Connect with us

Stiri economice

Cum a ajuns Germania un imperiu în industria auto

Publicat

pe

Germania este, fără urmă de îndoială, motorul economic al Europei. Iar una dintre cele mai puternice industrii germane, cea auto, a produs anul trecut 5,64 milioane de automobile, mai mult decât Franţa şi Spania la un loc şi de peste trei ori peste tot ce au asamblat uzinele din Marea Britanie. E un rezultat spectaculos dacă avem în vedere că abia în anii premergatori celui de-Al Doilea Razboi Mondial guvernul german a decis sa finanţeze construcţia unui automobil popular. Astfel începe povestea celui mai mare producător actual de automobile din Europa, grupul Volkswagen.

1904 – încep primele discutii între inginerii germani cu privire la o masina populara produsa în serie. Exemplele din America sunt privite cu uimire si, mai apoi, cu interes. Aparitia în 1908 a primului Ford Model T produs în serie larga este semnalul ca si în Germania trebuie dezvoltat un proiect similar.

1925 – Studentul Béla Barényi prezinta, în Germania, un proiect al unui sasiu pentru „masina populara”. Acesta avea tractiune pe puntea spate si motor boxer cu sistem de racire, caracteristici vazute ulterior la Beetle.

1934 – este prezentat prototipul unui vehicul realizat de Ferdinand Porsche, un inginer din Bohemia, pentru NSU Motorenwerke din Neckarsulm. Din nefericire, din cauza problemelor financiare, Porsche Type 32.nu este produs niciodata. Totusi, pe 22 iunie, în acelasi an, “Reichsverband der Deutschen Automobilindustrie” îi acorda lui Ferdinand Porsche, fost angajat al Daimler-Motoren-Gesellschaft si designer al unor masini sport pentru Auto Union, sansa de a dezvolta un vehicul subventionat de stat.

1935 – în luna iulie, Porsche prezinta prototipul VW Series 3, un vehicul cu sasiu si caroserie din otel si lemn. La finalul aceluiasi an, Dr. Porsche GmbH realizeaza si prototipul unui model decapotabil botezat V2 care, împreuna cu alte doua proiecte, sunt acceptate de Reichsverband der Deutschen Automobilindustrie

1938 – Adolf Hitler boteaza proiectul VW Series 3 cu numele KdF-Wagen si lanseaza, pe 12 august, o campanie de strângere de fonduri pentru transpunerea acestuia în vehicul de serie. Cine platea saptamânal o anumita suma avea sa devina, în curând, proprietarul unui astfel de vehicul. Doar 336.000 de persoane adera la acest proiect iar suma strânsa este prea mica pentru a produce masina în serie. Tot în 1938, pe 26 mai, începe constructia uzinei Volkswagen de lânga Fallersleben, proiect sustinut de Deutsche Arbeitsfront.

1939 – Uzina, neterminata, este obligata sa lucreze pentru Luftwaffe având ca sarcina repararea motoarelor de JU 88. Tot pentru a sustine efortul de razboi, uzina Volkswagen primeste o a doua linie de asamblare unde aveau sa fie construite faimoasele „Kübelwagen”. Pâna la finalul razboiului sunt produse 66.825 de vehicule militare. Type 82 Kübelwagen avea un  motor cu patru cilindri, racit cu aer, care dezvolta 35 CP.

1940 – Cerea tot mai mare de echipament militar aduce uzina în situatia de a folosi munca for?ata. În 1944 mai bine de doua treimi dintre muncitorii de la Volkswagenwerk erau prizonieri de razboi, evrei sau polonezi.

1942 – Începe productia vehiculului amfibiu Type 166 “Schwimmwagen”. Vehiculul se putea deplasa cu 80 km/h pe uscat si cu 10 km/h pe apa.

1945 – Pe 22 august armata britanica de ocupatie solicita uzinei sa produca 20.000 de vehicule pentru necesitatile de transport. Pentru ca nu existau fonduri, britanicii gasesc solutia de a instrui muncitorii germani sa plaseze pe sasiurile ramase de la Kübelwagen, caroserii lucrate manual. Pe 27 decembrie sunt produse primele 55 de astfel de vehicule.

1946 – în martie este atinsa pentru prima data cadenta solicitata de britanici: 1.000 de masini pe luna. În acelasi an, uzina sarbatoreste asamblarea vehiculului civil cu numarul 10.000.

1947 – uzina are 8.382 de angajati, dintre care 4.509 implicati direct în procesul de productie. Saptamâna de lucru are 48 de ore, fiecare ora fiind platita cu 1,19 marci germane. Compania, cu sediul acum la Wolfsburg, participa la târgul de la Hanovra unde câstiga un contract de export catre Olanda. Pentru a mentine competitivitatea masinilor produse, britanicii impun inginerilor si muncitorilor gasirea unor solutii pentru îmbunatatirea masinilor Volkswagen.

1948 – pe 1 ianuarie, Heinrich Nordhoff, fost manager la Opel, este impus de britanici ca director general al uzinei Volkswagen. Productia creste de la 1.185 de unitati pe luna la 2.306 unitati. Pe 1 octombrie marca Volkswagen este înregistrata la Oficiul German al Patentelor. Primele piete pentru export sunt Olanda, Belgia, Luxemburg, Suedia si Danemarca.

1949 – Mai elegante si mai confortabile, cu jante si alte elemente cromate, modelele Beetle pentru export costa 5.450 de marci germane. Intra în productie si varianta Beetle Cabrio cu un plafon dezvoltat de Hebmüller. Pe 6 septembrie, britanicii cedeaza uzina în administrarea statului Saxonia Inferioara

1950 – Volkswagen exporta peste ocean. Primele 330 de unitati sunt trimise catre Statele Unite si 128 catre Uruguay. Pe 8 martie modelul Transporter intra în productie la Wolfsburg.

1951 – Timpul de asamblare al unei masini la uzina Volkswagen scade de la 127 de ore la 116 ore. Pretul de baza al modelului Beetle este de 4.600 de marci, în timp ce salariul mediu din Germania este de 346 DM. În 13 luni, un muncitor îsi poate cumpara o masina.

1952 – Beetle îsi schimba înfatisarea.

1954 – O varianta cu opt locuri a modelului Transporter primeste numele Sambabus. Principalii clienti pentru ambele modele Volkswagen sunt companiile. Doar 13% din productie ajunge la persoane fizice.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Evenimente

Experta BARCARI a găsit greșeli HALUCINANTE la recalcularea pensiilor. Așa ceva nu se poate! – VIDEO

Publicat

pe

Liderii pensionarilor acuză că recalcularea a venit la pachet cu erori grave. Seniorii au primit decizii greșite, iar acum, cei mai mulți vor să le conteste în instanță. Experta în pensii Dorina Barcari a demonstrat, în direct, la tablă, o astfel de eroare uriașă.

Experta în pensii Dorina Barcari, ministrul propus de partidul lui George Simion, spune că legea are deja prea multe probleme și cere un act normativ nou. Ea susține că guvernanții ar fi trebuit să atașeze și buletinul de calcul, pentru că există unele decizii care, în absența unei explicații scrise, par absolut ilogice. Barcari a exemplificat, pe o decizie de pensie reală, o astfel de eroare uriașă.

https://youtube.com/watch?v=5UfBfrrlDws%3Fsi%3DUYOaYFAzH8VEsIrk

Recalculare pensii. Românii cu grupe de muncă, dezavantajați în noua lege. Cum s-a ajuns la această situație: explicații Dorina Barcari

Expert în pensii, semnal de alarmă: MANEVRA din noua lege – PENSIILE au fost TĂIATE din cauza erorilor funcționarilor. Șirul greșelilor din sistem

Citeste in continuare

Trending