Connect with us

Uncategorized

Asociația Credu prezintă rezultatele studiul privind percepțiile și comportamentelor legate de sănătatea mamară în rândul femeilor din România

Publicat

pe

Asociația Credu, dedicată promovării sănătății prin educație și conștientizare, lansează rezultatele studiului privind percepțiile și comportamentele legate de sănătatea sânilor în rândul populației din România. Rezultatele acestui studiu oferă o perspectivă asupra modului în care femeile din diverse grupuri demografice își gestionează sănătatea sânilor.

Principalele rezultate ale studiului efectuat pe un eșantion pe 459 de persoane din mediul urban și rural includ:

  1. Investigații medicale: 81.1%dintre respondenți au afirmat că au efectuat investigații medicale la sân. Cele mai frecvente tipuri de investigații menționate au fost mamografia (69.7%) și ecografia (71.6%).
  2. Modificări la nivelul sânilor: 56.1%dintre participanți au raportat descoperirea unor modificări la nivelul sânilor, cele mai comune fiind nodulii (42.4%) și durerea (50.2%).
  3. Diagnosticul afecțiunilor: 10.1%dintre participanți au fost diagnosticați cu afecțiuni maligne ale sânilor, în timp ce 18.2% au avut afecțiuni benigne, cum ar fi chisturi mamare și fibroadenoame.
  4. Cunoștințe despre factorii de risc: 76%dintre respondenți au afirmat că sunt conștienți de factorii de risc ai cancerului de sân, cu factori genetici (81.8%), alimentația nesănătoasă (48%) și fumatul (32.6%) fiind printre cei mai menționați.
  5. Auto-examinarea sânilor: 81.8%dintre participante au declarat că își auto-examinează sânii. Totuși, doar 24.2% dintre acestea se simt sigure că efectuează corect autoexaminarea.

Studiul nostru subliniază importanța educației și conștientizării în rândul femeilor despre sănătatea sânilor. Lansarea campaniei ‘Tu ai făcut investigațiile la sân anul acesta?’ reflectă obiectivul nostru de a încuraja femeile să efectueze testări regulate și să discute cu medicii pentru a li se recomanda investigațiile la sân necesare „, consideră Oana Voicu, președinta Asociației Credu.

Despre campania „Tu ai făcut investigațiile la sân anul acesta?”

Campania națională „Tu ai făcut investigațiile la sân anul acesta?” își propune să sensibilizeze femeile cu privire la importanța efectuării regulate a investigațiilor la sân și să le încurajeze să consulte medicii pentru recomandări despre tipurile de investigații, momentul și locațiile potrivite pentru realizarea acestora.

Platforma dedicată, investigatii-san.ro, oferă informații detaliate și resurse utile pentru a sprijini femeile în luarea deciziilor informate despre sănătatea sânilor lor. Asociația Credu colaborează cu o varietate de specialiști, inclusiv medici de familie, oncologi și specialiști în nutriție, pentru a oferi sfaturi și ghiduri practice în cadrul acestei inițiative.

Promotori ai sănătății și prevenția

În urma cercetării, s-a constatat că există persoane atente la sănătatea lor care sunt dispuse să devină promotori ai sănătății în familiile și comunitățile lor (prieteni, vecini, colegi etc.), diseminând informații despre necesitatea consultării medicului și efectuării investigațiilor la sân. Aceasta subliniază importanța educației continue și a sprijinului comunitar în promovarea sănătății sânilor.

Obstacole în efectuarea investigațiilor

Studiul Asociației Credu a identificat mai multe obstacole care pot împiedica femeile să efectueze investigații regulate la sân:

  • Costul: 65.8%dintre respondenți au menționat costul ca fiind un obstacol în accesarea serviciilor de sănătate pentru sănătatea sânilor.
  • Frica: 25.2%dintre participanți au declarat că frica este un factor care îi descurajează să efectueze investigații la sân.
  • Lipsa de timp: 23.3%dintre femei au indicat lipsa de timp ca pe un obstacol în programarea pentru investigații.
  • Lipsa de informații: 21.8%dintre respondenți au menționat că nu au suficiente informații despre procedurile necesare.
  • Jenă: 12.8%dintre participanți au menționat jena ca fiind o barieră în discutarea problemelor de sănătate sânului.
  • Probleme de trai mai importante: 10.9%dintre respondenți au indicat că alte probleme de sănătate sau probleme financiare mai urgente sunt prioritare.
  • Lipsa de educație: 10%dintre participanți au menționat că lipsa de educație în privința sănătății sânilor îi împiedică să acorde atenția necesară.

Dr. Daciana Toma, medic de familie a menționat în cadrul conferinței de lansare : “E important sa alocăm timp pentru sănătatea noastră! Dacă faci investigațiile la timp, asta înseamnă că ai câștigat nu câteva zile, nu câteva luni, ci câțiva ani. De altfel, foarte puține dintre pacientele care se prezintă la cabinetul meu fac investigațiile la sân, deși declară că știu că este important. Dar concret, eu nu emit mai mult de 10 bilete de trimitere pe an, pentru că nu vor să le efectueze. E o mare diferență între ce știm și ceea ce facem.

Aceste obstacole subliniază necesitatea continuării eforturilor de educare și sensibilizare prin intermediul campaniei „Tu ai făcut investigațiile la sân anul acesta?”, pentru a depăși barierele și pentru a încuraja femeile să prioritizeze sănătatea sânilor lor.

Pentru mai multe informații și pentru a participa activ la campania „Tu ai făcut investigațiile la sân anul acesta?”, vă invităm să vizitați investigatii-san.ro.

Campania „Tu ai făcut investigațiile la sân anul acesta?” promovează testările regulate și consultațiile medicale.

Detalii și resurse pe site-ul investigatii-san.ro
Spotul campaniei și imagini ilustrând statisticile sunt disponibile aici:

Despre Asociația Credu

Asociația Credu este o organizație non-profit fondată pentru a promova sănătatea populației prin educație și conștientizare. De la înființarea sa, Asociația Credu a dezvoltat inițiative menite să îmbunătățească accesul oamenilor la informații esențiale și servicii de sănătate în România.

Campania “Tu ai efectuat investigațiile la sân anul acesta? se desfășoară cu sprijinul Eli Lilly, Lotus Med, Donna Medical Center, Asociația de Genetică și Medicină Personalizată și Synlab România.

Anexa

 Întrebări frecvente despre cancerul de sân puse de femei in cercetare

  1. De ce nu se asigură gratuitatea și periodicitatea investigațiilor medicale necesare? – 82%
  2. De ce nu sunt decontate testele genetice? – 34%
  3. Ce măsuri preventive pot fi adoptate pentru a preveni apariția acestei afecțiuni? – 58%

4.Când va fi implementat un program național de prevenție pentru cancerul de sân? – 35%

  1. În ce măsură influențează stilul de viață apariția cancerului de sân? – 38%
  2. Ce pot face pentru a preveni reapariția nodulilor mamari? – 19%
  3. De ce sunt investigațiile medicale atât de costisitoare? – 28%
  4. Nu doresc să pun întrebări, evit să mă gândesc la această afecțiune. – 18%
  5. Este necesară o diseminare amplă a informațiilor despre cancerul de sân în diverse locuri publice. – 32%
  6. Care sunt principalele cauze ale apariției cancerului de sân? – 39%
  7. Care sunt simptomele cele mai frecvente ale cancerului de sân? – 41%
  8. După ce am trecut prin această boală, nu mai am întrebări. – 5%
  9. Care este frecvența recomandată pentru efectuarea analizelor de depistare* – 19%
  10. Este important ca medicul să manifeste empatie față de pacient. – 11%
  11. Există posibilitatea de vindecare a cancerului de sân? – 22%
  12. Când consult medicul, este esențial să primesc explicații clare și accesibile. – 24%
  13. Ar trebui să mă îngrijoreze o mărire a sânului în perioada menopauzei? – 32%

Asociația Credu:

“Se remarcă un interes privind crescând privind accesul la investigațiile medicale, față de testele genetice, în ceea ce privește prevenția și educația în sănătate, necesitatea unui program național de prevenție, precum și importanța informării publice și a sprijinului comunitar.”

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Infinix lansează seria ZERO 40 cu capabilități video 4K ProStable pentru toate camerele

Publicat

pe

București, România – Infinix, un brand de tehnologie creat pentru consumatorii tineri, a prezentat cele mai noi modele din seria sa emblematică ZERO 40 – ZERO 40 5G și versiunea 4G. Aceste modele sunt singurele smartphone-uri din clasa lor echipate cu o cameră Ultra-Wide de 50MP, capabilă să înregistreze video până la 4K atât pe camera frontală, cât și pe cea din spate. De asemenea, aceste modele sunt primele care oferă conectivitate cu camerele GoPro, prin intermediul programului Works with GoPro. Combinând performanțele superioare ale camerei cu un design modern, noile smartphone-uri Infinix ZERO se poziționează ca alegere de top pentru un stil de viață modern inspirat de vlogging.

„Dezvoltarea camerei și a funcțiilor perfecte pentru vlogging este una dintre tendințele majore în dezvoltarea smartphone-urilor de astăzi. Având în vedere acest lucru, am creat un smartphone emblematic prevăzut cu înregistrare video frontală și spate 4K 60FPS ProStable. Scopul nostru este de a duce înregistrarea video pe smartphone la o calitate de nivel profesional, permițând tuturor să devină cineastul propriei vieți”, a declarat Weiqi Nie, director de produs la Infinix.

Seria Infinix ZERO 40 redefinește standardele în tehnologie, fiind echipată cu camere ultra-wide de 50MP atât pe față, cât și pe spate, și o cameră principală de 108MP cu stabilizare optică (OIS), susținută de capabilitățile video avansate ProStable. În premieră, Infinix colaborează cu GoPro prin programul Works with GoPro, deschizând noi orizonturi pentru pasionații de aventură.

Seria ZERO 40 impresionează și prin opțiunile sale de culori vibrante, fiecare model având o nuanță distinctă. În colaborare cu WGSN, liderul global în prognoza tendințelor, au fost dezvoltate trei culori în vogă: Violet Garden, Blossom Glow și Misty Aqua.

Cu un ecran AMOLED curbat 3D și un procesor de top în segmentul său, seria ZERO 40 oferă până la 24 GB de RAM, suport pentru încărcare rapidă de 45W Super Charge și rulează Android 16, beneficiind de 3 ani de actualizări de securitate.

Pe partea de inteligență artificială, dispozitivul integrează instrumente avansate pentru editare foto și video, un asistent vocal și multe alte funcții inovatoare.

Capabilități video ProStable pentru vloggeri

Seria Infinix ZERO 40 ridică experiența de vlogging la un nou nivel prin performanțe superioare ale camerei, suport extins pentru IA și conectivitate cu GoPro, permițând utilizatorilor să filmeze, editeze și partajeze conținutul fără efort. Modelul ZERO 40 5G se remarcă prin camera frontală impresionantă de 50MP, capabilă să filmeze în Ultra-HD 4K la 60FPS. Camera principală de pe spate oferă claritate 4K, alături de un senzor de 108MP cu stabilizare optică (OIS) pentru captarea detaliilor fine. De asemenea, dispune de un obiectiv ultra-wide de 120°, cu senzor de 50MP, marcând pentru prima dată utilizarea de către Infinix a unui obiectiv ultra-wide de 50MP. Datorită capabilităților video ProStable, se asigură o captare stabilă a imaginilor, atât pentru fotografii, cât și pentru videoclipuri. Indiferent dacă este vorba de selfie-uri sau înregistrări video, sistemul PDAF (Phase Detection AutoFocus) garantează conținut clar și de înaltă calitate de fiecare dată. În timpul filmării, trei microfoane ale modelului ZERO 40 5G capturează sunetul direcțional cu precizie și reduc eficient zgomotul, oferind o experiență sonoră stereo captivantă.

Modul Vlog face crearea de video simplă și plăcută. Utilizatorii pot crea instantaneu un vlog prin simpla apăsare a unui buton și urmărirea instrucțiunilor. Atunci când lucrează cu mai multe materiale, aceștia pot alege din șabloanele din album, iar seria ZERO 40 va detecta automat cele mai bune momente, creând un vlog excepțional cu o singură atingere. Funcția de partajare cu un singur clic permite utilizatorilor să posteze rapid vlogurile finalizate pe platformele sociale, asigurând o partajare cât mai ușoară a experiențelor de viață.

În plus, integrarea telefonului cu GoPro asigură o operare simplă și o conectivitate fluidă cu dispozitivele GoPro. Seria Infinix ZERO 40 oferă un mod GoPro care permite utilizatorilor să regleze direct parametrii dispozitivului GoPro. Telefonul poate servi drept monitor, permițând observarea și ajustarea în timp real a materialului filmat cu GoPro.

Seria Infinix ZERO 40 excelează și în fotografia creativă, oferind moduri presetate pentru expuneri lungi care încurajează realizarea unor cadre artistice. Noua soluție RAW HDR a seriei, susținută de IA, îmbunătățește culorile și păstrează detaliile chiar și în condiții de iluminare din spate. Funcția Zoom Flashlight permite ajustarea intensității blițului pentru a obține detalii precise în condiții de lumină scăzută. Modul Super Night capturează scene nocturne vii, restaurând atât lumina, cât și umbrele. În plus, modelul ZERO 40 5G dispune de funcții de portret cu bokeh și spot, care evidențiază subiectul în timp ce estompează delicat fundalul, creând un efect cinematografic.

Design modern pentru generația tânără

Ca vârf de gamă al brandului Infinix, seria ZERO 40 este concepută pentru a conduce tendințele de stil. În parteneriat cu WGSN, autoritatea globală în prognoza tendințelor, Infinix a creat trei culori inovatoare pentru 2025: Violet Garden, Blossom Glow și Misty Aqua. Violet Garden, vedeta modelului ZERO 40 5G, se remarcă printr-un finisaj mat catifelat, în timp ce Blossom Glow și Misty Aqua impresionează cu o textură Rock Sand.

Designul panoului din spate al seriei ZERO 40 urmează tema „Storyline”. Utilizând un limbaj de design bazat pe linii separate, acest model creează expresii texturale distincte în cadrul aceleași nuanțe, oferind un efect vizual stratificat. Această estetică simbolizează bogăția vieții și a emoțiilor captate de seria ZERO. Designul camerei din spate este evidențiat de un inel circular poziționat central și de o estetică simetrică, care oferă un aspect echilibrat și premium. Acest efect este amplificat de Curved Cloud Step Ring, ce adaugă un aspect continuu și sofisticat.

Filozofia de design orientată spre tendințe se extinde și la corpul ușor al dispozitivului și la detaliile curburilor. Modelul ZERO 40 5G cântărește doar 195g, iar versiunea 4G este și mai ușoară, la 180g. ZERO 40 5G are o grosime de doar 7,9mm, iar versiunea 4G măsoară 7,7mm. Ecranul lor Ultra Slim 3D Curved, cu o curbură de 55° optimizată, asigură o prindere confortabilă și o experiență tactilă perfectă, oferind totodată o imersiune sporită datorită curburii subtile a ecranului.

Performanță îmbunătățită pentru un stil de viață dinamic

Display-ul de 6,78 inch al modelului de vârf ZERO 40 5G impresionează cu o rată de refresh de 144Hz, oferind o experiență de vizualizare captivantă pentru orice tip de conținut. Modelul ZERO 40 dispune de o rată de refresh de 120Hz. Cu o rată de răspuns tactil instantanee de 1500Hz, seria ZERO 40 oferă un control precis și feedback imediat, îmbunătățind performanțele în gaming. Ecranul AMOLED pe 10 biți acoperă 100% din gama de culori DCI-P3 și este calibrat pentru o acuratețe excepțională a culorilor. Cu o luminozitate maximă de 1300 niți, un raport de contrast de 10.000.000:1 și un mod de luminozitate înaltă, ecranul asigură claritate excelentă chiar și în lumina directă a soarelui. În plus, include un mod de protecție a ochilor (certificat TUV Rheinland) pentru a reduce oboseala vizuală în cazul utilizării prelungite. Ecranul este protejat de Corning® Gorilla® Glass, garantând durabilitate și rezistență la zgârieturi.

Seria ZERO 40 este echipată cu chipseturi avansate pentru o experiență fluidă. Modelul ZERO 40 5G este dotat cu procesorul D8200 Ultimate 5G, suportând până la 512GB de stocare și 24GB de RAM. Versiunea ZERO 40 4G include cel mai recent procesor G100, oferind până la 512GB de stocare și 16GB de RAM. Bateria de 5000mAh, cu încărcare rapidă de 45W, atinge 60% în doar 25 de minute, iar ZERO 40 5G suportă și încărcare rapidă wireless de 20W. Tehnologia Extreme-Temp de la Infinix permite încărcarea la 2,5W chiar și la temperaturi de până la -20°C, făcând seria ZERO 40 ideală pentru medii de iarnă.

Seria ZERO 40 include și îmbunătățiri pentru gaming și divertisment, precum și o navigație mai precisă. Super WiFi oferă conectivitate stabilă în timpul jocurilor, apelurilor video sau întâlnirilor online. Cu o mai bună penetrare a pereților și anti-interferențe, te bucuri de o experiență de rețea mai rapidă și stabilă. Funcționalitatea îmbunătățită pentru poziționare și navigare transformă călătoriile într-o experiență mai precisă și confortabilă.

Un stil de viață inteligent începe cu ZERO 40

Fiind unul dintre primele smartphone-uri care integrează Google Gemini, seria ZERO 40 introduce un asistent IA care oferă funcții puternice, precum scrierea de scenarii, traducerea, căutarea și sumarizarea. Capacitățile IA ale seriei ZERO 40 îmbunătățesc funcționalitatea și experiența utilizatorului în viața de zi cu zi. Fundalurile generate de IA adaugă o notă de personalizare, iar reducerea zgomotului audio asigură apeluri clare. JBL Joint Tuning optimizează sunetul pentru o experiență audio imersivă. Funcția AOD (Always On Display) afișează în mod convenabil ora, vremea și alte informații esențiale atunci când telefonul este la încărcat, fără a necesita interacțiuni directe. În plus, telecomanda IR permite gestionarea ușoară a electrocasnicelor inteligente prin aplicația Welife, iar portofelul NFC stochează în siguranță toate cardurile, eliminând nevoia de a le purta fizic.

Seria ZERO 40 va putea rula Android 16, permițând utilizatorilor să beneficieze de cele mai recente funcții și îmbunătățiri ale interfeței aduse de cea mai nouă versiune Android, păstrând telefonul actualizat pe termen lung. Seria ZERO 40 oferă până la 3 ani de actualizări de securitate, asigurând protecția datelor utilizatorilor.

Disponibilitate

Infinix ZERO 40 va fi disponibil prin partenerii locali, începând cu data de 28 octombrie 2024.

Infinix Mobility, fondat în 2013, este un brand de tehnologie în creștere rapidă, care proiectează, produce și vinde dispozitive inteligente Infinix în întreaga lume. Sunt dispozitive inteligente în trend, puternice și accesibile, care oferă utilizatorilor din întreaga lume acces la cea mai recentă tehnologie. Mai multe informații la: https://infinixstore.eu/   

Citeste in continuare

Uncategorized

SGS a ocupat un loc fruntaș în clasamentul TIME al celor mai bune companii din lume

Publicat

pe

Suntem încântați să anunțăm că SGS a fost inclusă în clasamentul anual TIME al celor mai bune companii din lume.

După ce, la începutul acestui an, TIME ne-a clasat pe locul 6 în topul celor mai sustenabile companii la nivel global, suntem mândri să deținem începând de acum și prima poziție în rândul companiilor de testare, inspecție și certificare (TIC) în această listă prestigioasă.

Recunoașterea de mai sus are la bază trei factori cheie: satisfacția angajaților, creșterea veniturilor și transparența în domeniul sustenabilității (ESG). Mulțumim întregii noastre echipe și tuturor partenerilor care contribuie la succesul nostru.

Despre SGS

SGS este cea mai importantă companie de testare, inspecție și certificare din lume – recunoscută la nivel mondial drept referință în domeniul sustenabilității, calității și integrității. Cei 99.600 de angajați ai SGS operează o rețea de 2.600 de birouri și laboratoare răspândite în întreaga lume.

Citeste in continuare

Uncategorized

Ce așteaptă românii de la bănci: rate corecte, empatie și transparență

Publicat

pe

9 octombrie, București. În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori.  Pe de altă parte, consumatorii trebuie să se adapteze la digitalizare și să-și ferească propriile conturi de frauda bancară. În viitorul apropiat, tot ce poate face clientul singur în relație cu banca va deveni digital. Această independență a consumatorilor în relație cu accesarea produselor și serviciilor financiare vine cu riscul fraudelor bancare. Care sunt recomandările și strategia pe care instituțiile financiare le folosesc în lupta cu fraudele sunt printre temele discutate în podcastul găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

În al 9-lea episod din #PodcasturileCSALB sunt invitațiEleni Skoura, vicepreședinte ING România  șiMihai Tănăsescu, conciliator CSALB și avocat, într-o discuție moderată deIrina Chițu, manager Finzoom.ro și analist financiar.

| PODCAST CSALB |

https://youtube.com/watch?v=2A1FSJFqQOA%3Fsi%3D-zK8NK3On5TDXvsa

Este al 4-lea an când în interviurile CSALB participă top managementul sistemului bancar și experți din domeniul juridic. Anul acesta și jurnaliști reputați din domeniul economic sunt invitați să dezbată principalele subiecte din banking, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). Analizăm noutățile și impactul lor în piața financiar-bancară, precum și relația consumatorilor cu instituțiile de credit într-un context socio-economic volatil și imprevizibil.

 „Ce așteaptă oamenii de la bănci în vremuri nesigure, când avem un război lângă România și multe provocări macroeconomice, este să aibă practici responsabile, să fie transparente și să ofere empatie. De aceea, băncile care arată simplitate în comunicare și respect față de consumatori vor avea de câștigat. Acest mediu volatil în care trăim de 10-15 ani nu este ceva nou. În fiecare an spunem că anul precedent a fost un an foarte rău și de fiecare dată se întâmplă ceva mai rău decât anticipam.

În ciuda greutăților, oamenii nu au intenții rele, nu vor să ia un împrumut și să nu-l mai ramburseze. În schimb, își doresc să primească rate corecte. Noi, băncile, niciodată nu vrem să acordăm un împrumut și apoi să le luăm casa celor care nu plătesc. Nu suntem o agenție imobiliară și chiar vrem ca oamenii să prospere! Era o vorbă care spunea că nimeni nu vrea mai mult decât bancherul tău să fii prosper. Pentru că și el are de câștigat din asta: când ai bani, poți să-ți rambursezi împrumutul sau să economisești.  

Acum ne aflăm într-o perioadă de tranziție la lumea digitală. Relațiile cu banca vor rămâne fizice acolo unde contează interacțiunea umană, dar ceea ce clientul poate face singur, va deveni digital. Faptul că un client are opțiunea de a-și alege și administra singur produsele și serviciile bancare îl face să fie responsabil și încrezător. Noi am schimbat toate procesele și le-am făcut asistate digital pentru ca noua tehnologie să ajungă, cu ajutorul personalului nostru, și la cei care nu sunt nativ-digitali. Și pentru bancheri este mai simplu, iar oamenii nu mai trebuie să facă un drum în plus până la bancă.

Digitalizarea vine și cu riscul fraudelor. Colegii din divizia noastră de luptă cu frauda sunt profesioniști foarte buni, iar acești oameni parcă nu dorm! Lucrează non-stop! Am lansat geolocalizarea clienților prin platforma noastră de internet banking, nu în scopuri comerciale ca să facem reclamă magazinelor din mall-ul în care se află un client al băncii. Ci pentru a ne alerta dacă în numele clientului se fac tranzacții din alte țări, iar el apare localizat în București. Ceea ce consumatorii noștri trebuie să rețină este că banca nu le trimite niciodată linkuri pe care să le acceseze și nici nu le cere date personale.

„În ultimii doi ani am văzut cum au crescut ratele dobânzilor și, de asemenea, ratele lunare. Cum au depășit consumatorii situația și cum ați folosit ajutorul oferit de CSALB?

 „Aș îndrăzni să spun că în 99% dintre cazurile întâmpinate de clienții noștri, am găsit soluții: fie am schimbat datele de rambursare ale creditelor, am făcut restructurări, orice a fost necesar. Da, ratele au crescut! Da, inflația a fost foarte mare! Din fericire piața bancară din România nu are probleme structurale, iar consumatorii sunt mult mai educați. Ei obțin credite în moneda în care își iau salariul, știu când să ia un împrumut cu dobândă fixă sau dacă trebuie să își renegocieze creditele.

Prezența CSALB este foarte importantă pentru piața bancară. Ne-a făcut, uneori, să luminăm colțurile pe care nu le vedeam. Ne-a oferit o nouă perspectivă! Personal, mă simt mândră ca profesionist bancar să lucrez pentru o piață care are acest Centru, care oferă acest tip de servicii consumatorilor. La început, un consumator ne întreba dacă CSALB este „ca o terapie de cuplu”. Când CSALB s-a înființat în 2015 am simțit că trecem la nivelul următor și că devenim un pic vest-europeni. Pot să spun, nouă ani mai târziu, că a adus mult echilibru în relația consumator-bancă pentru că este acel ochi obiectiv de care aveam nevoie. Atunci când suntem într-un impas sau nu putem găsi un acord, încurajăm clienții să se adreseze CSALB. Conciliatorii sunt profesioniști cu foarte multă experiență, cererea se poate face online și este genial că serviciul CSALB este gratuit pentru persoanele fizice și la costuri foarte mici pentru firme. ”

Acum 15 ani îți era frică să vorbești cu banca după ce luai creditul. Banca era percepută ca un executor judecătoresc, care lua banii de la tine când și cum voia. Acum lucrurile s-au schimbat mult. Cred că banca este văzută de consumator mai mult ca un partener. La CSALB vin tot felul de oameni, de la intelectuali, la muncitori sau de la oameni de afaceri, la angajați. Așa cum ne adaptăm noi în funcție de omul din fața noastră, așa au început și băncile să o facă. Recent am observat că unii oameni, înainte de a obține un credit, își pun întrebarea: „Cum ar reacționa banca dacă i-aș solicita soluționarea amiabilă a unei probleme?” Acești oameni consultă statisticile, caută să afle care bănci sunt mai flexibile în negocierile din cadrul CSALB. Aceasta a devenit pentru unii consumatori criteriul pentru care aleg o bancă sau alta când solicită un împrumut.

Nouă, ca națiune, ca popor latin, ne place să contestăm. Oamenii vor să meargă în instanță ca să li se dea dreptate. Partea bună este că un consumator poate veni la CSALB înainte de a avea cu banca un litigiu în instanță, în timpul unui litigiu în instanță sau după o decizie a instanței. Recomand să aleagă primele două momente, pentru ca șansele lui în negocierea cu banca să crească.”   

***

  Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Citeste in continuare

Trending