Evenimente
Producătorii chinezi de mașini cer taxe imense la importurile din Europa
Pentru că UE a crescut la aproape 40% taxele la importurile de mașini din China, producătorii chinezi cer și ei guvernului de la Beijing o măsură identică.
Producătorii de automobile chinezi au îndemnat Beijingul să majoreze tarifele importurilor de maşini europene pe benzină, ca retorsiune pentru restricţiile impuse de Bruxelles importurilor de vehicule electrice produse în China, a relatat ziarul de stat Global Times, citat de Reuters.
Într-o întâlnire cu uşile închise de marţi, la care au participat şi companiile auto europene, industria auto din China ”a cerut guvernului să adopte contramăsuri ferme (şi) a sugerat să se acorde o atenţie pozitivă creşterii tarifului provizoriu pentru maşinile pe benzină cu motoare de mare cilindree, „, conform articolului.
Întâlnirea, organizată de Ministerul Comerţului din China, a avut loc la Beijing şi au participat SAIC, BYD, BMW, Volkswagen şi divizia sa Porsche, au declarat două persoane cu cunoştinţe directe în acest domeniu.
Evenimente
25 iunie – Medika TV – Maratonul sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie – Maraton Profit News TV – Maraton Made in Romania (ediția a II-a)
Scopul principal al întâlnirii a fost să facă presiuni asupra Europei şi să facă lobby împotriva tarifelor pe care Bruxelles-ul le-a anunţat săptămâna trecută pentru a-şi proteja industria auto de concurenţa chineză, au adăugat ei.
La întâlnire au participat şi Mercedes-Benz, Stellantis şi Renault, au declarat pentru Reuters două surse separate, familiarizate cu problema.
Ministerul nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii trimise prin fax. BMW, Volkswagen, Stellantis şi Renault au refuzat să comenteze.
Un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz a declarat că grupul sprijină un regim comercial liberal, bazat pe regulile OMC.
„Pe fondul globalizării şi al interdependenţelor economice ale vremurilor noastre, motto-ul pentru asigurarea prosperităţii şi păcii este: dialog şi cooperare constructivă. Mizăm pe eforturile politicienilor pentru a continua acest dialog”, a spus acesta.
Experţii din industrie spun că atât Europa, cât şi China au motive să dorească să încheie un acord în lunile următoare pentru a reduce tensiunile şi pentru a evita adăugarea unor costuri noi de miliarde de dolari pentru producătorii chinezi de vehicule electrice, deoarece procesul UE permite revizuirea.
”Războiul tarifelor”
Anunţul de a impune tarife ar putea declanşa discuţii între Bruxelles şi Beijing care să vizeze evitarea acestora, a declarat Stefan Hartung, CEO Bosch, cel mai mare furnizor de componente de automobile din lume.
Comisia Europeană a declarat miercuri că analizează situaţia ”pentru a discuta dacă poate fi găsită o soluţie reciproc agreabilă”.
Politica comercială a UE devine din ce în ce mai protecţionistă, pe fondul îngrijorării că modelul de dezvoltare al Chinei, axat pe producţie şi bazat pe datorii, ar putea face ca blocul de 27 de membri să fie inundat de bunuri ieftine, inclusiv vehicule electrice, în timp ce firmele chineze caută să îşi sporească vânzările în străinătate din cauza cererii slabe la nivel intern.
Anunţul Comisiei Europene din 12 iunie, că va impune taxe anti-subvenţie de până la 38,1% asupra vehiculelor electrice chinezeşti importate, din iulie, a unei măsuri similare a Statelor Unite, de a majora tarifele la maşinile chinezeşti, în mai, şi deschide un nou front în erăzboiul comercial dintre Occident şi China.
”Personal, cred că este nedrept să declanşăm un război tarifar numai pe baza ratei de utilizare a capacităţii (Chinei) şi a cererii insuficiente pentru vehiculele energetice noi ale Chinei”, a declarat Zhang Yansheng, cercetător şef la Centrul Chinez pentru Schimburi Economice Internaţionale.
El a adăugat că ”putem vedea că China a adoptat un pachet de politici pentru a rezolva problema „supracapacităţii”, aşa că anul acesta, anul viitor şi în următorii patru ani, utilizarea capacităţii Chinei va continua să crească”.
Global Times a relatat pentru prima dată la sfârşitul lunii trecute că un centru de cercetare auto afiliat guvernului chinez sugera Chinei să-şi majoreze tarifele de import pentru sedanurile pe benzină şi vehiculele utilitare sport cu motoare mai mari de 2,5 litri la 25%, de la rata actuală de 15%.
Autorităţile chineze au sugerat anterior posibile măsuri de retorsiune prin comentarii din mass-media de stat şi interviuri cu personalităţi din industrie.
Sfaturi ostile
Acelaşi ziar a sugerat luna trecută, de asemenea, că companiile chineze intenţionau să solicite autorităţilor să deschidă o anchetă antidumping asupra produselor europene din carne de porc, pe care Ministerul Comerţului din China a anunţat luni că o va întreprinde.
De asemenea, a cerut Beijingului să analizeze importurile de produse lactate din UE.
Exporturile de vehicule de pasageri cu motoare mai mari de 2,5 litri din Europa către China au totalizat 196.000 de unităţi în 2023, în creştere cu 11%, potrivit datelor de la China Passenger Car Association.
În primele patru luni ale anului 2024, exporturile de astfel de vehicule din Europa către China au fost de 44.000 de unităţi, în scădere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a unui an în urmă.
Exporturile de maşini ale UE către China au fost în valoare de 19,4 miliarde de euro (20,8 miliarde de dolari) în 2023, în timp ce blocul a cumpărat vehicule electrice din China de 9,7 miliarde de euro, potrivit cifrelor agenţiei de statistică a UE.
China reprezintă aproximativ 30% din vânzările producătorilor auto germani, iar Germania este de departe cel mai mare exportator de vehicule cu motoare de 2,5 litri sau mai mult, după ce a livrat în China vehicule în valoare de 1,2 miliarde de dolari de la începutul acestui an, arată datele vamale chineze.
SUV-ul de dimensiuni mari Mercedes Benz Clasa GLE, sedanul Clasa S şi Cayenne de la Porsche sunt cele mai populare trei maşini importate din Europa în China, şi au reprezentat mai mult de o cincime din totalul de 155.841 de mărcilor europene importate în primele cinci luni, potrivit datelor urmărite de China Merchants Bank International.
Slovacia este al patrulea cel mai mare furnizor al Chinei şi al doilea cel mai mare furnizor de maşini cu motoare mari din UE. Anul acesta a exportat vehicule utilitare sport în valoare de 803 milioane USD.
Statele Unite, Regatul Unit şi Japonia exportă, de asemenea, un număr mare de maşini cu motoare mai mari de 2,5 litri şi, probabil, ar beneficia cel mai mult de pe urma creşterii tarifelor propuse.
Evenimente
BOGDAN IVAN: ”DACĂ NU REDESCHIDEM CENTRALELE PE CĂRBUNE, LA IARNĂ RISCĂM SĂ INTRĂM ÎN BLACKOUT”
Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, trage un semnal de alarmă vizavi de închiderea pe bandă rulantă a centralelor pe crăbune. Ministrul spune că, la iarnă, când consumul de energie crește foarte mult, România riscă să intre în blackout.
„Dacă până la finalul acestui an vom închide centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia, automat riscăm, într-o perioadă de iarnă în care nu avem nici producţie de energie solară, nici eoliană, să ajungem în situaţia de a nu avea suficientă energie”, a declarat Ivan, la un post TV.
„Există riscul ca în perioada de iarnă, când avem o cerere foarte mare de energie într-o perioadă geroasă, când e posibil să fie o furtună de zăpadă în care să nu avem producţie deloc pe eolian sau solar, să ajungem în situaţie de blackout”.
Dacă păstrăm centralele pe cărbune, ne amendează UE cu 2 miliarde de euro
Dacă România decide să păstreze centralele în funcţiune, „riscăm o penalitate de aproximativ două miliarde de euro din partea Comisiei Europene”, spune Ivan.
Pentru a redeschide negocierile cu Comisia Europeană, ministrul a comandat un studiu tehnic.
„Am comandat împreună cu cei de la Transelectrica un studiu al unei companii autorizate internaţional, care a avut şase mii de pagini, făcut rapid în trei luni de zile”.
„Studiul a adus evidenţe tehnice în care am arătat riscul pe care România îl are. Aşa am reuşit să-i conving să redeschidă discuţia. Discuţie pe care de doi ani au refuzat să o poarte cu România”, a precizat Ivan.
Blackout-ul „este unul dintre cele patru scenarii pe care specialiştii în acest studiu l-au evidenţiat. Nu o spun eu, că aşa cred eu sau că am vorbit cu cineva stând la o cafea”, a subliniat ministrul.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
ELON MUSK, PRIMUL OM A CĂRUI AVERE A TRECUT PRAGUL DE 500 DE MILIARDE DE DOLARI
Averea miliardarului Elon Musk, CEO Tesla și SpaceX, a depășit miercuri, pentru scurt timp, pragul istoric de 500 de miliarde de dolari, potrivit clasamentului Miliardarii în timp real al revistei Forbes, citat de AFP.
Valoarea netă a averii lui Musk a atins 500,1 miliarde de dolari, înainte de a scădea la 499,1 miliarde de dolari. Pe lista Forbes, Musk este urmat de Larry Ellison (Oracle), cu 350,7 miliarde de dolari, și de Mark Zuckerberg (Meta), cu 245,8 miliarde de dolari.
Antreprenorul născut în Africa de Sud a absolvit Universitatea din Pennsylvania și a abandonat studiile la Stanford, dedicându-se afacerilor. În 1999 a vândut o companie de software către Compaq pentru peste 300 de milioane de dolari. Ulterior, a fondat o companie care a fuzionat cu PayPal, iar în 2002 a lansat SpaceX, iar un an mai târziu s-a alăturat Tesla.
Recent, consiliul de administrație Tesla a propus un nou plan de remunerare pentru Musk, care ar putea primi acțiuni în valoare de 1.000 de miliarde de dolari, dacă producătorul auto va atinge o serie de obiective ambițioase de performanță.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
INS: RATA ȘOMAJULUI A URCAT LA 5,9% ÎN LUNA AUGUST
Aproape jumătate de milion de români nu au loc de muncă: rata șomajului a urcat la 5,9% în august, față de 5,8% în luna anterioară, conform datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică.
Rata șomajului la bărbați a depășit-o cu 0,7 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile fiind 6,2% în cazul persoanelor de sex masculin și 5,5% în cazul celor de sex feminin).
„Reține în continuare atenția nivelul ridicat, de 23,5%, al ratei șomajului în rândul tinerilor (15-24 ani), înregistrat în perioada aprilie – iunie 2025”, au transmis reprezentanții INS.
Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 4,7% pentru luna august 2025 (5% în cazul bărbaților și 4,5% în cazul femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezintă 75,7% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna august 2025.
Sursa: Realitatea Financiara
-
Companiiacum 2 zile
REVOLUȚIA REPARAȚIILOR DE ROBOȚI ASPIRATORI
-
Evenimenteacum 2 zile
RĂCIREA BRUSCĂ A VREMII A URCAT EXPLOZIV PREȚUL ENERGIEI ȘI GAZELOR. ROMÂNIA, A DOUA CEA MAI SCUMPĂ DIN UE
-
Companiiacum 2 zile
Două echipaje RedLotus Sailing au urcat pe podiumul Bosphorus Cup. Ostwind, condus de Andrei Nicolescu, a ocupat locul I la categoria ORC C
-
Uncategorizedacum 2 zile
Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie
-
Evenimenteacum o zi
Situație incredibilă la CFR Călători. Zeci de locomotive electrice ar putea rămâne în gări, din cauza datoriilor.
-
Evenimenteacum 2 zile
IRCC CREŞTE LA 6,06% | Realitatea Financiară
-
Companiiacum o zi
Transformă recenziile în clienți: cum recenziile de 5 stele îți cresc credibilitatea și vizibilitatea online
-
Evenimenteacum o zi
Nicușor Dan a retrimis în Parlament legea care propune scutirea de impozit pentru veniturile din criptomonede. Ce l-a nemulțumit pe președinte?