Conexiunea Gara de Nord – Aeroportul Otopeni: CFR SA ‘va prezenta soluţiile’ abia la sfârşitul anului

0
4

Potrivit unui comunicat al CFR SA, există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008, pentru legătura feroviară între Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB). 

„Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, şi a publicat în SEAP în data de 01.03.2018 documentaţia de achiziţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate”, precizează administratorul infrastructurii feroviare. 

După finalizarea procedurii de achiziţie publică şi semnarea contractului de prestări servicii, consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele patru variante posibile de conectare, acestea fiind: linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. (de cale ferată – n. r.) situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalului T1 al AIHCB, linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi (Punct Oprire Odăi – n. r.), care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB şi Terminalului T1 al AIHCB, linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB, varianta de traseu în sistem monorail cu puncte de îmbarcare/debarcare din PO Odăi şi din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri – plecări ale AIHCB. 

De asemenea, la nivelul direcţiei de specialitate din cadrul CFR SA se studiază ‘in-house’ şi varianta de modernizare a PO Otopeni şi a infrastructurii rutiere între PO Otopeni şi AIHCB. 

„La sfârşitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie şi opiniei publice estimările financiare şi soluţiile tehnice detaliate pentru cele cinci variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. În funcţie de costurile fiecărei variante şi a soluţiilor tehnice, se va decide asupra variantei alese, precum şi a soluţiei de finanţare (Fonduri UE – POIM 2014-2020, buget de stat, alte surse) şi se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapele legale obligatorii pentru realizarea investiţiilor. Menţionăm faptul că Ministerul Transporturilor şi CFR SA tratează cu prioritate realizarea unei legături feroviare cu AIHCB şi ca urmare va prezenta factorilor de decizie cinci variante la realizarea conexiunii, conform prevederilor legale”, dă asigurări CFR SA.

AGERPRES

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here