Evenimente
Aqurate Map 2023: Categoria Electronice domina eCommerce-ul analizat, cu 45 milioane vizite lunare, urmata de Fashion, cu 12,5 milioane; doar eMag aduce 31,3 milioane vizite lunare

- Traficul generat de e-mail este de doar 2% din total în eCommerce-ul autohton, dar s-a dublat ca pondere față de 2022
- Traficul plătit s-a stabilizat la o medie de 20% din total
- Calitatea recomandărilor de cumpărare din paginile de produs a crescut, la nivelul întregii piețe, cu 16%
- Raportul analizează 52 de jucători esențiali din eCommerce, împărțiți în 7 categorii, iar evaluarea se bazează pe 27 de caracteristici
București, 3 iulie 2023 – Aqurate, platformă SaaS bazată pe Inteligenţă Artificială (AI), lansează Aqurate Map 2023, studiu ajuns la a treia ediție, care analizează competitivitatea magazinelor din eCommerce-ul românesc, iar potrivit datelor înregistrate, categoria Electronice domină autoritar piața, cu 45 de milioane de vizite lunare, la finele lunii mai. La distanță considerabilă se situează locul doi al podiumului, aria Fashion, ce înregistrează 12,5 milioane de vizite lunare. Fără eMag, cel mai mare jucător din categorie, aria de Electronice ar rămâne la conducere cu doar un mic avans și un total de 13,7 milioane de vizite lunare.
Potrivit cercetării, traficul generat de e-mail rămâne la un nivel redus, de doar 2% din total în eCommerce-ul autohton, dar s-a dublat ca pondere față de 2022. Deși în 2022 creșterea procentului de trafic plătit era de 24% față de 2021, în 2023 evoluția a fost minoră, iar volumul de trafic plătit s-a stabilizat la o medie de 20% din total.
Calitatea recomandărilor de cumpărare din paginile site-urilor a crescut, la nivelul întregii piețe, cu 16%. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în categoriile Electronice, 43%, Produse pentru copii și bebeluși, 31%, și Casă, 29%. Evoluția este un rezultat al investițiilor magazinelor online în motoare eficiente de recomandare și al optimizării paginilor de produs.
Situația magazinelor din fiecare categorie analizată
Electronice: Categoria ce înregistrează cel mai mare volum de trafic este condusă de eMAG, lider ce are cele mai mari scoruri atât pentru prezența digitală, cât și pentru maturitatea digitală. Urmează, la distanță, Altex, pe poziția secundă. În comparație cu anul trecut, se observă o creștere a numărului de jucători din cadranul Challengers, dintre care cel mai nou intrat, Vexio.ro, înlocuiește Media Galaxy. PC Garage și evoMAG își mențin poziția în cadranul Inovatori.
Fashion: În categorie apare un nou concurent, modivo.ro, în timp ce jucătorii de anul trecut și-au menținut prezența în analiză, cu poziții ușor diferite intra-categorie. Este de remarcat că, în 2023, există cinci lideri, printre care FashionDays, epantofi.ro, ABOUT YOU, bonprix.ro și Sinsay. O schimbare notabilă este că Maturitatea digitală a epantofi.ro propulsează magazinul online din rândul Conservatorilor direct în cadranul Liderilor.
Cosmetice: Categoria a cunoscut o schimbare, odată cu intrarea a doi noi jucători, NailsUp.ro și KitUnghii.ro, care au înlocuit prezența Oriflame. În timp ce Notino își menține poziția de lider, excelând atât în prezența digitală, cât și în maturitatea digitală, MAKEUP apare ca un puternic concurent, în imediata apropiere.
Casă: În 2023, categoria prezintă o polarizare clară, cu patru jucători poziționați în cadranul liderilor și alți patru în cadranul Challengers. Liderul continuă să fie IKEA, urmat îndeaproape de Mobexpert, JYSK și VidaXL. În cadranul Challengers, cei doi jucători din capătul inferior ca scor sunt nou-intrații The Home și videnov.ro. Schimbarea indică și creșterea competitivității pe piață, ceea ce duce la înlocuirea Vivre din listă.
Carte: În cadrul categoriei au avut loc schimbări semnificative, generate de apariția a trei noi concurenți: Printrecarti.ro, bookzone.ro și librariaonline.ro au înlocuit Litera.ro și Libraria Delfin, indicând o schimbare demnă de remarcat a prezenței digitale. Liderul rămâne Elefant, încă din 2021. În comparație cu 2022, Libris si Carturesti se regăsesc în cadranul conservatorilor, cu o maturitate digitală mai mică, dar aproape de revenirea în categoria Lideri.
Produse pentru copii și bebeluși: În comparație cu celelalte companii incluse în studiu, magazinele din această categorie au un trafic online redus. Liderul este Noriel, urmat îndeaproape de BebeTei, care încă face parte din cadranul Conservatorilor. La categoria Inovatori, Next.ro și-a păstrat poziția din 2022, în timp ce BabyMatters este un nou-venit care înlocuiește prezența Bebebliss. În categoria Challengers, cu o mai mică maturitate digitală, intră BabyNeeds, Nichiduta și BestKids.
Pet shop: În harta din acest an, liderul este zooplus.ro. Deși PetMart.ro, Conservator, și Pet Max, Inovator, prezintă potențial de creștere, există încă lacune de acoperit, pentru a pătrunde în categoria Lider. Maxi Pet, pentruanimale.ro și Animax se află în cadranul Challengers și sunt caracterizate de niveluri relativ mai scăzute de prezență digitală și maturitate digitală.
Metodologia raportului
Aqurate Map 2023 este un studiu aflat la cea de-a 3-a ediție, iar proiectul analizează competitivitatea magazinelor online din spațiul românesc de eCommerce. Raportul analizează 52 de jucători esențiali din eCommerce, împărțiți în 7 categorii, într-o evaluare bazată pe 27 de caracteristici.
Raportul măsoară Prezența Digitală și Maturitatea Digitală a celor mai importanți jucători activi în domeniul eCommerce. Informațiile sunt obținute exclusiv din surse publice și au fost colectate, pentru ediția curentă, în lunile aprilie și mai 2023.
Raportul integral Aqurate Map 2023 este disponibil la www.aqurate.ai/map
Aqurate a depășit, recent, pragul de 1.000.000 de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul său AI de recomandări de produse. Aqurate Personalize crește veniturile din eCommerce cu până la 30%, prin recomandările de produs generate cu AI, personalizate fiecărui vizitator al site-urilor. Serviciul crește atât rata de conversie din eCommerce, cât și valoarea medie a comenzii.
Despre Aqurate
Aqurate, platformă SaaS bazată pe inteligenţă artificială care ajută companiile din eCommerce să îşi folosească datele pentru a creşte, a fost fondată în 2019 de Vlad Marincaş, Tudor Goicea, Lisardo Erman si Raul Mazilu. Platforma a atras, până în prezent, finanțări în valoare de aproximativ 500.000 de Euro. Mai multe informații sunt disponibile pe www.aqurate.ai.
Evenimente
BOGDAN IVAN: ”DACĂ NU REDESCHIDEM CENTRALELE PE CĂRBUNE, LA IARNĂ RISCĂM SĂ INTRĂM ÎN BLACKOUT”
Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, trage un semnal de alarmă vizavi de închiderea pe bandă rulantă a centralelor pe crăbune. Ministrul spune că, la iarnă, când consumul de energie crește foarte mult, România riscă să intre în blackout.
„Dacă până la finalul acestui an vom închide centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia, automat riscăm, într-o perioadă de iarnă în care nu avem nici producţie de energie solară, nici eoliană, să ajungem în situaţia de a nu avea suficientă energie”, a declarat Ivan, la un post TV.
„Există riscul ca în perioada de iarnă, când avem o cerere foarte mare de energie într-o perioadă geroasă, când e posibil să fie o furtună de zăpadă în care să nu avem producţie deloc pe eolian sau solar, să ajungem în situaţie de blackout”.
Dacă păstrăm centralele pe cărbune, ne amendează UE cu 2 miliarde de euro
Dacă România decide să păstreze centralele în funcţiune, „riscăm o penalitate de aproximativ două miliarde de euro din partea Comisiei Europene”, spune Ivan.
Pentru a redeschide negocierile cu Comisia Europeană, ministrul a comandat un studiu tehnic.
„Am comandat împreună cu cei de la Transelectrica un studiu al unei companii autorizate internaţional, care a avut şase mii de pagini, făcut rapid în trei luni de zile”.
„Studiul a adus evidenţe tehnice în care am arătat riscul pe care România îl are. Aşa am reuşit să-i conving să redeschidă discuţia. Discuţie pe care de doi ani au refuzat să o poarte cu România”, a precizat Ivan.
Blackout-ul „este unul dintre cele patru scenarii pe care specialiştii în acest studiu l-au evidenţiat. Nu o spun eu, că aşa cred eu sau că am vorbit cu cineva stând la o cafea”, a subliniat ministrul.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
ELON MUSK, PRIMUL OM A CĂRUI AVERE A TRECUT PRAGUL DE 500 DE MILIARDE DE DOLARI
Averea miliardarului Elon Musk, CEO Tesla și SpaceX, a depășit miercuri, pentru scurt timp, pragul istoric de 500 de miliarde de dolari, potrivit clasamentului Miliardarii în timp real al revistei Forbes, citat de AFP.
Valoarea netă a averii lui Musk a atins 500,1 miliarde de dolari, înainte de a scădea la 499,1 miliarde de dolari. Pe lista Forbes, Musk este urmat de Larry Ellison (Oracle), cu 350,7 miliarde de dolari, și de Mark Zuckerberg (Meta), cu 245,8 miliarde de dolari.
Antreprenorul născut în Africa de Sud a absolvit Universitatea din Pennsylvania și a abandonat studiile la Stanford, dedicându-se afacerilor. În 1999 a vândut o companie de software către Compaq pentru peste 300 de milioane de dolari. Ulterior, a fondat o companie care a fuzionat cu PayPal, iar în 2002 a lansat SpaceX, iar un an mai târziu s-a alăturat Tesla.
Recent, consiliul de administrație Tesla a propus un nou plan de remunerare pentru Musk, care ar putea primi acțiuni în valoare de 1.000 de miliarde de dolari, dacă producătorul auto va atinge o serie de obiective ambițioase de performanță.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
INS: RATA ȘOMAJULUI A URCAT LA 5,9% ÎN LUNA AUGUST
Aproape jumătate de milion de români nu au loc de muncă: rata șomajului a urcat la 5,9% în august, față de 5,8% în luna anterioară, conform datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică.
Rata șomajului la bărbați a depășit-o cu 0,7 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile fiind 6,2% în cazul persoanelor de sex masculin și 5,5% în cazul celor de sex feminin).
„Reține în continuare atenția nivelul ridicat, de 23,5%, al ratei șomajului în rândul tinerilor (15-24 ani), înregistrat în perioada aprilie – iunie 2025”, au transmis reprezentanții INS.
Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 4,7% pentru luna august 2025 (5% în cazul bărbaților și 4,5% în cazul femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezintă 75,7% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna august 2025.
Sursa: Realitatea Financiara
-
Uncategorizedacum 2 zile
Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie
-
Companiiacum 2 zile
Două echipaje RedLotus Sailing au urcat pe podiumul Bosphorus Cup. Ostwind, condus de Andrei Nicolescu, a ocupat locul I la categoria ORC C
-
Companiiacum 2 zile
Transformă recenziile în clienți: cum recenziile de 5 stele îți cresc credibilitatea și vizibilitatea online
-
Evenimenteacum 2 zile
Situație incredibilă la CFR Călători. Zeci de locomotive electrice ar putea rămâne în gări, din cauza datoriilor.
-
Evenimenteacum 2 zile
IRCC CREŞTE LA 6,06% | Realitatea Financiară
-
Evenimenteacum 2 zile
Nicușor Dan a retrimis în Parlament legea care propune scutirea de impozit pentru veniturile din criptomonede. Ce l-a nemulțumit pe președinte?
-
Evenimenteacum o zi
Guvernul a adoptat rectificarea bugetară „de compromis”. Cei mai mulți bani se duc pe salarii și pensii
-
Evenimenteacum o zi
Austeritatea lui Bolojan se simte pe piața muncii. Tot mai mulți români trecuți de 45 de ani își caută un job – ANALIZĂ