Ce trebuie sa stii despre marketingul digital

0
106

Marketingul este un termen ce se refera la procesul de identificare si satisfacere a nevoilor clientilor. Este o sarcina deosebit de importanta pentru o afacere, intrucat eforturile de marketing reusite pot atrage un numar mare de clienti. Ciclul traditional de marketing implica o analiza a orientarii catre piata, a mixului de produse si a mediului de afaceri. Chiar daca marketingul are radacini adanci in istoria si cultura afacerilor, marketingul digital este o practica relativ noua.

Odata cu explozia tehnologiei digitale – inclusiv utilizarea pe scara larga a computerelor si smartphone-urilor – companiile au inceput sa experimenteze noi tactici de marketing. Astfel, s-a nascut conceptul de marketing digital.

In prezent, marketingul digital este la fel de important, daca nu chiar mai important decat metodele traditionale de marketing. Si pare sa fie tot mai necesar, intrucat multe intreprinderi isi redirectioneaza fondurile de la metodele traditionale de marketing la cele digitale. Si pentru ca traim intr-o era digitala, in care mai totul se intampla online, este vital pentru companii sa planifice si sa execute o strategie viabila de marketing digital.

​Care sunt elementele de baza ale marketingului digital?

Marketingul digital se refera la orice metode de marketing efectuate prin intermediul dispozitivelor electronice. Aceste metode se realizeaza in mediul online si utilizeaza site-uri web, motoare de cautare, bloguri, social media, video, e-mail si canale similare pentru a ajunge la clienti.

Spre deosebire de marketingul traditional, care este static si adesea denumit “comunicare unidirectionala”, marketingul digital este un proces dinamic in continua schimbare. Clientii nu pot interactiona cu oamenii din spatele afacerilor prin intermediul unui panou publicitar sau al unui anunt tiparit (aici fiind vorba de marketing traditional). Marketingul digital, in schimb, ofera o cale de comunicare bidirectionala intre o companie si clientii sai reali sau potentiali.

In prezent, miliarde de oameni din intreaga lume folosesc internetul aproape in fiecare zi. Marketingul digital profita de aceasta realitate, promovand produse si servicii pe internet. In acest fel, companiile se asigura ca eforturile lor de marketing au sanse mai mari de a ajunge la clienti.

Fie ca vorbim de start-up-uri sau de intreprinderi, marketingul digital poate aduce beneficii comerciale semnificative. De retinut, insa, ca o strategie de marketing digital de succes implica, in general, o combinatie de diverse metode, inclusiv publicitate online, optimizare in motoarele de cautare, promovare pe retelele de social media si crearea de continut nou in mod frecvent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here