Connect with us

Stiri economice

TEST Mini Cooper S Cabriolet: Rapsodia britanică

Publicat

pe

E britanic până în măduva… stopurilor care imită, parţial, celebrul „Union Jack”. În interior, acelaşi drapel britanic răzbate din partea dreaptă a bordului atrăgând atenţia neavizaţilor că a treia generaţie Mini Cabriolet este un nou exponent al stilului britanic.

Lansat pentru prima dată în 1993 – după ce, cu doi ani înainte, compania germană Lamm Autohaus produsese 75 de unităţi cu plafon textil pliabil dovedind că soluţia este dorită de cumpărători – primul Mini Cabriolet costa proape dublu faţă de modelul de bază. În timp ce componentele mecanice ale maşinii erau identice cu cele ale modelului Cooper 1.3i din acea perioadă, interiorul beneficia de un finisaj luxos cu bord din lemn de nuc, volan îmbrăcat în piele neagră şi centuri de siguranţă colorate. În 2018, la 25 de ani de la apariţia primului Mini Cabriolet, oficialii BMW – grup care deţine marca britanică -, au decis să lanseze, pe lângă o ediţie aniversară, şi un facelift care să includă filtru de particule pentru motorizările pe benzină astfel încât vehiculul să îndeplinească cerinţele standardelor de emisii Euro 6d-TEMP.

 

Plusul de imagine se plăteşte

Beneficiind de un aspect exterior inconfundabil, micul cabriolet pune la dispoziţia utilizatorilor un interior clasic şi modern totodată. Cam înghesuit, ce-i drept. Destinat mai degrabă şoferului şi unui singur pasager, Mini Cabriolet oferă încă două locuri pe bancheta din spate, acestea putând fi utilizate doar dacă ocupanţii scaunelor din faţă sunt foarte scunzi. De altfel, dacă aveţi ambiţia de a „îndesa” în vehicul patru persoane nu veţi putea instala utilul accesoriu menit să oprească „furtuna” care se dezlănţuie în interior la peste 40 – 50 km/h atunci când plafonul este pliat.

Trecând peste inconvenientul oricărui cabriolet, acela al pătrunderii curenţilor de aer în spaţiul rezervat pasagerior când plafonul este pliat, este demnă de luat în seamă ambianţa exclusivistă a interiorului şi echipamentele de comandă, control şi divertisment de ultimă oră. Apoi, posibilitatea şoferului de a opta pentru unul dintre cele trei tipuri de reacţie a ansamblului motor – cutie de viteze la comenzi este o adevărată încântare.

 

Mica herghelie de 192 CP

Deşi nu este nici pe departe cel mai puternic Mini, modelul testat, Cooper S Cabriolet, îşi răsfaţă utilizatorii, dar şi partenerii lor de trafic, cu sunete care impun, după caz, invidie sau respect. În modurile Eco şi Mid, maşina lasă zgomotele naturii să ajungă la ocupanţii micului model britanic graţie rulării silenţioase perturbată rar de zgomote provenite de la motor. Odată cu trecerea comutatorului în poziţia Sport par însă a se dezlănţui orgoliile fiecărui membru din orchestra ascunsă sub capotă, sunetele eliberate atât în zona evacuării cât şi în instalaţia audio a maşinii având darul de a atrage atenţia celor din jur. Fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie sau retrogradare a treptelor cutiei de viteze scoate tunete din sistemul de evacuare punând în gardă partenerii de trafic că nu au de-a face cu un vehicul oarecare.

Mic la stat, mare la preţ

Lista de preţuri a modelului Mini Cabriolet porneşte de la 22.432 de euro, aceasta fiind suma necesară pentru achiziţionarea variantei Mini One, şi urcă până la 33.737 euro (Mini Coopper SD). Modelul testat de Capital, Cooper S, costă 30.524 euro, însă cu „ajutorul” unei lungi liste de echipamente opţionale suma finală a progresat până la 42.480 de euro. Concurenţi sunt destul de greu de găsit. Poate doar Abarth 695C Competizione, cu al său propulsor T-Jet care dezvoltă 180 CP, sau Mazda MX-5 Soft Top cu motorul de 1.0 litri care oferă utilizatorului 160 CP să se poată apropia, măcar parţial, de micul vehicul născut la Oxford. Doar că ambele sunt mai ieftine. Cel mai scump MX-5 Soft Top are un preţ de 28.290, în timp ce italianul costă 24.395 euro. Ar putea fi luat în calcul şi Abarth 124 Spider care costă 43.190 de euro şi are un motor 1.4 M-Air de 170 CP, dar nici acesta nu se ridică la pretenţiile năbădăiosului englez.

(Articol publicat în ediţia revistei Capital de luni, 20 august 2018. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întraga ţară.)

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Evenimente

Experta BARCARI a găsit greșeli HALUCINANTE la recalcularea pensiilor. Așa ceva nu se poate! – VIDEO

Publicat

pe

Liderii pensionarilor acuză că recalcularea a venit la pachet cu erori grave. Seniorii au primit decizii greșite, iar acum, cei mai mulți vor să le conteste în instanță. Experta în pensii Dorina Barcari a demonstrat, în direct, la tablă, o astfel de eroare uriașă.

Experta în pensii Dorina Barcari, ministrul propus de partidul lui George Simion, spune că legea are deja prea multe probleme și cere un act normativ nou. Ea susține că guvernanții ar fi trebuit să atașeze și buletinul de calcul, pentru că există unele decizii care, în absența unei explicații scrise, par absolut ilogice. Barcari a exemplificat, pe o decizie de pensie reală, o astfel de eroare uriașă.

https://youtube.com/watch?v=5UfBfrrlDws%3Fsi%3DUYOaYFAzH8VEsIrk

Recalculare pensii. Românii cu grupe de muncă, dezavantajați în noua lege. Cum s-a ajuns la această situație: explicații Dorina Barcari

Expert în pensii, semnal de alarmă: MANEVRA din noua lege – PENSIILE au fost TĂIATE din cauza erorilor funcționarilor. Șirul greșelilor din sistem

Citeste in continuare

Trending