Connect with us

Evenimente

Primul care calcă ”pe becul” președintelui este chiar ministrul de Interne!/Vela, retras de la MAI!

Publicat

pe

(Preluare National – Catalin Tache):

Iată că, în ciuda avertismentelor fără echivoc ale lui Klaus Iohannis, cel care de altfel și-a și asumat sarcina prezidențială de a ține ”guvernul meu” la frâiele guvernării, deja primii miniștri liberali au și început să dea cu oiștea intereselor personale în gardul interesului public. Iar primul care calcă ”pe becul” președintelui este chiar ministrul de Interne! La Cotroceni ajungând deja îngrijorătoarea informație de ultimă oră – la fel ca și la unii dintre ceilalți lideri liberali mai bine conectați la realitățile sistemului de altfel –  că  Marcel Vela și-ar pregăti intens terenul pentru a prelua din primăvară Președinția Consiliului Județean Caraș -Severin! Aceasta fiind de fapt adevărata sa țintă politică! Iar pentru a ajunge ”baronul” județului unde este de altfel atât de bine ancorat după cele nu mai puțin de trei mandate de primar al orașului Caransebeș, normal că Marcel Vela va trebui să facă  pasul înapoi de la conducerea Ministerului Afacerilor Interne, cel mai probabil undeva la începutul lunii martie… Chiar înainte de declanșarea campaniei electorale pentru alegerile locale.

De ce l-a ”executat” Marcel Vela  pe comisarul șef Viorel Avram…

Ceea ce și explică de altfel în mare parte dezinteresul tot mai fățiș afișat față de adevăratele probleme stringente cu care se confruntă un minister de forță ai cărui polițiști au ajuns să fie bătuți ziua în amiaza mare, ca în Vestul Sălbatic, dezarmați și umiliți cu ”execuții false” cu pistolul la tîmplă de către membrii clanurilor interlope! Cele care, ghinion, habar nu au că ministrul Vela le-a declarat oficial război… În schimb, chiar în ziua în care doi polițiști erau maltratați la Vâlcea iar o polițistă era călcată în picioare la propriu la Alba Iulia, ministrul de Interne lua o decizie parcă desprinsă de pe vremea ”Miliției” lui Stănică! Și cu care nici măcar cadriștii MAI nu s-au mai întîlnit de atâta amar de vreme… Astfel că șeful IPJ Caraș Severin a fost detașat, de îndată, începând chiar cu data de 22 noiembre, la IPJ Botoșani! Și uite cum Vela deja își ”curăță culoarul” pentru președinția Consiliului Județean, prin execuția sumară și fără cea mai mică explicație tocmai a inspectorului șef de la Caraș Severin, Viorel Avram! Adică exact același șef de Poliție pe care pesedista Carmen Dan l-a ”tocat” cât a putut, cel mai probabil în urma refuzului acestuia de a executa ordinele ”furiei roșii”. Iar acum, noul ministru liberal nu a avut nicio altă prioritate a începutului de mandat decât ”decaparea” cu orice preț a aceluiași inspector șef, din informațiile intrate în posesia noastră reieșind că în locul acestuia ar urma să fie numit un ”executant” girat de cuplul Grigore Stolojescu – Marian Tutilescu! Numai că dacă trio-ul Vela – Tutilescu – Stolojescu chiar crede că ”ce a fost în Clisură, rămâne doar în Clisură” se înșeală amarnic… Mai ales că ”falanga iohannistă” din guvern chiar a dat alarma cu privire la iminenta ”dezertare” a lui Vela înspre administrația locală! Strategie pe care sunt semnale că vor mai încerca să o adopte în primăvară și alți doi-trei actuali miniștri! Totul în cadrul ”remanierii de primăvară” gândită ca o supapă care să mai elimine din nemulțumirile publice ce urmează să fie acumulate până atunci și pentru a dejuca astfel moțiunea de cenzură pregătită de pesediști.

”Săgețile” Tutilescu și Stolojescu

”Lovitura” prin care dezvăluiam impunerea lui Marian Tutilescu și Grigore Stolojescu drept principalii consilieri ai noului ministru de Interne i-a făcut pe cei doi să bată în retragere, sub diverse pretexte personale, bineînțeles. Numai că asta nu înseamnă că au renunțat la ”onorarea promisiunii” făcute lui Marcel Vela de a-i netezi calea pentru ”recucerirea” Caraș -Severinului! Acum, de ce o vrea Marcel Vela să renunțe la postul de ditamai ministrul de Interne pentru un simplu ”baron” de provincie, poate doar prin ”hățișul” conturilor bancare ale mamei sale să se mai limpezească socotelile… Cert este însă că zilele acestea se agită tot mai mult apele politice din Caraș -Severin, păcat fiind însă că astfel ”tsunami”-ul epurării lovește și alte instituții apolitice, precum Inspectoratul Județean de Poliție. Acolo unde, la doar câteva ore după ce a încercat un ”atac cu talpa”, parcă la intimidare, declarând public că ”șeful IPJ a fost ținut în palmă și apărat politic”, Marcel Vela a decis să apeleze direct la ”soluția finală”, dacă tot nu a vrut să priceapă ”mesajul subliminal” comisarul șef Viorel Avram. Cel care practic peste noapte s-a trezit detașat la… Botoșani! Pentru a putea face astfel loc unui înlocuitor despre care informațiile noastre arată că a fost deja supus ”casting”-ului girat de Grigore Stolojescu și Marian Tutilescu. Și uite cum, deși mediatizata ”depesedizare” galopantă a Ministerului de Interne, una asumată chiar de către premier o fi ea sublimă, dar lipsește cu desăvârșire, ministrul Vela a decis să declanșeze războiul doar cu șeful Poliției din județul său natal! Și acolo unde se pare că deja ”s-au aruncat zarurile” pentru ca Vela să se avânte pe un culoar cât mai favorabil în cursa din primăvară pentru președinția Consiliului Județean Caraș-Severin…

Grigore Stolojescu și Marian Tutilescu ”nu dorm”…

Internele, lăsate fără chestori!

”Fără chestori de 1 Decembrie” titram pe 20 octombrie, avertizând că președintele României nu va avea practic ce decrete de avansare să semneze cu ocazia Zilei Naționale din 1 Decembrie, din moment ce listele cu propuneri nu au fost încă întocmite, astfel că nu va mai exista timpul necesar avizării! Și uite că deși între timp MAI are un ministru plin, Internele tot vor fi lăsate fără chestori anul acesta! Pentru că preocupat de propriul război personal din Caraș-Severin, ministrul Marcel Vela nu a mai avut timp până acum și de procedurile pentru trimiterea către Administrația Prezidențială a listelor cu nominalizări pentru avansarea în grad. Așa că se anunță o defilare tristă de 1 Decembrie la MAI…

 

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Românii ar avea nevoie de o PENSIE cu aproximativ 75% mai mare decât media pentru a duce un trai decent – STUDIU

Publicat

pe

Românii consideră că nivelul decent al unei pensii este de aproape 5.000 de lei, cu aproximativ 75% mai mare decât valoarea medie din prezent. Datele apar un sondaj al Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România.

Conform analizei, 97% din respondenţi spun că au auzit de Pilonul II de pensii, iar 82% spun că acesta trebuie menţinut. Datele sondajului arată şi o îmbunătăţire a nivelului de cunoaştere a detaliilor despre Pilonul II de către majoritatea celor intervievaţi, arată analiza, citată de Rador.

Acelaşi studiu mai arată că 37% din români nu reuşesc să economisească niciodată, aproape jumătate economisesc de câteva ori pe an şi doar 16% spun că îşi permit să pună bani deoparte în fiecare lună.

Pentru comparație, ultimele date ale INS, în trimestrul IV din 2024, pensia medie lunară a fost de 2.898 lei, după o creștere de peste 12%, ca urmare a marii recalculări din toamna anului trecut. 

Citeste in continuare

Evenimente

Modificare majoră la voucherele de vacanță în 2025. Nu toți bugetarii vor primi tichete

Publicat

pe

Se schimbă modul în care se vor acorda voucherele de vacanță. Ministerul Economiei spune că formula de acordare a bonificațiilor va fi una cât mai simplă.

Va fi o formulă cât mai simplă tocmai pentru a ne asigura că oamenii ajung să nu-și piardă timpul, a spus ministrul Economiei, Bogdan Ivan, joi, despre modalitatea de acordare a voucherelor de vacanță.

Întrebat când ar putea fi gata normele de aplicare pentru tichetele de vacanță, el a spus că „în cel mai scurt timp, săptămâna viitoare o să fie o întâlnire finală după ce colegii de la Ministerul Economie și Digitalizări au dezbătut cu colegii din Ministerul de Finanțe și cu toate structurile profesionale și cu companiile de e-ticheting”.

„Este evident că e o modificare care întâmpină anumite neplăceri pentru că nu vorbim direct de acele vouchere care se dădeau efectiv și se consumă. Va fi o formulă cât mai simplă tocmai pentru a ne asigura că oamenii ajung să nu-și piardă timpul atunci când vorbim despre dovada faptului că s-au folosit de aceste instrumente și automat pot să dovedească prin documente justificative că au folosit voucherele și o să primească automat acei bani înapoi”, a explicat Bogdan Ivan.

Citeste in continuare

Evenimente

Specialiștii acuză: Noile modificări fiscal vor afecta micile întreprinderi

Publicat

pe

Noile prevederi fiscale pregătite de Ministerul Finanțelor în privința TVA vor afecta micile întreprinderi. Camera Consultanților Fiscali salută majorarea plafonului la 395.000 lei, dar atrage atenția asupra celorlalte aspecte din proiectul MF. 

Organizația precizează că Ministerul Finanțelor a ales cea mai restrictivă variantă, în privința regulilor de depășire a plafonului, fiind o transpunere foarte limitată a prevederilor Directivei TVA. ‘Înregistrarea în scopuri de TVA va fi una retroactivă. Dacă un operator economic a depășit plafonul de 300.000 lei oricând înainte de 1 aprilie (ex. 2022, 2023, 2024 sau începutul anului 2025), nu putem înțelege cum s-ar putea aplica prevederile referitoare la înregistrare aplicabile după 1 aprilie 2025. În unele state membre ale Uniunii Europene, atunci când o întreprindere depășește plafonul de scutire de TVA, partea din tranzacție care depășește plafonul este supusă TVA, dar restul tranzacției poate rămâne scutit’, se arată în comunicatul CCF.

CCF menționează că una dintre cele mai problematice prevederi se referă la faptul că la data depășirii plafonului național de 395.000 lei, persoana impozabilă care aplică regimul special de scutire trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA și aplică regimul de taxare începând cu data depășirii acestuia.

Solicitarea înregistrării, conform proiectului Ministerului, ar trebui efectuată exact în ziua depășirii plafonului de scutire, iar înregistrarea este considerată valabilă la data depășirii.

‘Totuși, Directiva (2020/285) prevede o serie de opțiuni care ar fi permis aplicarea unui sistem mai apropiat de ceea ce avem în prezent. A fost aleasă cea mai restrictivă variantă, fiind o transpunere foarte limitată a prevederilor Directivei TVA, nefiind permisă niciun fel de depășire a plafonului de scutire, deși ar fi putut fi aplicată cel mult o depășire de 25% a plafonului de scutire. De asemenea, înțelegem că înregistrarea în scopuri de TVA va fi una retroactivă, respectiv care produce efecte de la data depășirii plafonului. Nu vedem vreo modalitate practică realistă de a atribui și comunica contribuabilului codul de TVA exact în ziua depășirii plafonului. Astfel, va exista o perioadă de timp, nespecificată de lege, până la data atribuirii efective a codului de TVA în care se aplică regimul de taxare, dar fără ca operatorul economic să dețină cod de TVA’, atrag atenția reprezentanții organizației.

În subsidiar, în opinia CCF, ar fi corect să fie folosită sintagma ‘regimul normal de TVA’ în loc de ‘regimul de taxare’, întrucât nu toate operațiunile sunt taxabile.

Astfel, rămâne neclară problema perioadei de la data depășirii plafonului și până la data la care codul de TVA este efectiv atribuit și comunicat contribuabilului, respectiv cum se vor emite facturile pentru care trebuie aplicat regimul de taxare.

Organizația precizează că, la ora actuală, sistemul e-Factura nu permite persoanelor care nu au cod de TVA să emită facturi cu TVA.

În plus, prevederile referitoare la înregistrare, aplicabile după 1 aprilie 2025, presupun ca efectele înregistrări sa fie retroactive, respectiv, din data depășirii plafonului.

‘Considerăm că trebuie reanalizate dispozițiile tranzitorii cuprinse în proiect având în vedere următoarea inadvertență: Dacă un operator economic a depășit plafonul actual de 300.000 lei oricând înainte de 1 aprilie (ex. 2022, 2023, 2024 sau începutul anului 2025), nu putem înțelege cum s-ar putea aplica prevederile referitoare la înregistrare aplicabile după 1 aprilie 2025, întrucât noul mecanism presupune înregistrări retroactive la o dată situată mult înainte de intrarea în vigoare a legii noi, înainte de 1 aprilie 2025, ori acest fapt ar constitui o aplicare evident retroactivă a legii. Întrebările pe care ni le punem. Ne punem câteva întrebări la care sperăm să găsim răspuns în Nota de fundamentare, pentru o înțelegere completă și corectă a noului mecanism: se au în vedere modificări în ceea ce privește Sistemul e-Factura în sensul corelării cu noile prevederi? Dacă se emit facturi cu TVA, va exista o prevedere în norme care să permită deducerea la beneficiar chiar și în lipsa codului de TVA al furnizorului?
Va fi necesară stornarea facturilor emise fără codul de TVA și reemiterea acestora după ce codul de TVA este efectiv atribuit?’, se spune în comunicat.

Camera Consultanților Fiscali recomandă Ministerului de Finanțe să aibă în vedere și posibilitatea ca operatorii economici să poată utiliza codul cu RO încă din ziua depășirii plafonului, chiar dacă acesta va fi atribuit și comunicat efectiv de ANAF după o anumită perioadă. S-ar evita astfel dificultăți de raportare și în Declarația 394.

Referitor la data depășirii plafonului, CCF înțelege că din această data se aplică regimul de taxare (regimul normal de TVA, mai corect).

‘Din perspectiva practică apare următoarea situație de fapt: în cursul zilei în care s-a depășit plafonul operatorul economic poate realiza operațiuni sub plafonul de 395.000 lei și ulterior să depășească acest plafon cu alte tranzacții. În mod normal pentru a nu retroactiva aplicarea legii, pentru operațiunile realizate până în plafon, în ziua depășirii acestuia, considerăm că ar trebui aplicată scutirea și să se aplice regimul normal de TVA numai tranzacției prin care se depășește plafonul, precum și celor ulterioare. În niciun caz nu putem fi de acord cu interpretarea potrivit căreia regimul normal de TVA se aplică pentru toate tranzacțiile din ziua depășirii plafonului, inclusiv pentru cele realizate înainte de depășirea plafonului, întrucât ar fi o aplicare retroactivă a legii și ar lipsi de conținut aplicabilitatea scutirii pentru mici întreprinderi’, se maia arată în documentul CCF.

Totodată, CCF menționează că nu identifică însă niciun impediment în ceea ce privește deducerea TVA pentru beneficiarii care primesc facturi cu TVA pentru operațiunile din ziua în care plafonul este depășit, întrucât depășirea plafonului este constatată de operatorul economic, nu pe bază de control al organelor fiscale, și comunicată pe propria răspundere de către acesta. Organizația precizează că eventuale erori de determinare a plafonului pot exista chiar și dacă s-ar aplica TVA pentru toate operațiunile din ziua depășirii plafonului, fără nicio deosebire.

Potrivit sursei citate, în unele state membre ale Uniunii Europene, atunci când o întreprindere depășește plafonul de scutire de TVA, partea din tranzacție care depășește plafonul este supusă TVA, dar restul tranzacției poate rămâne scutit, în funcție de legislația națională.

Exemple de astfel de tratamente specifice includ: în Germania, dacă o întreprindere depășește plafonul de scutire de TVA (care este de 22.000 euro pentru activitățile comerciale), aceasta trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA. Însă, conform unor reglementări specifice, este posibil ca TVA să fie aplicată doar pentru valoarea care depășește plafonul. Astfel, în cazul unei tranzacții care face ca plafonul să fie depășit, partea de valoare care depășește limita poate fi supusă TVA, în timp ce restul tranzacției poate rămâne scutit, dar acest aspect trebuie confirmat de autoritățile fiscale.

De asemenea, Italia aplică un sistem similar, în care, în cazul depășirii plafonului de scutire de TVA, se poate aplica TVA doar pentru partea din tranzacție care depășește plafonul. Dacă o întreprindere realizează o tranzacție care depășește plafonul de scutire (care este de 65.000 euro pentru prestările de servicii), TVA ar putea fi aplicată doar asupra sumei care depășește acest plafon, iar restul tranzacției ar putea rămâne scutit, cel puțin până la momentul înregistrării oficiale.

În Spania, legislația prevede o abordare similară: dacă o persoană impozabilă depășește plafonul de scutire (care este de 85.000 euro pentru activitățile comerciale), TVA ar putea fi aplicat doar pentru suma care depășește plafonul, lăsând restul tranzacției scutit. Totuși, este important de menționat că în multe cazuri autoritățile fiscale pot decide aplicarea TVA la întreaga valoare a tranzacției.

În Austria, plafonul de scutire pentru întreprinderile mici este de 35.000 euro. Dacă cifra de afaceri depășește acest plafon, TVA este aplicată doar pe suma care depășește limita, în timp ce partea de tranzacție care rămâne sub plafon poate rămâne scutită, în anumite condiții.

‘În concluzie, putem afirma că și din jurisprudența CJUE și din practica altor state membre rezultă fără dubii că nu se poate elimina beneficiul scutirii de TVA pentru mici întreprinderi în cazul operațiunilor anterioare depășirii plafonului, drept pentru care, strict din aceste considerente’, se mai spune în comunicat.

Camera Consultanților Fiscali este o organizație profesională de utilitate publică, persoană juridică fară scop lucrativ, cu patrimoniu și buget propriu. Este constituită din consultanți fiscali, consultanți fiscali asistenți care au dobândit această calitate, precum și societățile de consultanță fiscală, autorizate de Cameră, în condițiile prevăzute de O.G. nr. 71/2001, privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE