult mediate de ecrane și filtrate prin imagini atent alese pe rețelele sociale, autenticitatea adesea se pierde. Cu ocazia Zilei Mondiale a Zâmbetului din acest an, atragem atenția asupra alienării generate de excesul digital și subliniem importanța conexiunilor umane autentice, nefiltrate. Un zâmbet real, fără filtre, devine un puternic memento că, dincolo de algoritmi și pixeli, oamenii tânjesc după prezență, sinceritate și legături emoționale adevărate. Iar Sensodyne este aici pentru a susține acest lucru”, a declarat Cătălin Crânguș, Country Manager Haleon România.

Studiile arată că sănătatea mintală este afectată semnificativ de mediile digitale

Numeroase studii, realizate de-a lungul anilor, au demonstrat o corelație pozitivă între utilizarea crescută a mediului digital și probleme care afectează sănătatea mintală, precum anxietatea, tulburările de somn, sentimentul de izolare sau chiar depresia. Adesea, aceste probleme au dus la o utilizare și mai intensă a instrumentelor digitale, agravând și mai mult situația.

De exemplu, un studiu recent publicat în Frontiers in Psychology a arătat că dependența de internet la adulți este strâns legată de probleme reale de sănătate mintală: depresie, anxietate și stres, precum și de o calitate scăzută a somnului. Adulții care prezentau semne de dependență digitală au raportat frecvent neliniște, dificultăți de odihnă și incapacitatea de a se „deconecta” după ore întregi petrecute online. Aceste constatări susțin ideea că, pentru adulți, consumul excesiv de conținut digital nu este doar un obicei, ci un factor care contribuie la alienare și la deteriorarea legăturilor umane autentice.

Un alt studiu, realizat în Cipru, a concluzionat că utilizarea excesivă a mediului digital a fost corelată cu niveluri mai ridicate de depresie, anxietate și stres, precum și cu o stimă de sine mai scăzută. Tinerii adulți sunt în mod special vulnerabili. Cercetarea confirmă că, deși există avantaje ale utilizării acestora, mediile digitale pot amplifica, de fapt, sentimentul de alienare și pot submina încrederea personală, subliniind nevoia urgentă de reconectare umană autentică.

Acestea sunt doar două exemple dintr-o multitudine de dovezi științifice care au evidențiat, în mod repetat, „cealaltă față a monedei” atunci când vine vorba de utilizarea digitalului: impactul asupra sănătății mintale.

Zâmbetul este cheia reconectării în viața reală

În contextul în care instrumentele digitale afectează negativ sănătatea mintală, cheia echilibrului și a reconectării cu cei din jur este reprezentată de un gest simplu: un zâmbet autentic, real. Acest gest, capabil să creeze o punte chiar și între doi străini pentru câteva secunde, poate fi cheia prin care contracarăm alienarea de zi cu zi și ne îmbunătățim starea de spirit.

Un studiu realizat de Fujita Health University School of Medicine din Japonia demonstrează cât de puternic influențează zâmbetul unei persoane pe cel al interlocutorului său: în scenarii în care doi oameni conversau, persoanele care ascultau și zâmbeau mai mult îi determinau pe vorbitori să zâmbească, la rândul lor, mai mult. Cu cât ascultătorul zâmbea mai des și mai intens, cu atât interacțiunea era percepută ca fiind mai confortabilă și mai plăcută.

O altă cercetare a arătat că persoanele mai expresive facial – care zâmbesc mai des și își exprimă vizibil emoțiile – sunt mult mai susceptibile de a fi plăcute, apreciate și considerate de încredere în interacțiunile sociale. În conversații video, participanții care afișau mai multă expresivitate facială, în special prin zâmbete, primeau constant evaluări pozitive din partea celorlalți, indiferent de context.

Cu prilejul Zilei Mondiale a Zâmbetului din acest an: #fărăFiltre, doar zâmbete reale

În momentul actual, în care utilizarea excesivă a digitalului alimentează adesea sentimente de izolare și deconectare, puterea unui zâmbet real se dovedește a fi un antidot simplu, dar cu impact real. Mai mult decât o expresie, un zâmbet autentic creează încredere, cultivă sentimentul de apartenență și reface legătura umană pe care tehnologia o poate eroda. Este un memento că, dincolo de ecrane și filtre, conexiunea autentică începe față în față, prin limbajul comun al unui zâmbet.

„La Sensodyne, credem că fiecare zâmbet autentic reflectă mai mult decât fericire. El transmite încredere, confort și stare de bine. De aceea, pentru a sărbători Ziua Mondială a Zâmbetului în acest an, am lansat un mesaj puternic: că, dincolo de filtre și ecrane, adevărata conexiune începe cu un zâmbet sănătos, nealterat. Prin faptul că ajută oamenii să amelioreze sensibilitatea dentară și să își protejeze dinții, Sensodyne se asigură că nimeni nu trebuie să se abțină, pentru că un zâmbet autentic merită să fie împărtășit liber. Nimeni nu ar trebui să își ascundă zâmbetul real”, a explicat Andreea Ilie, Marketing Manager divizia Igienă Orală Haleon România.

Despre Haleon

Haleon este unul dintre cei mai mari producători și furnizori de produse pentru sănătatea orală din lume. Având în portofoliu mărci susținute de expertiza științifică, printre care brand-urile Sensodyne și parodontax, Haleon se concentrează pe îmbunătățirea și menținerea sănătății orale. Obiectivul companiei este de a promova și de a îmbunătăți accesul la îngrijirea dentară de calitate prin educație, cercetare și parteneriate cu profesioniști din domeniul stomatologic.

Lider global în sănătatea consumatorilor, Haleon oferă produse pentru sănătatea de zi cu zi, cu umanitate. Portofoliul de produse al companiei acoperă cinci categorii majore, printre care sănătatea orală, ameliorarea durerii, sănătatea respiratorie, vitamine, minerale și suplimente (VMS).. Pentru mai multe informații, vă invităm să vizitați: www.haleon.com.

Citeste in continuare

Uncategorized

SGS – Încredere, muncă în echipă și performanță, având ca angajament comun sustenabilitatea

Publicat

pe

De

3 October 2025 – SGS, lider mondial în domeniul testării, inspecției și certificării, anunță cu entuziasm susținerea ca sponsor principal al 44west, o echipă elvețiană de canotaj din Zug – localitate care va găzdui în curând sediul central global al companiei – care-și propune să doboare recordul traversării Atlanticului, demonstrând ce poți realiza atunci când încrederea, performanța, munca în echipă și sustenabilitatea se unesc.

Concurând sub sloganul „Vâslim pentru biodiversitate”, echipajul încearcă să doboare recordul folosind acest demers ca pe o platformă pentru schimbare. Prin soluțiile noastre Impact Now for Sustainability, contribuim la convertirea acestui mesaj în acțiuni măsurabile, inclusiv prin colaborarea cu rrreefs, o organizație elvețiană care și-a propus să restabilească și să regenereze recifele de corali folosind tehnologii inovatoare, știință, artă și materiale ecologice.

„Susținerea 44west nu înseamnă doar doborârea unor recorduri. Înseamnă promovarea ideilor îndrăznețe, protejarea mediului, stimularea performanței, a muncii în echipă și a talentelor locale”, a declarant Géraldine Picaud, CEO, SGS.

Împreună, demonstrăm că valorile comune și provocările îndrăznețe pot crea beneficii pe termen lung pentru oameni, natură și viitor.

Urmăriți cum evoluează călătoria echipei pe site-ul dedicat cursei, SGSx44west.

Traversarea va începe vineri, 12 decembrie, din La Gomera – Insulele Canare, către Antigua – Caraibe. Puteți urmări și postările echipei, direct pe Instagram.

Despre SGS

SGS, lider mondial în testare, inspecție și certificare, operează o rețea globală de peste 2.700 de laboratoare și subsidiare în 119 țări, susținută de o echipă de 99.250 de profesioniști dedicați. Cu o tradiție de peste 145 de ani în excelența serviciilor, combinăm precizia și rigurozitatea specifice companiilor elvețiene pentru a ne ajuta clienții să atingă cele mai înalte standarde de calitate, siguranță și conformitate.

Promisiunea brandului nostru, When you need to be sure, reflectă angajamentul față de seriozitate, integritate și încredere, oferind soluții care sprijină companiile să se dezvolte în siguranță. Serviciile noastre sunt livrate cu mândrie sub brandul SGS sau sub umbrela altor mărci de încredere precum Brightsight, Bluesign, Maine Pointe și Nutrasource.

SGS este listată la SIX Swiss Exchange sub simbolul SGSN (ISIN CH0002497458, Reuters SGSN.S, Bloomberg SGSN:SW). Pentru mai multe informații despre eforturile și progresul SGS în domeniul sustenabilității, vizitați: https://www.sgs.com/en/our-company/corporate-sustainability 

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE