Connect with us

Evenimente

CINE PROVOACĂ, DE FAPT, CELE MAI MULTE ACCIDENTE ÎN ROMÂNIA

Publicat

pe

Contrar percepției generale potrivit căreia tinerii teribiliști ar fi cei mai periculoși în trafic, statisticile oficiale arată un alt adevăr.

Analiza Ministerului Afacerilor Interne scoate la iveală că adulții cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani sunt implicați cel mai frecvent în accidente rutiere grave și ușoare, potrivit datelor colectate între anii 2015 și 2024.

Cei între 25 și 44 de ani domină clasamentul accidentelor grave

Documentul arată că șoferii din această categorie de vârstă se află constant pe primul loc în topul evenimentelor rutiere grave. În anul 2015 au fost raportate 5.220 de accidente cu urmări severe provocate de conducători auto din acest segment, iar în 2024 numărul a scăzut la 1.959. Tot aceștia au generat și cel mai mare volum de accidente ușoare, depășind pragul de 12.000 de evenimente în fiecare an din ultima perioadă.

Prin comparație, șoferii tineri, cu vârsta sub 24 de ani, au fost implicați în 1.028 de accidente grave în 2024, în timp ce cei trecuți de 65 de ani au fost responsabili pentru 720 de accidente grave.

Potrivit definițiilor din documentul oficial, „accidentul rutier grav” desemnează un eveniment care se soldează cu cel puțin un rănit grav sau o persoană decedată, iar „accidentul ușor” se referă la cazurile soldate doar cu răniți ușor.

Legislație nouă pentru reducerea riscurilor din trafic

Pentru a adapta normele la realitățile actuale și a spori siguranța rutieră, Ministerul Afacerilor Interne a inițiat, între 2019 și 2025, mai multe modificări legislative. Printre acestea se numără Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, care aduce completări în mai multe acte normative. Scopul acesteia este folosirea informațiilor colectate prin sistemele de monitorizare a traficului dezvoltate de autoritățile locale, atât pentru gestionarea circulației, cât și pentru aplicarea sancțiunilor.

Totodată, noul cadru legal oferă posibilitatea implicării societății civile în semnalarea abaterilor grave de la regulile de circulație, contribuind la întărirea disciplinei în trafic.

Sistemul e-SIGUR și monitorizarea digitală a șoselelor

Măsurile legislative sunt completate de aplicarea Legii nr. 383/2022, care a instituit sistemul național integrat de monitorizare a traficului, denumit e-SIGUR. Acesta este conectat la centrele de management al traficului operate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și primește informații de la echipamentele Poliției Române amplasate pe drumurile din toate categoriile.

Pentru implementarea acestui sistem, Poliția Română a dezvoltat o aplicație informatică inclusă în platforma Hub de servicii a MAI, capabilă să colecteze automat semnalările privind posibila depășire a vitezei maxime admise. În completare, în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române funcționează Centrul de Monitorizare Automată a Traficului Rutier, unde sunt procesate datele radar provenite din întreaga țară.

Finanțare europeană și campanii educaționale

Pe lângă modernizarea legislativă, Direcția Rutieră din cadrul Poliției Române a derulat trei proiecte susținute prin fonduri europene: unul dedicat educației rutiere și două pentru dezvoltarea capacității de intervenție a structurilor de poliție.

Începând din decembrie 2024, MAI utilizează o caravană educațională concepută pentru conștientizarea pericolelor din trafic. Aceasta constă într-un autotren echipat cu simulator de conducere, simulator de impact și aplicații interactive adaptate vârstei participanților, menite să crească gradul de responsabilizare în rândul tuturor categoriilor de șoferi și pietoni.

Identificarea zonelor periculoase și acțiunile preventive ale poliției

Inspectoratul General al Poliției Române folosește Sistemul de Informații Geografice (GIS) pentru a analiza datele privind accidentele și a localiza așa-numitele „hotspoturi” – zonele cu risc rutier crescut. Concluziile obținute sunt transmise către structurile teritoriale, care implementează măsuri specifice pentru fiecare regiune.

În același timp, Poliția organizează acțiuni tematice la nivel național, în coordonare cu RoadPol – rețeaua europeană a polițiilor rutiere. În colaborare cu administrațiile locale, se urmărește îmbunătățirea infrastructurii pentru pietoni și bicicliști, prin instalarea semafoarelor, iluminarea trecerilor și amenajarea pistelor dedicate.

De asemenea, Ministerul Afacerilor Interne efectuează lunar misiuni aeriene pentru monitorizarea zonelor considerate cu risc crescut de accidente, pe baza datelor furnizate de sistemele de supraveghere și de centrele regionale de management al traficului.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Inflația, la cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani. Un nou vârf al scumpirilor

Publicat

pe

Rata inflației rămâne la cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani, iar energia electrică este în topul scumpirilor cu peste 69%. Potrivit datelor, plătim mai mult și pentru alimentele de bază: uleiul s-a scumpit cu 10%, pâinea cu 9%, iar laptele cu 7%.

Semnalul de la BNR e clar – vom avea cel puțin 12 luni de creșteri de prețuri, iar analiștii prognozează noi taxe. Oamenii ajung să taie drastic de pe lista de cumpărături și pleacă acasă cu punga tot mai goală. 

Sărăcie și scumpirile reprezintă realitatea cruntă pe care o trăiesc milioane de români, în special cei cu venituri mici. Inflația le-a anulat orice creștere de venit, iar coșul de cumpărături e mai mult gol. Potrivit INS, inflația stagnează la 9,9%, dar prețurile cresc. Energia electrică, fructele proaspete, lactatele și carnea sunt cele mai scumpe.

Experții susțin că austeritatea va continua și anul viitor

În prezent, salariul minim este 2.574 de lei net. Pensia minimă 1.281 de lei, iar cea medie 2.773 de lei. 

Val de scumpiri din cauza noilor taxe

rata inflației septembrie 2025 – 9,9%

pâine plus 9,40%

fructe proaspete plus 32,42%

ulei plus 10,63%

margarină plus 10,13%

carne, preparate și conserve din carne plus 6,74%

lapte și produse lactate plus 7,40%

ouă plus 9,01%

energie electrica plus 69,16%

energie termică plus 13,63%

medicamente plus 5,56%

detergenți plus 8,83%

servicii plus 10,36%

SURSA: INS

Prognozele analiștilor pentru anul 2025

TVA, creștere la 22% sau 24%
accize mai mari

Citeste in continuare

Evenimente

Senatul a aprobat plafonarea prețurilor la alimente până pe 31 martie 2026

Publicat

pe

Senatul a adoptat Ordonanța Guvernului 48/2025 prin care se prelungește până pe 31 martie 2026 plafonarea prețurilor la alimentele de bază. 

S-au înregistrat 112 voturi „pentru”. Actul normativ modifică articolul 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare.

Senatorii au aprobat fără modificări ordonanţa de urgenţă, care se află în vigoare. Senatul este primul for sesizat cu acest act normativ, Camera Deputaţilor fiind decizională.

AUR a fost de acord

La dezbateri, senatorul AUR, Cătălin Silegeanu, a afirmat că formațiunea politică din care face parte susţine această prelungire.

„Susţinem această prelungire pentru că traversăm o perioadă economică vulnerabilă, iar statul nu a construit încă o arhitectură solidă pentru siguranţa alimentară şi funcţionarea lanţurilor de aprovizionare. Este o măsură de urgenţă, nu vorbim de un model de politică publică. Plafonarea succesivă devine o capcană, nu încurajează producţia, nu oferă stabilitate, doar menţine o stare de improvizaţie. (…) Nu putem merge la infinit cu soluţii de avarie. Guvernul trebuie să pună pe masă urgent o strategie centrată pe producători, predictibilitate şi protecţie reală a consumatorilor”, a spus el.

Ce au spus cei de la PSD

Senatorul PSD, Mircea-Cristian Nicula, a spus că este clar o măsură de protecţie socială într-un moment în care România are nevoie de echilibru.

„Trebuie să protejăm populaţia, să protejăm consumatorul, dar să respectăm şi munca fermierului, antreprenorului, a celor care produc, să sprijinim familiile, dar şi să dăm curaj, implementând reforme structurale, celor care creează locuri de muncă. Plafonarea trebuie să fie un semn de grijă, nu un obicei. Trebuie să protejeze oamenii, dar fără să sufoce producătorii. Eu văd, personal, această măsură ca o umbrelă de protecţie, o mână întinsă într-un moment de furtună”, a afirmat politicianul.

Citeste in continuare

Evenimente

COMPLEXUL STEJARII, O COCINĂ VÂNDUTĂ LA PREȚ DE LUX! HAOSUL DOMNEȘTE LA EL ACASĂ – ȚIRIAC DUCE APOCALIPSA LA ALT NIVEL. COȘMARUL TRĂIT DE O FOSTĂ REZIDENTĂ ÎN MIZERIA PLĂTITĂ CU BANI GREI – FOTO

Publicat

pe

După 10 ani petrecuți în complexul rezidențial Stejarii, Melanie Girardi a decis să se mute, disperată că, în ultimii ani, atmosfera s-a schimbat radical: „luxul” s-a transformat într-un stres constant, iar regulile interne ale stabilimentului, prețurile și serviciile au făcut-o să renunțe la locuința unde investise ani întregi de viață, vise și speranța unui trai liniștit. Redacția Realitatea PLUS a solicitat și punctul de vedere al reprezentanților Stejarii însă, până la publicarea acestui material, nu am primit un răspuns oficial.

Nebunie totală în complexul de lux al lui Țiriac! Scene șocante, parcă premergătoare Apocalipsei, lasă un gust amar locatarilor care scot din buzunar averi pentru privilegiul de a sta în Stejarii. 

Complexul vândut de Țiriac ca fiind de lux este, în realitate, o cocină! 

Promovat și vândut ca fiind un complex de lux, Stejarii este, de mult prea multă vreme, o cocină. Dovadă stau imaginile surprinse de chiriașii disperați care au ajuns la capătul puterilor. 

De la coșurile de gunoi care refulează pe trotuare și în spațiile verzi – voite a fi de agrement! – la bicicletele și jucăriile copiilor aruncate, parcă în silă, la tot pasul, pe alei, pe trotuare, printre mașini sau în scările de bloc, totul culminând cu mame lipsite de orice simț civic care-și încurajează copiii, uneori chiar sub atenta lor supraveghere, să facă pipi (să micționeze considerăm a fi un termen mult prea soft pentru a descrie astfel de porniri) pe și printre mașinile oamenilor, sfidând orice normă de bun simț și igienă. 

Imagine

 Imagine 

Imagine

Imagine

Și coșmarul nu se oprește aici! Garajele care adăpostesc bolizi de zeci și sute de mii de euro sunt inundate, la cea mai mică ploaie, mai ceva ca stația de metrou Gara de Nord, punând în pericol bunurile oamenilor care plătesc mii de euro pentru astfel de condiții de lux. 

Nici livratorii de alimente nu au trecere de echipa de pază, aproape de fiecare dată mâncarea ajungând sleită la oameni. Bani aruncați, nervi și neputință. 

Spectacole de Only Fans sub ochii copiilor, ziua în amiaza mare! Ce înseamnă „duminica în familie” pentru locatarii de la Stejarii?

Locatarii, vrăjiți cu mirajul unei oaze de natură și energie, au parte, cel mult, de vibrații insuportabile venite de la cafeneaua din complex unde-și fac veacul personaje controversate din lumea artistică dâmbovițeană și spectacole grotești, de calibrul Only Fans, care întunecă și cele mai senine minți.

Imagine.   

 Imagine

Astfel de scene au fost surprinse ziua în amiaza mare, duminica, în preajma copiilor care priveau nevinovați kitschul grotesc.

Dezmățul a devenit și mai pregnant odată cu apariția cafenelei Sunday Morning, atent păstorită de Bianca, soția lui Lucian Ștefan, boss-ul de la Global Records, nimeni alții decât nașii aleși de cuplul Antonia și Alex Velea. Scene în care tinere ies pe jumătate din mașini, cocoțate pe geamuri, sunt la ordinea zilei!

Imagine

De atâta civilizație, până și Simona Halep și-a făcut bagajul și a părăsit complexul lui Țiriac, mai povestesc oamenii.

O fostă rezidentă rupe tăcerea: Mi s-a spus că „așa e ordinul”. M-am simțit umilită!

Într-un interviu pentru Realitatea PLUS, Melanie Girardi a decis să rupă tăcerea și să povestească, disperată, coșmarul prin care trece „acasă”.

Reporter: Melanie, ați locuit timp de 10 ani în complexul Stejarii. Cum a fost experiența dumneavoastră?

Melanie Girardi: La început era bine. Curat, liniște, servicii bune. În ultimii doi-trei ani, însă, totul s-a schimbat. Ne-au crescut chiriile deodată, serviciile s-au degradat și parcă scopul era să plecăm noi, cei care eram acolo de la început. De la 2.500 de euro + TVA au ajuns să ne ceară 2.800 + TVA, dar fără să mai ofere ce promiteau.

Reporter: Ce fel de probleme ați întâmpinat mai exact?

Melanie Girardi: Erau o mulțime. Copiii făceau pipi pe spațiile verzi, garajele erau inundate, gunoaie lăsate peste tot, uși care nu se mai deschid automat, lifturi în care de aproape un an e afișat un anunț că presiunea apei e scăzută. Uneori nu aveam deloc apă, alteori nu puteam primi colete sau livrări pentru că erau oprite la pază.

Curierul nu vine la tine niciodată. Nici cutie de scrisori nu aveam oricum. Primești un SMS „Aveți un plic la Concierge” și te duci să-l ridici singur, fie cu mașina dacă găsești unde parca (cafeneaua aia ocupă cele 5 locuri disponibile de regulă) sau pe jos (tot 500 m de la blocul meu). Așa sunt „standardele lor”.

Reporter: Cum au reacționat administratorii complexului când ați semnalat aceste probleme?

Melanie Girardi: Cu indiferență și autoritarism. Când soțul meu a refuzat o nouă mărire de 300 de euro, ni s-a spus că trebuie să eliberăm apartamentul în 48 de ore. După zece ani! Am plecat cum am putut, dar apoi, când am vrut să golesc boxa, nu m-au mai lăsat să intru. Mi s-a spus că „așa e ordinul”. M-am simțit umilită. Într-un final, am ajuns la boxa mea și surpriză: pentru a recupera lucrurile mele din boxă, care rămăseseră inundate din cauza lucrărilor făcute ca să se respecte normele ISU, am trecut prin trei luni de stres! Nu s-a pus folie de protecție, așa că aproape toate lucrurile mele au fost afectate de apă.

Reporter: Ce v-a făcut cel mai mult să vă doriți să plecați?

Melanie Girardi: Atmosfera. Totul devenise o presiune. De la reguli exagerate, până la diferențe de tratament. Noi, locatarii obișnuiți, trebuia să legitimăm și rudele, dar vedetele (Theo Rose și Antonia care nu au treabă cu complexul) pot intra fără probleme. În schimb, când voiam să primim pe cineva din familie, ni se cereau acte și aprobări. Totul era confuz și frustrant, de la colete refuzate la livrările de mâncare rece, la Day Pass-uri de 100 € pentru piscină, până la imposibilitatea de a primi rude fără legitimație. Eu am investit 10 ani și am plătit integral chiria, dar tratamentul acesta a fost excesiv.

De menționat că în 10 ani am fost constrânși să apelăm exclusiv la compania Black Cab. Așa este impus de sistemul lor. Orice altă mașină nu are acces în incinta complexului și, dacă vrei UBER Blue, de exemplu, trebuie să mergi pe jos (500 m) până la bariera principală că să-ți iei mașina, fie ploaie, fie vijelie. Mare lux!

Reporter: Ce mesaj aveți pentru cei care se gândesc să se mute la Stejarii?

Melanie Girardi: Să fie atenți. Complexul arată bine la exterior, dar realitatea poate fi stresantă: lucrări neterminate, inundații, reguli complicate și apă fluctuantă. Eu am filmări cu toate aceste probleme.

Fițe multe și sărăcie, până la urmă. Pentru că nu este nevoie de așa multă gălăgie pentru cine este într-adevăr bogat.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE