ePandemia de Coronavirus ne-a influențat puternic stilul de viață

0
8

 

La ce au fost nevoiți să renunțe românii

Majoritatea românilor au fost puternic afectați de pandemia de Coronavirus și nevoiți, totodată, să își schimbe stilul de viață, unii chiar radical, pentru a putea depăși perioada neagră din starea de urgență. Fiecare om a fost forțat de împrejurări să facă modificări semnificative la nivel financiar, dar și în ceea ce privește investițiile realizate lună de lună. Lista de cheltuieli in perioada Covid 19 a fost una complet diferită față de cea cu care românul era obișnuit până atunci.

Vacanțele au devenit o amintire

Chiar dacă vacanțele sunt extrem de importante pentru echilibrul dintre fizic și psihic, fiecare consumator în parte a fost obligat să renunțe la zilele de concediu petrecute la munte, la mare sau în străinătate din cauza restricțiilor impuse de autorități. Granițele au fost închise, companiile aeriene și-au ținut navele la sol, iar hotelierii au fost forțați să pună lacătul pe poartă. Românul a petrecut, astfel mai mult timp acasă, alături de familie, acolo unde și-a calculat foarte bine finanțele și a început să găsească soluții prin care să economisească și să taie de pe listă obiectele de care nu avea cu adevărat nevoie. Ulterior, după încheierea stării de urgență, s-au înregistrat schimbări și în privința vacanțelor: oamenii au optat, însă cu precădere pentru concediile în țară, în detrimentul zilelor petrecute în străinătate. Doar 3% dintre romani își mai plănuiau vacanțe în perioada de izolare, conform unui sondaj ce viza comportamentul în perioada pandemiei.

Consumatorul a renunțat și la mofturi

Dacă înainte de pandemie, aproape fiecare persoană își permitea ca lunar să-și facă câte un moft, și acest lucru s-a schimbat o dată cu restricțiile la nivel mondial. În loc să investească în piese vestimentare noi, încălțăminte sau să facă modificări în locuința proprie, românul a preferat să reducă din costuri și să pună bani deoparte, pentru a ști că la nevoie va avea o rezervă financiară pe care să o poată folosi.

Ieșirile în oraș, tăiate obligatoriu de pe lista de activități

Ieșirile în oraș, la terasă ori la restaurant au dispărut și ele de pe lista consumatorului. Nu pentru că așa și-ar fi dorit acesta, ci pentru că astfel de localuri au fost închise, cu scopul diminuării răspândirii de Coronavirus. Nu puțini sunt cei care au observat că la final de lună rămân cu mai mulți bani în buzunar dacă nu mai ies în oraș la fel de des cum o făceau înainte.

Românii și-au creat o educație financiară solidă

Datorită campaniilor de informare și responsabilizare financiară desfășurate de instituțiile bancare, dar și de instituțiile financiare nebancare, fiecare om în parte a reușit în 2020 să-și pună bazele unei educații financiare. Băncile și IFN-urile și-au dorit ca fiecare consumator să înțeleagă cât de important este să-și prioritizeze cheltuielile și să-și administreze veniturile în mod chibzuit, pentru a evita situațiile neplăcute. Chiar dacă numărul celor care au accesat împrumuturi nebancare ori alte tipuri de produse bancare/nebancare a fost în scădere, mulți dintre români au putut, totuși, să solicite împrumuturi la nevoie. Condițiile de eligibilitate au fost înăsprite, iar băncile au pus mai mult accent pe conceptul de creditare responsabilă și au început să-și selecteze mai atent clienții.

Fiecare persoană care a dat dovadă de responsabilitate socială și financiară în perioada stării de urgență a avut de câștigat, putând ulterior să își reia o mare parte dintre activități. Nivelul de scepticism a rămas ridicat, oamenii preferând mai mult să se protejeze și să acorde o atenție deosebită cheltuielilor lunare!

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here