Lucrările la cel mai lung tronson de autostradă aflat în construcţie au fost reluate după aproape 6 luni de pauză. Lotul doi al Autostrăzii Sebeş – Turda va fi acum finalizat cu o întârziere de cel puţin 3 ani. Cei 24 de kilometri îi vor ajuta pe şoferi să evite două puncte foarte aglomerate de pe DN1. Estimate la aproape 250 de milioane de lei, lucrările sunt facute de o companie din Grecia.
„S-a lucrat într-un ritm care tindea spre zero. Din păcate, a fost o mare problemă aici şi anume intrarea în insolvenţă”, a declarat Ionuţ Ciurea, reprezentant Asociaţia Pro Infrastructura.
La începutul acestei luni, pe tronsonul cuprins între Pârâul Iovului şi Aiud, lucrările au început să avanseze.
Pe şantierul lotului 2 au fost readuse zeci de utilaje, iar muncitorii au început deja lucrul. Se concentrează la cele două poduri peste râul Mureş, informează Digi24.
Lucrările, complexe, sunt greu de executat, spun specialiştii, iar până atunci, singura alternativă rămâne DN1. O şosea cu risc crescut de accidente.
Pe Drumul Naţional 1 şoferii sunt obligaţi să circule doar pe două benzi şi de cele mai multe ori sunt blocaţi în ambuteiaje atât în zona Aiud, cât şi la intrare în Oraşul Teiuş. Sunt obligaţi să stea în coloane lungi de zeci de kilometri, ore în şir. Şoferii aşteaptă cu nerăbdare deschiderea primelor două loturi de autostradă.
Autostrada Sebeş-Turda are 70 de kilometri lungime şi trebuia să fie gata încă din 2016. Compania de drumuri spune acum că putem spera să circulăm pe ea la sfârşitul lui 2019.