Grupul DIGI/RCS&RDS a prezentat joi raportul cu rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie 2019. În raport, este folosit termenul de RGU („unitate generatoare de venituri”) pentru a desemna contul de abonat al unui client în legătură cu unul dintre serviciile companiei. Un client individual poate reprezenta unul sau mai multe RGU-uri în funcție de numărul de servicii la care se abonează.
Ce spune DIGI despre evoluția afacerilor și a numărului de clienți din România:
- „Veniturile din România pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 septembrie 2019 au fost de 190,0 milioane euro, prin comparație cu 176,6 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 septembrie 2018, o creștere de 7,6%.
- Creșterea veniturilor din România a fost determinată, în principal, de o creștere a numărului de RGU pentru servicii de internet și date fixe si servicii de televiziune prin cablu si de o crestere a ARPU pentru serviciile noastre de telecomunicații mobile si televiziune prin cablu.
- Numărul de RGU din serviciile noastre de televiziune prin cablu a crescut de la aproximativ 3.234 mii la 30 septembrie 2018, la aproximativ 3.523 mii la 30 septembrie 2019, o creștere de aproximativ 8,9%, iar numărul de RGU din serviciile de internet și date fixe rezidential a crescut de la aproximativ 2.305 mii la 30 septembrie 2018 la aproximativ 2.528 mii la 30 septembrie 2019, o creștere de aproximativ 9,7%. Aceste creșteri au fost în principiu datorate pachetelor atractive de internet fix si date.
- Numărul de RGU din serviciile de telecomunicații mobile a crescut de la 3.379 mii, la data de 30 septembrie 2018, la aproximativ 3.396 mii RGU la data de 30 septembrie 2019, o creștere de aproximativ 0,5%. ARPU din serviciile de telecomunicații mobile a crescut la o medie de 4,9 euro/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 septembrie 2019, comparativ cu media de 4,4 euro/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 septembrie 2018, o creștere de aproximativ 11,4%, care a rezultat în principal datorita cresterii preturilor abonamentelor si a creșterii traficului de servicii de voce, internet si date generat de clienți..
- Creșterea serviciilor de telecomunicații mobile, televiziune prin cablu, internet fix și date au fost parțial compensate printr-o scădere a veniturilor generate de serviciile DTH și a liniilor de telefonie fixă, ca urmare a scăderii RGU în ambele linii de activitate.
- Numărul de RGU din serviciile DTH a scăzut de la aproximativ 544 mii la data de 30 septembrie 2018 la 510 mii la data de 30 septembrie 2019, o scădere de aproximativ 6,3%. Această scădere s-a datorat în principal faptului că un număr de abonați DTH au încetat contractele, s-au mutat la concurenți sau au migrat de la serviciile noastre de DTH la serviciile noastre de televiziune prin cablu.
- Numărul RGU de clienți rezidențiali abonați la serviciile de telefonie fixă a scăzut de la 1.075 mii la data de 30 septembrie 2018 la aproximativ 979 mii la data de 30 septembrie 2019, o scădere de aproximativ 8,9%”
Operațiunile DIGI din România și Ungaria au generat aproximativ 63% și, respectiv, 18% din veniturile consolidate pentru cele trei luni încheiate la 30 septembrie 2019. Celelalte piețe pe care activează grupul sunt Italia și Spania.
- „Am accelerat investițiile în proiecte importante pentru evoluția grupului pe toate piețele unde derulăm operațiuni. Lansarea serviciilor 5G în iunie 2019, urmată de extinderea ofertei 4G în banda de 900 MHz și o creștere susținută a traficului de date mobile pentru toți utilizatorii Digi, demonstrează angajamentul nostru pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor de comunicații mobile. Continuăm extinderea serviciilor fixe în România, Ungaria și Spania, cât și dezvoltarea rețelei mobile în Ungaria.„, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.
Profitul net înregistrat de grupul DIGI în toate cele patru țări în care activează a fost de 20,8 milioane euro în perioada de trei luni încheiată la 30 septembrie 2019, în creștere față de un profit net de 8 milioane de euro în perioada similară a anului trecut.