Connect with us

Stiri economice

Ai rămas blocat în zăpadă după ce ai intrat pe un drum închis temporar? Ce cheltuieli și amenzi vei plăti tu sau asigurătorul RCA ori CASCO

Publicat

pe

Șoferii care circulă și se blochează pe un drum închis (temporar) circulației publice din cauza căderilor de zăpadă ori cei care produc accidente pentru că nu au avut cauciucuri de iarnă sau lanțuri vor fi obligați să suporte atât costurile de intervenție ale administratorului de drumuri CNAIR, dar și amenzi între 2.000 de lei și 6.000 de lei, potrivit unei Ordonanțe adoptate joi de Guvern.

drum inchis din cauza zapeziiFoto: Agerpres

De ce a introdus Guvernul noi sancțiuni: Decontarea cheltuielilor de intervenție ale CNAIR

Executivul a adoptat joi modificări la Ordonanța de Guvern nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, unele măsuri vizând creșterea gradului de constientizare a utilizatorilor de a nu circula pe drumuri închise sau restricționate, fără a avea dreptul legal de a circula pe acel drum, decât cu riscul unor consecințe pecuniare.

VEZI AICI ORDONANȚA PUBLICATĂ ÎN MONITORUL OFICIAL

În nota de fundamentare au fost prezentate și câteva exemple și anume:

  • Exemple: mașina care circulă și se blochează pe un drum închis (temporar) circulației publice din cauza căderilor de zapadă, viscol, etc., sau un vehicul cu depășiri de mase și/sau dimensiuni care circulă pe un drum cu restricții de masă sau dimensiuni fără a fi autorizat și produce un accident.
  • Astfel, în cazul în care acest utilizator produce un eveniment rutier sau rămane blocat, trebuie să suporte consecințe pentru fapta sa prin decontarea costurilor echipei de intervenție a administratorului drumului, care ar putea fi întârziată de la participarea la alte evenimente rutiere.
  • Trebuie precizat că propunerea nu vizează în mod deosebit încasarea unor sume de la utilizatori, dar se intenționează descurajarea utilizatorilor care produc aceste evenimente.
  • Totodată, prin recuperarea costurilor la intervenție se vizează reducerea unor cheltuieli care nu se regăsesc în activitatea principală de întreținere și reparații sau în administrarea și exploatarea drumurilor de interes național și care se efectuează în situații de nerespectare sau încălcare, de către utilizatori, a prevederilor legale privind circulația pe drumurile publice de către utilizatori.”, se arată în nota de fundamentare.

Amenzi cuprinse între 2.000 de lei și 6.000 de lei

Ordonanța adoptată de Guvern arată că șoferii vinovați sau asigurătorii RCA ori CASCO vor suporta atât contravaloarea reparațiilor și daunelor produse în astfel de cazuri, dar și amenzi cuprinse între 2.000 de lei și 6.000 de lei.

Mai exact, s-a introdus un nou alineat, după alineatul (6) de la articolul 45 din Ordonanța de Guvern nr. 43/1997 care prevede următoarele:

„În cazul circulației pe sectoare de drum restricționate din punctul de vedere al maselor sau dimensiunilor ori care sunt închise temporar circulației publice, cu autovehicule care nu au dreptul legal de a circula pe acestea, din care rezultă accidente rutiere sau imposibilitatea continuării deplasării, fiind necesară intervenția administratorului drumului pentru înlăturarea efectelor accidentelor sau scoaterea vehiculelor de pe aceste sectoare de drum, administratorul drumului:

  • a) va fi notificat de poliția rutieră sau Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, care a intervenit la fața locului, cu privire la daunele rezultate, consemnate în procesul verbal de constatare, dacă este cazul, și/sau societatea de asigurări emitentă a poliței de asigurare RCA sau CASCO, care instrumentează dosarul de daună;
  • b) întocmește și transmite contravenientului și/sau societății de asigurări, după caz, în termen de maximum 30 de zile de la data notificării prevăzute la lit. a), un deviz cu contravaloarea reparațiilor și/sau a daunelor produse, contravenientul/ societatea de asigurări, după caz, având obligația să o achite în termen de 15 zile de la data primirii procesului-verbal;
  • c) întocmește și transmite contravenientului și/sau societății de asigurări, după caz, în termen de maximum 30 de zile de la data notificării prevăzute la lit. a), un deviz cu contravaloarea intervenției, contravenientul/societatea de asigurări, după caz, având obligația să o achite în termen de 15 zile de la data primirii procesului-verbal”.

Actul menționează că aceleași prevederi „se aplică și în cazul în care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectării obligației de a dota autovehiculele cu anvelope de iarnă, cu lanțuri sau cu alte echipamente antiderapante omologate, pe sectoarele de drum pe care acestea sunt obligatorii.”

În plus, noile abateri legale vor fi pedepsite cu amenzi contravenționale cuprinse între 2.000 de lei și 6.000 de lei.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Ce zice ANRE despre tariful binom, care ar putea sa facă o diferență în facturile de curent

Publicat

pe

Subiectul tarifului binom este foarte important, îl avem pe agenda internă și lucrăm la el, iar după ce vom avea o formă benefică pentru toți consumatorii vom începe un amplu proces de consultare publică, așa cum am făcut cu toate reglementările, a declarat, vineri, președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, George Niculescu, la o conferință de specialitate.

”Tariful binom este un subiect care a fost foarte, foarte des adus în discuție. Am văzut declarații din partea unor organizații de specialitate care spun că România ar fi ultima țară, cred că, din Uniunea Europeană, care nu are un tarif binom. Nu știu dacă este chiar așa, dar aici trebuie să mă întorc la cuvântul responsabilitate și să verificăm foarte atent dacă toate statele membre ale Uniunii Europene au implementat tariful binom și doar România nu-l are. Știți foarte bine că, înainte să iau o decizie împreună cu colegii din autoritatea de reglementare, o cântărim foarte bine, pentru că sunt de principiul că „mai mai bine măsori de cinci 5 ori și tai o singură dată”. Subiectul este unul foarte important, îl avem pe agenda internă internă și lucrăm la el în continuare”, a afirmat Niculescu, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, după ce se va ajunge la o formă care să fie potrivită pentru toate categoriile de consumatori, se va porni un proces de consultare publică.

”Sunt diverse scenarii de aplicare a tarifului binom. Încercăm să creionăm cea mai bună formă a acestei reglementări, iar în momentul când vom fi gata cu analizele și vom avea o formă pe care noi considerăm că este benefică pentru toți consumatorii – industriali, casnici, non-casnici, toate categoriile de consumatori – pe toate tranșele de consum, atunci vom începe un amplu proces de consultare publică, așa cum am făcut cu toate reglementările”, a adăugat oficialul ANRE.

Tariful de tip binom este format dintr-o componentă fixă (exprimată în lei/zi) și o componentă variabilă, de tip volumetric.

Citeste in continuare

Evenimente

ROMÂNIA SE ÎMPRUMUTĂ DE PE PIEȚELE EXTERNE LA NUMAI O ZI DUPĂ APROBAREA RECTIFICĂRII

Publicat

pe

România a ieșit, joi, să se împrumute de pe piețele externe la numai o zi după aprobarea rectificării bugetare. Guvernul condus de Ilie Bolojan are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la termenul de plată.

A doua zi după ce Guvernul a adoptat rectificarea bugetară, într-o mișcare disperată, România a ieșit pe piețele externe ca să se împrumute în euro pe o perioadă de 7,12 și 20 de ani, fiind a  patra ieșire pentru fonduri pe extern în acest an.

Investitorii s-au înscris cu oferte totale de peste 12 mld. euro., fiind preferate obligațiunile cu maturitate mai scurtă.Potrivit experților, costurile de împrumut ar mai putea coborî până la închiderea emisiunii. 

Guvernul are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la plată. 

Valoarea împrumuturilor de astăzi, prin bondurile pe 7, 12 și 20 de ani va depinde, probabil, și de interesul pentru răscumpărare manifestat de investitorii care dețin titlurile respective.

Numai în primele opt luni ale anului, România a plătit 33 mld. lei, adică aproape 7 mld. euro doar pe dobânzi. 

Premierul Bolojan spunea că țara noastră va plăti, până la finele acestui an, peste 50 mld. lei pe dobânzi la împrumuturi.

Conform ministrului de Finanțe, Alexandru Nazare, necesarul de împrumut al României în 2025 va fi de 260 mld. lei. Această sumă înseamnă acoperirea deficitului bugetar din 2025, dar și refinanțarea datoriei vechi, ajunsă la scadență.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

BOGDAN IVAN: ”DACĂ NU REDESCHIDEM CENTRALELE PE CĂRBUNE, LA IARNĂ RISCĂM SĂ INTRĂM ÎN BLACKOUT”

Publicat

pe

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, trage un semnal de alarmă vizavi de închiderea pe bandă rulantă a centralelor pe crăbune. Ministrul spune că, la iarnă, când consumul de energie crește foarte mult, România riscă să intre în blackout.

„Dacă până la finalul acestui an vom închide centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia, automat riscăm, într-o perioadă de iarnă în care nu avem nici producţie de energie solară, nici eoliană, să ajungem în situaţia de a nu avea suficientă energie”, a declarat Ivan, la un post TV.

„Există riscul ca în perioada de iarnă, când avem o cerere foarte mare de energie într-o perioadă geroasă, când e posibil să fie o furtună de zăpadă în care să nu avem producţie deloc pe eolian sau solar, să ajungem în situaţie de blackout”.

Dacă păstrăm centralele pe cărbune, ne amendează UE cu 2 miliarde de euro

Dacă România decide să păstreze centralele în funcţiune, „riscăm o penalitate de aproximativ două miliarde de euro din partea Comisiei Europene”, spune Ivan.

Pentru a redeschide negocierile cu Comisia Europeană, ministrul a comandat un studiu tehnic.

„Am comandat împreună cu cei de la Transelectrica un studiu al unei companii autorizate internaţional, care a avut şase mii de pagini, făcut rapid în trei luni de zile”.

„Studiul a adus evidenţe tehnice în care am arătat riscul pe care România îl are. Aşa am reuşit să-i conving să redeschidă discuţia. Discuţie pe care de doi ani au refuzat să o poarte cu România”, a precizat Ivan.

Blackout-ul „este unul dintre cele patru scenarii pe care specialiştii în acest studiu l-au evidenţiat. Nu o spun eu, că aşa cred eu sau că am vorbit cu cineva stând la o cafea”, a subliniat ministrul.

 

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE