Un gigant mondial de care nu a auzit nimeni țintește zona României. Produce un aliment pe care îl iubim toți

0
62

Americanii şi vest -europenii ori au început să ţină mai mult la silueta şi sănătatea lor ori s-au plictisit de gustul ciocolatei. NU acelaşi lucru se poate spune şi despre noi, cei din est, care după ani de restricţii, în comunism, încă nu ne-am săturat poftele.

Este şi motivul pentru care cel mai mare producător mondial de ciocolată a preluat o fabrică din Rusia şi vrea să se extindă spre Este. Deşi lider mondial, producătorul este puţin cunoscut publicului deoarc lucrează pentru firme care îşi pun propriul brand pe produse. Printre ele giganţii Nestle şi Hershey.

Grupul elveţian Barry Callebaut a anunţat  că a ajuns la un acord pentru preluarea companiei ruseşti Inforum, pentru a se putea extinde pe cea de-a doua mare piaţă de ciocolată din lume, după volumul vânzărilor, după cum scrie Agerpres.

 Termenii financiari ai acodului, care ar urma să se încheie în acest an, nu au fost dezvăluiţi. 

Chiar dacă este cel mai mare producător mondial de ciocolată, Barry Callebaut este puţin cunoscut de consumatorul obişnuit, deoarece grupul elveţian produce dulciuri pe care comapanii precum Hershey şi Nestle îşi pun propria lor etichetă. La rândul său, Inforum a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 86 milioane de franci elveţieni (87 milioane de dolari). 

Achiziţia arată modul în care producătorii de ciocolată se gândesc la noi pieţe în condiţiile în care cumpărătorii americani şi europeni renunţă la produsele care conţin zahăr în favoarea produselor mai sănătoase. 

Un alt producător elveţian de ciocolată, Lindt & Spruengli, a anunţat şi el că pieţele din Brazilia, Africa de Sud, Japonia şi China oferă un potenţial enorm în următorii an. Jumătate din cele 30 până la 40 de magazine pe care Lindt & Spruengli le va dechide în acest an vor fi în astfel de pieţe emergente. 

Europa este saturată cu ciocolată, având în vedere că primele zece ţări cu cel mai mare consum de ciocolată per capita sunt în această regiune, potrivit Euromonitor International. 

„Toţi producătorii de cacao şi ciocolată sunt interesaţi de pieţele emergente şi vom vedea o activitate mai mare pe aceste pieţe. Consumul per capita este mult mai mic pe pieţele emergente şi în consecinţă potenţialul de creştere este imens”, a subliniat Diana Gomes, analist la Bloomberg Intelligence. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here