Connect with us

Uncategorized

Vară atipică în relația consumatori-bănci. Cu 50% mai multe cereri și cu 60% mai multe negocieri în cadrul CSALB

Publicat

pe

28 august, București. În lunile de vară consumatorii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) cu 50% mai multe cereri decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre consumatori și bănci este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie și august din 2023.

De exemplu, în prima săptămână din luna august consumatorii au trimis 114 cereri de negociere cu băncile, al doilea cel mai mare număr de cereri săptămânale din acest an (recordul este de 115 cereri în săptămâna 18-22 martie). Tot în luna august, s-a înregistrat cel mai mare număr de dosare constituite într-o săptămână, de la înființarea CSALB. Astfel, băncile au acceptat 34 de negocieri în perioada 19-23 august. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului și s-au derulat până în prezent 720 de negocieri.

În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor:

  • restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane;
  • soluționarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanțelor;
  • ajutorul instituției financiare în cazurile de fraudă și înșelăciune în care au căzut victime consumatorii.

Consumatorii pot obține restituiri de sume mai mari decât cele solicitate

Florica O., Craiova: Am contractat un credit de 18.000 de lei pentru care reclam majorarea nejustificată a dobânzii variabile și comisioanele încasate de bancă, precum comisionul de acordare credit, de administrare și de urmărire riscuri. Solicit 2.000 de lei, reprezentând sumele încasate în temeiul acestor comisioane. Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă o despăgubire totală de 920 de euro și va transfera echivalentul în lei în contul indicat de consumator.

Consumatorii renunță la procesele din instanță după ce se înțeleg amiabil cu băncile

Mariana H., Botoșani: Am solicitat în instanță, în două dosare distincte, constatarea caracterului abuziv al comisionului de acordare a creditului. În cadrul cererii trimise către CSALB, solicit restituirea sumei de 7.500 de euro, precum și 3.500 de lei pentru cheltuieli de judecată. Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB:  Banca acordă o despăgubire de 8.200 de euro, precum și 5.000 de lei cheltuieli de judecată. Reclamanții trebuie să depună în instanță, până la primul termen de judecată, cererile de renunțare la proces.

Fraudarea conturilor poate fi soluționată amiabil și în cazul firmelor

Firmă din domeniul comerțului cu amănuntul: Am accesat un link cu o reclamă înșelătoare care se folosea de numele unei companii de stat. După aceea, din contul societății s-au făcut mai multe tranzacții neautorizate. Am sesizat imediat banca pentru blocarea contului și a cardurilor. Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă din sume proprii, ca decizie comercială, echivalentul în lei a 23.000 de euro, fără ca prin aceasta să se înțeleagă că ar avea vreo culpă în legătură cu operațiunile efectuate în contul societății. În situația în care societatea recuperează prejudiciul ca urmare a demersurilor legale efectuate, se obligă să restituie băncii suma acordată ca despăgubire-decizie comercială.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB: „În cazurile pe care le-am întâlnit în ultimele luni în cadrul CSALB am constatat situații particulare care pot reprezenta anumite tendințe în relația consumatori-bănci.

Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă. Asta arată faptul că băncile analizează situațiile financiare particulare ale consumatorilor și acordă despăgubirea în echitate, nu doar în funcție de litera contractului sau de solicitarea scrisă a consumatorului.

Atragem atenția atât consumatorilor, cât și persoanelor juridice, să ia în serios tehnicile de fraudare mereu în schimbare pe care le folosesc infractorii informatici. Vedem cazuri în care pierderile pot fi de zeci de mii de euro. Accesarea linkurilor cu publicitate înșelătoare trebuie să fie precedată de simțul critic al utilizatorilor de internet.

Trebuie verificată din mai multe surse autenticitatea site-ului sau a paginilor care reprezintă sursa linkului accesat. O provocare tot mai mare pentru sistemele informatice ale băncilor o reprezintă tranzacțiile frauduloase de valori mici. Consumatorii sunt atrași de faptul că achiziționează un bun sau un serviciu subevaluat, autorizează în aplicația de home banking respectiva tranzacție, dar prin asta oferă infractorilor informatici accesul la conturi, de unde aceștia retrag ulterior sume neautorizate.

De aceea, consultarea permanentă a contului, sms-urile prin care ne este notificată orice tranzacție din cont și păstrarea în permanență a contactului cu banca sunt primelemăsuri pe care consumatorii trebuie să le ia. Din păcate, de cele mai multe ori astfel de fraude rămân fără rezolvare din partea Poliției sau a băncii. Gesturile comerciale pe care le fac unele bănci reprezintă excepția în astfel de cazuri, motivată, cel mai probabil, de intenția de fidelizare a partenerului de afaceri.”

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie

Publicat

pe

De

București, 1 October 2025Axis Communicationsa organizat, în perioada23–24 septembrie, la Hotel Iaki din Mamaia, evenimentul Meet Axis 2025 – care a reunit peste50 de parteneri din România– directori tehnici, specialiști în securitate, responsabili comerciali și antreprenori din domeniul securității fizice. Evenimentul a propus un cadru unic pentru schimb de idei, testare practică și prezentarea celor mai noi tehnologii dezvoltate de Axis Communicationsși partenerii săi strategici: Milestone, Asura, Peoly, CamStreamer și Vaxtor.

Accent pe inovație și tehnologii integrate

Participanții au descoperit cele mai recente soluții Axis în materie de supraveghere video inteligentă, analiză bazată pe AI, sisteme de control al accesului și management al datelor. Prezentările au demonstrat modul în care integrarea cu soluțiile partenerilor poate aduce valoare adăugată proiectelor de securitate din multiple industrii – de la retail și transporturi, până la smart cities și infrastructuri critice.

Ateliere practice – experiență hands-on pentru profesioniști

Agenda evenimentului a inclus cinci ateliere tematice, concepute pentru a oferi participanților oportunitatea de a testa echipamentele și aplicațiile în scenarii reale:

  • Video analytics & AI în securitate– cu accent pe recunoaștere automată și prevenție;
  • Soluții de integrare Axis & Milestone– pentru management centralizat al video-surveillance;
  • Tehnologii pentru mobilitate și transporturi (VAXTOR)– optimizarea traficului și recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare;
  • Streaming și aplicații video inovatoare (CamStreamer)– cum poate fi valorificat conținutul video în timp real;
  • Managementul infrastructurii și sustenabilitate– focus pe eficiență energetică și mentenanță predictivă.

Comunitate și colaborare

Meet Axis 2025 a fost mai mult decât o prezentare de soluții – a fost o platformă de networking și dialog între profesioniștii din domeniul securității, care au putut împărtăși experiențe, provocări și bune practici.

„Succesul Meet Axis arată cât de importantă este colaborarea cu partenerii noștri și adaptarea constantă la noile cerințe ale industriei. Prin tehnologie și inovație, ne dorim să construim soluții de securitate sustenabile și eficiente, care să răspundă atât nevoilor actuale, cât și celor viitoare”, a declarat Adrian Cristea, Key Account Manager la Axis Communications România.

Meet Axis 2025 consolidează rolul companiei ca lider în inovația pentru securitate, demonstrând încă o dată că succesul proiectelor se bazează pe parteneriat, integrare tehnologică și viziune comună.

Despre Axis Communications

Axis ajută la construirea unei lumi mai inteligente și mai sigure prin crearea de soluții care îmbunătățesc securitatea și performanța afacerii. Ca producător de tehnologie de rețea și lider în industria de profil, Axis oferă soluții în domeniul supravegherii video, controlul accesului, interfoanelor și sistemelor audio. Aceste soluții sunt puse în valoare prin adăugarea de aplicații inteligente de analiză și sunt susținute prin cursuri de instruire de înaltă calitate.

Compania Axis are în jur de 4000 de angajați dedicați, în mai mult de 50 de țări și colaborează cu parteneri din domeniul tehnologiei și integrării de sistem din întreaga lume pentru a le furniza clienților soluții de cea mai bună calitate. Compania Axis a fost fondată în anul 1984 și are sediul în orașul Lund. Pentru mai multe informații despre Axis, vizitați site-ul: www.axis.com  Live la: https://www.facebook.com/AxisCommunicationsRomania/.

Citeste in continuare

Uncategorized

ELKO Romania include in portofoliu ultimele modele de camere Axis de tip PTZ

Publicat

pe

De

*PTZ-urile de ultimă generație de la Axis beneficiază de puterea ultimului model de procesor ARPEC 9, cu inteligență artificială, sensibilitate superioară în condiții de iluminare redusă

București, 30 September 2025 – ELKO Romania, parte a ELKO Group, unul dintre cei mai mari distribuitori de produse, soluții IT și electronice de consum din regiune, anunță includerea în portofoliu a două camere PTZ cu inteligență artificială, care livrează o calitate a imaginii de neegalat, cu detalii excepționale și performanță ridicată în orice condiții de iluminare. Construite pe platforma ARTPEC-9, ultimul model de procesor de la Axis, acestea oferă performanță accelerată și permit rularea unor aplicații avansate de analiză direct la marginea rețelei (on-the-edge).

AXIS Q6355-LE oferă o rezoluție excelentă Full HD 1080p, în timp ce AXIS Q6358-LE oferă o calitate remarcabilă a imaginii la rezoluție 4K UHD. Ambele camere sunt echipate cu un senzor extrem de sensibil la lumină, de ½ inch, care asigură imagini clare și luminoase, precum și o redare mai bună a zonelor de umbră. Tehnologiile Lightfinder și Forensic WDR garantează detalii vizibile chiar și în condiții dificile de iluminare. Funcția OptimizedIR permite supravegherea în întuneric total, pe o distanță de până la 300 m, fără a fi necesară iluminare suplimentară. În plus, cu zoom optic 31x și zoom rapid, este ușor de urmărit obiectele aflate în mișcare. Camerele includ, de asemenea, suport pentru audio (prin midspan) și patru porturi I/O.

Bazate pe ARTPEC-9, aceste camere PTZ cu inteligență artificială integrează putere de analiză de nouă generație. De exemplu, vin preinstalate cu AXIS Object Analytics, capabil să detecteze, să clasifice, să urmărească și să numere persoane, vehicule și tipuri de vehicule. În plus, cu AXIS Image Health Analytics utilizatorii sunt notificați dacă imaginea este blocată, degradată, subexpusă sau redirecționată. Platforma ARTPEC-9 permite și utilizarea aplicațiilor avansate de analiză, care detectează obiectele mai rapid și analizează evenimentele cu o precizie mai mare.

Caracteristici principale:

  • Senzor ½” cu zoom optic 31x
  • Tehnologii Forensic WDR, Lightfinderși OptimizedIR
  • Analitice de nouă generație bazate pe inteligență artificială
  • Axis Zipstreamcu suport pentru codecuri AV1, H.264, H.265
  • Securitate cibernetică integrată cu Axis Edge Vault

Cu suport pentru conexiune pe fibră și PoE, aceste camere PTZ permit o instalare rentabilă și conexiuni pe distanțe mari. Având certificări IP66, IK10 și NEMA 4X, sunt rezistente la impact și intemperii. În plus, Axis Edge Vault, platforma hardware de securitate cibernetică, protejează dispozitivul și oferă stocare și operațiuni securizate ale cheilor criptografice, certificate FIPS 140-3 Level 3.

Pentru mai multe informații despre disponibilitatea și specificațiile complete ale soluțiilor Axis din portofoliu, partenerii ELKO Ro

Despre Axis Communications

Axis ajută la construirea unei lumi mai inteligente și mai sigure prin crearea de soluții care îmbunătățesc securitatea și performanța afacerii. Ca producător de tehnologie de rețea și lider în industria de profil, Axis oferă soluții în domeniul supravegherii video, controlul accesului, interfoanelor și sistemelor audio. Aceste soluții sunt puse în valoare prin adăugarea de aplicații inteligente de analiză și sunt susținute prin cursuri de instruire de înaltă calitate.

Compania Axis are în jur de 4000 de angajați dedicați, în mai mult de 50 de țări și colaborează cu parteneri din domeniul tehnologiei și integrării de sistem din întreaga lume pentru a le furniza clienților soluții de cea mai bună calitate. Compania Axis a fost fondată în anul 1984 și are sediul în orașul Lund. Pentru mai multe informații despre Axis, vizitați site-ul: www.axis.com. Live la: https://www.facebook.com/AxisCommunicationsRomania/.

Despre ELKO Group și ELKO Romania

ELKO Group este unul dintre cei mai mari distribuitori de produse, soluții IT și electronice de consum din regiune, reprezentând peste 350 de producători. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania oferă o gamă largă de produse și servicii către mai mult de 10.000 de retaileri, producători de calculatoare, integratori de sisteme și companii din diferite domenii, în 13 țări din Europa și Asia Centrală. Cifra de afaceri a ELKO Group în 2024 s-a ridicat la 1147 mil. USD (1061 mil. EUR), cu o rată de profitabilitate brută de 7.3%. Mai multe informații la www.elkogroup.com.

ELKO Romania face parte din Grupul ELKO și este specializată în distribuția unei game extinse de echipamente și solutii IT. Portofoliul său include PC-uri, componente hardware, electronice pentru uz casnic și de birou, telefoane mobile, software, infrastructură IT și soluții de stocare, soluții de securitate, echipamente industriale, sisteme de comunicații, precum și electronice de consum. ELKO Romania comercializează aceste produse exclusiv prin intermediul partenerilor săi: reselleri, retaileri, magazine online, companii specilalizate în proiectarea, instalarea și distribuția de soluții IT, sisteme de comunicații și de supraveghere video. Această abordare permite ELKO Romania să acopere toate canalele de distribuție IT & Telecom și să ofere soluții complete și adaptate pentru diversele nevoi ale clienților săi. Mai multe informații la: www.elko.ro.

Citeste in continuare

Uncategorized

Milestone Systems a participat la EXPO RETAIL 2025 – Digital, Green & Tech

Publicat

pe

De

București, Romania – 30 septembrie 2025 – Milestone Systems a participat săptămâna trecută la EXPO RETAIL – Digital, Green & Tech,  care a avut loc la Universitatea POLITEHNICA din București, România. Evenimentul este recunoscut ca fiind cel mai important târg profesional dedicat tehnologiilor, echipamentelor și serviciilor pentru sectoarele Retail, eCommerce și FMCG, atrăgând directori și lideri din această industrie din întreaga regiune.

Inteligența video și soluțiile pe platforme deschise sunt elemente esențiale în operațiunile moderne de retail. EXPO RETAIL ne-a oferit oportunitatea de a interacționa direct cu decidenți din România și din întreaga regiune CEE, demonstrând cum soluțiile Milestone nu doar protejează activele, ci ajută retailerii să-și optimizeze performanța și să ofere experiențe mai bune clienților”, a declarat Marina Tacheva, Inside Sales Channel Manager, SEE, Milestone Systems. Reprezentații Milestone au prezentat XProtect Video Management Software (VMS) – o platformă deschisă, flexibilă și scalabilă, concepută pentru a răspunde provocărilor în continuă schimbare din retailul modern. Vizitatorii au avut ocazia să participe la demonstrații live și discuții despre modul în care tehnologia video poate spori securitatea, preveni pierderile și optimiza operațiunile zilnice în lanțuri de retail cu o singură locație sau cu mai multe.

XProtect permite retailerilor să gestioneze toate componentele sistemului și datele video printr-o interfață unificată. Această abordare de interfață unificată asigură accesul securizat la imagini live și înregistrate din mai multe locații, reducând redundanțele și costurile. Retailerii beneficiază de funcționalități precum monitorizarea tranzacțiilor, managementul incidentelor, analize bazate pe inteligență artificială și integrare cu aplicații terțe, pentru a combina securitatea cu eficiența operațională.

Prevenirea pierderilor rămâne o prioritate pentru retailerii din întreaga lume. Cu XProtect, operatorii pot preveni furturile din magazine, monitoriza zonele self-checkout și securiza bunurile de valoare, având în același timp posibilitatea de a accesa rapid și de a partaja probe video cu autoritățile. Dincolo de securitate, retailerii folosesc tot mai mult XProtect pentru a optimiza layout-ul magazinelor, a gestiona cozile, a analiza comportamentul clienților și a îmbunătăți experiența de cumpărare.

Cazurile de succes din regiune evidențiază beneficiile concrete ale tehnologiei Milestone. La Băneasa Shopping City, București, unul dintre cele mai importante centre comerciale din România, tranziția de la sisteme analogice fragmentate la XProtect Professional+ a creat o platformă unificată de management video, cu peste 300 de camere integrate, răspuns îmbunătățit la incidente și siguranță sporită pentru clienți.

De exemplu, analizele video au fost implementate cu succes pentru identificarea persoanelor cunoscute pentru furturi și prevenirea recurenței acestora, în timp ce integrarea inovatoare cu sistemele POS și soluțiile bazate pe inteligență artificială ajută retailerii să reducă discrepanțele de inventar și să eficientizeze experiența la casele de marcat. Aceste exemple ilustrează modul în care abordarea pe platformă deschisă sprijină o gamă largă de scenarii de retail, de la protecția bunurilor de lux până la automatizarea proceselor drive-through.

Mai multe detalii despre Video Security Software pentru Retail sunt disponibile pe site-ul Milestone Systems: https://www.milestonesys.com/solutions/by-industry/retail/

Despre Milestone Systems

Milestone Systems este un furnizor de top de software de tehnologie video bazat pe date pentru și dincolo de securitate, care ajută lumea să vadă cum să-și asigure siguranța, să-și protejeze activele și să-și crească eficiența afacerii. Milestone oferă o comunitate pentru platformă open care stimulează colaborarea și inovația în dezvoltarea și utilizarea tehnologiei video de rețea, cu soluții fiabile și scalabile, demonstrate în peste 500.000 de locații ale clienților din întreaga lume. Fondată în 1998, Milestone este o companie independentă în cadrul Grupului Canon. Pentru mai multe informații, vizitați: www.milestonesys.com

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE