Connect with us

Stiri economice

Un nou test arată ce emisii au cu adevărat mașinile diesel moderne

Publicat

pe

Noile date publicate astăzi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) oferă dovezi clare că autovehiculele diesel de ultima generaţie au emisii mult mai scăzute pe şosea decât cele insinuate de unele autorităţi şi grupuri de interese. Valorile au fost măsurate în condiţii de conducere reală de către diferite autorităţi naţionale de omologare. Prin urmare, datele nu aparţin unor producători astfel încât eventualele suspiciuni privind modul de testare sunt nefondate.

Aproximativ 270 de tipuri noi de autovehicule diesel, omologate conform celui mai recent standard Euro 6d-TEMP, au fost introduse pe piaţa europeană în ultimul an. Noile date arată că toate aceste autovehicule cu motor diesel au emisii cu mult sub pragul de oxizi de azot (NOx) stipulat pentru testele conform condiţiilor reale de conducere (RDE), care se aplică tuturor tipurilor de autovehicule noi începând din septembrie 2017. Mai mult, cele mai multe dintre aceste vehicule sunt sub pragul mai strict al NOx, care va fi obligatoriu începând cu ianuarie 2020.

RDE măsoară poluanţii cheie, cum ar fi NOx şi particulele, emis de maşini în timp ce sunt conduse pe drumurile publice într-o gamă largă de condiţii. Prin urmare, RDE garantează că nivelurile de emisii poluante măsurate în timpul testului de laborator (WLTP) sunt confirmate pe şosea şi că pragurile legale nu sunt depăşite în timpul conducerii de zi cu zi.

Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA, consideră că „aceste noi date demonstrează că automobilele moderne, susţinute de politicile de reînnoire a flotei şi combinate cu propulsia alternativă, vor juca un rol important în a ajuta oraşele să respecte obiectivele privind calitatea aerului. În paralel, vehiculele diesel vor continua să rămână importante pentru reducerea emisiilor de CO2 pe termen scurt şi mediu, chiar dacă toţi producătorii îşi extind oferta de autovehicule încărcate electric. Producătorii auto au făcut investiţii importante pentru a furniza rapid aceste motoare cu emisii de NOx mult sub valorile impuse. Este important să oprim demonizarea tehnologiei diesel în ansamblu. În schimb, trebuie să facem diferenţa între vechea flotă diesel şi cea mai recentă generaţie de vehicule”.

Constatările ACEA sunt susţinute şi de terţi. ADAC a efectuat recent o testare independentă pe şosele a vehiculelor diesel compatibile cu normele RDE şi a constatat că dieselurile moderne emit cu 85% mai puţin NOx decât automobilele Euro 5, concluzionând că cele mai recente dieseluri sunt „foarte curate”.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

MINISTRUL ENERGIEI, SEBASTIAN BURDUJA: „ROMÂNII PLĂTESC AL CINCILEA CEL MAI MIC PREŢ LA ENERGIE ELECTRICĂ ŞI AL PATRULEA CEL MAI MIC PREŢ LA GAZ”

Publicat

pe

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirmă că afirmaţiile potrivit cărora România este „un mare producător de energie” reprezintă un mit. Burduja aminteşte că, în perioada 2009-2022, în România s-au închis capacităţi de producţie care însumau peste 7.000 de megawaţi, echivalentul producţiei a 10 reactoare ale centralei nucleare de la Cernavodă, conform News.ro.

Ministrul Energiei a explicat, joi seară, de ce România plăteşte mult pentru energia pe care o importă pe piaţa SPOT.

„Românii plătesc al cincilea cel mai mic preţ la energie electrică şi al patrulea cel mai mic preţ la gaz, pentru că avem o schemă de plafonare-compensare. Pe piaţa SPOT, pe piaţa zilei următoare, cum se spune, e adevărat că sunt zile în care România are preţuri ridicate în raport cu celelalte state europene, de multe ori sunt preţuri similare cu Bulgaria, Grecia, Polonia, Ungaria. Şi sunt două cauze principale aici.

Prima este lipsa capacităţilor de producţie; acest mit că România este un mare producător de energie a fost valabil acum 30 de ani, poate şi 20 de ani, dar cert este că, din 2009 până în 2022, în România s-au închis capacităţi de peste 7.000 de megawaţi, deci cât 10 reactoare de la Cernavodă şi toate erau producţie în bandă, cărbune sau gaz. E adevărat, grupuri mai vechi, costuri mai mari, dar le aveam.

Şi acum, sigur că neinvestind atâţia ani de zile, a venit şi nota de plată, pentru că noi nu ne mai acoperim consumul. Şi atunci, ce facem? Importăm la intervale orare la care toate celelalte state din jur, în general, importă. Şi atunci, pe o cerere mare, pe un consum mare şi o ofertă mică, sigur că preţul este sus”, a afirmat ministrul Energiei.

El a adăugat că autorităţile au început să ”trateze cauza” acestei situaţii, iar România a atras 14 miliarde de euro pentru sistemul energetic şi, datorită investiţiilor, producţia de energie electrică se va dubla.

”La gaz, nu mai vorbesc, se va întâmpla asta, şi chiar mai repede, din 2027, dar la energie electrică, peste 5-6 ani, România va fi într-o cu totul altă situaţie, în care nu noi vom depinde de alţii şi alţii vor depinde de noi”, a adăugat Sebastian Burduja.

Sursa: Realitatea Din PNL

Citeste in continuare

Evenimente

REALITATEA PLUS DESCHIDE LINIA SPECIALĂ DE COMUNICARE CU ROMÂNII – TELEFONUL POPORULUI

Publicat

pe

Realitatea PLUS a deschis linia specială de comunicare cu românii. 

Postul nostru de televiziue pune la dispoziția oamenilor telefonul poporului. 

Așteptăm mesajele dumneavoastră! Credeți că ne vor da judecătorii turul 2 înapoi?

Numărul de telefon al poporului este 0730 555 014.

Citeste in continuare

Evenimente

SE SCUMPESC DIN NOU TIGĂRILE. CÂT VA COSTA UN PACHET

Publicat

pe

Ţigările se scumpesc din nou, de lunea viitoare, când cel mai mare jucător de pe piaţă va adăuga un leu în plus la pachetul de țigări. Astfel, românii vor plăti pentru un pachet de țigări și 30 de lei.

De pe 27 ianuarie, al doilea producător de pe piaţă va majora preţurile cu 50 de bani și chiar 1 leu, în funcție de prețul actual.

Vorbim astfel despre a şaptea scumpire a țigărilor din ultimii doi ani. Cel mai câştigat în urma acestei decizii este statul, care adună mai mulţi bani din accize.

România este una dintre țările din Uniunea Europeană cu cei mai mulți fumători, în jur de 4,2 milioane, potrivit statisticilor europene. 

România: aceștia adoptă fumatul din ce în ce mai devreme, transformând țara noastră într-un lider european la consumul de tutun în rândul adolescenților. Aproximativ 34% din populația adultă fumează, iar procentul tinerilor fumători crește într-un ritm îngrijorător, atingând un nivel record de 48,3% la grupa de vârstă 15-24 de ani.

Mai mult, un studiu recent arată că un licean din șapte fumează în mod regulat, debutul acestui obicei nociv având loc, în medie, la vârsta de 15 ani. Spre deosebire de alte țări europene, unde legislația și programele de prevenire au dus la o scădere masivă a numărului de fumători, România continuă să se confrunte cu o tendință ascendentă.

Comparativ cu alte țări din Uniunea Europeană, România se confruntă cu cea mai mare rată de creștere a numărului de tineri fumători. În state precum Finlanda, Norvegia sau Suedia, politicile restrictive și educația intensivă au redus semnificativ numărul de fumători tineri.

Sursa: Tabu.RO

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE