Stiri economice
PONT Cum îți asiguri la jumătate de preț mașina second hand

Prima medie pentru CASCO Autonom, produsul conceput de Otto Broker şi subscris de Ergo Asigurări, este aproximativ jumătate din ce este disponibil acum pe piaţă.
De exemplu, pentru un Volkswagen Golf din 2008, asigurarea CASCO ar costa 255 de euro pentru acoperirile de avarii şi furt şi 300 de euro pentru varianta completă care include şi vandalism sau deterioararea suprefeţelor vitrate (parbriz, lunetă etc). În condiţii normale, asigurarea respectivei maşini costă cel puţin 550 de euro pe an.
Pe piaţă mai există un singur produs dedicat maşinilor vechi, de peste 10 ani, însă este mult diferit faţă de cel al Otto Broker. Este vorba despre asigurarea CASCO Econom de la Omniasig, care are un preţ mult sub piaţă, dar care acoperă exclusiv avariile rezultate în urma coliziunilor în trafic. Furtul, deterioarearea suprefeţelor vitrate sau chiar daunele din coliziuni cu alte obiecte decât vehicule nu sunt acoperite.
CASCO Autonom are şi alte particularităţi. În primul rând că păgubitul primeşte banii ” în mână”, adică primeşte o sumă de bani cu care îşi poate repara maşina în orice service doreşte nu neapărat în cele agreate de asigurător, cum se întâmplă în mod normal. În al doilea rând, plata se face în maximum 5 zile, iar dauna este evaluată de o firmă independentă nu de evaluatorii asigurătorului, ca la celelalte produse.
Pe de altă parte, preţul pieselor este fixat la 50% din valoarea de catalog a pieselor originale, iar ora de manoperă la 50 de lei.
La ce te uiţi când vrei CASCO pentru maşina nouă
În acest moment, arată datele colectate de noi,cea mai ieftină asigurare CASCO pentru un autovehicul nou, cu motor de 1,6 litri care dezvoltă 85 de KW şi care este evaluat la 17.000 de euro(nivel de preţ în care intră cele mai căutate autombile cum ar fi Volkswagen Golf, Renault Megane, Dacia Duster, Honda Civic sau Suzuki Vitara) este de găsit la Generali, care percepe un tarif de aproximativ 380 de euro. Urmează Garanta Asigurări cu 405 euro, Groupama cu 448 de euro, Omniasig cu 507 euro şi Allianz Țiriac cu 804 euro. Atenţie, însă, în cazul asigurărilor CASCO preţul nu este nici pe departe singurul element care contează. Riscurile acoperite, ca şi fransizele asumate de client diferă semnificativ de la firmă la firma.
Unul dintre elementele importante în selecţia asigurării CASCo este fransiza pe care asigurătorul o impune. Frasiza este acea parte din daună pe care clientul o achită din propriul buzunar. Ea poate fi procentuală sau fixă. În ambele cazuri, daunele a căror valoare este mai mică decât nivelul franşizei nu vor fi acoperite de către asigurător. Dintre ofertele analizate de Capital, cea de Allianz Țiriac, care presupune un preţ mai ridicat decât în cazul celorlalte, nu impune nici uj fel de fransiza, nici măcar în caz de dauna totală.
Evenimente
Vânzările de mașini noi au crescut cu 2,8% în Europa. Anglia și Spania, performerele Bătrânului Continent
Vânzările de mașini noi în Europa au crescut cu 2,8% în martie, impulsionate de salturi cu două cifre în Marea Britanie și Spania, deoarece datele din industrie de joi au arătat că o creștere a înmatriculărilor de vehicule electrice în această lună a compensat scăderea celor pe benzină și diesel, scrie Reuters.
Vânzările de mașini complet electrice au crescut cu 23,6% în această lună, arată datele Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA).
În timp ce se luptă pentru a reduce costurile ridicate pe piețele interne și luptă împotriva concurenței din China, producătorii de mașini europeni se confruntă acum cu efectele tarifelor de 25% impuse de președintele american Donald Trump la importurile de mașini, tulburând perspectivele pentru industrie.
Taxele de import de 145% impuse de Trump pe importurile din China – și tarifele de represalii ale Beijingului – au împins, de asemenea, previziunile de creștere la nivel global, confruntând companiile de automobile cu noi riscuri.
Vânzările din martie în Uniunea Europeană, Marea Britanie și Asociația Europeană de Liber Schimb (EFTA) au crescut la 1,42 milioane de mașini, după ce au scăzut timp de două luni, arată datele ACEA.
Înmatriculările la Volkswagen și Renault au crescut cu 10,3%, respectiv 13%, în timp ce au scăzut cu 5,9% la Stellantis.
Vânzările Tesla au scăzut pentru a treia lună consecutiv, cu 28,2% față de anul trecut, iar cota sa din piața totală a scăzut la 2% de la 2,9% în urmă cu un an.
În UE, vânzările totale de mașini au scăzut cu 0,2% față de anul trecut, în scădere pentru a treia lună, chiar dacă înmatriculările de mașini electrice cu baterie (BEV), hibrid electric (HEV) și hibrid plug-in (PHEV) au crescut cu 17,1%, 23,9% și, respectiv, 12,4%. Vehiculele electrificate – fie BEV, HEV sau PHEV – vândute în bloc au reprezentat 59,2% din înmatriculările de mașini de pasageri în martie, în creștere față de 49,1% în anul precedent.
Dintre cele mai mari piețe din UE, vânzările în Spania și Italia au crescut cu 23,2% și, respectiv, 6,3%, în timp ce în Franța și Germania au scăzut cu 14,5% și 3,9%. În Marea Britanie, înmatriculările au crescut cu 12,4%.
Experții din piață spun că interesul tot mai mare pentru mașinile electrice în Europa, a doua cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, se datorează în mare parte noilor obiective UE privind emisiile și lansării de modele electrice mai ieftine, deși UE a propus recent slăbirea obiectivelor.
Evenimente
Dispar plățile cash sau card în România: o nouă eră în tranzacțiile financiare
Modul în care românii își fac plățile este pe cale să se transforme radical. Odată cu avansul rapid al tehnologiilor digitale, metodele clasice precum numerarul, cardurile bancare sau chiar telefoanele mobile sunt treptat înlocuite de sisteme biometrice, care promit o experiență de plată mai rapidă, mai sigură și mai comodă.
Plăți fără portofel sau telefon
Plata prin biometrie presupune identificarea utilizatorului prin trăsături unice ale corpului — fie prin amprentă, fie prin recunoaștere facială, scanarea irisului sau chiar a palmei. Tehnologia câștigă rapid teren la nivel global și devine o alternativă viabilă la metodele convenționale.
Țări precum Spania și-au accelerat tranziția către o economie fără numerar. Potrivit unui raport al Băncii Naționale Spaniole, în primele luni ale anului 2024, tranzacțiile digitale au atins valoarea de 6,1 trilioane de euro, înregistrând o creștere de peste 11%.
În Asia, sistemele de plată bazate pe recunoașterea palmei sunt deja implementate în parteneriate între giganți tehnologici precum Tencent și Visa. Utilizatorul trebuie doar să își treacă mâna peste un senzor, iar tranzacția este aprobată instant — fără PIN, fără semnături, fără portofel.
România experimentează deja plățile biometrice
Și în România, tehnologia biometriei face pași importanți. Începând din 2019, mai multe magazine din București au introdus opțiunea de plată prin amprentă digitală, disponibilă clienților care își înregistrează datele biometrice într-o aplicație dedicată. Potrivit specialiștilor IT, sistemul oferă un grad ridicat de securitate, reducând considerabil riscul fraudelor și al furturilor de identitate.
„Autentificarea biometrică a fost creată pentru a ne simplifica viața. În loc să introducem coduri sau parole, acum putem efectua plăți printr-un simplu gest — fie cu degetul, fie cu o privire”, explică un expert în securitate digitală.
NFC rămâne un aliat al plăților rapide
Pe lângă biometrie, tehnologia NFC (Near Field Communication) continuă să joace un rol esențial în facilitarea tranzacțiilor rapide. Utilizatorii pot face plăți instant prin apropierea telefonului, ceasului inteligent sau altui dispozitiv de terminalul POS, fără a fi necesară o conexiune la internet.
Deși nu a devenit (încă) obligatorie, biometria este considerată de mulți experți următorul pas firesc în evoluția plăților digitale. Se discută deja despre implementarea la scară largă, inclusiv în sectorul public, iar legislația ar putea fi adaptată în viitor pentru a permite utilizarea universală a acestor metode.
România, la fel ca multe alte state europene, pare pregătită să intre într-o nouă eră a plăților, una în care identitatea biologică devine noul portofel.
Evenimente
Comerțul cu autovehicule urcă în 2025, deși vânzările de piese și motociclete scad
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a înregistrat o creștere în primele două luni ale anului 2025 față de aceeași perioadă din 2024.
Astfel, ca serie brută, creșterea a fost de 3,1%, iar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, avansul a fost de 0,9%.
Contribuția principală la această evoluție pozitivă a venit din segmentul activităților de întreținere și reparare a autovehiculelor, care a înregistrat o creștere semnificativă de 16,5%, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS).
Comerțul cu autovehicule a crescut cu 2,6%
Comerțul cu autovehicule a crescut cu 2,6%, iar comerțul cu motociclete, piese și accesorii, inclusiv întreținerea și repararea acestora, a înregistrat o majorare ușoară de 0,6%. În schimb, comerțul cu piese și accesorii pentru autovehicule a consemnat o scădere de 0,1%.
Comparativ cu luna ianuarie 2025, în februarie același an, volumul total al cifrei de afaceri pe serie brută a crescut cu 6,7%. Acest avans se datorează creșterilor înregistrate în toate segmentele analizate: întreținerea și repararea autovehiculelor (+9,4%), comerțul cu autovehicule (+7,9%), comerțul cu motociclete, piese și accesorii aferente, inclusiv întreținerea și repararea acestora (+4,9%), și comerțul cu piese și accesorii pentru autovehicule (+3,4%). Cu toate acestea, seria ajustată a arătat o scădere de 0,5% în aceeași perioadă.
Institutul Național de Statistică (INS) a publicat mai multe cifre.
„În perioada 1.I-28.II.2025 comparativ cu perioada 1.I-29.II.2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, seri brută, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 3,1%, datorită creşterii cifrei de afaceri la: activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+16,5%), comerţul cu autovehicule (+2,6%) şi comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+0,6%)”, informează Institutul Național de Statistică.
Principalul motor de creștere a fost din nou activitatea de întreținere și reparare a autovehiculelor
În ceea ce privește comparația dintre februarie 2025 și februarie 2024, seria brută a înregistrat o creștere modestă de 0,4%. Principalul motor de creștere a fost din nou activitatea de întreținere și reparare a autovehiculelor, cu un salt considerabil de 26,2%.
În schimb, alte segmente au fost pe minus: comerțul cu motociclete, piese și accesorii, întreținerea și repararea acestora (-7,4%), comerțul cu piese și accesorii pentru autovehicule (-2,6%), și comerțul cu autovehicule (-1,7%).
Seria ajustată a volumului total al cifrei de afaceri din luna februarie 2025 comparativ cu aceeași lună a anului precedent a înregistrat o creștere de doar 0,1%. Deși unele segmente au scăzut, precum vânzările de piese auto și motociclete, per ansamblu, piața a evoluat pozitiv, mai ales în luna februarie.
-
Evenimenteacum 20 de ore
Facturile sar în aer după eliminarea plafonării, de la 1 iulie. Electrica Furnizare a anunțat noile tarife
-
Evenimenteacum 2 zile
Plafonările, încotro? Cât mai subvenționează Guvernul menținerea artificială a prețurilor
-
Evenimenteacum 23 de ore
MINISTERUL FINANȚELOR: ROMÂNIA SE VA ÎNCADRA ÎN ŢINTA DE DEFICIT ASUMATĂ
-
Evenimenteacum o zi
ROBOR LA TREI LUNI A URCAT LA 5,90% PE AN
-
Evenimenteacum o zi
Este OFICIAL! România are cel mai mare deficit bugetar din întreaga Uniune Europeană. Ce soluții are Guvernul?
-
Uncategorizedacum 21 de ore
O privire atentă asupra unei practici cu istorie lungă
-
Evenimenteacum 17 ore
Deficitul bugetar al României îi îngrijorează pe europeni. Comisarul UE pentru buget vine la București
-
Evenimenteacum 14 ore
Banca Mondială, mai „zgârcită” ca FMI. Prognozează o creștere economică a României de doar 1,3% anul acesta