Connect with us

Stiri economice

Călătoria cu trenul între Timișoara și Mangalia durează peste 30 de ore din cauza inundațiilor și a unui mare ocol – Industrie Feroviara

Publicat

pe

​Trenul care a plecat duminică înainte de ora 18 din Timișoara va ajunge marți la ora 1 noaptea la Mangalia, după staționări lungi și un mare ocol, ambele cauzate de inundațiile grave de lângă Drobeta Turnu Severin. Mai multe trenuri s-au oprit și nu au avut cum să mai continue parcursul pe magistrala 900. Reamintim că duminică seară linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrarea în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor – Igiroasa. Situația ar putea dura 2-3 zile.

CFR a anunțat că traficul feroviar pe raza Regionalei CF Craiova se desfăşoară cu transbordare auto pe segmentul de cale ferată Dr. Tr. Severin – Strehaia, după ce linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrarea în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor – Igiroasa, informează luni CFR SA.

„Această măsură a fost luată pentru asigurarea continuităţii circulaţiei trenurilor, după ce linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrare în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor – Igiroasa”, preciza CFR SA.

Echipele feroviare de intervenţie sunt la faţa locului şi acţionează pe intervalul Igiroasa – Prunişor, unde terasamentul a fost spălat de viitură.

Foto CFR Infrastructură

În acest context mai multe trenuri nu au putut să-și continue parcursul pe ruta Timișoara – București și pasagerii au fost transbordați cu microbuzul. Un tren sezonier IR 1992 Timișoara – Mangalia, ocolește zonele cu probleme și va avea un parcurs extrem de lung.

Trenul sezonier IR 1992 parcurgea în mod normal în 15 ore cei 793 km dintre Timișoara și Mangalia. Noaptea trecută, trenul care a plecat duminică la 17.49 din Timișoara s-a oprit cinci ore mai târziu la Drobeta Turnu Severin. Apoi s-a luat decizia ca trenul să pornească sub un alt număr 12197 și pe un traseu care să ocolească zona grav inundată.

Foto CFR Infrastructură

Trenul a plecat la 3.40 din Drobeta Turnu Severin și a mers 152 km înapoi, spre Lugoj, pentru a face ocolire via Ilia – Deva – Simeria. Trenul a ajuns în opt ore la Simeria (la 267 km de Drobeta Turnu Severin și ar trebui să ajungă la Mangalia marți dimineață la 1.27 (via Petroșani. Târgu Jiu – Craiova – București). Practic cei care au avut ghinionul să fie în acest tren vor ajunge să parcurgă peste 1.100 km între Timișoara și Mangalia.

Traseul lui IR 12197 între Drobeta și Simeria (infofer)

Între Craiova și Drobeta T S sunt în mod normal 114 km, dar ocolul făcut de trenul 12197 este de 505 km (așadar 390 km în plus).

Și trenurile operatorului privat Astra au avut de suferit, iată ce spune compania.

Stimați călători, ca urmare a ploilor abundente, în noaptea de 23/24.06.2019 s-a produs deteriorarea infrastructurii feroviare în zona Balota-Strehaia. Aceasta a condus la imposibilitatea circulației trenurilor pe această zonă. Trenurile ATC care circulă pe relația Arad – Timișoara Nord – Craiova – București Nord – Constanța și retur (IR 15593 și IR 15594) vor circula astfel: Arad – Drobeta Tr. Severin cu trenul, transbordare auto pe distanța Tr. Severin – Tâmna, apoi în continuare cu trenul de la Tâmna spre București / Constanța. La fel se va desfășura circulația și pe ruta de întoarcere pe această secțiune de linie.

Din estimările specialiștilor companiei de infrastructură, această situație va dura 2-3 zile.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Rabla pentru tractoare s-a gripat. Aplicația este blocată din cauza infrastructuri IT care este puternic limitată

Publicat

pe

Programul Rabla pentru tractoare s-a împotmolit în aplicația IT, care nu are suficient spațiu dedicat în sistemul cloud. Volumul mare de cereri a blocat tot sistemul informațional dedicat programului.

Disfuncționalitățile aplicației informatice dedicate programului „Rabla pentru tractoare” au fost cauzate de limitările infrastructurii de tip cloud utilizate, care nu a putut gestiona volumul excepțional de cereri, arată rezultatele preliminare ale analizei tehnice realizată de către echipa tehnică din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

„Până la acest moment, analiza preliminară a arătat că disfuncționalitățile nu au fost cauzate de aplicația informatică în sine, ci de limitările infrastructurii de tip cloud utilizate, care nu a putut gestiona volumul excepțional de cereri, înregistrând peste 3,3 milioane de requesturi în intervalul 09:55 – 10:02, cu un vârf de 1,29 milioane la ora 10:00. Acest nivel a depășit cu mult capacitatea maximă de procesare permisă de arhitectura standard, ceea ce a condus la blocaje ale aplicației, în special în etapa critică de încărcare a fișierelor necesare finalizării dosarelor. Lucrăm împreună cu specialiștii în infrastructură pentru a reconfigura soluția tehnică și a preveni astfel de blocaje în viitor”, a declarat președintele AFM, Florin Bănică.

Potrivit sursei citate, blocajele apărute în momentul de încărcare a documentelor au afectat procesul de înscriere, fiind înregistrate peste 22.000 de dosare create, dar nefinalizate, precum și numeroase sincope raportate de utilizatori. „În aceste condiții, Administrația Fondului pentru Mediu a decis anularea sesiunii, considerând că procesul a fost viciat și nu au fost asigurate condiții egale pentru toți solicitanții”, precizează instituția.

Reprezentanții AFM menționează faptul că, la acest moment, echipa tehnică ce a dezvoltat aplicația continuă analiza detaliată a procedurii de înscriere pentru confirmarea completă a cauzelor și că, totodată, a demarat procedurile necesare pentru reconfigurarea aplicației informatice, urmând ca, în perioada următoare, să fie emisă o nouă dispoziție de începere a programului „Rabla pentru Tractoare”.

Luni, 12 mai, la scurt timp după debutul sesiunii de înscriere a producătorilor agricoli – persoanelor fizice în Programul „Rabla pentru tractoare”, Administrația Fondului pentru Mediu a anunțat, într-un comunicat de presă, că a decis anularea acestei proceduri, din cauza unor probleme tehnice apărute în procesul de depunere a cererilor de finanțare. 

Citeste in continuare

Evenimente

Euro s-a apreciat din nou în fața leului, după câteva zile de scădere. Ce cotație a afișat BNR pentru moneda națională?

Publicat

pe

După câteva zile de acalmie pe piața interbancară și scăderea cotației euro-leu, moneda unică europeană s-a apreciat din nou, potrivit cotației anunțate, miercuri, de către Banca Națională a României.

Cursul valutar oficial, de referință, anunțat miercuri de BNR a ajuns la 5,1036 lei pentru un euro, față de 5,0991 lei înregistrat marți.

În schimb, cursul dolarului american a scăzut la 4,5335 lei, de la 4,5894 lei.

Aurul a fost cotat la 471,3738 lei pentru un gram, față de 480,3618 lei.

Leul se apreciază pentru a doua zi consecutiv. Vezi cursul BNR de luni, 12 mai

Citeste in continuare

Evenimente

Când trebuie informați clienții finali despre încetarea schemei de sprijin pentru energia electrică. Precizări de la ANRE

Publicat

pe

ANRE le impune furnizorilor de energie electrică un termen limită până la care trebuie să-i anunțe pe clienții finali privind încetarea schemei de sprijin pentru energia electrică și a noilor tarife.

Furnizorii de energie elecrică sunt obligați, conform noului ordin emis recent de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), să le transmită clienților săi, până pe data de 10 iunie 2025, mai multe informații prind eliminareaschemei de sprijin și efectele asupra facturii.

Astfel, ANRE îi obligă pe furnizori să își informeze clienții asupra următoarelor aspecte:

– încetarea, începând cu data de 1 iulie 2025, a aplicabilității schemei de sprijin pentru energie electrică;

– începând cu data de 1 iulie 2025, prețul final al energiei electrice facturat de furnizor va fi prețul contractual, care este, după caz, prețul comunicat clientului final la momentul încheierii contractului de furnizare sau cel comunicat cu ocazia actualizării condițiilor economice aferente contractului, iar în cazul clienților finali pentru care se asigură furnizarea energiei electrice în regim de ultimă instanță, modul de stabilire a prețului final facturat în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;

– schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu, gratuit, care nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de energie electrică ales de către clientul final;

– modalitățile de încheiere a unui contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial, respectiv prin negocierea directă cu furnizorul a prețului și a condițiilor comerciale sau prin acceptarea unei oferte propuse de către acesta, după caz, ori posibilitatea clientului final de a recurge la selectarea furnizorului prin procedee specifice de licitație/achiziție publică;

– modalitatea prin care clientul poate efectua o analiză comparativă a ofertelor-tip de furnizare a energiei electrice existente pe piață, respectiv prin intermediul aplicației web „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice“, administrată de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei.

Informarea se comunică de către furnizor anexată facturii sau prin modalitatea convenită de către părți prin contract sau comunicată ulterior de către clientul final, în cazul modificării acesteia.

Furnizorii de energie electrică trebuie să poată face dovada că au depus toate diligențele pentru informarea clienților finali din portofoliu.

Furnizorii de energie electrică au obligația să comunice, până la data de 10 iunie 2025, clienților finali din portofoliu cărora nu li se modifică prețul contractual de la data de 1 iulie 2025 prețul contractual aplicabil de la această dată.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE