Connect with us

Stiri economice

Din centru poţi ajunge în orice punct de la periferie

Publicat

pe

Deşi pe vremea lui Ceauşescu, acest subiect era unul tabu, iar informaţiile ce trimiteau în această direcţie erau strict secrete, nici astăzi lucrurile nu sunt foarte elocvente.În ciuda misterului care a învăluit dintotdeuna această reţea de tuneluri subterane, cercetările documentare şi de teren atestă existenţa acestor porţi subterane ale timpului.

Obsedat de siguranţă, Ceauşescu a folosit militarii pentru a construi mai multe tuneluri şi adăposturi antiatomice. La Piaţa Revoluţiei exista o reţea de catacombe prin care poţi circula cu barca. Culoarele sunt betonate şi prin ele curge un râu subteran cu un debit de 1.5 metri cubi pe secundă.

Arhitectul dictatorului, Camil Roguski, a confirmat planul acestuia de a construi un sistem de urgenţă pe unde să poţi circula cu metroul, maşina sau chiar şi cu barca pneumatică.

„Labirintul subteran vechi al oraşului pare neînsemnat pe lăngă cel construit din ordinul lui Ceauşescu. Datele mi-au parvenit de la militarii care au intrat în subteranele fostului Comitet Central, actualul Senat la României, respectiv de la maiorul Gheorghe Grigoraş şi căpitanul Nicolae Grigoraş, de la unitatea specială de lupta antiteroristă. Ei au intrat în aceste catacombe chiar pe 25 decembrie 1989, împreună cu un grup de genişti şi pirotehnişti.

În urma unor cercetări ulterioare a reieşit că ramificaţiile subterane au corespondenţă cu circa 80 de obiective din Bucureşti, cum ar fi clădirea ASE, Casa Enescu, Opera Româna, etc. Subliniez, relatările sunt ale unor ofiţeri din cadrul armatei. Lucru foarte interesant, nimeni nu neagă existenţa acestor căi de navigaţie secrete, dar când am încercat să le explorăm, nu ni s-a permis pe motiv că… nu se poate”, explică muzeograful Dan Falcan.

 

Conform datelor adunate de cei care au studiat labirintul subteran al capitalei, cele mai cunoscute sunt cele de la Curtea Veche, cel care face legătura dintre Giuleşti şi Dealul Cotroceni şi galeriile care unesc Palatul Ghica şi Mănăstirea Plumbuita, aşa-numitele „Porţi ale Timpului”.Este o certitudine faptul că, Casa Poporului are cel puţin opt tuneluri de fugă şi două buncăre antiatomice. Totul este proiectat să reziste la un cutremur devastator de chiar 9 grade Richter, la atacuri repetate cu rachete performante şi la două bombe atomice lansate succesiv. Aici, diafragma zidurilor este de 1,4 metri.Un tunel de fugă cu o lungime de 60 de metri duce înspre fântânile de lângă Piaţa Constituţiei, altul, cu o lungime de 500 metri şi o lăţime de 3,8 metri, ajunge la staţia de metrou Izvor.

Astăzi nu mai este un secret că majoritatea staţiilor de metrou au fost astfel construite încât să poată fi folosite ca adăposturi antiatomice. Sub tunelul propriu – zis există o reţea de buncăre şi tuneluri mai mici, tehnice, care sunt ca un păienjeniş sub Bucureşti.

Prin aceste tuneluri se poate circula comod cu un anumit mijloc de transport electric. Se putea ajunge, urmând paralel traseul metroului, pâna la Palatul Primăverii unde există un buncăr central, de coordonare strategică . Din acest buncăr, legătura era un tunel secret la care a lucrat, timp de trei ani, prin anii ’80, o echipă de mineri de la Petrila. Legătura subterană ajungea la o amenajare de la Lacul Herăstrău unde există permanent o salupă rapidă pregătită să-l transporte pe un alt mal şi unde aştepta o maşină cu destinaţia Clinceni – aerodrom. Dacă Ceauşescu ajungea în subteranele de sub CC, avea posibilitatea să ajungă, foarte uşor şi rapid, în orice punct de la periferia capitalei”, a precizat Roguski.

SURSA antenasatelor.ro

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

SONDAJ – ANCA ALEXANDRESCU, ÎN TOPUL PREFERINȚELOR ALEGĂTORILOR LA PRIMĂRIA CAPITALEI

Publicat

pe

Un nou sondaj de opinie privind alegerile pentru Primăria Municipiului București, realizat la comanda deputatului Ninel Peia, în calitate de senator și chestor al Senatului României.

Potrivit datelor prezentate, intențiile de vot se distribuie astfel:

  • Cătălin Drulă (USR) – 25%

  • Anca Alexandrescu (independent, susținută de AUR) – 20%

  • Daniel Băluță (PSD) – 19%

  • Ciprian Ciucu (PNL) – 13%

  • Virgil Alexandru Zidaru – „Makaveli” (independent) – 6%

  • Ana Ciceală (SENS) – 3%

  • Eugen Teodorovici (independent) – 1%

  • Alții – 13%

”Sondaj primar București, noiembrie 2025! Un nou sondaj de opinie, realizat la comanda mea, în calitate de senator și chestor al Senatului României, arată o competiție deschisă pentru Primăria Capitalei. Cătălin Drulă (USR) 25%, Anca Alexandrescu (independent, susținută de AUR) 20%, Daniel Băluță (PSD) 19%, Ciprian Ciucu (PNL) 13%, Virgil Alexandru Zidaru (Makaveli – independent) 6%, Ana Ciceală (SENS) 3%, Eugen Teodorovici (independent) 1%, alții 13%. Rezultatele confirmă o schimbare de paradigmă politică în București. Electoratul caută alternative în afara partidelor tradiționale. Segmentul suveranist, reprezentat de Anca Alexandrescu și Virgil Zidaru (Makaveli) însumează 26%, devenind o forță electorală semnificativă, capabilă să decidă primarul Bucurestiului. Am încredere că Virgil Alexandru Zidaru (Makaveli) va recupera în perioada următoare, pentru că vorbește limba oamenilor simpli și vine cu o energie autentică, de jos în sus. Sloganul lui „Primarul oamenilor simpli” începe să prindă rădăcini în conștiința bucureștenilor care s-au săturat de promisiuni goale. Capitala nu mai este împărțită între partide, ci între vechiul sistem și o nouă energie civică. Românii din București transmit un mesaj clar, nu mai vor lozinci, ci oameni care îi reprezintă cu demnitate.” a declarat Senatorul Ninel Peia, Chestor al Senatului României

Citeste in continuare

Evenimente

CONTURILE METROREX, POPRITE DIN CAUZA DATORIILOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU SALARIILE ANGAJAȚILOR

Publicat

pe

Metrorex se confruntă cu o situație complicată după ce Alstom Transport SA a pus poprire pe conturile companiei, ca urmare a facturilor neachitate pentru serviciile de mentenanță ale trenurilor. Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex, a declarat pentru Club Feroviar că se depun toate eforturile pentru rezolvarea situației, respectând cadrul legal. Poprirea afectează conturile destinate cheltuielilor operaționale, fără a atinge fondurile destinate salariilor angajaților.

Originea conflictului: trenurile Metropolis

Disputa dintre cele două companii a luat naștere din întârzierile la livrarea și punerea în funcțiune a celor 13 trenuri Metropolis, destinate Magistralei 5 Drumul Taberei – Eroilor. Contractul semnat în 2020 depășește 100 de milioane de euro și prevede posibilitatea extinderii până la 240 de milioane de euro, în cazul achiziției celor 17 trenuri suplimentare incluse în opțiune.

Agent de pază la metrou, lovit în plină figură în stația Piața Unirii 2 în urma unui conflict

Penalități și contestații în instanță

Metrorex a aplicat penalități pentru întârzierile de livrare, însă Alstom le contestă în instanță. În paralel, Metrorex a încercat recuperarea garanției de bună execuție, dar a recunoscut și propriile datorii către Alstom pentru mentenanța altor trenuri, ceea ce a dus la poprirea conturilor companiei.

Precedente în 2024

Compania care administrează metroul bucureștean nu este la prima situație problematică. În 2024, WeBuild, succesoarea Astaldi, a pus poprire pe conturile Metrorex din cauza unor restanțe mai vechi. Implicarea conducerii a permis, totuși, deblocarea parțială a fondurilor pentru plata salariilor.

Citeste in continuare

Evenimente

PIAȚA MUNCII EXPLODEAZĂ ÎNAINTE DE BLACK FRIDAY ȘI CRĂCIUN: CREȘTERE SPECTACULOASĂ DE 11% A NUMĂRULUI DE JOBURI DISPONIBILE

Publicat

pe

În pragul sezonului de cumpărături Black Friday și al sărbătorilor de iarnă, piața muncii din România a înregistrat un salt spectaculos: numărul de posturi disponibile a crescut cu 10% în luna octombrie, potrivit analizei realizate de una dintre cele mai importante platforme de angajări din România.

Peste 25.000 de joburi noi au fost postate de la începutul lunii octombrie, în creștere cu 10% față de luna anterioară, în condițiile în care angajatorii pregătesc terenul pentru creșterea volumului de muncă din perioada următoare, campaniile de Black Friday și apropierea sărbătorilor de iarnă fiind principalii doi factori care influențează nevoia de extindere a echipelor, arată o analiză a platformei eJobs.

„Chiar dacă vorbim despre o creștere contextuală a activității, creată de cele două momente – Black Friday și sărbătorile de iarnă – doar 10% dintre pozițiile postate sunt part-time și mai puțin de 5% sezoniere”, explică Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.

Domeniile în care s-a văzut cea mai mare evoluție a angajărilor au fost call-center /BPO, cu un plus de 80% față de luna septembrie, industria alimentară (+17%) și servicii (+5%).

În cifre absolute, este vorba despre 6.400 de locuri de muncă postate de angajatorii din call-center / BPO, 3.300 de joburi în industria alimentară și 3.400 în servicii.

Dintre toate, retailul rămâne cel mai mare angajator, care, fără să fi marcat o creștere față de luna trecută, a scos în piață aproape 6.500 de poziții.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul oferit unui curier este, în medie, de 4.000 de lei pe lună. Un candidat care aplică pentru un job de lucrător comercial trebuie să se aștepte la un salariu mediu de 3.800 de lei, în timp ce un lucrător în depozit poate încasa aproximativ 3.500 de lei pe lună. În industria alimentară, salariul mediu net este de 4.300 lei pe lună, iar în turism de 4.100 de lei.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE