Connect with us

Stiri economice

sunt un pericol pe șosele!

Publicat

pe

În urmă cu an, directorul RAR, George Dincă, arăta, pentru Capital, că interzicerea maşinilor cu volan pe dreapta ar putea deveni posibilă abia după ieşirea efectivă din UE a Marii Britanii, cel mai mare stat european unde se circulă pe partea stângă a carosabilului. 

Legea europeană spune că nu pot fi afectate drepturile cetăţenilor UE prin astfel de decizii considerate discriminatorii.  

Totuşi, spune Mădălin Roşu, preşedintele BAAR, există soluţii chiar şi înainte de ieşirea Marii Britanii din UE, iar aceste soluţii sunt cu atât mai de luat în seamă cu cât în UE mai există oricum o ţară unde se circulă pe stânga, Cipru. 

Potrivit lui Roşu, un model  ce ar putea fi aplicat şi în România este cel al Germaniei, acolo unde înmatricularea automobilelor cu volan pe dreapta nu este interzisă, dar este un demers aproape imposibil. 

” Problema nu se pune neapărat în sensul  interzicerii. Dar un set de reglementări mult mai stricte ar fi foarte util. Nici în Germania nu te resping, însă ca să obţii certificatele de conformitate este un chin . Trebuie să faci faci o mulţime de modificări. Oglinzile trebuie schimbate, farurile trebuie schimbate plus altele. Să nu uităm că, orice ar fi, riscurile sunt majore. Când conduc cu volan pe dreapta, nu am vizibilitate în depăşire. E un lucru cât se poate de banal.”, a declarat directorul BAAR, pentru Capital. 

Roşu spune că, acolo unde se poate, firmele de asigurare se protejează deja împotriva riscurilor generate de şoferii care conduc automobile cu volan pe dreapta. 

„Pentru asigurări CASCO luăm în calcul riscul mai mare fie prin impunerea unei franşize mărite fie printr-un  tarif mai mare. Am avut situaţii când nici nu am luat în asigurare astfel de maşini. Să ne uităm la profilul automobilelor cu volan pe dreapta. Ele sunt automobile vechi, cu o stare tehnică precară. Șoferii lor sunt un risc pe şosea. Este clar că ar trebui reglementate mai bine.”, a mai spus Mădălin Roşu. 


 

Deocamdată, astfel de „penalizări” nu pot fi aplicate şi pentru asigurarea RCA, însă situaţia s-ar putea schimba în viitor. 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Rabla 2025. De ce scoate Ministerul Mediului mașinile diesel din programul de reînnoire a parcului auto național

Publicat

pe

Programul Rabla pentru autoturisme va veni cu mai multe modificări în 2025. În primul rând, Ministerul Mediului a decis ca, de anul acesta, să fie eliminate din program mașinile cu motoare diesel.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că printre schimbări se numără eliminarea din program a mașinilor diesel, dar și cuantumul voucherelor. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că principala modificare este legată de modul de înscriere. “Înscrierea nu se va mai face așa cum se întâmpla până acum, printr-un dealer.

Românii vor putea pur și simplu să intre în aplicația informatică și să-și genereze singuri voucherul, indiferent dacă discutăm despre motoare convenționale, mașini plug-in hybrid sau electrice”, a mai explicat ministrul. De asemenea, din program s-ar putea elimina mașinile diesel.

O altă propunere pe care am să o fac, și săptămâna aceasta vom demara procesul de aprobare a ghidului, este legată de finanțarea autoturismelor diesel. Consider că va trebui să finanțăm autoturisme din ce în ce mai prietenoase cu mediul, lucru pe care l-am făcut constant în ultimii ani.

Din acest motiv propunerea mea va fi în sensul eliminării acestei categorii de motor termic, de altfel nici nu prea mai există multe modele noi care să folosească o astfel de tehnologie”, a mai afirmat Fechet. Potrivit ministrului, programul ar putea începe înainte de luna mai.

O altă schimbare este legată de finanțarea unei sesiuni continue. “O altă chestiune pe care am discutat-o cu producătorii și importatorii de autoturisme din România este legată de finanțarea unei sesiuni continue. Nu o să mai avem sesiune de primăvară și toamnă. Practic, odată deschis programul, el va funcționa continuu până la epuizarea sumelor alocate, ceea ce generează o anumită predictibilitate de care au nevoie atât românii, cât și producătorii și dealerii de autoturisme”, a conchis Mircea Fechet.

Citeste in continuare

Evenimente

UNGARIA ȘI ROMÂNIA, STATELE CU CEA MAI MARE INFLAȚIE DIN UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN FEBRUARIE

Publicat

pe

În comparație cu ianuarie 2025, inflația scăzut în 14 state membre, inclusiv în România (de la 5,3% la 5,2%), a rămas stabilă în șase țări și a crescut în alte șapte.

România se afla, în luna februarie, printre statele UE cu cea mai ridicată inflație (5,2%), în condițiile în care rata anuală a inflației a scăzut în spațiul european până la 2,7%, arată datele Eurostat.

În februarie, ţările membre UE cu cele mai scăzute rate anuale ale inflaţiei au fost Franţa (0,9%), Irlanda (1,4%) şi Finlanda (1,5%).

La polul opus, ţările membre UE cu cele mai ridicate rate ale inflaţiei au fost Ungaria (5,7%), România (5,2%) şi Estonia (5,1%).

În comparație cu ianuarie 2025, inflația scăzut în 14 state membre, inclusiv în România (de la 5,3% la 5,2%), a rămas stabilă în șase țări și a crescut în alte șapte.

„Indicele preţurilor de consum în luna februarie 2025, comparativ cu luna ianuarie 2025, a fost 100,88%. Rata inflaţiei de la începutul anului (februarie 2025 comparativ cu decembrie 2024) a fost 1,8%. Rata anuală a inflaţiei în luna februarie 2025 comparativ cu luna februarie 2024 a fost 5,0%. Rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (martie 2024 – februarie 2025) faţă de precedentele 12 luni (martie 2023 – februarie 2024) a fost 5,2%”, se arată în comunicatul INS.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Schimbări majore la transmiterea indexului AUTOCITIT pentru energia electrică. La ce trebuie să fiți atenți?

Publicat

pe

Electrica, cel mai mare furnizor de energie electrică, anunță o serie de modificări majore la transmiterea indexului autocitit. Schimbările intră în vigoare de luna aceasta îi vizează pe toți clienții.

Reprezentanții Electrica au anunțat că prin noul sistem, clienții care au mai multe locuințe și mai multe locuri de consum, în județe diferite, vor putea transmite indexul autocitit în perioada exactă afișată pe factura de energie electrică.

Această perioadă dedicată autocitirii este stabilită pentru a asigura un proces rapid și simplu.

Pentru majoritatea județelor din țară, clienții sunt obligați să transmită indexul între 20 și 30 martie.

Clienții Electrica trebuie să știe că furnizorul de energie pune la dispoziție două canale principale de transmitere a indexului autocitit: Aplicația MyElectrica, accesibilă de pe orice dispozitiv mobil și serviciul TelVerde la numărul gratuit 0800.800.048, disponibil non-stop.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE