Connect with us

Stiri economice

Românii din peste 300 de localități pot obține certificate de naștere sau deces digitale / De ce trebuie să vină la ghișeu și cât au de așteptat

Publicat

pe

​Ofițerii de stare civilă pot înregistra nașterile și decesele exclusiv în format digital în 334 de localități din țară, după ce alte 5 municipii reședință de județ s-au interconectat la sistemul IT pentru emiterea actelor de stare civilă, a anunțat marți Ministerul Afacerilor Interne. Cetățenii din aceste localități pot cere eliberarea certificatelor de naștere și deces în format electronic, dar pentru asta trebuie să vină la ghișeu.

Certificat de nastereFoto: HotNews.ro

De ce trebuie să vii la ghișeu dacă vrei certificat în format digital și în cât timp se obține actul

Potrivit informațiilor transmise de MAI la solicitarea HotNews.ro, cei interesați să obțină aceste certificate în format digital trebuie să se prezinte la oficiul de stare civilă pentru a depune documentele necesare, inclusiv cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, și să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de email.

Actele în format digital solicitate le vor primi în maxim trei săptămâni, dacă cererea este făcută în țară, sau între două și șase luni, dacă e făcută în străinătate.

Motivul? Extinderea sistemul IT pentru emiterea actelor de stare civilă se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3.188 de unități administrativ-teritoriale, astfel că platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

Dacă cererile se fac, încă, fizic, toată activitatea de înregistrare a evenimentelor de stare civilă naştere sau deces se realizează exclusiv digital în acest sistem informatic.

Evident, cetățenii pot opta să primească aceste certificate de naștere sau deces și în format fizic, printat pe un formular securizat.

Extinderea, la nivel național, a sistemului IT are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.

Iași, Cluj, Ilfov și Buzău, județele cu cele mai multe localități interconectate la acest sistem IT

Cele cinci noi municipii care au fost interconectate la platforma IT de înregistrare a actelor de stare civilă sunt Brașov, Drobeta-Turnu Severin, Giurgiu, Reșița și Suceava.

MAI a publicat și situația numărului de localități în care funcționează în prezent acest sistem.

Din cele 334 de localități interconectate până acum, cele mai multe sunt din Iași (76 de localități), Cluj și Ilfov (ambele cu câte 40 localități) și Buzău (30 localități).

Certificatele în format digital cerute de români sunt destul de puține

La începutul acestei luni, MAI anunța că „din 8 mai 2024 cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov vor putea obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces”. După 10 zile de la implementare, ministerul a anunțat și primele date privind digitalizarea actelor de stare civilă:

  • 1.474 evenimente de stare civilă au fost înregistrate, dintre care 604 privind evenimentul de viață naștere și 870 privind evenimentul de viată deces;
  • 927 certificate de naștere au fost eliberate, dintre care 788 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 139 în format digital (Timiș – 99, Sibiu – 28 și Bihor – 3) ;
  • 907 certificate de deces au fost eliberate, dintre care 877 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 30 în format digital;

Din aceste date reiese că majoritatea celor care au avut nevoie de astfel de certificate au preferat să le primească pe format fizic, deși puteau opta și pentru cel digital.

„În ceea ce privește actele de stare civilă stocate în arhiva electronică precizăm că au fost validate 13.069 acte de stare civilă dintre care 12.252 acte de naștere, 370 acte de deces și 447 acte de căsătorie. Referitor la codul numeric personal(CNP) care conține codul unic 70, în Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă au fost generate 688 de CNP-uri”, a comunicat în data de 19 mai de Ministerul Afacerilor Interne.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ANAF VA FACE PUBLICĂ LISTA CU NUMELE FIRMELOR CARE AU DATORII LA STAT

Publicat

pe

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va face publică, luna aceasta, lista cu numele firmelor care figurau cu datorii la stat, la data de 30 iunie 2025 şi neachitate până în momentul publicării.

Potrivit site-ului ANAF, vor fi publicate restanţele care depăşesc 500.000 de lei în cazul marilor contribuabili, 250.000 de lei în cazul celor medii şi 100.000 în cazul celorlalte categorii de debitori persoane juridice.

Fisc-ul va elimina însă de pe listă firmele respective, după ce acestea îşi vor fi achitat obligaţiile fiscale restante.

Sursa: Newsinn

Citeste in continuare

Evenimente

FERMIERII TRAG UN SEMNAL DE ALARMĂ CĂTRE GUVERNANȚI. CER MĂSURI IMEDIATE CARE SĂ ÎI AJUTE – VIDEO

Publicat

pe

Fermierii români trag un semnal de alarmă către guvernul Bolojan! Aceștia spun că sunt foarte afectați de ultimele schimbări și cer măsuri naţionale care să îi ajute.

Mai mult decât atât, unul dintre fermieri spune că decidenţii ar trebui să asculte oamenii care trăiesc din agricultura, nu să accepte orice directivă care vine de la Uniunea Europeană. 

 

Citeste in continuare

Evenimente

IOHANNIS, EXECUTAT SILIT DE ANAF. INSPECTORII I-AU LUAT CHEILE CASEI DIN CENTRUL SIBIULUI

Publicat

pe

Fostul președinte Klaus Iohannis a fost executat sili de către cei de la ANAF Sibiu, după nenumăratele ori când acesta a refuzat dialogul cu Fiscul. Iohannis a fost obligat să predea cheile casei din centrul Sibiului pe care a ocupat-o nelegal din 1999 până în 2015.

Klaus Iohannis a fost obligat să predea cheile casei din centrul Sibiului pe care a ocupat-o nelegal din 1999 până în 2015.

Practic, ANAF l-a executat silit pe fostul președinte al României.

ANAF a executat silit casa din Sibiu a fostului președinte al României, Klaus Iohannis, potrivit unor informații din presă.

Vestea vine la câteva săptămâni după ce soții Iohannis au fost notificați de Agenția Națională de Administrare Fiscală să elibereze imobilul și să plătească un milion de euro.

A pierdut casa după ce justiția a anulat certificatul de moștenitor

Fostul șef de stat a pierdut oficial casa după ce justiția a anulat certificatul de moștenitor pe baza căruia imobilul din Sibiu a fost dobândit de femeia de la care Iohannis a achiziționat-o.

Potrivit unor surse, miercuri, 2 octombrie 2025, Klaus Iohannis a fost pus în situația jenantă de a se trezi pe cap cu inspectorii ANAF care i-au solicitat să predea cheile imobilului din strada Nicolae Bălcescu.

Autoritățile fiscale au considerat că fostul președinte refuză să predea casa, după ce acesta nu a dat curs notificărilor prin care i se cerea să cedeze cheile.

Klaus Iohannis nu scapă, însă, de probleme. Fostul președinte trebuie să mai achite aproximativ un milion de euro către ANAF, sumă reprezentând contravaloarea lipsei de folosință în perioada 1999 – 2015 (plus dobânzi și penalități). În această perioadă, casa lui Iohannis a fost închiriată către o bancă.

 

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE