Connect with us

Stiri economice

Andrei Rădulescu: În România, din 2014 nu se mai fac reforme structurale. Deși totul se face acum de pe telefon, noi rămânem ultimii din Europa la digitalizare – Finante & Banci

Publicat

pe

”În România, din 2014 nu se mai fac reforme structurale. Am încheiat un acord cu FMI pe care nu l-am dus la capăt, ci am preferat să dăm drumul la politici care toarnă gaz pe foc și care stimulează cererea. Ar trebui să abordăm convergența față de țările avansate și din punct de vedere al obiceiurilor de consum. Să creștem gradul de digitalizare, unde suntem la coada Europei. Azi, totul e la un click distanță. Uitați-vă la ce se întâmplă în turism: Mergeți în orice țară și veți vedea că toate aeroporturile sunt pline, hotelurile sunt pline, totul se face cu telefonul sau computerele. Dacă vrem să încurajăm turismul, una din priorități ar fi și creșterea digitalizării”, a spus joi Andrei Rădulescu, economistul șef al Băncii Transilvania.

Asia se digitalizează din ce în ce mai mult iar dacă nu înțelegem asta și nu luăm măsuri riscăm să rămânem o țară la coada Europei, a mai spus Rădulescu la conferința ”Banca viitorului”.

”Bulgaria a depășit Grecia și e deasupra României. Nu m-ar surprinde dacă Bulgaria va continua să crească la acest indice al digitalizării. România riscă să devină un muzeu, așa cum Europa riscă să devină un muzeu din cauza lipsei reformelor structurale. Șocuri tehnologice care să împingă evoluția Europei nu prea mai sunt, iar pentru a rămâne în acest trend al revoluției digitale e nevoie de reforme structurale”, a mai explicat economistul șef al BT.

Cât privește gradul de digitalizare, primele 15 locuri sunt ocupate de către țările din vestul Uniunii Europene, pe lângă Australia, Coreea și Noua Zeelandă; majoritatea acestor țări au început procesul de digitalizare în urmă cu peste 15 ani, cumulând investițiile treptate în tehnologii cu educarea populației și a instituțiilor pentru a facilita aderarea acestora la un mediu digital.

Cele mai ”digitalizate” țări se remarcă prin:

•Parteneriate între mediul public și privat cu scopul de educare a populației
•Promovarea interacțiunii on-line a instituțiilor cu cetățenii prin crearea de platforme digitale și oferirea de avantaje utilizatorilor (de ex:returnarea mai rapidă a TVA-ului)
•Implicarea instituțiilor financiare și a operatorilor telecom în creșterea încrederii populației în mediul online prin semnalizarea beneficiilor noilor tehnologii
•Investiții ale statului în crearea infrastructurii tehnologice și a site-urilor web publice, care sunt ușor de navigat și conțin informații complete
•Implementarea unui sistem centralizat de autentificare și identificare unică a utilizatorilor
•Crearea punctelor de acces la internet (în special în mediul rural)
•În România nivelul de educație digitală este scăzut, românii folosind internetul în special pentru accesarea rețelelor sociale și divertisment; în plus, România se confruntă cu un decalaj mare între mediul urban și cel rural, în ceea ce privește infrastructura tehnologică de tip internet cu bandă largă (doar 40% acoperire în zonele rurale)

Deși România a înregistrat o creștere a numărului de servicii oferite online față de 2017, se clasează pe ultimul loc din cauza: cadrului legislativ deficitar în domeniul digitalizării, infrastructurii tehnologice neuniformizate în cadrul instituțiilor publice, lipsei unei preocupări în ceea privește dezvoltarea competențelor digitale necesare în aparatul administrativ, întârzierii semnificative în implementarea Agendei Digitale 2014-2020, lipsei de încredere a populației în utilizarea platformelor online. Datele provin din IMD World Digital Competitiveness.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Când trebuie informați clienții finali despre încetarea schemei de sprijin pentru energia electrică. Precizări de la ANRE

Publicat

pe

ANRE le impune furnizorilor de energie electrică un termen limită până la care trebuie să-i anunțe pe clienții finali privind încetarea schemei de sprijin pentru energia electrică și a noilor tarife.

Furnizorii de energie elecrică sunt obligați, conform noului ordin emis recent de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), să le transmită clienților săi, până pe data de 10 iunie 2025, mai multe informații prind eliminareaschemei de sprijin și efectele asupra facturii.

Astfel, ANRE îi obligă pe furnizori să își informeze clienții asupra următoarelor aspecte:

– încetarea, începând cu data de 1 iulie 2025, a aplicabilității schemei de sprijin pentru energie electrică;

– începând cu data de 1 iulie 2025, prețul final al energiei electrice facturat de furnizor va fi prețul contractual, care este, după caz, prețul comunicat clientului final la momentul încheierii contractului de furnizare sau cel comunicat cu ocazia actualizării condițiilor economice aferente contractului, iar în cazul clienților finali pentru care se asigură furnizarea energiei electrice în regim de ultimă instanță, modul de stabilire a prețului final facturat în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;

– schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu, gratuit, care nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de energie electrică ales de către clientul final;

– modalitățile de încheiere a unui contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial, respectiv prin negocierea directă cu furnizorul a prețului și a condițiilor comerciale sau prin acceptarea unei oferte propuse de către acesta, după caz, ori posibilitatea clientului final de a recurge la selectarea furnizorului prin procedee specifice de licitație/achiziție publică;

– modalitatea prin care clientul poate efectua o analiză comparativă a ofertelor-tip de furnizare a energiei electrice existente pe piață, respectiv prin intermediul aplicației web „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice“, administrată de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei.

Informarea se comunică de către furnizor anexată facturii sau prin modalitatea convenită de către părți prin contract sau comunicată ulterior de către clientul final, în cazul modificării acesteia.

Furnizorii de energie electrică trebuie să poată face dovada că au depus toate diligențele pentru informarea clienților finali din portofoliu.

Furnizorii de energie electrică au obligația să comunice, până la data de 10 iunie 2025, clienților finali din portofoliu cărora nu li se modifică prețul contractual de la data de 1 iulie 2025 prețul contractual aplicabil de la această dată.

Citeste in continuare

Evenimente

AVERTISMENT ÎNGRIJORĂTOR: TVA AR PUTEA CREȘTE LA 24%

Publicat

pe

Potrivit mai multor surse apropiate Bruxelles-ului, Guvernul plănuiește să crească TVA la 21% începând cu luna iunie, adică imediat după alegeri. 

Această măsură ar urma să fie prezentată în această săptămână de către ministrul Finanțelor. 

Decizia vine în urma discuțiilor purtate cu Comisia Europeană pentru corectarea deficitului bugetar. 

Însă experții europeni consideră că o creștere cu doar două puncte procentuale nu va fi suficientă. Așadar, există o posibilitate ca Guvernul să crească cota TVA până la 24%. 

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

”RABLA PENTRU TRACTOARE” – PROGRAM ANULAT LA CÂTEVA MINUTE DUPĂ LANSARE

Publicat

pe

Lansarea mult așteptatului program „Rabla pentru tractoare” a fost suspendată la doar câteva minute după deschidere, din cauza unor probleme tehnice majore apărute în platforma Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), potrivit unui comunicat oficial.

Autoritățile au anunțat că incidentul ar fi fost cauzat de suprasolicitarea aplicației informatice, înregistrându-se un trafic extrem de ridicat imediat după deschiderea sesiunii. În acest context, nu este exclusă nici varianta unui posibil atac cibernetic, motiv pentru care urmează să fie efectuate verificări suplimentare.

Pentru a asigura un proces corect și echitabil, AFM a decis să anuleze toate înscrierile efectuate în acel interval scurt și să reia sesiunea de la zero, la o dată care va fi stabilită și comunicată ulterior. Cei care au reușit să se înscrie în primele minute nu vor beneficia de un avantaj, fiind necesară o reînscriere atunci când programul va fi reluat oficial.

Programul „Rabla pentru tractoare” este destinat fermierilor care doresc să își înlocuiască utilajele vechi cu unele noi, mai eficiente și mai puțin poluante, prin intermediul unei finanțări nerambursabile.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE