Connect with us

Stiri economice

Probleme mari pentru Italia. Lumea nu mai vrea să o împrumute. Două milioane de români muncesc acolo

Publicat

pe

Randamentele obligaţiunilor guvernamentale italiene au crescut semnificativ marţi, după scăderi în sesiunile anterioare, deoarece Comisia Europeană a respins proiectul de buget al Italiei pe 2019 şi a acordat Romei maximum trei săptămâni pentru a prezenta o versiune revizuită, transmite Reuters, citat de Agerpres.

„Guvernul italian are trei săptămâni să rescrie propunerea de buget, ceea ce-mi pare destul de improbabil. La drept vorbind, tonul (Italiei) este destul de beligerant. Maşina se îndreaptă şi mai mult spre zid, fără ca nimeni să acţioneze frânele”, a afirmat analistul Christian Lenk de la DZ Bank. 

Randamentele obligaţiunilor italiene pe doi ani au urcat cu 12 puncte de bază, ajungând la 1,58%, după scăderi în sesiunile anterioare, apoi s-a stabilizat la aproximativ 1,53%. 

Şi randamentele obligaţiunilor italiene pe zece ani au crescut la 3,586%, apoi au scăzut uşor, la 3,55%, un nivel ridicat. În plus, „spread”-ul, adică diferenţa dintre randamentele obligaţiunilor guvernamentale italiene cu scadenţa la zece ani şi cele germane, s-a adâncit la 315 puncte. 

Investitorii au investit în schimb în obligaţiuni guvernamentale ale ţărilor din zona euro cu un rating mai bun, ceea ce a dus la scăderea costurilor de împrumut pentru ţări ca Germania şi Franţa. 

Randamentele obligaţiunilor guvernamentale germane pe zece ani au scăzut cu patru puncte de bază, la 0,41%. 

În schimb, indicele principal al bursei italiene a scăzut cu 1,1%, iar cel bancar înregistra un declin de 0,7%, în grafic pentru a atinge cea mai redusă valoare la închiderea şedinţei bursiere din decembrie 2016. 

La sfârşitul săptămânii trecute, agenţia de evaluare financiară Moody’s a retrogradat ratingul Italiei, de la „Baa2” la „Baa3”, cu perspectivă stabilă. Calificativul „Baa3” este cu doar o treaptă peste nivelul „junk” (nerecomandat pentru investiţii). 

Revizuirea în scădere vine pe fondul unei slăbiri a solidităţii fiscale a Italiei, Guvernul având ca obiectiv deficite bugetare mai ridicate în următorii ani decât a previzionat anterior Moody’s. Datoria publică a Italiei se va stabiliza probabil la actualul nivel de 130% din PIB în următorii ani, mai degrabă decât să înceapă să scadă, aşa cum estima agenţia.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Războiul tarifelor. Trump este optimist și spune că va încheia acorduri „foarte bune” cu China și UE

Publicat

pe

După ce a lansat torpila pe piețele financiare internaționale, Donald Trump a demarat războiul negocierilor dure cu cei mai importanți parteneri economici ai americanilor, China și Uniunea Europeană. 

Președintele american Donald Trump, care a avut joi o întrevedere la Casa Albă cu șefa guvernului italian Giorgia Meloni, s-a declarat „100% sigur” că va ajunge la un acord cu Uniunea Europeană privind taxele vamale, ceea ce a afirmat de altfel și partenera sa de discuții, care a caracterizat SUA drept un „partener fiabil”, relatează AFP.

Cei doi lideri se întâlnesc în contextul în care relațiile dintre SUA și UE sunt tensionate din cauza războiului comercial declanșat de președintele american.

De asemenea, liderul de la Casă a dat asigurări că SUA vor încheia „un acord foarte bun cu China”.

Donald Trump a precizat însă că, deși se așteaptă la progrese în încheierea de acorduri comerciale, nu se grăbește să facă acest lucru, relatează Reuters.

Citeste in continuare

Evenimente

Guvernul scoate 1,5 miliarde de lei din Trezorie pentru a nu pierde banii europeni din PNRR

Publicat

pe

Înainte de alegeri și în toiul scumpirilor de Paște, Guvernul României scoate 1,5 miliarde de lei din Trezorerie pentru a acoperi creșterea prețurilor din construcții.

Ordonanța de urgență menită să evite pierderea banilor europeni din 2014–2020 și compromiterea proiectelor din PNRR a fost adoptată astăzi.

Peste 17 miliarde lei reprezintă necesarul de finanțare suplimentară pentru proiectele derulate de primării, consilii județene și alte instituții locale.

Multe dintre aceste proiecte, cum ar fi reabilitări de drumuri, spitale, școli sau sisteme de canalizare, riscă să nu fie finalizate până la sfârșitul anului 2025. Este termenul-limită pentru implementarea acestora, fără ajutorul financiar de la Guvern.

Citeste in continuare

Evenimente

Austeritate pentru angajați, belșug pentru șefii CFR Călători. Scad salariile obișnuite, dar cresc indemnizațiile de conducere

Publicat

pe

Revoltă în compania CFR Călători, după ce în proiectul de buget al companiei câștigurile salariale ale angajaților de rând ar urma să scadă, în vreme ce indemnizațiile directorului general, directorului financiar și ale membrilor Consiliului de Administrație sunt în creștere, potrivit Club Feorviar.

Potrivit proiectului prezentat de Club Feroviar, cheltuielile de natură salarială ar urma să scadă cu 4,66% față de 2024. Bonusurile vor fi și ele in scădere, la fel și numărul de angajați, care ar ajunge la 10.597, în scădere cu 279 față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024.

Dacă pentru majoritatea angajaților veniturile scad, nu același lucru se întâmplă și în cazul șefilor, ba dimpotrivă.

Astfel, cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete ar urma să se majoreze cu 24,36%.

De exempplu, indemnizațiile directorului general, precum și cele ale directorului financiar sunt stabilite la valoarea de 1.044 mii lei, cu 17,43% față de nivelul anului trecut, potrivit calculelor făcute de Club Feroviar.

Și indemnizația membrilor Consiliului de Administrație este în creștere față de anul trecut, cu 37,33%, o majorare pusă pe seama faptului că în perioada mai-decembrie 2024 CA a funcționat cu patru membri în loc de cinci. În ceea ce privește      cheltuielile aferente AGA și cenzori, programate la 70,80 mii lei, acestea rămân aproape constante.

În proiectul de buget, compania aflată în subordonare Ministerului Transporturilor, este previzionat un profit de trei milioane de euro.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE