Tipul Endomorf – Tot ce trebuie sa stii

0
1
tipuri-somatice

Endomorful este un tip somatic mai putin apreciat, spre deosebire de celelalte tipuri somatice. In acest caz, endomorful trebuie sa-si concentreze eforturile pe maximizarea pierderilor de grasime, precum si pe controlul apetitului. El trebuie sa aiba un volum suficient de mare de activitate fizica, pentru a putea arde in mod eficient caloriile in exces. Endomorful este tipul solid/gras, el avand oasele masive. Acesta are un strat mare de grasime, iar masa musculara este una mare, mai ales in partea inferioara a corpului. Apetitul lui este unul mare, el fiind predispus la ingrasare. Mai este predispus si la bolile de metabolism precum diabetul, afectiunile membrelor inferioare, dar si bolile cardiovasculare.

Endomorfii pot pierde si ei in greutate, dar pentru a face acest lucru trebuie sa munceasca mai mult decat in cazul celorlalte tipuri somatice. Endomorful clasic are nevoie de determinare dubla fata de un mezomorf, astfel incat sa-si atinga obiectivul dorit, dar si satisfactia care este si ea una pe masura. Endomorful are nevoie de un antrenament spartan, dar si sa acorde o atentie speciala dietei. Metabolismul unui endomorf sactioneaza in cel mai scurt timp alimentatia „gresita”.

Pe plan nutritional, scopul endomorfului este arderea unei cantitati mari de grasime, deci el trebuie sa faca un volum mare de antrenament. Endomorful trebuie sa includa in programul sau cat mai multe exercitii cardio, dar si exercitiile cu greutati la aparate. Numarul repetarilor per set trebuie sa fie mare, iar greutatile cu care se executa repetarile sa fie mai mici. In comparatie cu ectomorfii, acestia pot face mai multe seturi.

Endomorful trebuie sa se monitorizeze in permanenta si sa aiba in vedere atat programul de antrenament, cat si dieta urmata, astfel incat sa obtina corpul dorit. Exercitiile aerobice trebuie combinate cu cele de culturism pentru ca endomorful sa se bucure de avantajele pe care exercitiile fizice le ofera.

In ceea ce priveste dieta endomorfului, ea trebuie controlata cat mai atent, de aceea alimentele cu volum mare si cantitate calorica redusa sunt indicate. Legumele trebuie sa se regaseasca mereu pe masa endomorfului. Sursele de carbohidrati precum cartofii, orezul si cerealele trebuie evitate pe cat posibil, iar aportul de grasimi saturate trebuie si el redus. Micul dejun ajuta la trezirea metabolismului, de aceea el trebuie consumat. Pentru a avea un mic dejun echilibrat, trebuie ca endomorful sa consume alimente bogate in proteine, carbohidrati, dar si grasimi nesaturate. Endomorful trebuie sa faca o prioritate din consumul de fibre, precum si dintr-o hidratare corespunzatoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here