În data de 28 februarie, contractele de retransmisie ale Pro TV cu Telekom şi NextGen vor expira. Se pare că negocierile cu privire la un nou contract au intrat în impas, astfel încât Pro TV se foloseşte de toate armele pe care le are la dispoziţie, pentru a aduce în atenţia publică subiectul.
Astfel, nu doar că pe site-urile trustului au putut fi observate bannere care anunţau că Pro TV ar putea ieşi din grila Telekom şi Next Gen, dar un mesaj asemănător a putut fi citit şi pe postul de televiziune, în timpul dfifuzării filmului Argo:
Canalele Pro TV ar putea să nu mai fie disponibile în reţelele Telekom şi Next Gen”. „Toate celelalte reţele vor continua să difuzeze canalele Pro TV. Pentru informaţii contactaţi Telekom şi Next Gen”.
Paginademedia susţine că este pentru prima dată când Pro TV foloseşte în mod agresiv suporturile sale media, pentru a rezolva o problemă de antură comercială şi de a pune presiune pe un partener.
„Conţinutul, editorialul, a fost astfel implicat în soluţionarea intereselor de business. Separarea editorialului, a conţinutului de zona de business este unul dintre principiile de bază în massmedia,” notează Paginademedia.
În replică, Telekom se declară surprins de acţiunile Pro TV, şi că postul de televiziune ar urmări obţinerea unui preţ mai bun al retransmisiei canalelor.