Connect with us

Stiri economice

Chinezii de la Leapmotor vor construi în Polonia o mașină electrică ieftină, care să concureze Dacia Spring

Publicat

pe

Compania chineză Leapmotor va construi vehicule electrice cu preţuri accesibile la uzina Tychy din Polonia a partenerului Stellantis, urmând să concureze inclusiv Dacia Spring, au declarat două surse apropiate situaţiei, pentru Reuters, preluată de News.ro.

Mașină electrică T03 a companiei chineze Leapmotor, la salonul auto de la MunchenFoto: Tobias Schwarz / AFP / Profimedia

Leapmotor va deveni astfel unul dintre primii constructori de automobile din China care va începe producţia în Europa, transmite Reuters.

Producţia maşinii electrice mici T03 a Leapmotor ar putea începe înainte de sfârşitul lunii iunie, utilizând tehnica SKD, care implică transformarea kiturilor parţial asamblate în vehicule finite, a spus una dintre persoane.

Leapmotor a ales fabrica din Polonia a partenerului său Stellantis, în cadrul unei companii mixte convenită anul trecut.

O mașină electrică accesibilă care să concureze Dacia Spring

Tychy va asigura costuri reduse pentru un produs conceput să fie accesibil pentru o gamă largă de clienţi, a spus a doua sursă.

Ambele surse au refuzat să fie identificate deoarece detaliile nu sunt publice. Un purtător de cuvânt al Stellantis a refuzat să comenteze. Reprezentanţii Leapmotor nu au putut fi contactaţi imediat pentru comentarii.

Cu o autonomie de 280 de kilometri, T03 este deja importat pe unele pieţe europene, inclusiv Franţa, cu preţuri începând de la aproximativ 20.000 de euro (21.642 USD).

Modelul va ajuta Stellantis să-şi dezvolte ofertele de vehicule electrice low-cost şi să concureze cu Dacia Spring a Renault şi cu modelul Seagull al grupului BYD.

Leapmotor a declarat pentru Reuters luna aceasta că echipa executivă a joint-venture-ului este operaţională şi că vânzările unui alt model, SUV-ul C10, primul vehicul electric al Leapmotor conceput special pentru pieţele din străinătate, vor începe în curând în Germania, Franţa, Italia şi Spania.

Chinezii vin în Europa cu modele ieftine

Producătorii de automobile chinezi aduc în Europa o serie de modele de vehicule electrice mai ieftine, ceea ce a stimulat o cursă a producătorilor de automobile europeni pentru a dezvolta vehicule electrice mai accesibile.

Tensiunile comerciale sunt mari între China şi Uniunea Europeană, care investighează dacă producătorii chinezi de vehicule electrice beneficiază de subvenţii guvernamentale nedrepte.

Producătorii chinezi caută, de asemenea, să construiască fabrici de asamblare în Europa. BYD a anunţat că va construi o fabrică în Ungaria, în timp ce rivalul Chery Auto evaluează opţiuni pentru o investiţie similară, inclusiv posibil în Italia şi Spania.

Leapmotor și Stellantis au anunțat o companie mixtă

Stellantis a declarat anul trecut că cumpără un pachet de 21% din Leapmotor, într-o tranzacţie de 1,6 miliarde de dolari care îi va oferi o nouă şansă în China, cea mai mare piaţă auto din lume după vânzări.

Ca parte a acordului, cei doi producători de automobile au anunţat, de asemenea, o companie mixtă, care acordă Stellantis drepturi exclusive de a construi, exporta şi vinde produse Leapmotor în afara Chinei, o premieră pentru un producător de automobile occidental.

Un organism de reglementare chinez a aprobat luna aceasta înfiinţarea companiei mixte, la care Stellantis deţine o participaţie de 51%.

Informaţiile din presă au spus la începutul acestui an că Stellantis ia în considerare complexul Mirafiori din Torino, Italia, ca bază pentru producţia europeană a Leapmotor, cu o producţie anuală vizată de 150.000 de maşini.

Situată în sudul Poloniei, Tychy este o unitate istorică a Fiat. Fabrica produce mai multe vehicule Stellantis, inclusiv versiuni pe benzină şi hibride ale Fiat 500, Fiat 600, Jeep Avenger şi noul Alfa Romeo Milano, programate să fie dezvăluite luna viitoare.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ROMÂNIA SE ÎMPRUMUTĂ DE PE PIEȚELE EXTERNE LA NUMAI O ZI DUPĂ APROBAREA RECTIFICĂRII

Publicat

pe

România a ieșit, joi, să se împrumute de pe piețele externe la numai o zi după aprobarea rectificării bugetare. Guvernul condus de Ilie Bolojan are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la termenul de plată.

A doua zi după ce Guvernul a adoptat rectificarea bugetară, într-o mișcare disperată, România a ieșit pe piețele externe ca să se împrumute în euro pe o perioadă de 7,12 și 20 de ani, fiind a  patra ieșire pentru fonduri pe extern în acest an.

Investitorii s-au înscris cu oferte totale de peste 12 mld. euro., fiind preferate obligațiunile cu maturitate mai scurtă.Potrivit experților, costurile de împrumut ar mai putea coborî până la închiderea emisiunii. 

Guvernul are nevoie de bani pentru acoperirea deficitului bugetar, majorat de la 7% la 8,4% în cadrul rectificării bugetare, dar și pentru rostogolirea datoriei mai vechi ce ajunge la plată. 

Valoarea împrumuturilor de astăzi, prin bondurile pe 7, 12 și 20 de ani va depinde, probabil, și de interesul pentru răscumpărare manifestat de investitorii care dețin titlurile respective.

Numai în primele opt luni ale anului, România a plătit 33 mld. lei, adică aproape 7 mld. euro doar pe dobânzi. 

Premierul Bolojan spunea că țara noastră va plăti, până la finele acestui an, peste 50 mld. lei pe dobânzi la împrumuturi.

Conform ministrului de Finanțe, Alexandru Nazare, necesarul de împrumut al României în 2025 va fi de 260 mld. lei. Această sumă înseamnă acoperirea deficitului bugetar din 2025, dar și refinanțarea datoriei vechi, ajunsă la scadență.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

BOGDAN IVAN: ”DACĂ NU REDESCHIDEM CENTRALELE PE CĂRBUNE, LA IARNĂ RISCĂM SĂ INTRĂM ÎN BLACKOUT”

Publicat

pe

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, trage un semnal de alarmă vizavi de închiderea pe bandă rulantă a centralelor pe crăbune. Ministrul spune că, la iarnă, când consumul de energie crește foarte mult, România riscă să intre în blackout.

„Dacă până la finalul acestui an vom închide centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia, automat riscăm, într-o perioadă de iarnă în care nu avem nici producţie de energie solară, nici eoliană, să ajungem în situaţia de a nu avea suficientă energie”, a declarat Ivan, la un post TV.

„Există riscul ca în perioada de iarnă, când avem o cerere foarte mare de energie într-o perioadă geroasă, când e posibil să fie o furtună de zăpadă în care să nu avem producţie deloc pe eolian sau solar, să ajungem în situaţie de blackout”.

Dacă păstrăm centralele pe cărbune, ne amendează UE cu 2 miliarde de euro

Dacă România decide să păstreze centralele în funcţiune, „riscăm o penalitate de aproximativ două miliarde de euro din partea Comisiei Europene”, spune Ivan.

Pentru a redeschide negocierile cu Comisia Europeană, ministrul a comandat un studiu tehnic.

„Am comandat împreună cu cei de la Transelectrica un studiu al unei companii autorizate internaţional, care a avut şase mii de pagini, făcut rapid în trei luni de zile”.

„Studiul a adus evidenţe tehnice în care am arătat riscul pe care România îl are. Aşa am reuşit să-i conving să redeschidă discuţia. Discuţie pe care de doi ani au refuzat să o poarte cu România”, a precizat Ivan.

Blackout-ul „este unul dintre cele patru scenarii pe care specialiştii în acest studiu l-au evidenţiat. Nu o spun eu, că aşa cred eu sau că am vorbit cu cineva stând la o cafea”, a subliniat ministrul.

 

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

ELON MUSK, PRIMUL OM A CĂRUI AVERE A TRECUT PRAGUL DE 500 DE MILIARDE DE DOLARI

Publicat

pe

Averea miliardarului Elon Musk, CEO Tesla și SpaceX, a depășit miercuri, pentru scurt timp, pragul istoric de 500 de miliarde de dolari, potrivit clasamentului Miliardarii în timp real al revistei Forbes, citat de AFP.

Valoarea netă a averii lui Musk a atins 500,1 miliarde de dolari, înainte de a scădea la 499,1 miliarde de dolari. Pe lista Forbes, Musk este urmat de Larry Ellison (Oracle), cu 350,7 miliarde de dolari, și de Mark Zuckerberg (Meta), cu 245,8 miliarde de dolari.

Antreprenorul născut în Africa de Sud a absolvit Universitatea din Pennsylvania și a abandonat studiile la Stanford, dedicându-se afacerilor. În 1999 a vândut o companie de software către Compaq pentru peste 300 de milioane de dolari. Ulterior, a fondat o companie care a fuzionat cu PayPal, iar în 2002 a lansat SpaceX, iar un an mai târziu s-a alăturat Tesla.

Recent, consiliul de administrație Tesla a propus un nou plan de remunerare pentru Musk, care ar putea primi acțiuni în valoare de 1.000 de miliarde de dolari, dacă producătorul auto va atinge o serie de obiective ambițioase de performanță.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE