Universul feminin al ceasurilor de lux

0
147

Discuţiile despre digitalizare şi inteligenţă artificială sunt tot mai aprinse în întreaga lume, însă, într-un orăşel cochet din Elveţia, arta de a asambla manual mecanisme miniaturale complexe este celebrată an de an la Baselworld, cel mai important eveniment european dedicat industriei ceasurilor. În ciuda reducerii la jumătate a numărului de expozanţi, mulţi căutând metode alternative de promovare, expoziţia de la Basel a rămas un reper important al marilor actori din industria ceasurilor şi bijuteriilor, dovadă fiind numărul mare de noutăţi şi, cum altfel, valorile impresionante ale tranzacţiilor.

Mai mult ca oricând, Baselworld 2018 a fost o rampă de lansare pentru ceasurile destinate femeilor. Venită ca o confirmare a prognozelor realizate de analiştii pieţei, această tendinţă este o încercare a marilor case producătoare de ceasuri de a împrumuta din succesul comercianţilor de bijuterii, mult mai puţin afectaţi de criza din ultimii ani. Un prim exemplu ar putea fi Patek Philippe, una dintre primele mărci elveţiene de ceasuri care şi-au segmentat producţia pentru a crea colecţii dedicate exclusiv femeilor. Încă de acum un deceniu au început să apară piese tot mai complicate şi mai interesante menite să seducă sexul frumos. Patek Philippe Ladies Chronograph Ref. 7150/250, lansat la Baselworld 2018, este o reinterpretare a modelului 7071 prezentat în 2009, însă acum carcasa din aur roz care ascunde calibrul CH29-535 PS are 38 mm, iar pe bezel sunt încrustate 72 de diamante. Rezerva de putere anunţată de producător este de 65 de ore, iar preţul atinge 68.000 de euro.

 

Chanel Boy.Friend Skeleton Calibre 3 este o altă piesă care ţinteşte către mâinile delicate ale femeilor. Frumosul Chanel îşi încântă clienţij cu carcasa din „aur bej” de 18 carate care lasă să se observe mecanismul skeleton cu o rezervă de putere de 55 de ore. Teoretic, preţul nu poate fi aflat decât la cerere, însă cei interesaţi ştiu deja că varianta „simplă” costă 36.500 de euro, în timp ce modelul cu bezelul plin de diamante ajunge la 42.500 de euro.

Comerciantul de diamante britanic Graff, fondat de Laurence Graff în 1960, îşi continuă dezvoltarea în lumea ceasurilor de lux. Colecţia Floral, prin care sunt aniversaţi cei zece ani de existenţă ai diviziei de ceasuri a companiei, este formată din piese care dezvăluie flori rotative în mişcare perpetuă la orele 1, 8 şi 10. Dansul hipnotic al acestora are cuprins într-o carcasă de 37 mm plină de diamante care ascunde, de asemenea, un mecanism automatic cu o rezervă de putere de 46 de ore.

 

Omega şi-a îmbogăţit colecţia de ceasuri dedicate femeilor cu un nou De Ville Trésor. Cea mai recentă interpretare a unei piese lansată pentru prima data în 1949 este declinată în două variante – cu carcasă de 36 mm din aur sau cu una din oţel inoxidabil de 39 mm – ambele animate de un mecansim quartz. Pe lângă pietrele preţioase de pe bezel, o surpriză a maeştrilor ceasornicari de la Omega este realizarea unei coroane pe care, aparent, se află o floare. La o privire mai atentă se poate însă observa că sunt mai multe litere omega din alfabetul grec, care se întrepătrund. Preţurile pentru această colecţie încep de la 7.000 de euro.

366 de diamante de la Messika

 

Cum Baselworld este o rampă de lansare şi pentru noutăţile din industria bijuteriilor, este important de menţionat un colier care a uimit vizitatorii expoziţiei. Realizat îm atelierele Messika din Paris, colierul cu 366 de diamante şlefuite în formă de pară – totalizând 88,8 carate – prinse în aur alb de 18 carate poartă numele Sheherezada şi face parte din colecţia Haute Joaillerie alături de „Crăiasa Zăpezii” şi „Mica Sirenă”. Superbul colier este rezultatul unei munci de 950 de ore a bijutierilor conduşi de Valérie Messika, fiica faimosului comerciant de diamante André Messika.

Acest articol a fost publicat în numărul 14 al revistei Capital, disponibil la chioşcuri în săptămâna 9 – 15 aprilie 2018.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here