Connect with us

Stiri economice

Mai avem de așteptat până să circulăm cu noile trenuri de la Alstom. Ce se întâmplă cu fiecare dintre cele trei rame electrice existente

Publicat

pe

Trei dintre cele 37 de trenuri Alstom Coradia Stream care trebuie să ajungă în România sunt construite, dar va mai trece timp până când le vom vedea cu călători, pentru că mai sunt teste de făcut și multe autorizări de obținut. Trenul care a făcut scurt circuit la Făurei la final de 2023 a fost reparat și ar trebui să ajungă în câteva zile din nou acolo. Unde sunt celelalte două trenuri? Pe ce tronsoane va fi testat trenul care se află în țară?

Trenul Alstom Coradia StreamFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Trenul nr 1 face teste mai complexe în Cehia

Trenul 001 produs la Katowice, în Polonia, a ajuns în primele zile din 2024 la centrul de teste feroviare de la Velim (Cehia).

Velim este cel mai mare centru de teste feroviare din regiune, iar aici au fost testate și trenuri TGV.

Trenul nr 2 este în România de peste o lună, dar nu poate fi pus în circulație

Trenul cu numărul 002 este cel mai cunoscut, fiindcă este singurul tren Alstom Coradia Stream care a ajuns în țară – la început de decembrie – și s-a scris foarte mult despre el. În ultimele zile din 2023, la „inelul” de la Făurei, când s-au făcut primele teste dinamice s-a produs un scurt circuit la instalația de alimentare a motorului. Acest scurt circuit s-a produs când pantograful a fost ridicat și conectat la catenară.

Trenul NU a luat foc, însă, din cauză că a apărut această problemă au fost aduse componente din Polonia și trenul a fost dus la București, la depoul Alstom, pentru reparații și modificări. A fost un incident care a arătat de ce un tren nou trebuie testat intens și nu pus imediat în circulație.

Reparația a fost realizată de cei de la Alstom, iar peste câteva zile trenul ar trebui să fie trimis din nou la Făurei, unde testele vor dura probabil o săptămână, a spus pentru HotNews.ro, Ștefan Roșeanu, director al ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară).

La Făurei vor fi realizate și teste de viteză, de frânare și teste cu echipamentele de siguranță.

Trebuie spus că la trenurile noi sunt foarte multe elemente de testat, pentru a fi sigur că lucrurile merg bine. Incidentul de la final de 2023 duce mai departe în timp momentul în care noul tren va transporta pasageri CFR Călători. Un obiectiv anunțat în decembrie era finalul lunii ianuarie, dar iese din discuție și nici nu are rost să avansăm un nou termen, fiindcă nu se știe niciodată ce mai apare. Rămâne de văzut ce se va constata după testele făcute cu noul tren în rețeaua CFR.

Testele ajută producătorul să corecteze și unele elemente la capitolul asamblare în uzină, astfel că o serie de concluzii desprinse din testele dinamice cu aceste trei rame electrice ar putea duce la modificări în construcția celorlalte 34 de trenuri ce fac obiectul contractului.

Va mai dura și fiindcă acest tren va trebui să parcurgă 10.000 km în rețeaua CFR, iar o parte vor fi pe un tronson cu mai puține trenuri: Buzău – Făurei – Fetești, care permite și viteze de 120 km/h. Trenul va trebui testat și în zone montane, astfel că ar trebui să ajungă în nord-est, pe linia Suceava – Vatra Dornei – Ilva Mică.

Acest tren care se găsește în România de la început de decembrie 2023 nu este încă recepționat din punct de vedere tehnic, ci a fost doar livrat, dar, din cauză că nu are toate autorizările și nu a făcut încă teste pe rețeaua CFR, acest tren nu poate fi folosit pentru transportul de pasageri.

Trenul nr 3 face teste în Germania și va trebui dus la fabrica din Polonia

Trenul 003 este în teste în Germania, nu pe un circuit închis, ci pe rețeaua feroviară. Alstom a ales să testeze aceste trei trenuri simultan în locuri diferite pentru a obține cât mai repede toate autorizările necesare.

Atât trenul 001 (cel care este la teste în Cehia), cât și trenul 003 (care este în Germania) vor trebui – după ce termină perioada de testare și autorizare – să fie duse la fabrica Alstom din Polonia pentru a fi finisate (vopsit exterior, montare scaune la interior, etc). Niciunul dintre aceste două trenuri nu va ajunge în România mai repede de finalul verii 2024.

Aici trebuie spus însă că sunt întârzieri, fiindcă aceste teste care se fac acum ar fi trebuit să fie realizate în vara lui 2023, însă Alstom a avut mari întârzieri în producție, din cauza lipsei unor componente electronice.

Ștefan Roșeanu, director al ARF, a explicat că sunt întârzieri la livrare în contract și se vor aplica penalizări.

„Trenul care a ajuns în România a fost livrat, el este în continuare proprietatea Alstom, se află pe teritoriul țării, iar Alstom are obligația să ne informeze despre starea lui (…) Până în ziua când Alstom ne va comunica faptul că acest tren este apt de a fi recepționat, și deci când va avea și autorizațiile necesare, el este un produs cu întârziere la livrare. Toate cele 37 de trenuri sunt în întârziere, fiindcă aveam un calendar care începea în noiembrie 2023. Luna aceasta se fac două luni de la întârzierea acestui tren, iar în noiembrie ar fi trebuit să ni se livreze două trenuri, iar în luna decembrie trebuia să mai primim încă trei”, a explicat Ștefan Roșeanu.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Bolojan ar vrea listarea pe bursă a CEC și Aeroporturi București

Publicat

pe

Premierul Ilie Bolojan a vorbit vineri despre o posibilă listare pe bursă a unor pachete minoritare ale unor companii de stat precum CEC sau Compania Națională Aeroporturi București.

“Un element important este cel al piețelor financiare și e nevoie să mobilizăm resurse pe piețele financiare din România.

Avem rezerve importante care pot fi valorificate dacă vom lista la bursă pachete minoritare ale unor companii publice care și astăzi sunt listate, fără să ne pierdem controlul asupra acestor companii sau să listăm la bursă companii care astăzi nu sunt listate, CEC-ul, de exemplu, Aeroportul Otopeni”, a declarat Ilie Bolojan, într-o conferință de presă organizată la 100 de zile de la preluarea guvernării.

Șeful Executivului a explicat că o astfel de listare oferă “o mai bună gestionare a acestor companii, vom revigora bursa, vom folosi mai bine banii pe care îi avem în fondurile de pensii, vom îmbunătăți transparența acestor companii și, cu siguranță, având și un acționar privat, vor fi mai bine administrate, vom avea servicii mai bune și profituri mai bune”.

“E o zonă pe care n-am exploatat-o suficient și trebuie să o declanșăm în perioada imediat următoare”, a adăugat Ilie Bolojan. 

Citeste in continuare

Evenimente

CSA STEAUA, ÎNTRE REFORMĂ PROMISĂ ȘI DEZASTRU PERPETUAT: COLONELUL DANILOF, NOUL EXECUTANT AL MApN

Publicat

pe

Ministrul Apărării Ionuț Moșteanu a anunțat numirea colonelului Eduard Danilof la conducerea Clubului Sportiv al Armatei Steaua pentru următoarele șase luni, cu misiunea de a aduce „reorganizare, reformă și rezultate”. În realitate, asistăm la încă o rotire de cadre militare, o numire provizorie menită să mascheze haosul instituțional și prăbușirea unuia dintre cele mai importante branduri sportive ale României.

O numire de avarie

 

Danilof nu este un nume nou în peisajul militar, dar este complet lipsit de experiență managerială în sportul de performanță. Cariera sa în artilerie, misiunile din Irak și Afganistan sau administrarea stadionului din Ghencea nu îl califică automat pentru a salva un club intrat de ani de zile în criză. Numirea lui este mai degrabă o improvizație, o soluție temporară dictată de Ministerul Apărării, nu rezultatul unui plan coerent de dezvoltare sportivă.

 

CSA Steaua, un colos cu picioare de lut

 

De ani de zile, clubul militar este prins între nostalgii și scandaluri:

 

•Secția de fotbal a fost transformată într-un teatru al absurdităților juridice și sportive. Echipa joacă în ligile inferioare, incapabilă să promoveze, blocată între FCSB și CSA, în timp ce resurse uriașe sunt cheltuite din bani publici.

•Management defectuos — CSA funcționează ca o cazarmă birocratică, cu directori și șefi de secție mai preocupați de funcții decât de performanță.

•Cheltuieli nesustenabile — clubul consumă anual zeci de milioane din bugetul Ministerului Apărării, fără transparență și fără rezultate care să justifice investiția.

 

Moșteanu, ministrul promisiunilor goale

 

Declarația ministrului Apărării, conform căreia „obiectivele sunt clare: reorganizare, reformă, rezultate”, sună a refren uzat. Toți predecesorii săi au rostit aceleași vorbe, iar CSA Steaua continuă să fie un exemplu de ineficiență, politizare și impostură administrativă.

 

În loc să aducă profesioniști din sport, oameni capabili să reconstruiască brandul Steaua, Ministerul trimite colonei care execută ordine și semnează hârtii.

 

Șase luni pentru ce?

 

Mandatul limitat la șase luni este o dovadă de nesiguranță și de lipsă de viziune. Nimeni nu poate reconstrui un club cu zeci de secții sportive, mii de sportivi și o infrastructură complexă într-un asemenea interval. În realitate, colonelul Danilof va gestiona doar „curățenia de imagine” până la următoarea decizie politică.

 

Brandul Steaua, sacrificat pe altarul politic

 

CSA Steaua nu este un club oarecare. Este simbolul unei istorii glorioase: campioana Europei la fotbal în 1986, pepinieră pentru sute de sportivi olimpici și mondiali. În mâinile MApN, această moștenire a fost redusă la o instituție parazitară, scuturată periodic de scandaluri și schimbări de conducere improvizate.

 

Noul comandant nu este decât încă un executant militar aruncat în mijlocul unei bătălii pentru care nu are armele potrivite. În timp ce rivalii din sportul românesc caută sponsori, performanță și modernizare, CSA rămâne captiv în mentalitatea de garnizoană.

 

Verdict: încă un episod de faliment administrativ

 

Numirea lui Eduard Danilof este simptomul unei boli cronice: incapacitatea statului român de a gestiona un brand sportiv național. Reformă? Nici vorbă. Reorganizare? Doar pe hârtie. Rezultate? Cel mult în rapoartele cosmetizate pentru ministru.

 

CSA Steaua are nevoie de un manager profesionist, nu de un colonel cu carnet militar. Altfel, clubul va continua să fie un sac fără fund pentru bugetul public și o rușine pentru memoria sportului românesc.

Citeste in continuare

Evenimente

ANCA ALEXANDRESCU, DEZVĂLUIRI DESPRE TONOMATUL SISTEMULUI, DAN ANDRONIC: ”ACȚIONEAZĂ LA COMANDĂ, ÎN FUNCȚIE DE CINE PLĂTEȘTE MAI BINE” 

Publicat

pe

Televiziunea poporului este ținta oamenilor sistemului. Statul Paralel continuă să pună tunurile pe noi pentru că spunem adevărul, iar unul dintre exponenții sistemului este Dan Andronic, jurnalistul care se răzgândește de la o zi la alta, în funcție de cine cotizează mai mult. Ce atac mârșav a plănuit Andronic ne spune Anca Alexandrescu, realizatoarea emisiunii „Culisele Statului Paralel”. 

„Asta face de mulți ani de zile, în funcție de cine plătește mai bine, pentru că personajul despre care vorbim este un jurnalist condamnat penal cu suspendare într-un dosar de corupție și numele lui a apărut și în alte dosare de corupție.

Este persoanjul care a luat bani de la Sorin Ovidiu Vântu, de la Elena Udrea, de la multe alte personaje de-a lungul celor 35 de ani, a fost sluga lui Traian Băsescu, sluga lui Coldea și a lui Kovesi, și aș putea să continui. Este personajul care a stat în sufrageria lui Gabriel Oprea, face exact ce știe mai bine. Domnul acesta despre care veți vorbi diseară pe larg l-a atacat mârșav pe Călin Georgescu toată campania electorală, chiar l-a persiflat de nenumărate ori pe Robert Turcescu pentru că avea cu totul altă opinie decât el.  A jucat în barca lui Victor Ponta și a fugarului Sebastian Ghiță, proprietarul celeilalte televiziuni care constant și-a bătut joc de Călin Georgescu și de Cristela Georgescu, joacă într-o piesă pe care i-o pune în scenă statul paralel.

Este un personaj care a alergat toată viața după bani, eu nu voi face niciun fel de comentarii personale, deși acest personaj a făcut comentarii despre mine atât pe TikTok cât și la RomaniaTV, și bineînțeles că CNA nu a sancționat, cum nu sancționează nici acum, modul josnic, jalnic cum vorbește și cum se raportează atât la jurnaliști cât și la Călin Georgescu. Este un personaj care acționează la comandă. Dacă ieri spunea despre Călin Georgescu, l-a făcut în fel și chip pentru că a folosit un termen, spune el,  autosuficient, și că este analfabet și că nu știe despre ce este vorba, după ce telespectatorii i-au demostrat că domnul Călin Georgescu a vorbit extrem de corect în termeni economici iar domnul acesta a vorbit pe lângă subiect, neștiind despre ce este vorba, iată că s-a întors la 180 de grade și îl reevaluează pe Călin Georgescu dar ne atacă pe noi. Nu vreau să spun mai multe despre el, am o vorbă: „Dumnezeu plătește pe lumea asta absolut tot”, și sunt convinsă că așa se va întâmpla pentru astfel de personaje care nu au Dumnezeu”, a spus Anca Alexandrescu într-o intervenție la Realitatea Plus.

 

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE