Potrivit lui Roşu, BAAR va încerca să strângă relaţia cu Poliţia, dar şi cu Registrul Auto Român (RAR) în aşa fel încât datele cuprinse în baza de date să fie cât mai complete.
În prezent, spune Roşu, apar unele situaţii când informaţiile din CEDAM nu coprespund cu cele ale Direcţiei Permise (DRPCIV) sau cu cele al RAR.
” Am avut situaţii când am descoperit automobile declarate cu daună totală (epavă) care circulau încă pe străzile din România”, a exemplificat preşedintele BAAR.
În scopul de a evita astfel de situaţii , BAAR va încerca să perfecţioneze nivelul de interconectare cu baza de date a DRPCIV, care are în unele cazuri informaţii mai exacte despre starea şi istoricul maşinilor. De asemenea, BAAR a purtat discuţii şi cu RAR, în scopul de a evita situaţiile în care pe străzi circulă maşini înregistrate ca fiind radiate sau maşini care au seriile de şasiu modificate.
Un alt proiect al BAAR este şi introducerea în baza de date a informaţiilor din zona CASCO, pentru a fi folosite la stabilirea preţurilor acestui tip de asigurare.
Biroul a anunţat şi că va deschide un call center unde şoferii se vor putea informa cu privire la sistemul bonus-malus, dar vor putea şi să facă reclamaţii.
Baza de date CEDAM este esenţială pentru sectorul RCA. În funcţie de informaţiile cuprinse acolo, şoferii pot obţine o reducere de până la 50% sau, după caz, pot fi penalizaţi cu până la 80% din tariful standard, în funcşie de numărul de accidente în care au fost implicaţi.
Și ASF, împreună cu RAR au anunţat lansarea unui proiect care va permite şoferilor să obţină informaţii despre automobile, prin intermediul unui SMS.
„Practic, printr-un sms transmis către Registrul Auto Român, cumpărătorii pot afla date despre istoricul de kilometri ai unui autovehicul, eventuale deficienţe avute în timp ale acestuia, precum şi informaţii generale despre daunele înregistrate de către acel autovehicul. Piaţa auto second hand din România a fost în ultimii ani subiectul unor dezbateri aprinse cu privire la falsificarea sau ascunderea unor informaţii relevante asupra uzurii sau stării tehnice a unui autovehicul. Autoritatea de Supraveghere Financiară, în limitele furnizării unor informaţii care se supun reglementărilor de protecţie a datelor, va sprijini acest proiect prin transmiterea de informaţii privind cazierul de daune al fiecărui autovehicul pentru care a fost deschis vreun dosar de daună.”, a transmis ASF.