Asigurari
Studiu Microsoft: Mai bine de jumătate dintre companiile din Europa Centrală și de Est nu au o strategie complexă de securitate cibernetică
Raportul Microsoft evidențiază provocările și oprtunitățile pe care le-au întâlnit companiile din regiune, inclusiv din România, în ceea ce privește securitatea cibernetică, pe măsură ce se adaptau la “noua realitate” și la mediul de lucru hibrid
Organizațiile din Europa Centrală și de Est nu sunt pe deplin pregătite pentru a face față actualului context în ceea ce privește securitatea cibernetică, arată un nou raport Microsoft. În plus, potrivit acestui studiu, companiile din România (care au luat parte la cercetare) se situează sub media europeană, în ceea ce privește cele mai multe dintre componentele de securitate cibernetică analizate.
Astfel, raportul arată că mai bine de jumătate (58%) dintre companiile din regiune spun că în acest moment nu au o strategie complexă în ceea ce privește securitatea cibernetică. În România, doar 39,5% dintre companiile care au luat parte la cercetare au spus că au o strategie de securitate cibernetică completă; 6% dintre ele nu au o astfel de strategie, dar plănuiesc să conceapă una; iar 8% dintre acestea nu consideră că au nevoie de o strategie IT dedicată.
Studiul citat a fost realizat de compania IDC, la comanda Microsoft, la nivelul companiilor mici, mijlocii și mari din 6 țări din regiunea Europei Centrale și de Est și a analizat strategiile de securitate cibernetică ale acestora. Rezultatele arată că acestea sunt mai preocupate decât în trecut de aspectele care țin de securitatea cibernetică, multe dintre companii spunând că tranziția la munca de la distanță a crescut șanșele de apariție a potențialelor vulnerabilități: 79% dintre respondenții din regiune au indicat faptul că securizarea accesului la resursele organizaționale, de la domiciliu sau din alte locații, reprezintă principala lor arie de interes, depășind tradiționala securizare a dispozitivelor (i.e. clasicul antivirus / antimalware).
În ceea ce privește rezultatele pe România, studiul arată că, din acest punct de vedere, securizarea accesului la resursele organizaționale, de la domiciliu sau din alte locații, este principala arie de interes pentru 61% dintre respondenți.
De asemenea, multe dintre companii sunt în continuare îngrijorate în legătură cu amenințări de tip ransomware, malware și cu tentativele de phising, motiv pentru care orice inițiativă de consolidare a securității cibernetice a companiilor și a activelor lor trebuie să fie aibă la bază o strategie complexă, care să faciliteze reacții rapide. Riscurile cu impact și vizibilitate imediată, cum sunt atacurile ransomware, sunt principala provocare întâmpinată de companiile din România (47,5% versus 38% media regională), în schimb pericolele potențiale sau pe termen mediu și lung cum ar fi procedurile învechite (15% RO vs aprox. 30% regiune), lipsa vizibilității în flotele de dispozitive (0,5% RO vs 8% regiune) sau lipsa de consistență în aplicarea reglementărilor interne atât remote cât și fizic (5,5% RO vs 25% regiune) nu par a fi o îngrijorare pentru companiile din țara noastră. Consistența acestor cifre scăzute precum și procentul mare de companii care declară că „nu au întâmpinat probleme de securitate cibernetică” în România (32,5% – cel mai mare din regiune) pot indica însă o vizibilitate și educație insuficientă în domeniu, ceea ce poate fi un risc major și generalizat.
“Companiile ar trebui să aibă o abordare de tip Zero Trust”, este de părere Andrey Savchuk, Head of Enterprise Security, Compliance & Identity, Microsoft CEE, adăugând: “Acest lucru presupune ca identitatea utilizatorilor să fie verificată constant și accesul acestora la resursele organizaționale să fie limitat strict la ceea ce are fiecare dintre ei nevoie”.
În contextul în care apar constant noi amenințări de securitate, iar atacurile cibernetice devin tot mai complexe, pe zi ce trece, 54% dintre respondenții, de la nivelul întregii regiuni, spun că au în plan să migreze infrastructurile lor în cloud în decurs de doi ani. Această schimbare este un semn bun pentru companiile care își propun să-și mențină o abordare proactivă, în timp ce soluțiile cloud le asigură un nivel superior de securitate și actualizări mai rapide ale sistemelor de securitate. Cifrele generate în România, în schimb, sunt în continuare îngrijorătoare – doar 20% dintre companii declară că vor defini sau actualiza o strategie de securitate (comparat cu 46% media regională) și doar 9% vor nominaliza o persoană sau echipă de securitate dedicată (comparat cu 26% în regiune).
Studiul a mai arătat, de asemenea, că a devenit mai important ca atât angajații, cât și profesioniștii din IT să aibă competențe care să răspundă cerințelor actuale, cu atât mai mult cu cât managerii din Europa se așteaptă ca doar 5% dintre angajați să revină permanent la birou.
În 2020, 54% dintre companiile din regiune au organizat training-uri de securitate pentru angajații lor, mai puțin de 30% dintre ele aveau un program de avertizare asupra amenințărilor cibernetice și 15% nu au derulat astfel de programe. În același timp, numai 46% dintre companiile din România (care au participat la studiu) au organizat training-uri de securitate pentru angajați și 40,5% dintre acestea aveau un program de avertizare asupra amenințărilor cibernetice, în timp ce 12,5% dintre ele au spus că nu au derulat astfel de programe. Cu toate acestea, acest lucru pare să se schimbe, în contextul în care companiile prioritizează programele de skilling, considerând că astfel își pot consolida și nivelul de securitate cibernetică. Astfel, cercetarea mai arată că 68% dintre companiile din Europa Centrală și de Est (care au luat parte la studiu) au în plan să desfășoare programe de training privind securitatea cibernetică pentru angajații lor în decursul următorilor doi ani, iar 56% dintre acestea își propun să crească nivelul de cunoștințe tehnice în domeniul IT ale angajaților lor. În ceea ce privește România, rezultatele cercetării au arătat că 57,5% dintre respondenți vor să desfășoare programe de training privind securitatea cibernetică pentru angajații lor și 28, 5% vor să crească nivelul de cunoștințe tehnice în domeniul IT din organizație. În același timp, 10,5% dintre companiile din România nu consideră că este necesar să își îmbunătățească nivelul de securitate cibernetică.
“Cel mai probabil, angajații nu își dau seama de faptul că, atunci când se conectează de acasă la sistemele organizaționale, acțiunile lor pot afecta întregul sistem de securitate al companiei respective”, susține Andrey Savchuk. “Utilizarea aceluiași set de instrumente și programe la nivelul întregii organizații, poate să creeze frustrare și să afecteze productivitatea angajaților, iar soluțiile eficiente de securitate cibernetică pot reduce presiunea resimțită de angajați”.
Pentru mai multe informații privind studiul, și pentru a-l descărca, vă rugăm să accesați următorul link: CEE cybersecurity landscape: keeping organizations secure in the new world of hybrid work – CEE Multi-Country News Center (microsoft.com)
Despre cercetare
Studiul “Microsoft 2020 Central and Eastern Europe IT Cloud Security” a fost realizat de compania IDC în perioada septembrie – noiembrie 2020, având ca respondenți lideri de afaceri, profesioniști din domeniul IT și al securității cibernetice, care activează în 1.500 de organizații din 6 țări din regiunea Europei Centrale și de Est: Rusia, Polonia, Cehia, Grecia, Ungaria și România.
Asigurari
Servicii Funerare Non-Stop în Craiova și Județul Dolj – Sprijin Profesional în Momente Dificile

În momentele dificile ale pierderii unei persoane dragi, este esențial să aveți alături o echipă de profesioniști care să vă ofere sprijinul necesar. Serviciile funerare non-stop din Craiova și județul Dolj sunt concepute pentru a vă ajuta să treceți cu demnitate și respect prin aceste clipe grele.
Asistență Funerară 24/7
Indiferent de ora sau zi, echipele de servicii funerare din Craiova sunt disponibile non-stop pentru a vă oferi suportul necesar. Fie că este vorba despre preluarea decedatului, întocmirea documentelor sau organizarea ceremoniei, puteți conta pe promptitudinea și profesionalismul acestora.
Transport Funerar Național și Internațional
Dispunând de autospeciale moderne și autorizate, serviciile funerare asigură transportul decedatului atât pe plan național, cât și internațional. Echipele se ocupă de întocmirea actelor necesare repatrierii și colaborează cu autoritățile pentru un proces rapid și fără stres pentru familie.

Îmbălsămare și Toaletare Decedat
Specialiștii în servicii funerare se ocupă cu respect și profesionalism de îmbălsămarea și igienizarea decedatului, respectând toate normele sanitare și tradițiile religioase. Aceste proceduri sunt esențiale pentru păstrarea demnității persoanei dragi și pentru desfășurarea în condiții optime a ceremoniei funerare.
Sicrie și Accesorii Funerare
Oferind o gamă variată de sicrie din lemn masiv, MDF sau economice, disponibile în mai multe modele și culori, serviciile funerare pun la dispoziție și accesorii precum cruci, colivă, coroane și alte elemente esențiale pentru ceremonia de rămas-bun.
Acte Necesare pentru Înmormântare și Repatriere
Echipele de servicii funerare se ocupă de obținerea certificatelor de deces, adeverințelor de înhumare și a altor documente necesare pentru ca întreaga procesiune să decurgă fără probleme. Acest sprijin este esențial pentru a reduce povara administrativă în aceste momente dificile.
Pachete Funerare Personalizate
Pentru a răspunde nevoilor fiecărei familii, serviciile funerare oferă pachete adaptate, incluzând toate serviciile necesare la prețuri accesibile. Puteți opta pentru pachete economice, standard sau premium, în funcție de preferințele și bugetul dumneavoastră.
Parastas și Pomeni
Organizarea parastaselor și pomenilor este o componentă importantă a tradiției. Serviciile funerare oferă sprijin complet pentru aceste evenimente, inclusiv pregătirea meniurilor specifice, colivei și colacilor, conform tradițiilor religioase ortodoxe.
Servicii Funerare Decontate prin Ajutorul de Înmormântare
Pentru a ușura povara financiară, echipele de servicii funerare vă ajută să beneficiați de ajutorul de înmormântare oferit de Casa de Pensii, facilitând procesul de rambursare a cheltuielilor aferente serviciilor funerare.
Asigurari
Asigurarile de calatorie – Cand si de ce sunt necesare?

Calatoriile reprezinta unele dintre cele mai placute experiente din viata, fie ca vorbim despre vacante relaxante, excursii de aventura sau calatorii de afaceri. Insa, pentru a evita situatii neprevazute, este esential sa te gandesti la o asigurare de calatorie inainte de a pleca din tara. O astfel de polita iti ofera protectie financiara si sprijin in caz de accidente, imbolnaviri, pierderea bagajelor sau chiar anularea calatoriei. Dar cand este cu adevarat necesara o asigurare de calatorie si de ce nu ar trebui sa pleci fara ea? Vom explora aceste aspecte in randurile urmatoare.
Ce este o asigurare de calatorie?
O asigurare de calatorie este o polita special creata pentru a acoperi diverse situatii neprevazute care pot aparea in timpul unei calatorii. Aceasta poate include costuri medicale de urgenta, pierderea bagajelor, intarzieri ale zborurilor, accidente, anularea calatoriei si multe altele. Politele de asigurare de calatorie sunt oferite de numeroase companii si pot fi personalizate in functie de destinatie, durata calatoriei si activitatile planificate.
Daca vrei sa afli mai multe detalii despre importanta asigurarii de calatorie si ce trebuie sa stii inainte de a incheia o polita, poti consulta acest ghid extern pentru informatii suplimentare.
De ce este important sa ai o asigurare de calatorie?
Multi calatori considera ca o asigurare de calatorie este o cheltuiala inutila, insa realitatea este ca aceasta te poate scuti de costuri enorme in situatii neasteptate. Iata cateva motive esentiale pentru care o astfel de asigurare este indispensabila:
1. Costurile medicale in strainatate sunt foarte ridicate
Daca ai o urgenta medicala intr-o alta tara, costurile pot fi exorbitante. De exemplu, in Statele Unite, o simpla vizita la spital poate costa cateva mii de dolari, iar o interventie chirurgicala sau spitalizarea pot ajunge la zeci de mii. O asigurare de calatorie pentru rent a car otopeni care acopera cheltuielile medicale iti ofera siguranta financiara si acces la servicii medicale fara sa iti afecteze bugetul.
2. Pierderea bagajelor si a documentelor poate strica intreaga calatorie
Bagajele pierdute sau furate sunt un cosmar pentru orice calator. Daca ramai fara lucrurile esentiale in timpul calatoriei, costurile pentru inlocuirea acestora pot fi semnificative. O asigurare de calatorie iti poate oferi despagubiri pentru bunurile pierdute si poate acoperi cheltuielile pentru procurarea unor documente noi, cum ar fi pasaportul.
3. Anularea sau intreruperea calatoriei te poate costa scump
Sunt multe motive pentru care o calatorie poate fi anulata sau intrerupta: probleme de sanatate, situatii familiale urgente, restrictii neasteptate de calatorie sau chiar conditii meteo extreme. Fara o asigurare de calatorie, pierzi banii investiti in bilete de avion, cazare si alte rezervari. O polita de asigurare iti poate rambursa aceste cheltuieli in functie de conditiile stabilite.
4. Situatii de urgenta, inclusiv catastrofe naturale si evenimente neprevazute
Fenomene naturale precum cutremure, uragane sau eruptii vulcanice pot perturba calatoriile si pot impune costuri suplimentare neprevazute. De asemenea, evenimente sociale sau politice, cum ar fi protestele sau atacurile teroriste, pot pune in pericol siguranta calatorilor. O asigurare de calatorie bine aleasa iti poate oferi asistenta in astfel de situatii, inclusiv evacuare de urgenta.
Cand este necesara o asigurare de calatorie?
Asigurarea de calatorie este recomandata pentru toate tipurile de calatorii, dar este absolut esentiala in anumite situatii:
- Calatorii in tari cu costuri medicale ridicate – Daca destinatia ta este o tara in care serviciile medicale sunt scumpe, cum ar fi SUA, Canada sau Japonia, asigurarea de calatorie este obligatorie pentru a evita facturi medicale uriase.
- Vacante de lunga durata – Cu cat petreci mai mult timp in strainatate, cu atat creste riscul de accidente, probleme de sanatate sau pierderea bagajelor.
- Calatorii pentru sporturi extreme sau activitati periculoase – Daca planuiesti sa faci schi, scufundari, drumetii montane sau alte activitati cu risc crescut, este esential sa alegi o polita care acopera astfel de activitati.
- Calatorii de afaceri cu program fix – Daca ai zboruri sau intalniri importante, asigurarea te poate proteja impotriva intarzierilor, pierderii bagajelor sau altor probleme logistice.
- Calatorii in zone cu risc de instabilitate politica – Daca destinatia ta este afectata de tensiuni politice sau proteste, o polita care acopera evacuarea de urgenta este o necesitate.
Ce acopera o asigurare de calatorie?
Fiecare polita este diferita, dar in general, asigurarile de calatorie pot include:
✅ Asigurare medicala de urgenta – Acopera costurile consultatiilor medicale, spitalizarii si tratamentelor in caz de boala sau accident.
✅ Asigurare pentru bagaje pierdute, furate sau deteriorate – Ofera despagubiri pentru obiectele esentiale.
✅ Anularea sau intreruperea calatoriei – Iti recupereaza costurile daca trebuie sa anulezi calatoria din motive acoperite de polita.
✅ Acoperire pentru intarzieri ale zborurilor – Despagubiri pentru cazare si mese in cazul unor intarzieri prelungite.
✅ Asistenta de urgenta 24/7 – Serviciu de suport in caz de urgente medicale sau alte probleme grave.
Ce trebuie sa verifici inainte de a alege o asigurare de calatorie?
Pentru a avea o asigurare potrivita nevoilor tale, ia in considerare urmatoarele aspecte:
- Suma maxima de acoperire medicala – O polita buna ar trebui sa acopere costuri medicale de cel putin 50.000 – 100.000 de euro, mai ales pentru destinatii scumpe.
- Acoperirea activitatilor pe care le vei face – Daca planuiesti sporturi extreme, verifica daca polita include aceste activitati.
- Excluderile politei – Unele asigurari nu acopera afectiuni preexistente, accidente cauzate de consumul de alcool sau calatoriile in zone de conflict.
- Termeni si conditii pentru anularea calatoriei – Asigura-te ca intelegi clar situatiile in care poti solicita rambursarea cheltuielilor.
Concluzie
O asigurare de calatorie este o masura de precautie inteligenta, indiferent de destinatia sau durata calatoriei. Costul unei polite este mult mai mic comparativ cu cheltuielile pe care le-ai putea avea in caz de urgente medicale, pierderi de bagaje sau anulari neasteptate. Inainte de a pleca intr-o noua aventura, informeaza-te si alege o asigurare adecvata nevoilor tale.
Pentru cei care planuiesc calatorii cu masina, este la fel de important sa se asigure ca vehiculul este echipat corespunzator. Alegerea unor anvelope auto de calitate poate face diferenta intre o calatorie sigura si una plina de probleme.
Asigurari
Montaj Navigație Auto: Ghidul Către Călătorii Fără Griji

În era digitală, un sistem de navigație auto nu mai este doar un accesoriu opțional, ci o necesitate pentru orice șofer care își dorește călătorii fără stres și direcții precise. Deși mulți șoferi se bazează pe telefon pentru a urmări traseele, este destul de incomod să îți ții ochii pe drum și să mai arunci o privire la ecran. În plus, semnalul GPS al telefonului poate fi uneori slab, iar apelurile sau notificările pot întrerupe harta în momente esențiale.
Un sistem de navigație dedicat oferă o experiență de condus mai sigură și mai eficientă, oferind acces la hărți actualizate, trasee optimizate și avertizări de trafic în timp real, toate integrate perfect în consola mașinii. Modelele moderne sunt echipate cu funcții suplimentare, cum ar fi compatibilitatea cu Apple CarPlay și Android Auto, conectivitatea Bluetooth pentru apeluri hands-free și integrarea cu camera de marșarier. Astfel, nu doar că se beneficiază de un sistem de navigație performant, dar se îmbunătățește întreaga experiență la volan.
Beneficiile montării unei navigații auto
Un montaj navigație auto profesional aduce multiple avantaje, transformând fiecare călătorie într-o experiență mai plăcută. Unul dintre principalele beneficii este ghidarea precisă și actualizată. Spre deosebire de aplicațiile de pe telefon, o navigație dedicată utilizează hărți detaliate, disponibile offline, ceea ce înseamnă că se poate accesa mereu rutele și punctele de interes, indiferent de semnal.
Pe lângă orientarea ușoară, un astfel de sistem poate arăta limitele de viteză, radarele fixe și poate sugera trasee alternative în cazul ambuteiajelor. Astfel, se economisesc timp și combustibil, evitându-se blocajele rutiere și optimizându-se traseul.
Un alt avantaj major este integrarea cu alte sisteme ale mașinii. Multe modele permit conectarea la camera de marșarier, oferind un plus de siguranță la parcare. De asemenea, se pot controla muzica, apelurile și alte funcții direct din ecranul navigației, fără a distrage atenția de la condus.
Un sistem de navigație bine instalat se integrează perfect în bordul mașinii, oferind un look modern și elegant. Pentru mașinile mai vechi, acest sistem poate reprezenta un upgrade tehnologic semnificativ, aducând vehiculul la standardele actuale.
De ce să alegi ArtForCars pentru montajul navigației auto?
ArtForCars se specializează în montajul navigației auto pentru toate tipurile de vehicule, oferind soluții pentru unități dedicate sau sisteme universale. Echipa ArtForCars are o vastă experiență în instalarea și configurarea acestor sisteme, garantând o integrare perfectă și o funcționare optimă.
Tehnicienii sunt certificați și folosesc echipamente de ultimă generație pentru a asigura un montaj la cele mai înalte standarde. Toate lucrările sunt autorizate RAR, respectând normele de siguranță și fiabilitate.
Un alt avantaj este consultanța personalizată. Înainte de montaj, se discută despre nevoile și preferințele clientului, se prezintă opțiunile disponibile și se ajută la alegerea sistemului potrivit. Astfel, se asigură că nu vor exista compromisuri și că clientul va obține exact ce își dorește.
De asemenea, ArtForCars oferă servicii suplimentare care completează experiența de condus, cum ar fi instalarea unei camere de marșarier, senzori de parcare sau integrarea cu CarPlay/Android Auto.
Procesul de montaj la ArtForCars
Procesul începe cu o consultanță inițială, în care se stabilește tipul de navigație potrivit pentru mașină. După ce se alege sistemul, se programează o întâlnire la atelierul ArtForCars din București, Sector 3, unde echipa efectuează montajul cu atenție la detalii.
Instalarea durează de obicei câteva ore, în funcție de modelul mașinii și complexitatea sistemului. Echipa se asigură că totul funcționează perfect, de la conexiuni și integrarea cu comenzile volanului, până la testarea funcționalităților, precum Bluetooth, CarPlay sau camera de marșarier. La final, se oferă instrucțiuni pentru utilizarea corectă a sistemului și sfaturi pentru întreținerea acestuia.
Montajul unei navigații auto este o investiție excelentă pentru orice șofer care își dorește să îmbunătățească experiența la volan și să călătorească fără stres. Cu un astfel de sistem, șoferul va avea acces la trasee optime, informații în timp real despre trafic și funcții multimedia moderne, toate într-un singur dispozitiv.
Colaborând cu ArtForCars, se beneficiază de un montaj profesionist, realizat de experți, și de un sistem care se integrează perfect în mașina aleasă. Indiferent de modelul mașinii, ArtForCars are soluția ideală pentru fiecare client.
Pentru o experiență completă și un vehicul inteligent, se poate programa acum un montaj de navigație auto!
-
Companiiacum 2 zile
REVOLUȚIA REPARAȚIILOR DE ROBOȚI ASPIRATORI
-
Evenimenteacum 2 zile
RĂCIREA BRUSCĂ A VREMII A URCAT EXPLOZIV PREȚUL ENERGIEI ȘI GAZELOR. ROMÂNIA, A DOUA CEA MAI SCUMPĂ DIN UE
-
Uncategorizedacum 2 zile
Axis Communications: două zile de inovație și colaborare în industria de securitate alături de partenerii de tehnologie
-
Companiiacum 2 zile
Două echipaje RedLotus Sailing au urcat pe podiumul Bosphorus Cup. Ostwind, condus de Andrei Nicolescu, a ocupat locul I la categoria ORC C
-
Evenimenteacum o zi
Situație incredibilă la CFR Călători. Zeci de locomotive electrice ar putea rămâne în gări, din cauza datoriilor.
-
Companiiacum o zi
Transformă recenziile în clienți: cum recenziile de 5 stele îți cresc credibilitatea și vizibilitatea online
-
Evenimenteacum 2 zile
IRCC CREŞTE LA 6,06% | Realitatea Financiară
-
Evenimenteacum 2 zile
Nicușor Dan a retrimis în Parlament legea care propune scutirea de impozit pentru veniturile din criptomonede. Ce l-a nemulțumit pe președinte?