Piața auto din România, scădere de peste 30% în primele nouă luni. Plus la autoturismele ”verzi”

0
112

În privința autoturismelor, în primele nouă luni au fost vândute 83.628 de unități, în scădere cu 31,8% față de aceeași perioadă din 2019.

Topul preferințelor (autoturisme și autovehicule comerciale) a fost condus, în primele nouă luni, de Dacia (27.693 de unităţi vândute), Volkswagen (7.733) și Renault (7.514).

În septembrie, înmatriculările de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse şi autobuze) au înregistrat o creștere de 72,8% față de aceeași perioadă din 2019, primul avans din acest an. Față de aceeași lună a anului trecut, vânzările de autoturisme au crescut cu aproape 82%, la 10.778 de unități.

În funcţie de tipul de combustibil, în septembrie, ponderea autoturismelor diesel a rămas la un nivel redus (21,2%), deşi, pe ansamblul perioadei, au înregistrat o creştere a cotei de piaţă, respectiv 27%, față de 26% în 2019. Și autoturismele pe benzină au consemnat o scădere de 3,3 puncte procentuale în primele nouă luni, în ritm anual, însă deţin cea mai mare pondere în piaţă, respectiv 66,6% din total.

În privința autoturismelor ”verzi”, vânzările au crescut cu 8,6% în primele nouă luni. Vânzările de autoturisme full electrice au crescut 40,8%, iar cele ale maşinilor hibride plug-in au urcat cu 141,3%. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse cele mild hibrid) au consemnat o scădere de 8,2% în primele nouă luni.

La nivel național, cele mai multe achiziţii de autoturisme sunt făcute de persoanele juridice, care acoperă 55% din total, notează APIA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here