În prezent, Gothaer este printre cele mai diversificate firme de asigurare din România, cu vânzări pe linii care în alte firme nici nu există sau sunt accesate la un nivel foarte redus.
Firma germană a devenit cea mai importantă prezenţă pe segmentul asigurărilor agricole, de exemplu şi este unul dintre puţinii jucători cu o pondere importantă a vânzărilor de asigurări de răspunderi generale sau de garanţii.
Pe zona de retail, Gothaer a dezvoltat mai ales liniile CASCO şi property, acolo unde deşi nu poate concura cu marii jucători ca nivel al primelor brute subscrise, are reputaţia unui foarte bun plătitor.
Totuşi, având în vedere structura pieţei din România, formată 50% din RCA, Gothaer se adresează cu produsele sale cel mult unei jumătăţi din piaţă, motiv pentru care nu a reuşit să urce mai sus de locul 10 în top, poziţie ocupată anul trecut, când a realizat prime brute de aproape 120 de milioane de lei, cu 21% mai mult decât în 2016.
”Evoluţia business-ului Gothaer în România este pe un trend crescător, lucru care ne bucură şi ne arată că planurile noastre sunt durabile şi că toate investiţiile în această companie pe care le-am făcut de-a lungul anilor, de când am decis să intrăm pe piaţa din România, ne vor aduce rezultatele preconizate… compania beneficiind de tot sprijinul grupului Gothaer pentru a-şi continua creşterea sănătoasă în piaţa românească de asigurări.”, declară, într-un comunicat, Christopher Lohmann(foto), CEO-ul Gothaer Allgemeine AG şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie al companiei Gothaer Asigurări Reasigurări.
Capital a aflat şi că firma germană prospectează piaţa RCA şi ia în calcul intrarea pe acest segment care, oricum, este marcat de o lipsă acută de competiţie. În acest sens, şeful Gothaer a purtat şi discuţii, deocamdată incipiente, cu parteneri din zona brokerajului.
Practic, în acest moment, în România, doar trei firme fac toată piaţa, iar primele două dintre ele, adică Euroins şi City Insurance, adună 60% din primele brute subscrise.
Intrarea unor jucători noi, care să şi aibă îndrăzneala să coteze la tarife care să îi ţină în piaţă, este una dintre marile aşteptări, inclusiv la nivelul ASF.
Gothaer a vândut recent afacerea din Polonia, fapt care a făcut ca sucursala din România să rămână singura din afara Germaniei. Acesta este unul dintre motivele pentru care în piaţă s-a speculat că şi Gothaer România ar fi de vânzare.
De altfel, în urmă cu patru luni, Capital scria că Allianz negocia, în Germania, cu Gothaer, o astfel de afacere.
Ultimele date obţinute de Capital arată, însă, că acel deal a picat, principalul motiv fiind preţul nesatisfăcător oferit de Allianz, raportat la investiţiile făcute de Gothaer în România.
Firma germană a investit la noi în ţară în jur de 30 de milioane de euro, cu tot cu suma plătită pentru achiziţia fostei companii Platinum Asigurări.