Connect with us

Stiri economice

Carrefour extinde războiul cu PepsiCo în alte 3 țări europene

Publicat

pe

Lanțul de retail Carrefour a precizat într-un comunicat remis presei joi seara că va retrage de la vânzare produsele PepsiCo și din supermarketurile sale din Italia, Spania și Belgia, nu doar de pe piața sa internă din Franța, relatează Reuters.

Pepsi si 7Up sunt doua dintre brandurile PepsiCoFoto: SYSPEO / Sipa Press / Profimedia

Un purtător de cuvânt al Carrefour a precizat joi dimineața că doar magazinele din Franța vor afișa pe rafturile cu produse PepsiCo o notă care îi informează pe clienți că „Nu mai vindem acest brand din cauza creșterilor inacceptabile de preț”, însă retailerul francez a revenit în cursul serii de ieri pentru a preciza că același mesaj va fi afișat și în supermarketurile sale din celelalte 3 țări.

Prin urmare, decizia va afecta peste 9.000 din supermarketurile Carrefour, echivalentul a două treimi din totalul magazinelor sale la nivel mondial, potrivit ultimului raport anual publicat de companie.

După ce inițial nu a dorit să comenteze informația, PepsiCo a declarat într-un comunicat remis presei că „am purtat discuții cu Carrefour timp de luni de zile și vom continua să interacționăm cu bună-credință pentru a ne asigura că produsele noastre sunt disponibile”.

Produse ale PepsiCo au dispărut deja din unele supermarketuri Carrefour

Agenția Reuters notează că unele dintre produsele PepsiCo, precum Cheetos și 7Up, nu mai erau disponibile joi la un supermarket din arondismentul 16 al Parisului, în timp ce altele, precum Pepsi, încă erau pe rafturi, alături de nota adresată clienților.

Edith Carpentier, o pariziană abordată de reporteri în supermarket, a salutat mutarea Carrefour.

„Nu mă surprinde deloc. Cred că vor fi multe produse care rămân pe rafturi fiindcă au devenit mult prea scumpe și sunt lucruri pe care putem să evităm să le cumpărăm”, a declarat ea.

În condițiile în care guvernul francez a amenințat retailerii cu măsuri dure dacă nu scad prețurile după ce costurile materiilor prime au revenit la niveluri normale, Carrefour a demarat anul trecut o campanie împotriva „shrinkflation”, punând autocolante pe produsele care au scăzut în dimensiune, dar și-au menținut prețurile.

Retailerii argumentează că nu pot reduce prețurile pe cont propriu, fiind obligați de contractele semnate cu furnizorii să vândă la o anumită marjă pentru a nu intra pe pierdere. Companiile din industria alimentară afirmă în schimb că majorările de prețuri pe care le operează se datorează creșterii costurilor pe care le acoperă producătorilor primari.

Însă mai multe analize de anvergură efectuate recent au arătat că, chiar și atunci când costurile cu materiile prime au scăzut, prețurile au rămas la fel sau chiar au crescut în magazinele cu amănuntul din unele țări.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ANAF VA FACE PUBLICĂ LISTA CU NUMELE FIRMELOR CARE AU DATORII LA STAT

Publicat

pe

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va face publică, luna aceasta, lista cu numele firmelor care figurau cu datorii la stat, la data de 30 iunie 2025 şi neachitate până în momentul publicării.

Potrivit site-ului ANAF, vor fi publicate restanţele care depăşesc 500.000 de lei în cazul marilor contribuabili, 250.000 de lei în cazul celor medii şi 100.000 în cazul celorlalte categorii de debitori persoane juridice.

Fisc-ul va elimina însă de pe listă firmele respective, după ce acestea îşi vor fi achitat obligaţiile fiscale restante.

Sursa: Newsinn

Citeste in continuare

Evenimente

FERMIERII TRAG UN SEMNAL DE ALARMĂ CĂTRE GUVERNANȚI. CER MĂSURI IMEDIATE CARE SĂ ÎI AJUTE – VIDEO

Publicat

pe

Fermierii români trag un semnal de alarmă către guvernul Bolojan! Aceștia spun că sunt foarte afectați de ultimele schimbări și cer măsuri naţionale care să îi ajute.

Mai mult decât atât, unul dintre fermieri spune că decidenţii ar trebui să asculte oamenii care trăiesc din agricultura, nu să accepte orice directivă care vine de la Uniunea Europeană. 

 

Citeste in continuare

Evenimente

IOHANNIS, EXECUTAT SILIT DE ANAF. INSPECTORII I-AU LUAT CHEILE CASEI DIN CENTRUL SIBIULUI

Publicat

pe

Fostul președinte Klaus Iohannis a fost executat sili de către cei de la ANAF Sibiu, după nenumăratele ori când acesta a refuzat dialogul cu Fiscul. Iohannis a fost obligat să predea cheile casei din centrul Sibiului pe care a ocupat-o nelegal din 1999 până în 2015.

Klaus Iohannis a fost obligat să predea cheile casei din centrul Sibiului pe care a ocupat-o nelegal din 1999 până în 2015.

Practic, ANAF l-a executat silit pe fostul președinte al României.

ANAF a executat silit casa din Sibiu a fostului președinte al României, Klaus Iohannis, potrivit unor informații din presă.

Vestea vine la câteva săptămâni după ce soții Iohannis au fost notificați de Agenția Națională de Administrare Fiscală să elibereze imobilul și să plătească un milion de euro.

A pierdut casa după ce justiția a anulat certificatul de moștenitor

Fostul șef de stat a pierdut oficial casa după ce justiția a anulat certificatul de moștenitor pe baza căruia imobilul din Sibiu a fost dobândit de femeia de la care Iohannis a achiziționat-o.

Potrivit unor surse, miercuri, 2 octombrie 2025, Klaus Iohannis a fost pus în situația jenantă de a se trezi pe cap cu inspectorii ANAF care i-au solicitat să predea cheile imobilului din strada Nicolae Bălcescu.

Autoritățile fiscale au considerat că fostul președinte refuză să predea casa, după ce acesta nu a dat curs notificărilor prin care i se cerea să cedeze cheile.

Klaus Iohannis nu scapă, însă, de probleme. Fostul președinte trebuie să mai achite aproximativ un milion de euro către ANAF, sumă reprezentând contravaloarea lipsei de folosință în perioada 1999 – 2015 (plus dobânzi și penalități). În această perioadă, casa lui Iohannis a fost închiriată către o bancă.

 

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE