Connect with us

Stiri economice

Compania publică de căi ferate din Franţa a pierdut 100 milioane de euro din cauza grevei

Publicat

pe

Două zile de grevă, marţi şi miercuri, împotriva planurilor Guvernului francez de a reforma compania naţională de căi ferate SNCF, nu au fost decât primul episod dintr-o acţiune de durată, care ar urma să cuprindă 36 de zile întinse pe parcursul a trei luni, şi care va crea o situaţie dificilă pentru cei aproximativ 4,5 milioane de călători care circulă zilnic cu trenurile SNCF. Greva lucrătorilor din sectorul feroviar a fost reluată sâmbătă seara şi se va prelungi până marţi dimineaţa.

Costul grevei „este de ordinul a 20 de milioane de euro pe zi” pentru SNCF, a declarat Guillaume Pepy. „Este echivalentul a două automotoare pe zi” a adăugat Guillaume Pepy.

Luni, în cea de a patra zi a grevei, gradul de participare în rândul personalului indispensabil pentru circulaţia trenurilor (conductori şi controlori de trafic) era de 43%, puţin mai slab decât cel de 48% înregistrat în primele două zile de grevă.

„Ceea ce constat este că Franţa nu este paralizată însă clienţii sunt cei care sunt afectaţi” a spus Guillaume Pepy, menţionând prejudiciile înregistrate de companiile care au recurs la transportul feroviar pentru mărfurile lor. „Atunci când clienţii trenurilor de marfă văd că transportul feroviar nu este fiabil atunci trec la transportul rutier şi este greu să îi faci să revină” a spus Guillaume Pepy.

Sindicatele de la SNCF protestează împotriva eliminării statului special, a deschiderii pieţei de transport feroviar în faţa concurenţei, precum şi contra transformării SNCF în societate anonimă, proces care, potrivit sindicatelor, deschide calea pentru privatizare, lucru negat de Guvernul de la Paris.

Guvernul francez a prezentat luna trecută un proiect de lege prin care vrea să modifice „misiunea, organizarea, guvernanţa şi forma juridică” a operatorului feroviar SNCF, fără a aduce însă atingere caracterului public al companiei. În expunerea de motive este menţionată în mod expres posibilitatea Guvernului de a pune capăt statutului privilegiat de care se bucură în prezent lucrătorii din sectorul feroviar. Acest statut include garantarea locului de muncă şi posibilitatea de pensionare anticipată începând de la 50 sau 55 de ani, în funcţie de meserie. AGERPRES

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

MARCEL BOLOȘ A PREZENTAT, LA CEREREA LUI NICOLAE CIUCĂ, PROIECTUL DE REINDUSTRIALIZARE A ROMÂNIEI

Publicat

pe

Marcel Boloș, în calitate de ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene, a răspuns apelului premierului Nicolae Ciucă, prezentând un proiect de reindustrializare a României, care promite revitalizarea și modernizarea  economiei naționale. Această inițiativă ambițioasă, menită să susțină creșterea durabilă și competitivitatea pe plan european, va fi discutată în cadrul Coaliției guvernamentale, având în vedere impactul său semnificativ asupra cererii de forță de muncă și a mediului de afaceri din țară. 

În cadrul acestei prezentări, Boloș a detaliat măsurile de sprijin și ajutor pe care Guvernul le pregătește pentru a încuraja investițiile și pentru a sprijini dezvoltarea sectorului industrial, subliniind importanța colaborării între instituții pentru a transforma viziunea în realitate.

Este vorba de un pachet de măsuri consistent prin care se propune acordarea de sprijin pentru industria României. Punctul de plecare a fost investiția făcută de Nokian (650 milioane euro pe vremea Guvernului Ciucă). Domnul președinte a fost cel care a inițiat acest demers pentru ca în cele din urmă să avem o decizie a CE pentru acest tip de investiții. E proiectul care a deschis drumul pentru acest pachet de măsuri. 

– Pachetul are în vedere industrii importante: metalurgică, apărare, construcții, echipamente electrice, auto, chimică. 

– Prima și cea mai importantă măsură – investiții strategice în dezvoltarea României, după modelul Nokian, fiind sprijinite acele investiții și creează locuri de muncă.

– Prima măsură se bazează pe: credit fiscal la finalul implementării investiției, acces utilități publice, obținere acorduri pentru pornirea investiției, crearea mecanismelor prin expropriere să se pună la dispoziție terenul pentru implementarea investiției. 

– A doua măsură, pentru micii industriași, destinată IMM-urilor care propun proiecte de investiții în aceste domenii ale industriei prelucrătoare. 

– A treia măsură privește industria siderurgică și chimică. 

– A patra măsură: prelucrarea metalelor neferoase, având în vedere zăcămintele, în special cupru.

Pachetul vizează procesul de reînnoire industrială, micii industriași, dar și prelucrarea resurselor naturale de care dispunem în România.

„Proiectul de reindustrializare a României este unul dintre cele mai importante proiecte ale țării din ultimii 34 ani. E pentru prima dată când vorbim despre reindustrializarea României cu măsuri clare și cu viziune. Recuperarea unor domenii unde România a avut performanță e o tema esentiala. E vorba de prelucrarea resurselor noastre naturale. E vorba de efectul multiplicator, taxe centrale, locale. Chiar este una dintre cele mai mari realizări în ultimii 34 ani”, a spus europarlamentarul PNL Dan Motreanu

Sursa: Realitatea Din PNL

Citeste in continuare

Evenimente

Stațiuni vechi cu prețuri de 2024. Ce nemulțumiri au turiștii care au vizitat litoralul românesc – VIDEO

Publicat

pe

Românii sunt tot mai nemulțumiți de litoralul românesc. Pe lângă tarifele exorbitante, peisajul lasă mult de dorit, potrivit Realitatea Plus.

Hoteluri abandonate, clădiri neterminate, trotuare fără asfalt și alge pe plaje. Un turist a vizitat o stațiune de la malul mării și a postat totul pe internet. 

Românii tot mai nemulțumiți de litoralul românesc

„De ce mi se pare frustrant? Pentru că litoralul arată atât de deplorabil și neîntreținut și în al doilea rând că nu este ieftin. Aici e intrarea pe plajă. Cred că și construcția asta nu s-a terminat că a venit ciclonul, nu? Să zicem că nisipul ăsta e de la ciclon…dar asta nu e de la ciclon aici. Plaja arată drăguț, o mare de șezlonguri.”, spune un turist nemulțumit.

Și nu este singurul, căci mai multe astfel de mesaje circulă în mediul online, iar oamenii spun că raportul calitate-preț nu este deloc avantajos atunci când decizi să-ți petreci vacanța pe litoralul din România.

https://youtube.com/watch?v=IsZ6tRM2txk%3Fsi%3DpTLU_9124oRd6g

Citeste in continuare

Evenimente

FMI nu se mai duce în Rusia. Aliații europeni ai fondului s-au opus vehement

Publicat

pe

Fondul Monetar Internațional a amânat, pe termen nedeterminat, prima sa vizită oficială în Rusia de când Vladimir Putin a ordonat invadarea Ucrainei. Amânarea vine în urma criticilor din partea mai multor aliați europeni ai Kievului, potrivit agenției de presă de stat Tass.

Conducerea FMI a renunțat la planurile de a începe o analiză a economiei ruse în această săptămână pe motiv că misiunea sa „nu era pregătită din punct de vedere tehnic”, a declarat miercuri, 18 septembrie, pentru Tass, Alexei Mozhin, directorul executiv al Fondului pentru Rusia.

Mozhin a sugerat că motivul real al deciziei luate în ultima clipă, despre care a spus că a fost luată în ziua în care discuțiile preliminare ar fi trebuit să înceapă luni, a fost obiecțiile țărilor membre europene față de reînnoirea legăturilor FMI cu Rusia.

Planul FMI, criticat aspru

Planul FMI a stârnit critici din partea mai multor guverne ale UE și avertismente că această călătorie va fi folosită de Kremlin drept propagandă, notează Politico. FMI a apărat vizita în Rusia, unul dintre cei 190 de membri ai organizației, afirmând că a fost o obligație prevăzută în tratat.

Însă, într-o scrisoare adresată șefei FMI, Kristalina Georgieva, săptămâna trecută, miniștrii de finanțe din Lituania, Estonia, Letonia, Suedia, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Islanda și Polonia au avertizat că vizita va fi „utilizată în scopuri propagandistice de către regimul rus” și „va crea riscuri substanțiale de reputație” pentru organizația cu sediul la Washington.

Doi oficiali au declarat pentru POLITICO la începutul acestei luni că FMI a sugerat organizarea reuniunii într-o țară terță, dar în cele din urmă a acceptat condiția Kremlinului ca misiunea să călătorească în Rusia.

Citeste in continuare

Trending