Stiri economice
Gigantul Rheinmetall, furnizor de echipamente militare pentru armata Ucrainei, preia participația majoritară a Automecanica Mediaș

Rheinmetall, unul dintre principalii producători mondiali de echipamente militare și furnizor pentru armata Ucrainei, a anunțat miercuri preluarea unui pachet de 72,5% din acțiunile Automecanica Mediaș, tranzacție văzută de compania germană ca fiind una strategiă. Fabrica din Mediaș va avea un rol-cheie în pregătirea operațională a vehiculelor de luptă folosite în Ucraina, spune Rheinmetall.

Echipament militarFoto: Jorg Huttenholscher, Dreamstime.com
Această achiziție întărește prezența companiei din Dusseldorf în Europa Centrală, deschizând ușa către noi clienți din țări din regiune cu potențial substanțial de vânzări, se arată într-un comunicat al companiei germane.
Rheinmetall are deja activități în alte două țări de pe flancul estic al NATO, Ungaria și Lituania.
Mai mult, în decembrie 2023, statul român a atribuit companiei o comandă majoră de apărare aeriană în valoare de 328 de milioane de euro.
Prin Rheinmetall Landsysteme GmbH, Grupul va deține un pachet de 72,5% din acțiunile Automecanica Mediaș, care va opera în România sub numele Rheinmetall Automecanica SRL.
Restul acțiunilor din companie vor rămâne unor acționari privați.
Acordul contractual necesită aprobarea autorităților guvernamentale înainte de a intra în vigoare.
Pe termen mediu, Rheinmetall estimează potențialul anual de vânzări al companiei nou achiziționate la aproximativ 300 de milioane de euro.
Ce rol va avea în războiul din Ucraina fabrica din Mediaș
„Aducerea Automecanica Mediaș în familia Rheinmetall marchează o altă etapă importantă în strategia noastră de consolidare a prezenței Grupului în Europa Centrală, care, la rândul său, contribuie la consolidarea capacităților defensive ale UE și NATO în estul Europei.
Așteptăm cu nerăbdare să sprijinim România în proiecte viitoare în domeniul vehiculelor, precum și cu alte tehnologii Rheinmetall. Aici, includerea partenerilor locali și întărirea economiei românești sunt chestiuni de interes central pentru noi. Dorim să răspundem în cel mai bun mod posibil așteptărilor politicienilor și militarilor României”, spune Armin Papperger, directorul executiv al Rheinmetall.
Automecanica Mediaș este un producător de lungă durată de vehicule speciale, camioane montate și remorci pentru piața civilă și militară.
Rheinmetall cooperează cu Automecanica din 2022, când cei doi parteneri și-au unit forțele pentru a opera o unitate de întreținere și reparații pentru vehicule militare în Satu Mare.
Fabrica din Mediaș este gata să joace un rol-cheie în menținerea pregătirii operaționale a vehiculelor de luptă construite în Occident și folosite în Ucraina, precum și în asigurarea suportului logistic.
Prezența Rheinmetall în România înseamnă că forțele dislocate pe flancul estic al NATO vor putea conta pe timpi de răspuns mai scurti și pe lanțuri de aprovizionare mai robuste, se mai arată în comunicat.
Achiziția constituie o nouă extindere a rețelei globale de producție de vehicule a Rheinmetall, care include deja fabrici în Statele Unite, Canada, Australia, Regatul Unit, Austria, Țările de Jos și Germania.
Camioane montate, remorci și alte vehicule speciale dezvoltate și produse de Automecanica măresc și completează gama existentă de camioane militare Rheinmetall, un domeniu în care Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) este o forță majoră pe piețele mondiale.
Privind în perspectivă, șasiurile sistemelor antiaeriene aparținând armatei române urmează să fie întreținute și modernizate inclusiv aici.
Cu sediul central în Düsseldorf, Germania, Rheinmetall AG este o întreprindere de înaltă tehnologie cu aproximativ 34.000 de angajați în 139 de locații din întreaga lume.
Grupul a avut vânzări în 2022 de 6,4 miliarde de euro.
Automecanica Mediaș este un producător român de echipamente pentru camioane și remorci pentru piața civilă și militară. Compania produce, de asemenea, cisterne pentru transportul de combustibil și alimente lichide, precum și pentru transportul de mărfuri generale. În plus, portofoliul de produse al Automecanica include mașini de măturat străzi și vehicule de construcție.
Înființată în 1941 ca Atelierele de Stat pentru Aeronautică Mediaș, compania a trecut la producția de platforme de ridicare și montabile pentru vehicule în 1962.
Sursa foto: Dreamstime
Evenimente
ROMÂNIA SE ÎMPRUMUTĂ DE PE PIEȚELE EXTERNE LA NUMAI O ZI DUPĂ APROBAREA RECTIFICĂRII
România a ieșit, joi, să se împrumute de pe piețele externe la numai o zi după aprobarea rectificării bugetare. Guvernul condus de Ilie Bolojan are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la termenul de plată.
A doua zi după ce Guvernul a adoptat rectificarea bugetară, într-o mișcare disperată, România a ieșit pe piețele externe ca să se împrumute în euro pe o perioadă de 7,12 și 20 de ani, fiind a patra ieșire pentru fonduri pe extern în acest an.
Investitorii s-au înscris cu oferte totale de peste 12 mld. euro., fiind preferate obligațiunile cu maturitate mai scurtă.Potrivit experților, costurile de împrumut ar mai putea coborî până la închiderea emisiunii.
Guvernul are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la plată.
Valoarea împrumuturilor de astăzi, prin bondurile pe 7, 12 și 20 de ani va depinde, probabil, și de interesul pentru răscumpărare manifestat de investitorii care dețin titlurile respective.
Numai în primele opt luni ale anului, România a plătit 33 mld. lei, adică aproape 7 mld. euro doar pe dobânzi.
Premierul Bolojan spunea că țara noastră va plăti, până la finele acestui an, peste 50 mld. lei pe dobânzi la împrumuturi.
Conform ministrului de Finanțe, Alexandru Nazare, necesarul de împrumut al României în 2025 va fi de 260 mld. lei. Această sumă înseamnă acoperirea deficitului bugetar din 2025, dar și refinanțarea datoriei vechi, ajunsă la scadență.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
BOGDAN IVAN: ”DACĂ NU REDESCHIDEM CENTRALELE PE CĂRBUNE, LA IARNĂ RISCĂM SĂ INTRĂM ÎN BLACKOUT”
Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, trage un semnal de alarmă vizavi de închiderea pe bandă rulantă a centralelor pe crăbune. Ministrul spune că, la iarnă, când consumul de energie crește foarte mult, România riscă să intre în blackout.
„Dacă până la finalul acestui an vom închide centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia, automat riscăm, într-o perioadă de iarnă în care nu avem nici producţie de energie solară, nici eoliană, să ajungem în situaţia de a nu avea suficientă energie”, a declarat Ivan, la un post TV.
„Există riscul ca în perioada de iarnă, când avem o cerere foarte mare de energie într-o perioadă geroasă, când e posibil să fie o furtună de zăpadă în care să nu avem producţie deloc pe eolian sau solar, să ajungem în situaţie de blackout”.
Dacă păstrăm centralele pe cărbune, ne amendează UE cu 2 miliarde de euro
Dacă România decide să păstreze centralele în funcţiune, „riscăm o penalitate de aproximativ două miliarde de euro din partea Comisiei Europene”, spune Ivan.
Pentru a redeschide negocierile cu Comisia Europeană, ministrul a comandat un studiu tehnic.
„Am comandat împreună cu cei de la Transelectrica un studiu al unei companii autorizate internaţional, care a avut şase mii de pagini, făcut rapid în trei luni de zile”.
„Studiul a adus evidenţe tehnice în care am arătat riscul pe care România îl are. Aşa am reuşit să-i conving să redeschidă discuţia. Discuţie pe care de doi ani au refuzat să o poarte cu România”, a precizat Ivan.
Blackout-ul „este unul dintre cele patru scenarii pe care specialiştii în acest studiu l-au evidenţiat. Nu o spun eu, că aşa cred eu sau că am vorbit cu cineva stând la o cafea”, a subliniat ministrul.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
ELON MUSK, PRIMUL OM A CĂRUI AVERE A TRECUT PRAGUL DE 500 DE MILIARDE DE DOLARI
Averea miliardarului Elon Musk, CEO Tesla și SpaceX, a depășit miercuri, pentru scurt timp, pragul istoric de 500 de miliarde de dolari, potrivit clasamentului Miliardarii în timp real al revistei Forbes, citat de AFP.
Valoarea netă a averii lui Musk a atins 500,1 miliarde de dolari, înainte de a scădea la 499,1 miliarde de dolari. Pe lista Forbes, Musk este urmat de Larry Ellison (Oracle), cu 350,7 miliarde de dolari, și de Mark Zuckerberg (Meta), cu 245,8 miliarde de dolari.
Antreprenorul născut în Africa de Sud a absolvit Universitatea din Pennsylvania și a abandonat studiile la Stanford, dedicându-se afacerilor. În 1999 a vândut o companie de software către Compaq pentru peste 300 de milioane de dolari. Ulterior, a fondat o companie care a fuzionat cu PayPal, iar în 2002 a lansat SpaceX, iar un an mai târziu s-a alăturat Tesla.
Recent, consiliul de administrație Tesla a propus un nou plan de remunerare pentru Musk, care ar putea primi acțiuni în valoare de 1.000 de miliarde de dolari, dacă producătorul auto va atinge o serie de obiective ambițioase de performanță.
Sursa: Realitatea Financiara
-
Evenimenteacum 2 zile
Situație incredibilă la CFR Călători. Zeci de locomotive electrice ar putea rămâne în gări, din cauza datoriilor.
-
Companiiacum 2 zile
Transformă recenziile în clienți: cum recenziile de 5 stele îți cresc credibilitatea și vizibilitatea online
-
Evenimenteacum 2 zile
Guvernul a adoptat rectificarea bugetară „de compromis”. Cei mai mulți bani se duc pe salarii și pensii
-
Evenimenteacum 2 zile
Nicușor Dan a retrimis în Parlament legea care propune scutirea de impozit pentru veniturile din criptomonede. Ce l-a nemulțumit pe președinte?
-
Evenimenteacum 2 zile
Austeritatea lui Bolojan se simte pe piața muncii. Tot mai mulți români trecuți de 45 de ani își caută un job – ANALIZĂ
-
Evenimenteacum o zi
ANOFM: 92 DE PROGRAME DE FORMARE PROFESIONALĂ, LA NIVEL NAŢIONAL ÎN LUNA OCTOMBRIE
-
Evenimenteacum o zi
CFR CĂLĂTORI: ACHIZIŢIONAREA BILETELOR CU REZERVARE DE LOC VA FI ÎNTRERUPTĂ TEMPORAR MIERCURI SPRE JOI NOAPTEA
-
Evenimenteacum o zi
ELON MUSK, PRIMUL OM A CĂRUI AVERE A TRECUT PRAGUL DE 500 DE MILIARDE DE DOLARI