Connect with us

Stiri economice

TEST Mitsubishi Eclipse Cross, samurai modern

Publicat

pe

Primul constructor nipon care a construit maşini în serie, Mitsubishi, se poate lăuda cu un trecut glorios. Graţie modelului Pajero, marca a devenit o ţintă pentru toţi iubitorii de aventură în afara drumurilor amenajate. În zona sporturilor cu motor, modelele EVO au atras viteziştii ca un magnet graţie performaţelor superioare şi tracţiunii integrale aproape fără cusur. Chiar şi trecerea la propulsia electrică i-a avut printre pionieri pe niponi prin faimosul i-MiEV, model care şi-a împrumutat platforma şi sistemul de propulsie celor două reprezentate ale grupului PSA, Citroen C-Zero şi Peugeot iOn. Asta se întâmpla în 2010 când puţini constructori auto se gândeau că un sistem de propulsie bazat strict pe energie electrică ar putea reprezenta viitorul.

 

De atunci însă, lucrurile au căpătat o întorsătură mai puţin fastă pentru compania niponă, din portofoliu dispărând, rând pe rând, vehicule cu renume precum Colt, Lancer, Grandis sau Eclipse. Mitsubishi şi-a concentrat întreaga forţă către dezvoltarea de SUV-uri, iar Pajero, Outlander şi ASX au dus mai departe, alături de pickup-ul L200, moştenirea de specialist off-road a companiei.

Miza pe tineri

Inclus în gama Mitsubishi între ASX şi Outlander, Eclipse Cross este cu SUV Coupé compact, anunţat de producător drept „primul model din noua generaţie de vehicule Mitsubishi Motors”. Testat de Capital în varianta Instyle+, vehiculul s-a încadrat perfect în liniile cunoscute ale mărcii nipone. Motorul de 1,5 litri alimentat cu benzină, care dezvoltă 163 CP şi asigură un cuplu de 250 Nm, îşi face datoria pe deplin atât pe şosea cât şi pe teren accidentat, fiind ţinut în frâu de cutia CVT ale cărei setări par menite să asigure un consum cât mai redus. Compromis necesar, având în vedere că vorbim despre un SUV de 1,5 tone cu motor alimentat cu benzină, modul de funcţionare al cutiei poate fi nesatisfăcător pentru cei obişnuiţi cu un stil de deplasare mai sportiv. Dincolo de ansamblul motor – cutie, Eclipse Cross oferă şoferului încredere şi putere, stabilitatea în viraje fiind la cote superioare în ciuda unui sistem de direcţie perfectibil. În teren accidentat sistemul S-AWC permite alegerea între trei stiluri de condus: Auto, Snow şi Gravel.

 

Din dorinţa de a se adapta cât mai bine trendurilor actuale şi de a satisface asteptările clienţilor, care sunt mereu în căutarea elementelor ce se potrivesc personalităţii lor Mitsubishi a adăugat un design emoţional atuurilor ingineriei. Partea frontală puternică şi agresivă, completată de liniile laterale sportive şi de un spate caracteristic unui coupé fac din Eclipse Cross o apariţie care atrage ca un magnet. În interior, calitatea materialelor a crescut substantial faţă de modelele anterioare, iar atenţia la detalii este evidentă. Bordul a trecut printr-un tratament de modernizare şi eficientizare, o axă centrală orizontală separând complet funcţiile de informare de cele dedicate operării vehiculului. Și la nivelul tehnologiei de la bord SUV-ul compact redefineşte experienţa Mitsubishi. Printre dotări se numără Touch Pad Controller, o interfaţă aflată în premieră pe un model al mărcii care permite controlul funcţiilor audio, precum şi aplicatiile pentru telefoane inteligente. În partea superioară a bordului, Eclipse Cross dispune de sistemul „Smartphone Link Display Audio” (SDA), accesibil printr-un ecran tactil de şapte inci. O altă noutate demnă de luat în seamă este sistemul HUD (Head Up Display) cu ecran color care prezintă şoferului, în câmpul său vizual, informaţii despre viteză, traseu, cruise-control şi o mulţime de alerte ale echipamentelor de siguranţă.

Mitsubishi Eclipse Cross poate fi achiziţionat în România cu preţuri care încep de la 25.573 euro şi urcă până la 35.688 de euro. În prezent există o ofertă care poate reduce aceste preţuri cu circa 2.000 de euro.

 

Caracteristici tehnice Mitsubishi Eclipse Cross

Motor                                  1.5 Turbo

Capacitate cilindrică       1.499 cmc

Putere                                163 CP

Combustibil                      benzină

Viteza maximă                 200 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h   9,8 sec.

Consum mediu                7,0 l/100 km

Emisii CO2                       159 g/km

Preţ                                    35.688 euro

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

MINISTRUL ENERGIEI, SEBASTIAN BURDUJA: „ROMÂNII PLĂTESC AL CINCILEA CEL MAI MIC PREŢ LA ENERGIE ELECTRICĂ ŞI AL PATRULEA CEL MAI MIC PREŢ LA GAZ”

Publicat

pe

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirmă că afirmaţiile potrivit cărora România este „un mare producător de energie” reprezintă un mit. Burduja aminteşte că, în perioada 2009-2022, în România s-au închis capacităţi de producţie care însumau peste 7.000 de megawaţi, echivalentul producţiei a 10 reactoare ale centralei nucleare de la Cernavodă, conform News.ro.

Ministrul Energiei a explicat, joi seară, de ce România plăteşte mult pentru energia pe care o importă pe piaţa SPOT.

„Românii plătesc al cincilea cel mai mic preţ la energie electrică şi al patrulea cel mai mic preţ la gaz, pentru că avem o schemă de plafonare-compensare. Pe piaţa SPOT, pe piaţa zilei următoare, cum se spune, e adevărat că sunt zile în care România are preţuri ridicate în raport cu celelalte state europene, de multe ori sunt preţuri similare cu Bulgaria, Grecia, Polonia, Ungaria. Şi sunt două cauze principale aici.

Prima este lipsa capacităţilor de producţie; acest mit că România este un mare producător de energie a fost valabil acum 30 de ani, poate şi 20 de ani, dar cert este că, din 2009 până în 2022, în România s-au închis capacităţi de peste 7.000 de megawaţi, deci cât 10 reactoare de la Cernavodă şi toate erau producţie în bandă, cărbune sau gaz. E adevărat, grupuri mai vechi, costuri mai mari, dar le aveam.

Şi acum, sigur că neinvestind atâţia ani de zile, a venit şi nota de plată, pentru că noi nu ne mai acoperim consumul. Şi atunci, ce facem? Importăm la intervale orare la care toate celelalte state din jur, în general, importă. Şi atunci, pe o cerere mare, pe un consum mare şi o ofertă mică, sigur că preţul este sus”, a afirmat ministrul Energiei.

El a adăugat că autorităţile au început să ”trateze cauza” acestei situaţii, iar România a atras 14 miliarde de euro pentru sistemul energetic şi, datorită investiţiilor, producţia de energie electrică se va dubla.

”La gaz, nu mai vorbesc, se va întâmpla asta, şi chiar mai repede, din 2027, dar la energie electrică, peste 5-6 ani, România va fi într-o cu totul altă situaţie, în care nu noi vom depinde de alţii şi alţii vor depinde de noi”, a adăugat Sebastian Burduja.

Sursa: Realitatea Din PNL

Citeste in continuare

Evenimente

REALITATEA PLUS DESCHIDE LINIA SPECIALĂ DE COMUNICARE CU ROMÂNII – TELEFONUL POPORULUI

Publicat

pe

Realitatea PLUS a deschis linia specială de comunicare cu românii. 

Postul nostru de televiziue pune la dispoziția oamenilor telefonul poporului. 

Așteptăm mesajele dumneavoastră! Credeți că ne vor da judecătorii turul 2 înapoi?

Numărul de telefon al poporului este 0730 555 014.

Citeste in continuare

Evenimente

SE SCUMPESC DIN NOU TIGĂRILE. CÂT VA COSTA UN PACHET

Publicat

pe

Ţigările se scumpesc din nou, de lunea viitoare, când cel mai mare jucător de pe piaţă va adăuga un leu în plus la pachetul de țigări. Astfel, românii vor plăti pentru un pachet de țigări și 30 de lei.

De pe 27 ianuarie, al doilea producător de pe piaţă va majora preţurile cu 50 de bani și chiar 1 leu, în funcție de prețul actual.

Vorbim astfel despre a şaptea scumpire a țigărilor din ultimii doi ani. Cel mai câştigat în urma acestei decizii este statul, care adună mai mulţi bani din accize.

România este una dintre țările din Uniunea Europeană cu cei mai mulți fumători, în jur de 4,2 milioane, potrivit statisticilor europene. 

România: aceștia adoptă fumatul din ce în ce mai devreme, transformând țara noastră într-un lider european la consumul de tutun în rândul adolescenților. Aproximativ 34% din populația adultă fumează, iar procentul tinerilor fumători crește într-un ritm îngrijorător, atingând un nivel record de 48,3% la grupa de vârstă 15-24 de ani.

Mai mult, un studiu recent arată că un licean din șapte fumează în mod regulat, debutul acestui obicei nociv având loc, în medie, la vârsta de 15 ani. Spre deosebire de alte țări europene, unde legislația și programele de prevenire au dus la o scădere masivă a numărului de fumători, România continuă să se confrunte cu o tendință ascendentă.

Comparativ cu alte țări din Uniunea Europeană, România se confruntă cu cea mai mare rată de creștere a numărului de tineri fumători. În state precum Finlanda, Norvegia sau Suedia, politicile restrictive și educația intensivă au redus semnificativ numărul de fumători tineri.

Sursa: Tabu.RO

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE