Connect with us

Evenimente

Ce avem noi aici? Un FOTOMODEL de „ȘORICIOAICĂ” avem… pentru că nu-i frumos să intri în mintea afumata de bautura…./PAMFLET

Publicat

pe

Marcel Ciolacu, astazi, dupa ce CCR a statuat ca nu exista conflict de natura constitutionala intre Parlament si Guvern in ceea ce priveste asumarea raspunderii pe buget: ,,Spre deosebire de PNL, noi am dat dovada de responsabilitate. Nu am dorit sa blocam tara prin contestarea pe fond a bugetului ci sa impiedicam precedentul periculos generat de iresponsabilitatea lui Orban”. Independent de Marcel Ciolacu asta dar inspirat de el, tocmai vroiam sa scriu un articol intitulat: De ce seful opozitiei din San Lorenzo este un idiot. Revenind la Marcel Ciolacu…. matale AI VRUT sa creezi un precedent periculos, sesizand aiurea Curtea Constitutionala (care evident ca, constata ca, nu este conflict de natura constitutionala, atata timp cat tu Parlamentul aveai posibilitatea SA DEPUI MOTIUNE DE CENZURA!!!). Dar Marcele, tu nu ai depus-o, desi aveai o mie de motive dar asa esti tu, mai blatist. Scriam in 23 decembrie 2019: ,, Lipsa unei motiuni de cenzura reprezinta o forma clara de complicitate, de blat a opozitiei, cu actuala politica economica incompetenta, indiferenta si iresponsabila. Complicitate inclusiv cu fraudarea banului public prin directionarea unor sume bugetare, pe datorie, pe investitii fara valoare adaugata”. Pe larg am detaliat inca din 23 decembrie 2019, pe blogul personal, precizeaza analistul economic Radu Teodor Soviani. (Paul D.).

„De ce opoziția ar trebui să depună motiune de cenzură IMEDIAT dupa asumarea raspunderii guvernului pe buget”.
In esenta, asumarea raspunderii pe bugetul pentru anul 2020 de catre Guvernul Orban este idioata. Iar nedepunerea unei motiuni de cenzura este o forma de blat. La fel ca in criza din 2008. Cand cei care nu il mai suportau pe Basescu si PDL au votat PSD, si dupa alegeri, s-au trezit cu guvernul PDL-PSD si cu premier Emil Boc. PSD a fost oficial la guvernare alături de PDL până în toamna lui 2009, si a fost complice la ignorarea crizei, neluand masurile necesare in 2009 si favorizand masurile iresponsabile ce urmau sa fie luate in 2010 (majorarea TVA-ului peste noapte, taierea salariilor peste noapte cu 25% si tentativa de taia pensiile cu 15%, inclusiv pensiile mici).
Apoi, in 2012, cei care nu il mai suportau pe Basescu si PDL au votat USL si s-au trezit premier cu Victor Ponta – noul Emil Boc si premierul domnului Basescu. Un hot de cuvinte, un impostor, care a compromis o generatie.
Argumentele din 2019 privind ,,celeritatea” și ,,lungirea” adoptării bugetului daca s-ar dezbate in Parlament, precum si ,,riscul” de a intra fara buget in 2020 sunt doar pretexte pentru a frauda ordinea de drept: bugetul se dezbate in Parlament, nu se asumra fara dezbateri.
Lipsa unei motiuni de cenzura reprezinta o forma clara de complicitate, de blat a opozitiei, cu actuala politica economica incompetenta, indiferenta si iresponsabila. Complicitate inclusiv cu fraudarea banului public prin directionarea unor sume bugetare, pe datorie, pe investitii fara valoare adaugata, asa cum am scris in exclusivitate, ieri, aici, respectiv banii publici in loc sa se duca in spitale se duc in achizitii de imobile de la privati.
Si daca nu avem buget la 1 ianuarie 2020, ce?
Categoric, bugetul este principalul instrument de politică economică al unui guvern, politica economica pentru care Parlementul ii da mandat, in urma trecerii guvernului prin Parlament si a programului de guvernare. Programul de guvernare a trecut de Parlament in 4 noiembrie 2019, si deja nu mai este indeplinit, mentionand aici doar tinta de deficit bugetar de 3% asumata in Parlament, care este de mult depasita.
Deasemenea, noua adminsitratie a preluat metoda vechii administratii de falsificare a prognozei de PIB, astfel incat sa dea aparenta ca exista venituri pentru cheltuielile asumate. Concret, desi prin rectificarea bugetara a redus progoza de crestere economica 2019 de la 5,5% (falsificata de vechea administratie) la 4%, PIB-ul nominal se majoreaza (!!!) de la 1031 de miliarde de lei la 1040 de miliarde de lei. Adica, desi economia creste mai putin, ea devine mai mare !!! Fix ca aia dinainte (asa cum am scris aici in 4 ianuarie 2019), cand, desi reduceau prognoza de crestere economica in 2018 de la 6,1% la 4,5%, PIB-ul, care se majora mai putin, ajungea la un rezultat mai mare!
Legea spune foarte clar ca daca nu avem un buget pana la 1 ianuarie, cheltuielile bugetare lunare se fac in limita plafonului de a douăsprezecea parte din veniturile anuale ale anului anterior. Deci nu există niciun blocaj. Din contră, există cadru legal pentru efectuarea cheltuielilor și încasarea veniturilor.
Iar opozitia ar fi obligata sa depuna motiune de cenzura! Iata cateva motive:
Iohannis nu a promulgat inca reducerea supra-accizei. Or, aceasta este o masura extrem de ,,valoroasa” in bani care afecteaza veniturile bugetului. Cum sa nu depui motiune de cenzura in conditiile in care exista inca legi nepromulgate (la fel ca si dublarea alocatiilor pentru copii la 300 de lei lunar), iar guvenul vine sa isi asume un buget care nu tine cont de aceste efecte?
Ce fundament real exista pentru eliminarea taxei pe active bancare (singura rezonabila din OUG 114), in conditiile in care bancile fac supra-profituri, tolerate de administratie si BNR in a frauda bugetul de stat (mecansimul scoaterii din bilanturi a ,,creditelor neperformante”)? Este simplu: taxa pe active bancare functioneaza ca turnesolul. Prin aplicarea ei, fiscul poate lua urma exportului nelegal de profituri cu consecinta fraudarii bugetului de stat al Romaniei. Desigur, este discutabil modul in care este calculata si nivelul ei, dar intr-o economie ca a Romaniei, in care BNR nu a identificat nicio operatiune de spalare de bani (a inchis ochii) taxa pe active bancare este absolut obligatorie, intrucat nu mai dau pretexte fiscului si BNR sa inchida ochii la fraudarea bugetului de stat de catre banci.
Ca si in 2008-2009, concubinajul dintre PSD si noul PDL din 2019 (PNL) nu face decat sa intarzie masurile necesare de ajustare reala a cheluielilor (inghetarea fiind frectie la picior de lemn), cu consecinta unor ajustari draconice dupa alegerile parlamentare din 2020. Odata ajunsi la guvernare, oricare ar fi noua majoritate si cu un mandat de 4 ani in fata, cei care intarzie aplicarea acum a unor masuri graduale si progresive, vor face ajustari ad-hoc. Ei vor impinge, la fel ca in 2008-2012, economia intr-o recesiune si mai adanca.
Ca si concluzie, sunt mizerabile calculele politice atat ale PNL (care se bazeaza pe blatul cu PSD si cu alde Ciolacu), cat mai ales ale PSD, care se iluzioneaza ca va ,,cumpera timp” in speranta ca va lua mai mult de 20% la alegerile parlamentare din 2020 si asteptand ca guvernul sa isi rupa gatul pana atunci. Or, experienta primelor 6 saptamani ale noii administratii ne arata ca actualul guvern nu isi va rupe doar lui gatul prin intarzierea masurilor necesare, ci va rupe gatul populatiei si companiilor, ajungand, ca si guvernul BOC, sa ia măsuri disperate, favorizate de propria incompetență, indiferență și iresponsabilitate. Aduceti-va aminte de 2008, respectiv ce guvern a rezultat, din blat. Iohannis, tu fiind atunci premierul de la GRIVCO, de ce taci acum și nu promulgi?

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

BNS PROPUNE CONDIȚIONAREA SUBVENȚIILOR PENTRU PARTIDELE POLITICE DE RESPECTAREA ȚINTELOR DE DEFICIT BUGETAR

Publicat

pe

Blocul Național Sindical (BNS) propune, printr-un set de amendamente la Legea privind unele măsuri fiscal-bugetare, ca subvențiile acordate partidelor politice de la bugetul de stat să fie condiționate de încadrarea României în țintele de deficit bugetar stabilite la nivel european.

Concret, BNS dorește introducerea unui nou alineat în Legea nr. 334/2006, care să stipuleze că finanțarea publică a partidelor politice se va face numai în anii în care statul respectă angajamentele bugetare europene. Potrivit sindicatelor, această măsură este necesară într-un context economic fragil, în care statul aplică politici de austeritate asupra populației, dar menține finanțări generoase pentru partidele aflate la putere.

„Este inadmisibil ca partidele responsabile de dezechilibrele bugetare să fie în continuare finanțate din bani publici, în timp ce populația suportă creșteri de taxe și înghețarea salariilor”, se arată în motivația propunerii.

Totodată, BNS solicită reducerea cu 50% a sumei forfetare acordate parlamentarilor, o alocație lunară care nu este supusă unui control riguros. Organizația sindicală consideră că, în condițiile revizuirii drastice a cheltuielilor publice, este firesc ca și demnitarii să își asume responsabilitatea printr-un comportament bugetar solidar.

„Reducerea sumei forfetare nu afectează funcționarea Parlamentului, dar transmite un semnal necesar de decență și responsabilitate în utilizarea banului public”, subliniază BNS.

Propunerile vin pe fondul unor măsuri fiscale dure adoptate de Guvern, care includ eliminări de facilități pentru pensionari și persoane vulnerabile, creșteri de TVA și înghețări salariale în sectorul public. În acest context, BNS atrage atenția că echitatea bugetară trebuie să se aplice tuturor, inclusiv partidelor și parlamentarilor.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

PROTESTE URIAȘE ÎN FAȚA PARLAMENTULUI

Publicat

pe

Sindicaliştii de la Sanitas şi cei din Educaţie, dar și din instituții-cheie ale statului au ieșit în stradă din cauza taxelor și impozitelor propuse de Guvern.

Realitatea.net și Realitatea PLUS, televiziunea poporului, transmit LIVE TEXT și VIDEO principalele momente de la proteste:

Sute de oameni nemulțumiți de măsurile anunțate de Bolojan au plecat în marș de la Miniksterul Agriculturii către Palatul Parlamentului. Angajații au ieșit în stradă nemulțumiți de faptul că Guvernul Bolojan vrea să reducă cuantumul maxim al sporului de condiții periculoase primit de bugetari.

„Sunem aici din respect pentru întreaga societate. Suntem reprezentanții profesorilor. Am urmărit declarațiile lui Bolojan și David care spun că nu este niciun deranj ca profesorii să muncească două ore în plus. Protestăm cu fermitate împotriva majorării normei cu două ore în plus deoarece asta nu înseamnă ca fiecare profesor să muncească în plus două ore. Asta înseamnă ca mii de profesori să-și piardă locul de muncă”, a declarat, într-o intervenție la Realitatea PLUS, o profesoară.

Citeste in continuare

Evenimente

Bolojan pune jugul birurilor pe românii de rând, la TAROM tocmai s-au dublat indemnizațiile din Consiliul de Administrație

Publicat

pe

În timp ce premierul Ilie Bolojan ține cu dinții de toate măsurile fiscale dure care-i lovesc pe românii de rând, iese la iveal un nou caz șocant  de sfidarea a austerității, pe banii statului. Astfel, acţionarii companiei TAROM, printre care și Ministerul Transporturilor, au votat favorabil propunerea de dublare a îndemnizației pentru membrii Consiliului de Administrație, relatează publicația BoardingPass.

Sursa citate indica faptul că indemnizația pentru membrii CA al TAROM a crescut, recent, de la 12.500 lei brut/lună la 24.148 lei, prin votul Ministerului Transporturilor, ROMATSA și CN Aeroporturi București. Singura abținere a venit din partea fostului SIF Muntenia.

Din iunie 2024, TAROM are un Consiliu de Administrație cu mandat complet de patru ani, după o conducere asigurată de administratori provizorii, mulți fără experiență.

La momentul numirii cu mandatul complet, fiecare membru al Consiliului era remunerat cu 12.500 de lei brut lunar, însă după aproape un an, trei dintre cei patru acționari ai TAROM au votat în favoarea dublării indemnizației, aceasta ajungând la 24.148 de lei brut pe lună.

Voturile favorabile au venit din partea Ministerului Transporturilor, ROMATSA și Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB). Singurul care s-a abținut a fost reprezentantul Longshield Investment (fosta SIF Muntenia).

Majorarea indemnizației a fost susținută de o hotărâre a Comitetului de Nominalizare și Remunerare din cadrul CA și a primit avizul Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP).

Creștere vine în contextul în care Ministerul Transporturilor, acționar majoritar și al CNAB, a aprobat în urmă cu câteva luni și majorarea indemnizației pentru membrii CA-ului acestei companii de stat, de la 12.656 de lei la 69.840 de lei brut lunar, mai indică Boarding Pass.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE