Evenimente
Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa aprobe un Regulament de Functionare si Organizare al Politiei Locale Ploiesti plin de contradictii, omisiuni si greseli, in totala contradictie cu prevederile si dispozitiile legii de functionare si care pot avea ca efect atragerea in zona penala a functionarilor publici – Ziarul Incisiv de Prahova
Haosul de la Politia Locala Ploiesti
In articolul „Port ilegal de uniforma la Politia Locala Ploiesti/Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (II)”, publicat la data de 16.10.2021, Incisiv de Prahova a dezvaluit dezastrul, haosul si debandada de la Politia Locala Ploiesti in urma deciziilor (in)competentului Albu Catalin.
Polițistul local cu funcție de conducere răspunde pentru ordinele și dispozițiile date subordonaților. El este obligat să verifice dacă acestea au fost transmise și înțelese corect și să controleze modul de ducere la îndeplinire.
(4) Polițistul local cu funcție de conducere este obligat să sprijine propunerile și inițiativele motivate ale personalului din subordine, în vederea îmbunătățirii activității poliției locale în care își desfășoară activitatea, precum și a calității serviciilor publice oferite cetățenilor.
(5) Polițistul local răspunde, în condițiile legii, pentru modul în care își exercită atribuțiile de serviciu. Încălcarea de către polițistul local a atribuțiilor de serviciu angajează răspunderea sa disciplinară, patrimonială, civilă sau penală, după caz, potrivit legii.
(6) Polițistul local are obligația să se abțină de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului poliției locale și/sau autorităților publice- art 21 din Legea 155/2010!
In articolul 17 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica urmatoarele:
(1) În timpul serviciului, polițiștii locali și personalul contractual din poliția locală cu atribuții în domeniul pazei bunurilor și a obiectivelor de interes local poartă uniformă și exercită atribuțiile prevăzute în fișa postului, potrivit prevederilor prezentei legi.
(2) Polițistul local este învestit cu exercițiul autorității publice, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor și a îndatoririlor de serviciu, în limitele competențelor stabilite prin lege, și beneficiază de dispozițiile legii penale cu privire la persoanele care îndeplinesc o funcție ce implică exercițiul autorității de stat.
Deci, DIRECTORUL GENERAL, Sefii de serviciu si de Birouri din cadrul Politiei Locale Ploiesti NU mai au dreptul sa poarte uniforma de serviciu si nici sa detina armament in dotare (nu mai sunt politisti locali)!
Mai mult, in articolul 25 din Legea privind înfiinţarea Poliţiei Locale nr. 155 din 12 iulie 2010 se specifica, in clar, urmatoarele:
(1) Polițistul local dotat cu arme letale de apărare și pază poate face uz de armă în caz de legitimă apărare, stare de necesitate potrivit legii ori pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.
(2) Personalul contractual care desfășoară activități de pază, dotat cu arme letale de apărare și pază, poate face uz de armă în caz de legitimă apărare ori stare de necesitate potrivit legi.
In ultima perioada, Albu Catalin, director general al Politiei Locale Ploiesti, ne da impresia ca ar dori sa se specializeze in drept. Noi zicem ca nu-i rau, insa pentru a-si insusi cunostinte de drept (drept penal si procedura penala probabil ca s-a specializat in dosarul sotiei sale), metoda nu este sa savarsesti fapte de aceasta natura, ci sa inveti codurile si celelalte legi speciale care contin si dispozitii penale.
Mascarada prin care Albu Catalin incearca sa adauge la lege prevederi metionate de el in Regulamentul de functionare (303/2021), la capitolul „si altele”.
Sa ne explicam:
Bezna mintii continua…
In anexa 1D se prezinta „descrierea uniformei de serviciu, a legitimatiei de serviciu si a insemnelor distinctive de ierahizare ale POLITISTILOR LOCALI si ale PERSONALULUI CONTRACTUAL cu atriburii in domeniul pazei bunurilor si a obiectivelor de interes local” (pag 48).
La pct-ul C (pag 53), cel care a intocmit acest Regulament de Functionare si Organizare precizeaza:
- Insemnele distinctive de ierahizare
In raport cu functiile indeplinite, insemnele distinctive de ierarhizare au urmatoarele forme si marimi:
- Seful politiei locale – 3 stele tip octogon metalice sau textile, cu latimea de 25 mm, de culaore gri-argintiu, asezate pe EPOLET;…
- Seful de serviciu – o stea tip octogon metalica sau textila, cu latimea de 25 mm, de culoare gri-argintiu, asezata pe EPOLET;
- Seful de birou sau compartiment – 3 trese din metal sau textil, de culoare gri-argintiu, in forma de V, cu latimea de 5 mm, asezate paralel pe EPOLET, avand intre ele o distanta de 3 mm’ etc
Păi ce făcuşi iar, măi, nene, măi? Parcă mai sus in ROF precizai ca directorul general, sefii de serviciu si de birouri NU mai sunt politisti locali!
Stim ca drogurile puterii dau dependenta. Dar, daca folosesti destul de mult, incepe sa iti placa si o sa simti ca explodezi.
Bine ca macar nu a avut curajul sa il treaca pe seful Serviciului de Ordine Publica ca are drept de port arma. Deci, poarta doar ilegal uniforma iar politistii locali din subordinea sa poarta arma.
Conform art. 3 din Strategia Ministerului Administrației și Internelor de realizare a ordinii și siguranței publice, pentru creșterea siguranței cetățeanului și prevenirea criminalității stradale, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 196/2005, forțele de ordine și siguranță publică se compun din forțe principale, forțe de sprijin, forțe complementare și forțe de excepție. În timp ce structurile de poliție fac parte, alături de jandarmi, din forțele principale, care gestionează întreaga problematică din domeniul ordinii publice pe timp de pace sau pe timpul stării de urgență, poliția comunitară și locală fac parte, alături de alte structuri, din forțele complementare, care participă la efortul forțelor principale și de sprijin, potrivit competențelor.
Astfel, pentru că poliția locală este forță complementară, Planurile de ordine și siguranță publică locale fac parte din Planul Unic de ordine și siguranță publica, elaborat de Ministerul de interne.
Avand in vedere ca in propiul ROF se specifica, in clar, la art 45.a) ca in executarea atributiilor prevazute de lege in domeniul oridinii si linistii publice, politistii locali actioneaza in zona de competenta stabilita prin PLANUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA al municipiului Ploiesti pentru prevenirea si combaterea faptelor antisociale, precum si pentru mentinerea odinii si linistii publice sau curateniei localitati si avand in vedere ca acest PLAN NU EXISTA conform Ordinul M.A.I. nr 92 din 05 mai 2011 (plan ce trebuia intocmit pana la data de 15 aprilie), precum si avand in vedere aberatiile juridice din Regulamentul de Organizare si Functionare al Politiei Locale Ploiesti, Incisiv de Prahova va solicita, oficial, ministrului M.A.I sa demareze un control la aceasta institutie privind respectarea principiilor constitutionale, conform art 44 din L155/2010.
Ordinul M. A. I. Nr.92 din 5 Mai 2011
Articolul 4
Planul de ordine şi siguranţă publică şi hotărârea consiliului local de aprobare a acestuia se înaintează, în copie, structurii Poliţiei Române competente teritorial, în vederea asigurării unui management integrat al misiunilor şi acţiunilor desfăşurate în scopul menţinerii ordinii şi siguranţei publice de către toate instituţiile cu atribuţii în domeniul de referinţă.
Articolul 5
(1) Planurile de ordine şi siguranţă publică sunt elaborate şi actualizate, după caz, anual până la data de 15 aprilie sau ori de câte ori survin modificări în evoluţia situaţiei operative sau cu privire la efectivele de poliţie locală participante la activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
(2) În cazul unităţilor administrativ-teritoriale în care se înfiinţează structuri de poliţie locală ulterior intrării în vigoare a prezentului ordin, planurile de ordine şi siguranţă publică se elaborează în termen de 30 de zile de la data adoptării hotărârii consiliului local privind înfiinţarea structurii de poliţie locală respective.
Anexa la Ordinul M. A. I. Nr.92 din 5 Mai 2011
Capitolul II Dispozitivele de ordine şi siguranţă publică, misiunile şi zonele de responsabilitate
- Dispozitivele de ordine şi siguranţă publică şi zonele de responsabilitate Sunt evidenţiate următoarele aspecte: a) delimitarea sectoarelor de siguranţă publică, a zonelor de patrulare şi locurilor/perimetrelor unde acţionează efectivele poliţiei locale; b) amplasarea dispozitivelor pentru supravegherea şi controlul traficului rutier; c) dispunerea efectivelor aflate în paza obiectivelor.
- Misiunile specifice Sunt evidenţiate, în conformitate cu prevederile actelor normative de organizare şi funcţionare, misiunile specifice componentelor poliţiei locale, cu referire strictă la obiectul documentului, respectiv doar pentru misiunile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
- Activităţi şi misiuni executate în comun Sunt evidenţiate activităţile şi misiunile ce sunt executate în comun cu: Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră Română, structuri ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Garda Financiară, serviciile de urgenţă voluntare sau private, formaţiuni de protecţie civilă de la autorităţile administraţiei publice, Agenţia Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Protecţia Alimentelor, Garda Naţională de Mediu şi alte instituţii sau societăţi specializate de pază, care pot contribui la prevenirea infracţiunilor şi apărarea drepturilor şi a siguranţei cetăţeanului şi au la bază protocoale de cooperare încheiate în acest sens.
Articolul 44 din L 155/2010
(1) În situația în care primarul/primarul general al municipiului București apreciază că sarcinile ce revin autorităților administrației publice locale pe linie de poliție locală nu sunt îndeplinite corespunzător sau are indicii/sesizări cu privire la încălcarea prevederilor legale de către polițiștii locali, poate solicita prefectului sprijinul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor, în vederea efectuării unui control de specialitate.
(2) Controlul asupra activității poliției locale se poate dispune și prin ordin al ministrului afacerilor interne, la inițiativa acestuia, sau, după caz, a prefectului, a directorului general al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București ori a inspectorului-șef al inspectoratului de poliție județean, numai după încunoștințarea prealabilă a primarului/primarului general al municipiului București. (3) Orice control se rezumă strict la asigurarea respectării principiilor constituționale și a legalității specifice. Rezultatele controlului se transmit primarului/primarului general al municipiului București și se prezintă în proxima ședință a consiliului local/Consiliului General al Municipiului București.
Vom reveni cu alte contradictii, omisiuni si greseli din ROF care ii pot duce pe functionarii publici care il aplica in – zona penalului.
ROF-ul Politiei Locale Ploiesti va pica in instanta, la o eventuala contestare, fara dubii. (Cerasela N.).
„Purtarea, fără drept, de decorații, de uniforme sau de semne distinctive ale unui organ de stat, se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă”.
Evenimente
ANCA ALEXANDRESCU, DESPRE DICIZIA CNA DE SUSPENDARE A EMISIEI TELEVIZIUNII REALITATEA PLUS: ESTE UN ABUZ FĂRĂ MARGINI. LUCRURILE ASTEA NU TREBUIE SĂ SE MAI PERPETUEZE
Anca Alexandrescu, moderatoarea emisiunii „Culisele Statului Paralel” a vorbit, joi, la Realitatea PLUS despre sancțiunea CNA care a decis suspendarea emisiei postului de televiziune timp de 10 minute joi seara, de la ora 19.00. „Ceea ce se întâmplă este un abuz fără margini și lucrurile acestea nu trebuie să se mai perpetueze”, a transmis jurnalista, într-o intervenție telefonică la Realitatea PLUS.
„Sunt la spital, de asta nici n-am putut sa intervin, dar nu pot sta departe de televiziune. Voi fi si diseara, la ora 21.00, in direct la emisiune. Toti cei care astazi ne injura, care ne jignesc, care ne hulesc trebuie sa inteleaga ca solidaritatea si lupta impotriva incalcarii dreptului de exprimare si a legii si a constitutiei este este esentiala. Maine, oricare dintre cei acre astazi ne jignescvor putea fi in aceeasi situatie, si atunci vor vedea cat de mult inseamna aceasta solidaritate.
Am vazut ca dl. Valentin Jucan (vicepresedinte CNA – n.r.) a postat pe pagina sa ca este o minciuna ceea ce spunem noi, ca este o sanctiune veche si ca n-are legatura cu ce se intampla acum. Ba da, are legatura cu ce se intampla acum. Este o sanctiune din anul 2023 care a fost suspendata, un proces foarte lung care a durat foarte mult si care s-a prescris. In contextul in care, in ultimele 10 zile, ne-au dat amenzi de 50.000 de euro acum, ca razbunare, ne-au pus piciorul in gat sa intrerupem emisia pentru 10 minute, la ora 19.00.
Noi ne supunem, asa cum au spus colegii nostri, pentru ca noi respectam legea si institutiile statului, dar ceea ce se intampla este un abuz fara margini si lucrurile acestea nu trebuie sa se mai perpetueze. Aceste persoane, platite din bani publici, sunt puse acolo sa apere interesul public. Ei nu apara interesul public, ei apara astazi opinia unor care ne doresc inchisi, bagati la puscarie si pedepsiti pentru ca vorbim in numele poporului roman, adica ducem mai departe dorinta poporului roman”, a declarat rezlizatoarea emisiuniii „Culisele Statului Paralel”.
Jurnalista a amintit si depre decizia luata astazi, la Consiliul JAI de la Bruxelles privind aderarea deplina a Romaniei si Bulgariei la Schengen, precizand: „Ma bucur foarte tare ca in sfarsit Romania, dupa 20 de ani, a intrat in Schengen in totalitate si le atrag atentia politicienilor sa ia labele de pe aceasta victorie a poporului roman pentru ca nu este meritul lor, este meritul poporului roman pe baza sacrificiilor pe care acesta le-a facut ca sa ajungem aici. Au fost umiliti ani de zile iar politciienii astazi si-au aratat nivelul mic pe care-l au. Nu, aceasta atitudine a lor pe modelul ”Ceausescu va mai dam 100 de lei” nu va opri valul. O sa fiu in aceasta seara la ora 21.00 in direct si o sa spun adevarul, asa cum am facut-o si pana acuma si vom ramane drepti in picioare. Nimeni si nimic nu ne va opri. Acest val de ura al institutiilor statului impotriva noastra trebuie oprit. Nu facem nimic altceva decat sa reprezentam interesul public”.
Jucan, acuzat ca a primit o masina ca sa elibereze o autorizatie. Anca Alexandrescu: Am in telefon documente”
Anca Alexandrescu a comentat si subiectul Valentin Jucan, vicepresedinte CNA fiind acuzat de Catalin Hideg ca ar fi luat drept spaga un autoturism, pe vremea cand acesta era consilier al unui secretar de stat, pentru ca l-ar fi ajutat sa obtina o autorizatie.
„Stiu subiectul. Prima oara aceasta dezvaluire a fost facuta in emisiunea mea. S-a inteles in acea seara – pentru ca dl. Jucan era foarte nervos – ca i-ar fi vandut o masina dl Hideg si apoi i-a dat-o inapoi. Ulterior l-am contactat pe Dl. Hideg pentru ca am vrut sa aflu adevarul si i-am cerut sa-mi prezinte dovezi pentru ceea ce a spus in acea seara, in direct. Mi-a explicat ceea ce am auzit acum ca a explicat si la Laurentiu Botin. Diferenta este ca mi-a si prezentat DOCUMENTE. Eu am in telefonul meu astazi, cand vorbim, documente care a arata ca acea masina a fost intr-adevar cumparata de compania dl Hideg si intra-devar exista discutii in interiorul companiei pentru ca politia a cerut relatii despre cine conduce acea masina pentru ca erau foarte multe amenzi. Exista aceste dovezi. Mai departe, dl Jucan trebuie sa se judece sau sa-l dea in judecata pe dl hideg, daca considera ca e o calomnie sau ca informatiile sunt neadevarate.
Eu as fi tentata sa spun ca dl. Jucan nu mai are calitatea morala in acest moment sa judece nicio institutie de presa din Romania, si cu atat mai putin Realitatea PLUS dupa interventia pe care a avut-o in emsiunea mea, in care a aratat in mod clar ca are o obsesie legata atat de mine, cat si de postul Realitatea PLUS. Orice pronuntare a sa pe discutiile legate de Realitatea PLUS evident vor fi subiective.
Fac apel la PNL – care l-a nominalizat pe dl Jucan in aceasta institutie publica din banii nostri, in special la dl Mircea Hava, la dl Alin Tise si la dl Emil Boc, cei care l-au sustinut public si din spate in mai multe pozitii, inclusiv in aceasta – sa-i ceara sa se retraga. De altfel, nu ar fi prima oara cand dl Jucan ar demisiona din CNA. A mai fost implicat intr-un scandal pe care l-au dezvaluit jurnalistii din Cluj – cred ca Liviu Alexa la vremea respectiva a facut acele dezvaluiri – tot in legatura cu niste chestiuni ciudatem cu firma Metro. Am sa caut subiectul si am sa-l readuc in atentie. Deci dansul si-a mai dat demisia odata din CNA, cand a fost in alt mandat, tot din cauza unui scandal asemantor. Asadar, in acest moment, orice demers face impotriva Realitatii este clar ca este unul subiectiv”, a aratat jurnalista.
Evenimente
ANA MARIA PĂCURARU: REALITATEA CONTINUĂ LUPTA CU STATUL PARALEL. NU NE LĂSĂM INTIMIDAȚI! NU CEDĂM ȘANTAJULUI! SUNTEM SINGURA TELEVIZIUNE ALĂTURI DE ROMÂNI
Realitatea Plus – ultima redută în lupta pentru adevăr. Nu ne opriți, nu ne îngenuncheați! România, țara pe care o iubim și pentru care ne luptăm zi de zi, trece printr-o încercare fără precedent. În această seară, o decizie revoltătoare a Consiliului Național al Audiovizualului a hotărât să reducă la tăcere Realitatea Plus, televiziunea poporului. Dar să fie clar: nimeni și nimic nu ne va opri! Noi nu ne predăm!
De-a lungul anilor, am fost scutul care a protejat adevărul. Am fost sabia care a tăiat minciuna și corupția. Am fost vocea care a spus lucrurilor pe nume atunci când alții au tăcut. Iar pentru asta, suntem atacați. Pentru că am avut curajul să spunem adevărul, pentru că ne-am pus în calea Statului Paralel, am devenit ținta lor. Decizia CNA de a întrerupe emisia noastră timp de 10 minute nu este întâmplătoare. Membrii CNA sunt săgețile Statului Paralel, aruncați în această grupare cu un singur scop: cenzurarea dreptății. Ei nu sunt acolo pentru a apăra interesele cetățenilor, ci pentru a servi celor care îi numesc politic, celor infiltrați în sistemul Statului Paralel, care își doresc să controleze totul – inclusiv adevărul pe care voi aveți dreptul să-l cunoașteți.
Aceasta nu este o sancțiune legitimă, ci încă o încercare disperată de a aduce la tăcere postul nostru de televiziune. Aceasta nu este doar o luptă profesională, ci și una personală.
Ieri v-am arătat adevărul despre tatăl meu, Maricel Păcuraru, care, după 10 ani de suferință, și-a recâștigat dreptatea. Tribunalul București a anulat miercuri condamnarea la închisoare care i-a furat libertatea și demnitatea. Zece ani în care a trăit o nedreptate cumplită, zece ani în care s-a luptat cu un sistem care nu a vrut să vadă adevărul. Zece ani pentru ca justiția să recunoască ceea ce noi am știut mereu: a făcut pușcărie degeaba!
La fel cum am așteptat 10 ani să se facă lumină în acest caz, la fel suntem siguri că și acum, decizia CNA de a întrerupe emisia Realității Plus va fi desființată.
Această încercare de a ne reduce la tăcere este nedreaptă și abuzivă, dar adevărul va ieși la lumină. Avocații noștri luptă în aceste momente pentru libertatea noastră, pentru dreptul vostru de a fi informați, pentru ca Realitatea Plus să continue să fie vocea poporului.
Astăzi, ni se cere să tăcem. Să ne înclinăm capetele. Dar noi spunem: NU! Nu vom ceda în fața șantajului, nu vom ceda în fața imposturii, nu vom lăsa poporul român fără adevăr! Realitatea Plus nu este doar o televiziune. Este o fortăreață, o ultimă redută în lupta pentru libertatea de exprimare.
Familia Păcuraru și familia Realitatea sunt în această luptă până la capăt, pentru voi, cei care ne-ați fost alături în fiecare moment.
Membrii CNA sunt doar unelte ale Statului Paralel, dar adevărul este mai puternic decât orice manipulare. Ei pot încerca să ne oprească, dar nu ne pot învinge!
La ora 19:00, vă chemăm să fiți alături de noi. Să arătăm împreună că România nu se predă. Că poporul nu se lasă redus la tăcere. Aprindeți televizoarele, intrați pe Realitatea Plus, arătați că nu suntem singuri în această luptă.
Statul Paralel poate să lovească, dar nu ne poate îngenunchea. Șantajul lor nu poate învinge curajul nostru. Impostura lor nu poate stinge flacăra adevărului. Astăzi, luptăm pentru noi toți. Luptăm pentru voi, pentru copiii voștri, pentru viitorul acestei țări. Și vă promitem: nu vom abandona! Vom fi aici, zi de zi, luptând pentru adevăr, luptând pentru România! La ora 19:00, solidaritatea voastră va fi mesajul nostru către toți cei care cred că ne pot înfrânge. Poporul are dreptate. Și poporul va câștiga. Pentru adevăr. Pentru voi. Pentru România. Realitatea Plus merge înainte!
Evenimente
CURSUL LEU-EURO A AJUNS LA CEA MAI MICĂ VALOARE DIN IULIE 2024
Pentru prima oară din iulie, BNR a anunţat miercuri un curs de 4.9684 lei/ euro, sub pragul de 4,97 la care a rămas stabil în ultimele luni.
BNR a stabilit miercuri un curs de 4,96 lei pentru un euro, cea mai mică valoare din iulie. Indicele ROBOR la 3 luni, folosit pentru calcularea dobânzilor variabile la creditele retail în lei contractate înainte de luna mai 2019, precum şi pentru creditele curente ale companiilor în lei, este la 5,91%.
În urmă cu 3 săptămâni, ROBOR la 3 luni era cotat la 5,75%. Indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC), folosit la creditele de după mai 2019, este de 5,99%, calculat pentru Trimestrul 2 din 2024.
Sursa: Realitatea Financiara
-
Evenimenteacum 2 zile
România a obținut 7 ani de ajustare fiscală, în loc de 4
-
Evenimenteacum 2 zile
Deficitul comercial a crescut cu 17,2%, în primele 10 luni ale anului
-
Companiiacum o zi
Cum să-ți faci un site de prezentare in 2025?
-
Profesionistiacum 2 zile
Cauciucuri de vara si cauciucuri de iarna – Ce trebuie sa stii pentru o alegere corecta de la Vadrexim
-
Evenimenteacum o zi
Un gigant al comerțului online scoate la concurs sute de locuri de MUNCĂ în România, chiar lângă București
-
Evenimenteacum o zi
Sebastian Burduja, anunț IMPORTANT despre riscurile unor defecțiuni și căderi masive de tensiune în sistemul energectic
-
Companiiacum 22 de ore
City Protect Security Group – Firma de Pază și Protecție Partener Strategic pentru Business
-
Evenimenteacum o zi
Care sunt principalele riscuri la adresa stabilităţii financiare. BNR are răspunsul