Connect with us

Stiri economice

Corporate News: Boeing trebuie să modifice 7.000 de avioane după ce o pasageră a fost expulzată printr-o fereastră și a murit; General Motors o acuză pe Fiat Chrysler că i-a mituit pe șefii sindicatului – Companii

Publicat

pe

Ruperea unei palete de ventilator a provocat desprinderea unei ferestre în timpul zborului / GM denunță practici mafiote ale lui Fiat Chrysler care au costat-o miliarde și cere despăgubiri de trei ori mai mari.

Boeing trebuie să modifice 7.000 de avioane după ce o pasageră a fost expulzată printr-o fereastră și a murit. Problemele cu Boeing 737 s-au multiplicat dramatic. Noul model Max este reținut la sol de multe luni după două prăbușiri catastrofale, iar acum producătorul a acceptat să modifice 7.000 de avioane mai vechi pentru a evita repetarea unei tragedii în timpul zborului.

Cursa 1380 a lui Southwest Airlines se îndrepta de la New York spre Dallas pe 18 aprilie 2018. Pe când avionul 737-700 evolua la o altitudine de 32.000 de picioare (aproape 11.000 m), o paletă de ventilator cu o fisură nedetectată s-a rupt și a lovit carcasa motorului. Investigatorii accidentului au tras concluzia că forța impactului a provocat dezintegrarea nacelei, mai degrabă o componentă a structurii avionului decât a motorului.

Sfărâmăturile au perforat exteriorul avionului în zona scaunului 14A, ceea ce „a provocat desprinderea ferestrei de avion”, conform raportului lui National Transportation Safety Board (NTSB). Întrucât cabina s-a depresurizat rapid, Jennifer Riordan, pasagera de pe locul 14A, a fost parțial absorbită în afara ferestrei. Pasageri și echipajul au reușit s-o tragă înapoi, dar a murit mai târziu din cauza rănilor.

NTSB a concluzionat că există o vulnerabilitate structurală potențială în carcasa motoarelor tuturor avioanelor Boeing „Next Generation” (NG). Acestea sunt versiuni ale bimotoarelor cu sufix -600, -700, -800 și -900. Southwest are peste 700 de astfel de avioane, mai multe decât oricare alt transportator. Ryanair este cel mai mare operator cu acest tip din Europa: toate cele 450 de avioane din flota sa sunt Boeing 737-800.

Pentru a evita orice repetare a accidentului fatal, NTSB a impus o reproiectare a structurii: „Acest accident demonstrează că o paletă de ventilator poate ceda și fi ejectată altfel decât s-a observat în timpul testelor de motor”.

Boeing a spus că va face modificările necesare și a insistat: „Toate avioanele 737 NG sunt sigure pentru a continua operarea normală, problema fiind complet eliminată prin examinarea lamelor de ventilator”. (The Independent)

General Motors o acuză pe Fiat Chrysler că i-a mituit pe șefii sindicatului. GM a dat-o în judecată pe Fiat Chrysler Automobile NV (FCA), pretinzând că rivala sa i-a mituit ani de zile pe oficialii sindicatului United Auto Workers (UAW) pentru a perturba procedurile de negociere a contractelor de muncă și a câștiga avantaje, ceea ce a costat-o miliarde de dolari pe General Motors. GM acuză și că fostul CEO de la Fiat Chrysler, Sergio Marchionne (decedat între timp), a jucat un rol principal în această schemă.

Principalul producător american a declarat că va cere „despăgubiri substanțiale” de la FCA care vor fi reinvestite în SUA pentru a crea locuri de muncă, dar nu a specificat suma.

Procesul intervine într-un moment delicat pentru FCA, care lucrează la o fuziune plănuită cu fabricantul francez PSA și negociază un contract de muncă pe patru ani cu UAW. FCA a declarat că se va apăra viguros în timpul procesului: „Suntem uluiți de acțiunea în instanță, atât de conținut, cât și de moment. Nu putem decât presupune că urmărește să perturbe fuziunea cu PSA, ca și negocierile cu UAW”. FCA și PSA au anunțat luna trecută o fuziune 50-50 care va crea al patrulea mare producător din lume, căutând anvergură pentru a face față noilor tehnologii costisitoare și cererii globale în declin.

UAW a abordat-o ultima pe FCA dintre cei trei producători din Detroit pentru negocieri ale contractului de muncă. Muncitorii UAW de la Ford Motor au ratificat un nou contract săptămâna trecută, în vreme ce cei de la General Motors au aprobat o nouă înțelegere la sfârșitul lui octombrie, punând capăt unei greve de 40 de zile.

În proces sunt acuzați trei foști executivi de la FCA care au pledat ca vinovați într-o cercetare federală în curs la UAW și FCA. GM a afirmat că cercetarea, cuplată cu propriile investigații, a condus la deschiderea procesului. Avocatul general al lui GM, Craig Glidden, a afirmat că „presiuni criminale” de la FCA între 2009 și 2015 au făcut ca GM să plătească salarii mai mari decât FCA și i-au permis ultimei să folosească mai mulți muncitori temporari sau mai prost plătiți decât GM.

Plângerea penală pretinde că în conformitate cu prevederile legii federale Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act (RICO) FCA ar fi pasibilă să-i plătească lui GM triplul daunelor provocate, plus dobânzi, sume punitive și onorarii ale avocaților.

UAW este în centrul unei cercetări federale tot mai extinse pentru corupție. Gary Jones, președintele lui UAW care intrase recent în concediu, a demisionat miercuri imediat după ce sindicatul a anunțat că va urmări îndepărtare sa din funcție, a declarat pentru Reuters o sursă. Un purtător de cuvânt de la UAW nu a putut confirma demisia. (Reuters)

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”

Publicat

pe

Vârsta de pensionare va rămâne 65 de ani! Este anunțul făcut în exclusivitate de șeful Casei Naționale de Pensii la Realitatea PLUS. Daniel Baciu susține că vorbim de o eșalonare pentru femei, iar în anul 2030 se vor pensiona la aceeași vârstă ca bărbații, iar speranța de viață de la noi nu permite o majorare a vârstei pentru pensionare. 

Realitatea Plus: Pentru cine crește vârsta de pensionare și la ce ne așteptăm în următorii ani?

Daniel Baciu: Nu se pune problema creșterii vârstei de pensionare nici în noua lege a pensiilor. Vorbim de vârsta standard de pensionare, de 65 de ani la bărbați, femeile încă nu au atins această vârstă. Există un grafic de esalonare prevăzut în anexa 5 din legea 360 astfel încât și femeile în anul 2030 vor ajunge la aceeași vârstă ca a bărbaților și ne oprim aici.

În prezent nu avem o speranță mai mare decât țările din Uniunea Europeană unde vârsta de pensionare este mult mai mare decât în România drept pentru care consider că ar trebui să ne oprim aici, la 65 de ani.

Realitatea Plus: Garantati că așa rămâne?

Daniel Baciu: În momentul de față speranța de viață nu e așa de mare și este corelată cu vârsta de pensionare, iar cel puțin până în anul 2030 nu avem această premisă de creștere a vârstei de pensionare, sub nicio formă.

Legea care taie pensiile speciale ale magistraților a primit UNDĂ VERDE în Camera Deputaților. Coaliția a făcut în ultima clipă o modificare ce poate pica la CCR

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC

Publicat

pe

Loteria Română anunță reporturi impresionante la principalele jocuri loto, cu ocazia tragerilor care vor avea loc duminică, 27 aprilie. Cel mai mare report se înregistrează la Joker, categoria I, unde este în joc o sumă de peste 17 milioane de lei (peste 3,41 milioane de euro).

La Noroc, reportul cumulat a depășit 13,88 milioane de lei (aproximativ 2,78 milioane de euro), iar la Loto 6/49, la categoria I, se află în joc peste 5,99 milioane de lei (peste 1,2 milioane de euro).

Și celelalte jocuri oferă șanse importante: Noroc Plus are un report de peste 501.800 de lei, în timp ce Loto 5/40 vine cu un premiu de peste 1,07 milioane de lei la categoria I.

La tragerile de joi, 24 aprilie, Loteria a acordat 24.032 de câștiguri în valoare totală de peste 1,44 milioane de lei. Printre acestea, se numără și un premiu de categoria a II-a la Joker, în valoare de 138.099 lei, câștigat în Oltenița, județul Călărași.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale

Publicat

pe

Scandal pe piața auto din Marea Britanie, unde asaltul mașinilor chinezești nu este deloc văzut cu ochi buni. Mai nou, circulă informații potrivit cărora automobilele fabricate în China au capacitatea de a spiona.

n Marea Britanie, mașinile electrice produse de companii chinezești sunt privite cu tot mai multă suspiciune. Fără o lege oficială, dar cu reguli stricte aplicate local, autoritățile au început să restricționeze accesul acestor vehicule în apropierea bazelor militare strategice, de teama unor posibile activități de spionaj.

Tehnologia auto, problemă de securitate națională

Vehiculele moderne, mai ales cele electrice, sunt dotate cu o multitudine de senzori, camere și sisteme de conectivitate permanentă la internet. Deși aceste funcții sunt concepute pentru confortul utilizatorului și optimizarea performanțelor, ele pot deveni o vulnerabilitate serioasă atunci când datele ajung pe serverele unor companii cu legături directe cu guverne străine.

Printre producătorii vizați se numără giganți chinezi precum BYD, Great Wall Motors, Omoda și Jaecoo, tot mai populari în Regatul Unit datorită prețurilor atractive. Însă legislația din China, care obligă firmele să colaboreze cu serviciile de informații, alimentează temerile că aceste mașini ar putea transmite date sensibile fără știrea proprietarilor.

Un exemplu concret este baza RAF Wyton, unde angajații nu au voie să parcheze vehicule electrice chinezești mai aproape de trei kilometri de zonele de comandă. Riscul? Orice mașină conectată poate deveni un „ochi” sau o „ureche” electronică într-o zonă unde informațiile sunt vitale pentru securitatea națională.

Deocamdată, Ministerul Apărării din Marea Britanie nu a impus o interdicție generală, dar recunoaște că analizează constant posibilele amenințări. În contextul unor tensiuni diplomatice recente cu firme chineze implicate în infrastructura britanică, aceste măsuri ar putea fi doar începutul.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE