Connect with us

Stiri economice

Acesta este segmentul „vedetă” al pieței auto

Publicat

pe

Vânzările de SUV-uri din toate segmentele au crescut puternic în lume în ultimii ani, ajungând la 27,8 milioane în 2017, ceea ce înseamnă o cotă record de 34%, conform datelor companiei de cercetare JATO. O comparaţie cu 2014 este lămuritoare: atunci s-au vândut 16,6 milioane de SUV-uri de toate tipurile, în lume, iar anul trecut cu 11 milioane mai multe.

Conform Autovit.ro, segmentul adesea numit „small SUV”, care cuprinde SUV-uri mici şi compacte de oraş, a totalizat anul trecut 5,9 milioane de maşini vândute, dintre care 1,5 milioane în Europa. Segmentul este numit şi „small crossover” şi include modele cu lungime între 4 şi 4,4 metri.

Avansul SUV-urilor mici şi compacte de oraş a continuat şi în acest an, când segmentul a atins 36% din piaţa europeană, un nou record. La acest total SUV-urile de mici dimensiuni au contribuit cu peste o treime. Estimările diverşilor analişti indică o creştere de 400.000 – 500.000 de unităţi a vânzărilor de SUV-uri mici, odată cu apariţia în piaţă a noi modele. Aceste maşini stau bine şi în clasamentul celor mai bine vândute modele europene, Renault Captur fiind pe locul 8 în luna iulie, iar Dacia Duster pe locul 14.

Și în România segmentul SUV a crescut puternic, datele APIA la şapte luni indicând o creştere de 59% a vânzărilor pentru întregul segment. Două dintre cele mai vândute SUV-uri europene sunt produse în România: Dacia Duster şi Ford EcoSport. Înmatriculările de SUV-uri mici şi compacte au fost semnificative în august pe plan local. Datele DRPCIV arată că s-au înmatriculat 1.855 de maşini Dacia Duster, 733 Renault Captur, 480 Suzuki Vitara, 327 Ford EcoSport şi 187 Opel Mokka, acestea fiind doar câteva exemple. Preţurile de pornire sunt şi de sub 15.000 de euro la unele modele, iar la 25.000 de euro pot fi achiziţionate maşini în echipare completă şi cu motoare mai puternice. Cele mai scumpe SUV-uri mici, cu motoare puternice şi dotări maxime, costă şi peste 30.000 de euro.

Cu toate acestea, Autovit.ro susţine că şi cei cu bugete de sub 7.000 – 8.000 de euro îşi pot lua un crossover. De ocazie, e dreot. Cele mai reduse preţuri fiind la modele cu rulaj de peste 150.000 km, dar şi la cele diesel. Pot fi însă achiziţionate şi modele noi, la peste 25.000 de euro, cu numeroase dotări. Pe site-ul companiei preţurile pentru SUV-urile de clasă B şi C ajung la mai puţin de 10.000 de euro. Spre exemplu, Duster poate fi achiziţionat şi la 5.500-6.000 de euro, fiind vorba de modele 2011-2012, cu rulaj peste medie. Se găseşte însă în ofertă şi noul Duster, în versiunea 4×4 şi cu o multitudine de dotări, la peste 17.000 de euro. Pentru Renault Captur, preţurile variază între 8.000 de euro pentru modele produse în 2013 cu rulaj de aproximativ 200.000 km şi 16.000 euro pentru diesel-uri din 2017 sau 2018.

 

La Peugeot 2008, preţurile variază între 8.900 euro şi 16.300 euro, iar Nissan Juke este listat în anunţuri cu preţuri între 7.400 euro pentru modele de acum şapte ani şi 18.500 euro la modele noi. La Opel Mokka preţurile de listare variază între 9.000 şi peste 20.000 de euro, în timp ce Ford EcoSport costă între 11.000 şi 19.000 de euro. Preţurile pentru Mitsubishi ASX sunt între 9.000 de euro pentru modele din 2012, până la 27.000 de euro pentru modele din 2017 cu maxime dotări. La Renegade, cel mai mic model Jeep, preţurile sunt cuprinse între 14.000 şi 31.000 de euro.

Autovit.ro este cea mai  mare platformă online din România destinată vânzării şi cumpărării de  maşini noi şi rulate, cu peste 2 milioane de vizitatori lunari şi peste 1.000 de dealeri auto care folosesc serviciile companiei.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Evenimente

Experta BARCARI a găsit greșeli HALUCINANTE la recalcularea pensiilor. Așa ceva nu se poate! – VIDEO

Publicat

pe

Liderii pensionarilor acuză că recalcularea a venit la pachet cu erori grave. Seniorii au primit decizii greșite, iar acum, cei mai mulți vor să le conteste în instanță. Experta în pensii Dorina Barcari a demonstrat, în direct, la tablă, o astfel de eroare uriașă.

Experta în pensii Dorina Barcari, ministrul propus de partidul lui George Simion, spune că legea are deja prea multe probleme și cere un act normativ nou. Ea susține că guvernanții ar fi trebuit să atașeze și buletinul de calcul, pentru că există unele decizii care, în absența unei explicații scrise, par absolut ilogice. Barcari a exemplificat, pe o decizie de pensie reală, o astfel de eroare uriașă.

https://youtube.com/watch?v=5UfBfrrlDws%3Fsi%3DUYOaYFAzH8VEsIrk

Recalculare pensii. Românii cu grupe de muncă, dezavantajați în noua lege. Cum s-a ajuns la această situație: explicații Dorina Barcari

Expert în pensii, semnal de alarmă: MANEVRA din noua lege – PENSIILE au fost TĂIATE din cauza erorilor funcționarilor. Șirul greșelilor din sistem

Citeste in continuare

Trending