Connect with us

Stiri economice

Se interzic mașinile second hand aduse din Germania?! Anunțul ministrului este extrem de clar – Capital

Publicat

pe

Importul de mașini second-hand nu poate fi interzis. Ministrul Mediului: Este o directivă clară europeană

Tanczos Barna a declarat, vineri, că Guvernul dorește ca până în anul 2026 să scoată din circulație cel puțin 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani, asta în contextul în care, în 2021, 300.000 de mașini la mâna a doua au fost înmatriculate în România.

De asemenea, ministrul Mediului a mai spus că principala sursă de poluare în marile zone urbane este automobilul. Ministrul a adăugat că autoritatea publică locală ar trebui să găsească o soluție pentru managementul traficului, a declarat ministrul Mediului pentru Interviurile Digi24.ro.

„Este o statistică cunoscută la nivel mondial, european. În toate zonele urbane, marile zone urbane, sursa principală de poluare este mașina, în jur de 60-70%.

Soluțiile sunt, pe de o parte, la îndemâna cetățenilor, la îndemâna Ministerului și a Guvernului și autorității publice locale. Autoritatea publică locală trebuie să găsească o soluție de management al traficului.

În București nici în ziua de azi nu avem un sistem inteligent de gestionare a traficului. Nu există acele organizări ale semafoarelor, acele sisteme inteligente. Din câte știu, există un efort pe care îl depune Primăria Capitalei în vederea achiziționării și implementării unui asemenea sistem. Dar astăzi nu avem o asemenea soluție.”, spune ministrul.

Reducerea numărului de mașini poluante

Ministrul Tanczos Barna a mai spus că o altă soluție pentru a reduce poluarea este scăderea numărului de mașini care nu merg pe energie verde.

”Cealaltă componentă este reducerea numărului de mașini poluante care circulă în toată țara. Aici avem cele două programe RABLA pe care le reorganizăm, le modificăm astfel încât din 2022 să fie și mai eficiente. Scoatem prin aceste programe între 60 și 70.000 de mașini anual care sunt extrem de poluatoare. Vrem să ajungem la 80.000 de rable care se casează anual. Avem și obligație față de Comisie, o asumare în PNRR.”, mai spune acesta.

Ministrul a mai declarat că autoritățile locale pot stabili zone cu acces limitat pentru anumite categorii de mașini, subliniind că există deja orașe din țară ”unde se practică acest lucru”.

”Este și soluția de alternativă creată pentru cetățeni prin piste de biciclete, mijloace de transport în comun bune, eficiente, moderne.

Autoritățile locale aplică în foarte multe zone diverse soluții de taxare. Majoritatea țărilor din Europa au taxe de mediu pentru mașini la înmatriculare, în funcție de norma de poluare. România nu a re o asemenea taxă. Singurul for care poate decide acest lucru este Guvernul. Cu siguranță se va discuta și în coaliție.

Nu pot să propun majorare de taxe locale, nu pot să propun introducere de taxă nouă, pentru că Guvernul a decis că nu o să fie nicio taxă nouă în 2022. Din momentul acest lucrurile sunt relativ clare din acest punct de vedere.

Majoritatea statelor europene folosesc acest lucru cu eficiență. La noi, la dispoziția Ministerului Mediului ar urma ca soluție programul RABLA. Tocmai de aceea am avut ieri o discuție cu două organizații de producători și importatori de mașini. Au adus și studii cu privire la situația comparativă a României cu celelalte state membre. Vi le voi prezenta la un moment dat. Suntem codașa Europei la numărul de mașini vechi. Suntem codașa Europei la numărul de înmatriculări second-hand comparativ cu cele de mașini noi. Este o situație critică. Ne concentrăm pe programul RABLA prin care putem să scoatem sper 80.000 de mașini din trafic în 2022”, a afirmat Tanczos Barna.

Interzicerea importurilor de mașini vechi este imposibilă

În ceea ce privește importurile de mașini vechi, acesta a declarat că fiind o piață liberă europeană, este imposibil ca România să interzică acest tip de import.

„Este o piață liberă europeană unde circulația bunurilor trebuie să fie liberă. Este o directivă clară europeană. Nu ai cum să limitezi accesul oricărei mașini, pe orice piață, în orice țară.

Majorarea unor taxe existente ar putea fi o soluție la nivel de autoritate locală, acolo unde există o marjă prin care autoritatea, prin consiliu, poate să decidă. Sunt orașe în România care deja pun în practică niște politici foarte consecvente pentru a reduce accesul în anumite zone, pentru a construi infrastructură, pentru a crea alternative, piste de biciclete, pentru a asigura de exemplu, de vinerea verde, transport public gratuit în Cluj. La Constanța este o altă soluție, cumperi cu PET-uri bilet de autobuz.

Dacă se apleacă și autoritatea publică locală asupra acestei probleme cu siguranță lucrurile se pot schimba.”, mai spune acesta.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Câți bani pierd pensionarii după plata contribuției la sănătate CALCULE

Publicat

pe

Profesorul Anton Hadăr a calculat, în exclusivitate, la Realitatea PLUS, cât vor pierde pensionarii cu pensii de 4.000 de lei, după ce vor plăti contribuțiile la sănătate. Totul, după ce premierul Ilie Bolojan a decis să ia bani de la cei mai săraci pentru a reduce deficitul bugetar. 

Printre măsurile anunțate de premierul Bolojan se numără și plata contribuției la sănătate de către pensionarii a căror pensie depășește pragul de 3.000 de lei. Acestă măsură afectează aproximativ 1,9 milioane de oameni.

Conform măsurilor anunțate de guvernul Bolojan, pentru ceea ce depășește 3.000 de lei se va plăti o contribuție de 10% la CASS.

Câți pensionari au pensii peste 3.000 de lei

Din cei 500.000 de pensionari cu venituri medii şi mari, 300.000 sunt asiguraţi de Casa Naţională de Pensii.

Aproximativ 100.000 de pensionari ai Ministerului Afacerilor Interne sunt asigu­raţi la casa de pensii internă a MAI şi încă 85.000 de militari la casa de pensii a Ministerului Apărării.

Conform bugetelor celor două instituţii, pensia medie este undeva la 6.000 de lei. La această categorie se mai adaugă 10.000 de pensionari speciali, dintre care 5.000 de magistraţi cu pensii medii de peste 20.000 de lei lunar, primari, parlamentari care au de asemenea pensii de peste 7.000 de lei lunar.

Peste 2,7 milioane de români au pensii până la 3.000 de lei după recalculare, iar circa 1,9 milioane de pensionari au pensii de peste 3.000 de lei, în urma recalculării, din care 500.000 au peste 4.000 de lei.

Citeste in continuare

Evenimente

Carnea de pui s-a scumpit cu 11%, deși prețurile sunt plafonate. După 1 august prețurile vor exploda

Publicat

pe

Carnea de pui s-a scumpit cu 11% în ultimul an, deși prețul este plafonat. Fermierii dau vina pe gripa aviară care a afectat multe crescătorii din Europa. După 1 august, când TVA la alimente crește de la 9% la 11%, prețurile vor exploda.

Într-un an în care adaosul comercial a fost plafonat, carnea de pui s-a scumpit cu aproape 11 la sută. Focarele de gripă aviară din Uniunea Europeană ar reprezenta unul dintre motive, spun experții. 

Și cheltuielile fermierilor, dar și vremea extremă ar fi dus la explozia prețurilor la alimentul de bază, precizează specialiștii. Dar și salariile angajaților ar fi influențat valul de scumpiri. Asta, pentru că de la 1 ianuarie s-au eliminat facilitățile fiscale în agricultură și industria alimentară, iar acest lucru a avut un efect imediat, spun experții. 

Citeste in continuare

Evenimente

Guvernul bagă adânc mâna în buzunarele românilor. Cum arată următorul pachet de măsuri de austeritate

Publicat

pe

Noul pachet de măsuri de austeritate propus de Guvernul Bolojan înseamnă și mai multe tăieri și restricții pentru români. Mai mult, reforma pensiilor speciale, mult anunțată de Nicușor Dan și Ilie Bolojan, mai așteaptă. Guvernul se va ocupa de „speciali” abia la al treilea pachet fiscal.

Avem documentul cu măsurile ce se regăsesc în următoarele două pachete ale reformei fiscale! Vor fi noi tăieri de la angajații simpli și, surpriză, încă o sfidare pentru românii care ies în stradă de zile întregi. Mai exact, reforma pensiilor speciale se va face abia în al treilea pachet de măsuri al coaliției.

CE MĂSURI URMEAZĂ ÎN PACHETUL 2

-revizuirea indemnizațiilor din Consiliile de Administrație
-eliminarea cumulului pensiilor cu salariul
-limitarea salarizării
-reducerea numărului de funcții de conducere
-desființarea funcției de viceprimar din autoritățile locale cu o populație mai mică de 1.500 de locuitori
-comasări de direcții și structuri
-restructurarea companiilor de stat din Energie, Transporturi, Apărare
-reorganizarea ANAF
-înăsprirea regimului insolvenței și a legislației privind executarea silită

SURSA: Realitatea PLUS

CE MĂSURI URMEAZĂ ÎN PACHETUL 3

-reforma pensiilor speciale
-reținerea a 50% din beneficiile sociale pentru persoanele care nu își plătesc impozitele
-automatizarea proceselor din administrația publică cu ajutorul inteligenței artificiale
-comasarea instituțiilor din unitățile administrativ-teritoriale mici
-listarea la bursă a unor pachete minoritare din companiile performante
-reorganizarea sau lichidarea întreprinderilor publice care înregistrează pierderi 3 ani la rând

SURSA: Realitatea PLUS 

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE