Connect with us

Stiri economice

Interviu cu Sorin Ghisoi, pilotul primei masini electrice de curse din Romania

Publicat

pe

Prima masina electrica de curse din Romania se pregateste pentru un nou an de performanta alaturi de echipa Kaufland e-Rally Team

Acum, la inceput de an, tragem linie la ce am facut in 2019 si ne pregatim pentru un 2020, sa speram, mult mai bun, macar in ceea ce priveste automobilismul sportiv. Il intervievam astazi pe pilotul Sorin Ghisoi, cunoscut in lumea motorsportului in special pentru rezultate foarte bune la competitiile de Viteza in Coasta din Romania. Incepand din 2018 este si pilotul oficial al echipei Kaufland e-Rally Team, aducand in lumea automobilismului sportiv (si nu numai) prima masina electrica de curse din Romania.

Haide sa recapitulam pe scurt cum a pornit ideea unei masini electrice in sportul romanesc. Care au fost provocarile, greutatile dar si satisfactiile, dar mai ales care sunt asteptarile si pasii urmatori cu aceasta masina si cu acest proiect.

 Sorin Ghisoi: Ideea a pornit de la fiul meu, Matei, care m-a intrebat intr-o zi cum va arata masina viitorului, masina pe care o sa o conduca el cand se va face mare si cand o sa devina pilot ca tatal lui. Atunci a venit, fara sa ma gandesc prea mult, ideea ca masina viitorului va fi neaparat una electrica. Traimi vremuri in care sustenabilitatea devine tot mai importanta, iar noi, tot mai constienti de ea.

 De la idee pana la actiune nu e un drum simplu. Cum ai reusit sa transformi un vis in realitate?

Sorin Ghisoi: In primul rand am impartasit ce gandeam cu prietenii mei, mai precis cu colegii mei de la Cox e-Motorsport, am facut un plan, ideea a inceput sa prinda contur, ca unde-s doi puterea creste, ba chiar trei, ca l-am cooptat si pe Marc Areny cu echipa lui de la Ev Romania. Si cu proiectul frumos impachetat ne-am dus la Kaufland Romania care, spre surprinderea noastra, a parut interesat inca de la prima intalnire. Ei oricum incurajeaza si sustin sustenabilitatea si implementasera deja, impreuna cu Renovatio Group, statii de alimentare pentru masini electrice in parcarile lor. Deci ideea noastra s-a potrivit ca o manusa cumva cu ideologia lor si cu planurile lor de viitor. Nici nu imi venea sa cred ca intr-un timp asa de scurt chiar reusim sa facem proiectul Kaufland e-Rally Team.

V-a iesit din prima conversia masinii? Sau este un proces complicat care presupune multe incercari, costuri si rabdare?

Sorin Ghisoi: Evident ca pana sa ajungem la performanta testam, incercam, modificam, reglam etc. Mai ales emotional si financiar e greu. Sa tinem cont ca aceasta masina este un prototip, si ca orice prototip e nevoie de un proces indelungat de perfectare, de multe incercari. A fost cu mult ups&downs, stii tu, deal-vale-deal-vale… Multe sperante si multe dezamagiri. Dar important este ca am fost o echipa si ne-am sustinut reciproc unii pe altii, cu rabadre si incredere.

Intr-un final ati participat la cateva competitii sportive. Au fost incidente neplacute in cadrul evenimentelor?

Sorin Ghisoi: Am participat chiar la 12 etape de viteza in coasta si super rally, fara niciun abandon, iar asta chiar este un rezultat bun. Si sunt recunoscator ca m-a ferit ghinionul si nu am avut parte de niciun incident tragic pe traseu.

In 2018 am participat ca deschizator de drum in campionatele de viteza in coasta si super rally, insa in 2019 am concurat chiar la Clasa Electrica, pe care a introdus-o FRAS (Federatia Romana de Automobilism Sportiv) si la care am fost singurii in cadrul careia am concurat.

Adica nu aveti rivali in automobilismul sportiv?

Sorin Ghisoi: Cam asa. Deocamdata. Dar sunt convins ca in curand (poate chiar anul acesta) vor mai fi si alte masini electrice de curse care sa participe la evenimente de motorsport.

Care sunt perspectivele pentru anul 2020? Cu ce ne mai surprindeti si anul acesta?

Pregatim participarea la Campionatele de Viteza in Coasta si Super Rally, planuim sa participam tot la 12 etape. Mai bibilim un pic masinile Kaufland e-Rally Team si asta va fi surpriza. Nu va zic daca participam cu una, doua sau poate chiar mai multe. Insa ce pot sa va spun este ca toate sunt electrice si continuam sa sustinem, prin tot ce facem, prin toate actiunile noastre, sustenabilitatea si performanta. Restul, daca e surpriza, sa ramana surpriza:)

Va tinem pumnii si va dorim ca in 2020 sa adunati cel putin inca 12 trofee cu performantele voastre la Clasa Electrica!

Sorin Ghisoi: Asa sa fie! Va multumesc si in numele colegilor mei de la Kaufland e-Rally Team, Cox e-Motorsport, Ev Romania si HTag PR. Consider ca unul dintre ingredientele reusitelor noastre de pana acum este faptul ca suntem uniti, creativi si orientati catre solutii si inovatie. Iar cand ne impotmolim, ne ridicam unii pe altii. Sper ca anul acesta sa pastram cat de cat macar la fel se sus stacheta cu care v-ati obisnuit.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

IOHANNIS, EXECUTAT SILIT DE ANAF. INSPECTORII I-AU LUAT CHEILE CASEI DIN CENTRUL SIBIULUI

Publicat

pe

Fostul președinte Klaus Iohannis a fost executat sili de către cei de la ANAF Sibiu, după nenumăratele ori când acesta a refuzat dialogul cu Fiscul. Iohannis a fost obligat să predea cheile casei din centrul Sibiului pe care a ocupat-o nelegal din 1999 până în 2015.

Klaus Iohannis a fost obligat să predea cheile casei din centrul Sibiului pe care a ocupat-o nelegal din 1999 până în 2015.

Practic, ANAF l-a executat silit pe fostul președinte al României.

ANAF a executat silit casa din Sibiu a fostului președinte al României, Klaus Iohannis, potrivit unor informații din presă.

Vestea vine la câteva săptămâni după ce soții Iohannis au fost notificați de Agenția Națională de Administrare Fiscală să elibereze imobilul și să plătească un milion de euro.

A pierdut casa după ce justiția a anulat certificatul de moștenitor

Fostul șef de stat a pierdut oficial casa după ce justiția a anulat certificatul de moștenitor pe baza căruia imobilul din Sibiu a fost dobândit de femeia de la care Iohannis a achiziționat-o.

Potrivit unor surse, miercuri, 2 octombrie 2025, Klaus Iohannis a fost pus în situația jenantă de a se trezi pe cap cu inspectorii ANAF care i-au solicitat să predea cheile imobilului din strada Nicolae Bălcescu.

Autoritățile fiscale au considerat că fostul președinte refuză să predea casa, după ce acesta nu a dat curs notificărilor prin care i se cerea să cedeze cheile.

Klaus Iohannis nu scapă, însă, de probleme. Fostul președinte trebuie să mai achite aproximativ un milion de euro către ANAF, sumă reprezentând contravaloarea lipsei de folosință în perioada 1999 – 2015 (plus dobânzi și penalități). În această perioadă, casa lui Iohannis a fost închiriată către o bancă.

 

Citeste in continuare

Evenimente

ȘEFUL ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI LE DĂ CEA MAI PROASTĂ VESTE BUCUREȘTENILOR: ”LA IARNĂ, NE VOM ÎNCĂLZI DIN MILA DOMNULUI!” NICUȘOR DAN, ACUZAT CĂ A LĂSAT ÎN URMĂ UN DEZASTRU

Publicat

pe

Capitala ar putea intra în colaps energetic la iarnă. Sunt acuzații extrem de grave la adresa lui Nicușor Dan, după 5 ani de mandat ca primar al Capitalei, timp în care sistemul de termoficare nu ar fi fost modernizat, iar țevile ar putea ceda în orice moment. Bucureștenii riscă să rămână în această iarnă fără căldură în locuințe, a declarat în exclusivitate, la Realitatea Plus, Radu Opaina, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din România și fost director al RADET, în prezent Termoenergetica.

Radu Opaina trage un semnal de alarmă dur privind starea sistemului de termoficare din București și marile orașe ale țării. Într-o declarație recentă, acesta a criticat lipsa de acțiune a autorităților locale și centrale, subliniind că „practic nu s-a făcut aproape nimic din ceea ce trebuia să se facă, astfel încât oamenii să nu mai aibă probleme cu apa caldă și căldura.”

Opaina: „Se va trăi la bloc din noroc, din mila Domnului”

Potrivit lui  Opiana, vara anului 2025 a adus un număr record de blocuri fără apă caldă în București, mai multe decât în anii precedenți. „Situația este dezastruoasă, se va trăi la bloc din noroc, din mila Domnului, să fie o iarnă blândă și să nu crape țevile în jurul blocului. Suntem la mila și la mâna politicului să primim căldură — este incredibil pentru anul 2025, dar adevărat.”

Președintele asociațiilor de localtari acuză sistemul politic care a gestionat administrațiile locale de incompetență și lipsă de viziune. „Dacă ne uităm peste tot în marile orașe, sistemele de termoficare ar trebui să fie noi: banii s-au cheltuit, dar apă caldă și căldură ioc. Am ajuns, cum se spune la români, să primim ceva și prost, și scump.”

Facturi în creștere, fără justificare

În plus, expertul atrage atenția asupra creșterii nejustificate a facturilor: „Facturile cresc fără justificare economică și reală, în funcție de consum, pentru că totul a fost lăsat la voia întâmplării, iar populația, ajunsă în al doisprezecelea ceas, nu prea are ce să facă.”

 

Citeste in continuare

Evenimente

Bolojan ar vrea listarea pe bursă a CEC și Aeroporturi București

Publicat

pe

Premierul Ilie Bolojan a vorbit vineri despre o posibilă listare pe bursă a unor pachete minoritare ale unor companii de stat precum CEC sau Compania Națională Aeroporturi București.

“Un element important este cel al piețelor financiare și e nevoie să mobilizăm resurse pe piețele financiare din România.

Avem rezerve importante care pot fi valorificate dacă vom lista la bursă pachete minoritare ale unor companii publice care și astăzi sunt listate, fără să ne pierdem controlul asupra acestor companii sau să listăm la bursă companii care astăzi nu sunt listate, CEC-ul, de exemplu, Aeroportul Otopeni”, a declarat Ilie Bolojan, într-o conferință de presă organizată la 100 de zile de la preluarea guvernării.

Șeful Executivului a explicat că o astfel de listare oferă “o mai bună gestionare a acestor companii, vom revigora bursa, vom folosi mai bine banii pe care îi avem în fondurile de pensii, vom îmbunătăți transparența acestor companii și, cu siguranță, având și un acționar privat, vor fi mai bine administrate, vom avea servicii mai bune și profituri mai bune”.

“E o zonă pe care n-am exploatat-o suficient și trebuie să o declanșăm în perioada imediat următoare”, a adăugat Ilie Bolojan. 

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE