Uncategorized
Studiu carVertical: Piața de mașini second-hand din România este una dintre cele mai puțin transparente din Europa

- 59% dintre mașinile din România au avut pagube minore sau majore
- 66% dintre mașinile analizate au fost importate
- Aproape 8% dintre mașinile analizate au avut kilometrajul dat înapoi
21 noiembrie 2023
România are una dintre cele mai puțin transparente piețe de mașini rulate din Europa. La polul opus, țările în care există un nivel ridicat de transparență pe piața auto second-hand sunt: Regatul Unit, Germania și Elveția. carVertical lansează în România „Indexul de Transparență”, un raport complex care analizează tranzacțiile cu mașini rulate din Europa, prezentând clasamentul celor mai transparente piețe auto second-hand.
România se află în top 5 cele mai puțin transparente țări
România ocupă locul 21 din cele 25 de țări incluse în studiu, regăsindu-se pe lista celor mai puțin transparente piețe de mașini rulate din Europa. Aproape 66% dintre mașinile analizate sunt importate din alte țări, în timp ce peste 59% dintre mașini prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 euro. Majoritatea țărilor care oferă mai puțină transparență în piața auto au o medie scăzută a valorii daunelor, iar România nu face excepție, ocupând locul 6 în clasament. Imediat după România, țara cu cele mai multe mașini avariate este Polonia (65,79%), ocupând ultimul loc în top.
În schimb, România se prezintă mai bine la vârsta mașinilor second-hand. Mașinile rulate au o vechime puțin mai mare de nouă ani (9,44 ani), ocupând locul 12 din 25 în clasamentul piețelor auto analizate în cadrul Indexului de Transparență.
Consecințele financiare ale fraudei de kilometraj
Din totalul mașinilor analizate de către carVertical în România, aproape 8% (7,8%) au avut kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ștearsă de pe odometru a crescut față de anul trecut, de la 48.000 la aproximativ 85.000 km (85.186 km).
Cele mai recente cercetări efectuate de carVertical au arătat că o mașină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preț cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală. Așadar, mulți români pot plăti o sumă mai ridicată pentru un vehicul fără să fie conștienți că a existat o fraudă la mijloc. Totuși, comparativ cu alte țări din Europa, dacă analizăm valoarea medie a daunelor, România se află sub nivelul standard al pagubelor financiare.
De asemenea, vechimea mașinilor cu kilometrajul dat înapoi este strâns legată de impactul financiar potențial asupra unui cumpărător. Spre exemplu, vânzarea unei mașini cu o vechime de 15 ani, care are kilometrajul manipulat, poate crește artificial valoarea vehiculului cu o medie de 27%. Pentru fiecare 100.000 de kilometri dați înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe mașină, fără să știe detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus.
„Când luăm în considerare factori precum prețul mediu al mașinilor, numărul de tranzacții, ponderea mașinilor cu kilometraj modificat în România și impactul fraudelor de kilometraj asupra valorii mașinilor, obținem o imagine clară a prejudiciului pe care îl experimentează cumpărătorii de mașini second-hand în România, iar valoarea totală a prejudiciului anual poate ajunge până la 190 de milioane de euro pe an”, a declarat Matas Buzelis, Head of Communication carVertical.
Cum arată topul de transparență în industria de autoturisme rulate la nivel european
Imediat după România, dintre toate țările analizate, cele mai puțin transparente piețe sunt: Estonia, Lituania, Letonia și Ucraina. Țara care prezintă cel mai mare număr de mașini cu kilometraj falsificat este Letonia (12,92%), în timp ce Ucraina se află printre țările cu cele mai mari ponderi de mașini importate din Europa – 82,4%.
La polul opus, cele mai transparente țări din top sunt Regatul Unit, Germania, Elveția, Danemarca și Franța, unde și importurile de mașini sunt mai puține față de alte țări din top. În Regatul Unit, ratele de import sunt foarte scăzute (2,2%), ceea ce se corelează direct cu numărul mic de fraude de pe piața de mașini second-hand. De asemenea, țările din top prezintă un procentaj redus de mașini cu kilometrajul falsificat: Elveția – 2,4%, Regatul Unit – 2,7%, Franța – 3,3%, Germania – 3,4%, și Danemarca – 4,1%, având scoruri semnificativ mai bune decât în alte părți ale Europei.
„Piețele occidentale și țările scandinave sunt în general mai transparente decât țările din estul Europei, în principal datorită legislației mai stricte, a importurilor mai scăzute de mașini second-hand, dar și a PIB-ului pe cap de locuitor mai ridicat. Țările cu economii mai puternice au, de obicei, flote de mașini mai noi, cu riscuri mai mici de fraude, deoarece puțini cumpărători caută vehicule mai ieftine”, a completat Matas Buzelis, Head of Communication carVertical.
Parametrii Indexului de Transparență al pieței auto
Indexul de Transparență al pieței auto a fost realizat pe un eșantion de 24 de țări din Europa și SUA, pe o perioadă de 12 luni. Cercetarea se bazează pe date din rapoartele reale ale mașinilor cumpărate de către clienții carVertical și a avut la bază șase mari criterii:
- Procentajul mașinilor cu kilometrajul dat înapoi;
- Valoarea medie a kilometrilor șterși de pe odometru;
- Procentajul mașinilor avariate;
- Media valorii daunelor;
- Procentajul de mașini second-hand importate;
- Vârsta medie a mașinilor verificate.
Pentru studiul privind frauda de kilometraj, au fost analizate 11 țări: Ucraina, Polonia, România, Ungaria, Slovacia, Letonia, Republica Cehă, Serbia, Lituania, Italia și Regatul Unit.
Raportul complet al Indexului de Transparență al pieței auto poate fi găsit aici.
***
Despre carVertical
carVertical este o companie care oferă rapoarte complete privind istoricul autovehiculelor rulate. Cu date din peste 900 de baze de date globale, compania oferă informații care ajută clienții să ia decizii informate la cumpărarea unei mașini second-hand. Cu operațiuni în 28 de țări, serviciile carVertical acoperă cea mai mare parte a Europei, SUA, Mexic și Australia.
Uncategorized
Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie

București, 1 October 2025– Axis Communicationsa organizat, în perioada23–24 septembrie, la Hotel Iaki din Mamaia, evenimentul Meet Axis 2025 – care a reunit peste50 de parteneri din România– directori tehnici, specialiști în securitate, responsabili comerciali și antreprenori din domeniul securității fizice. Evenimentul a propus un cadru unic pentru schimb de idei, testare practică și prezentarea celor mai noi tehnologii dezvoltate de Axis Communicationsși partenerii săi strategici: Milestone, Asura, Peoly, CamStreamer și Vaxtor.
Accent pe inovație și tehnologii integrate
Participanții au descoperit cele mai recente soluții Axis în materie de supraveghere video inteligentă, analiză bazată pe AI, sisteme de control al accesului și management al datelor. Prezentările au demonstrat modul în care integrarea cu soluțiile partenerilor poate aduce valoare adăugată proiectelor de securitate din multiple industrii – de la retail și transporturi, până la smart cities și infrastructuri critice.

Ateliere practice – experiență hands-on pentru profesioniști
Agenda evenimentului a inclus cinci ateliere tematice, concepute pentru a oferi participanților oportunitatea de a testa echipamentele și aplicațiile în scenarii reale:
- Video analytics & AI în securitate– cu accent pe recunoaștere automată și prevenție;
- Soluții de integrare Axis & Milestone– pentru management centralizat al video-surveillance;
- Tehnologii pentru mobilitate și transporturi (VAXTOR)– optimizarea traficului și recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare;
- Streaming și aplicații video inovatoare (CamStreamer)– cum poate fi valorificat conținutul video în timp real;
- Managementul infrastructurii și sustenabilitate– focus pe eficiență energetică și mentenanță predictivă.
Comunitate și colaborare
Meet Axis 2025 a fost mai mult decât o prezentare de soluții – a fost o platformă de networking și dialog între profesioniștii din domeniul securității, care au putut împărtăși experiențe, provocări și bune practici.
„Succesul Meet Axis arată cât de importantă este colaborarea cu partenerii noștri și adaptarea constantă la noile cerințe ale industriei. Prin tehnologie și inovație, ne dorim să construim soluții de securitate sustenabile și eficiente, care să răspundă atât nevoilor actuale, cât și celor viitoare”, a declarat Adrian Cristea, Key Account Manager la Axis Communications România.
Meet Axis 2025 consolidează rolul companiei ca lider în inovația pentru securitate, demonstrând încă o dată că succesul proiectelor se bazează pe parteneriat, integrare tehnologică și viziune comună.
Despre Axis Communications
Axis ajută la construirea unei lumi mai inteligente și mai sigure prin crearea de soluții care îmbunătățesc securitatea și performanța afacerii. Ca producător de tehnologie de rețea și lider în industria de profil, Axis oferă soluții în domeniul supravegherii video, controlul accesului, interfoanelor și sistemelor audio. Aceste soluții sunt puse în valoare prin adăugarea de aplicații inteligente de analiză și sunt susținute prin cursuri de instruire de înaltă calitate.
Compania Axis are în jur de 4000 de angajați dedicați, în mai mult de 50 de țări și colaborează cu parteneri din domeniul tehnologiei și integrării de sistem din întreaga lume pentru a le furniza clienților soluții de cea mai bună calitate. Compania Axis a fost fondată în anul 1984 și are sediul în orașul Lund. Pentru mai multe informații despre Axis, vizitați site-ul: www.axis.com Live la: https://www.facebook.com/AxisCommunicationsRomania/.
Uncategorized
ELKO Romania include in portofoliu ultimele modele de camere Axis de tip PTZ

*PTZ-urile de ultimă generație de la Axis beneficiază de puterea ultimului model de procesor ARPEC 9, cu inteligență artificială, sensibilitate superioară în condiții de iluminare redusă
București, 30 September 2025 – ELKO Romania, parte a ELKO Group, unul dintre cei mai mari distribuitori de produse, soluții IT și electronice de consum din regiune, anunță includerea în portofoliu a două camere PTZ cu inteligență artificială, care livrează o calitate a imaginii de neegalat, cu detalii excepționale și performanță ridicată în orice condiții de iluminare. Construite pe platforma ARTPEC-9, ultimul model de procesor de la Axis, acestea oferă performanță accelerată și permit rularea unor aplicații avansate de analiză direct la marginea rețelei (on-the-edge).
AXIS Q6355-LE oferă o rezoluție excelentă Full HD 1080p, în timp ce AXIS Q6358-LE oferă o calitate remarcabilă a imaginii la rezoluție 4K UHD. Ambele camere sunt echipate cu un senzor extrem de sensibil la lumină, de ½ inch, care asigură imagini clare și luminoase, precum și o redare mai bună a zonelor de umbră. Tehnologiile Lightfinder și Forensic WDR garantează detalii vizibile chiar și în condiții dificile de iluminare. Funcția OptimizedIR permite supravegherea în întuneric total, pe o distanță de până la 300 m, fără a fi necesară iluminare suplimentară. În plus, cu zoom optic 31x și zoom rapid, este ușor de urmărit obiectele aflate în mișcare. Camerele includ, de asemenea, suport pentru audio (prin midspan) și patru porturi I/O.

Bazate pe ARTPEC-9, aceste camere PTZ cu inteligență artificială integrează putere de analiză de nouă generație. De exemplu, vin preinstalate cu AXIS Object Analytics, capabil să detecteze, să clasifice, să urmărească și să numere persoane, vehicule și tipuri de vehicule. În plus, cu AXIS Image Health Analytics utilizatorii sunt notificați dacă imaginea este blocată, degradată, subexpusă sau redirecționată. Platforma ARTPEC-9 permite și utilizarea aplicațiilor avansate de analiză, care detectează obiectele mai rapid și analizează evenimentele cu o precizie mai mare.
Caracteristici principale:
- Senzor ½” cu zoom optic 31x
- Tehnologii Forensic WDR, Lightfinderși OptimizedIR
- Analitice de nouă generație bazate pe inteligență artificială
- Axis Zipstreamcu suport pentru codecuri AV1, H.264, H.265
- Securitate cibernetică integrată cu Axis Edge Vault
Cu suport pentru conexiune pe fibră și PoE, aceste camere PTZ permit o instalare rentabilă și conexiuni pe distanțe mari. Având certificări IP66, IK10 și NEMA 4X, sunt rezistente la impact și intemperii. În plus, Axis Edge Vault, platforma hardware de securitate cibernetică, protejează dispozitivul și oferă stocare și operațiuni securizate ale cheilor criptografice, certificate FIPS 140-3 Level 3.

Pentru mai multe informații despre disponibilitatea și specificațiile complete ale soluțiilor Axis din portofoliu, partenerii ELKO Ro
Despre Axis Communications
Axis ajută la construirea unei lumi mai inteligente și mai sigure prin crearea de soluții care îmbunătățesc securitatea și performanța afacerii. Ca producător de tehnologie de rețea și lider în industria de profil, Axis oferă soluții în domeniul supravegherii video, controlul accesului, interfoanelor și sistemelor audio. Aceste soluții sunt puse în valoare prin adăugarea de aplicații inteligente de analiză și sunt susținute prin cursuri de instruire de înaltă calitate.
Compania Axis are în jur de 4000 de angajați dedicați, în mai mult de 50 de țări și colaborează cu parteneri din domeniul tehnologiei și integrării de sistem din întreaga lume pentru a le furniza clienților soluții de cea mai bună calitate. Compania Axis a fost fondată în anul 1984 și are sediul în orașul Lund. Pentru mai multe informații despre Axis, vizitați site-ul: www.axis.com. Live la: https://www.facebook.com/AxisCommunicationsRomania/.
Despre ELKO Group și ELKO Romania
ELKO Group este unul dintre cei mai mari distribuitori de produse, soluții IT și electronice de consum din regiune, reprezentând peste 350 de producători. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania oferă o gamă largă de produse și servicii către mai mult de 10.000 de retaileri, producători de calculatoare, integratori de sisteme și companii din diferite domenii, în 13 țări din Europa și Asia Centrală. Cifra de afaceri a ELKO Group în 2024 s-a ridicat la 1147 mil. USD (1061 mil. EUR), cu o rată de profitabilitate brută de 7.3%. Mai multe informații la www.elkogroup.com.
ELKO Romania face parte din Grupul ELKO și este specializată în distribuția unei game extinse de echipamente și solutii IT. Portofoliul său include PC-uri, componente hardware, electronice pentru uz casnic și de birou, telefoane mobile, software, infrastructură IT și soluții de stocare, soluții de securitate, echipamente industriale, sisteme de comunicații, precum și electronice de consum. ELKO Romania comercializează aceste produse exclusiv prin intermediul partenerilor săi: reselleri, retaileri, magazine online, companii specilalizate în proiectarea, instalarea și distribuția de soluții IT, sisteme de comunicații și de supraveghere video. Această abordare permite ELKO Romania să acopere toate canalele de distribuție IT & Telecom și să ofere soluții complete și adaptate pentru diversele nevoi ale clienților săi. Mai multe informații la: www.elko.ro.
Uncategorized
Milestone Systems a participat la EXPO RETAIL 2025 – Digital, Green & Tech

București, Romania – 30 septembrie 2025 – Milestone Systems a participat săptămâna trecută la EXPO RETAIL – Digital, Green & Tech, care a avut loc la Universitatea POLITEHNICA din București, România. Evenimentul este recunoscut ca fiind cel mai important târg profesional dedicat tehnologiilor, echipamentelor și serviciilor pentru sectoarele Retail, eCommerce și FMCG, atrăgând directori și lideri din această industrie din întreaga regiune.

„Inteligența video și soluțiile pe platforme deschise sunt elemente esențiale în operațiunile moderne de retail. EXPO RETAIL ne-a oferit oportunitatea de a interacționa direct cu decidenți din România și din întreaga regiune CEE, demonstrând cum soluțiile Milestone nu doar protejează activele, ci ajută retailerii să-și optimizeze performanța și să ofere experiențe mai bune clienților”, a declarat Marina Tacheva, Inside Sales Channel Manager, SEE, Milestone Systems. Reprezentații Milestone au prezentat XProtect Video Management Software (VMS) – o platformă deschisă, flexibilă și scalabilă, concepută pentru a răspunde provocărilor în continuă schimbare din retailul modern. Vizitatorii au avut ocazia să participe la demonstrații live și discuții despre modul în care tehnologia video poate spori securitatea, preveni pierderile și optimiza operațiunile zilnice în lanțuri de retail cu o singură locație sau cu mai multe.

XProtect permite retailerilor să gestioneze toate componentele sistemului și datele video printr-o interfață unificată. Această abordare de interfață unificată asigură accesul securizat la imagini live și înregistrate din mai multe locații, reducând redundanțele și costurile. Retailerii beneficiază de funcționalități precum monitorizarea tranzacțiilor, managementul incidentelor, analize bazate pe inteligență artificială și integrare cu aplicații terțe, pentru a combina securitatea cu eficiența operațională.
Prevenirea pierderilor rămâne o prioritate pentru retailerii din întreaga lume. Cu XProtect, operatorii pot preveni furturile din magazine, monitoriza zonele self-checkout și securiza bunurile de valoare, având în același timp posibilitatea de a accesa rapid și de a partaja probe video cu autoritățile. Dincolo de securitate, retailerii folosesc tot mai mult XProtect pentru a optimiza layout-ul magazinelor, a gestiona cozile, a analiza comportamentul clienților și a îmbunătăți experiența de cumpărare.

Cazurile de succes din regiune evidențiază beneficiile concrete ale tehnologiei Milestone. La Băneasa Shopping City, București, unul dintre cele mai importante centre comerciale din România, tranziția de la sisteme analogice fragmentate la XProtect Professional+ a creat o platformă unificată de management video, cu peste 300 de camere integrate, răspuns îmbunătățit la incidente și siguranță sporită pentru clienți.
De exemplu, analizele video au fost implementate cu succes pentru identificarea persoanelor cunoscute pentru furturi și prevenirea recurenței acestora, în timp ce integrarea inovatoare cu sistemele POS și soluțiile bazate pe inteligență artificială ajută retailerii să reducă discrepanțele de inventar și să eficientizeze experiența la casele de marcat. Aceste exemple ilustrează modul în care abordarea pe platformă deschisă sprijină o gamă largă de scenarii de retail, de la protecția bunurilor de lux până la automatizarea proceselor drive-through.

Mai multe detalii despre Video Security Software pentru Retail sunt disponibile pe site-ul Milestone Systems: https://www.milestonesys.com/solutions/by-industry/retail/
Despre Milestone Systems
Milestone Systems este un furnizor de top de software de tehnologie video bazat pe date pentru și dincolo de securitate, care ajută lumea să vadă cum să-și asigure siguranța, să-și protejeze activele și să-și crească eficiența afacerii. Milestone oferă o comunitate pentru platformă open care stimulează colaborarea și inovația în dezvoltarea și utilizarea tehnologiei video de rețea, cu soluții fiabile și scalabile, demonstrate în peste 500.000 de locații ale clienților din întreaga lume. Fondată în 1998, Milestone este o companie independentă în cadrul Grupului Canon. Pentru mai multe informații, vizitați: www.milestonesys.com
-
Uncategorizedacum 2 zile
Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie
-
Companiiacum 2 zile
Două echipaje RedLotus Sailing au urcat pe podiumul Bosphorus Cup. Ostwind, condus de Andrei Nicolescu, a ocupat locul I la categoria ORC C
-
Companiiacum 2 zile
Transformă recenziile în clienți: cum recenziile de 5 stele îți cresc credibilitatea și vizibilitatea online
-
Evenimenteacum 2 zile
Situație incredibilă la CFR Călători. Zeci de locomotive electrice ar putea rămâne în gări, din cauza datoriilor.
-
Evenimenteacum 2 zile
IRCC CREŞTE LA 6,06% | Realitatea Financiară
-
Evenimenteacum 2 zile
Nicușor Dan a retrimis în Parlament legea care propune scutirea de impozit pentru veniturile din criptomonede. Ce l-a nemulțumit pe președinte?
-
Evenimenteacum o zi
Guvernul a adoptat rectificarea bugetară „de compromis”. Cei mai mulți bani se duc pe salarii și pensii
-
Evenimenteacum o zi
Austeritatea lui Bolojan se simte pe piața muncii. Tot mai mulți români trecuți de 45 de ani își caută un job – ANALIZĂ